Päästin lapseni 6v. kärryttelemään ulos vauvani 2kk kanssa!

  • Viestiketjun aloittaja Mamma 28v.
  • Ensimmäinen viesti
Mamma 28v.
On kauan 6v. jo toivonut, että pääsis vaunuilemaan siskonsa kanssa ja nyt sitten uskalsin päästää. Sanoin, että eivät mene kauas ja pyysin ottaa puhelimen mukaan. :) On siinä muilla pihan lapsilla ihmettelemistä, kun meidän 6v. vaunuilee oikean vauvan kanssa! Ja oi kyllä puin lapset lämpimästi.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
aloittaja...
[QUOTE="vieras";25611192]Aika ronskia laittaa tuon ikäiselle vastuu vauvasta..Mutta jokainen tyylillään.Mä en noin tekis vaikka luotettava 6-vuotias meilläkin on.[/QUOTE]

Lapsi itse halusi ja pyysin tosiaan soittamaan. Ja minähän sitä viime kädessä olenkin vastuussa.
 
"vieras"
no eihän nykyaikana tietenkään voi muut ku äiti ja isä hoitaa vauvaa...ihan pimeetä menoo!!!! Meillä ainaki isosiskot hoitavat ja käyvät kärryttelemässä vauvan kanssa...onhan tosiaan nykyaikana puhelimet keksitty...ja kaikkien lapset ei oo niin tyhmiä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"vieras"
[QUOTE="vieras";25611240]no eihän nykyaikana tietenkään voi muut ku äiti ja isä hoitaa vauvaa...ihan pimeetä menoo!!!! Meillä ainaki isosiskot hoitavat ja käyvät kärryttelemässä vauvan kanssa...onhan tosiaan nykyaikana puhelimet keksitty...ja kaikkien lapset ei oo niin tyhmiä ;)[/QUOTE]

Kyllä meilläkin isoveljet hoitaa pikkusiskoaan,mutta en mä niitä pihalle päästä kärryttelemään vauvan kanssa ihan kuin se olisi joku nukke.Mitä se puhelin auttaa jos jotain sattui jo?Vaunut kaatuivat ojaan ja vauva siellä seassa tms.Noin niinkuin yhtenä kauhuskenaariona..
 
[QUOTE="vieras";25611240]no eihän nykyaikana tietenkään voi muut ku äiti ja isä hoitaa vauvaa...ihan pimeetä menoo!!!! Meillä ainaki isosiskot hoitavat ja käyvät kärryttelemässä vauvan kanssa...onhan tosiaan nykyaikana puhelimet keksitty...ja kaikkien lapset ei oo niin tyhmiä ;)[/QUOTE]
Juuh...ja ei kai lapsi/lapset nyt kauas lähde, tai vauvaa missään autotiellä tai syvän vesiojan penkalla kärryttele.

Mä aion ainakin antaa lasten kärrätä nukkuvaa/unta hakevaa vauvaa tässä lähistöllä. Kyllä ne kärräsi ystävänikin lasta, ja meidän poika kävi vauvana kärrylenkeillä ystäväni lasten (tuolloin 9 v ja 7 v) kanssa.

Ei se sitä tarkoita, ettäkö hoitovastuu vauvasta olisi sisaruksilla, jos sisarukset hetken aikaa kärrää vauvaa vaunuissa.
 
heh, mie joskus tossa iässä (tai ehkä vähän nuorempana...) sain kans päähäni lähtee pikkusisko vaunuissa kävelylle. Kyllästyin sit ja jätin sen tielle, menin äidille sanoon et en jaksa enää työntää :D

Onneks ei sattunu mitään...
 
Kyllä mä oon ollu ekaluokkalainen kun oon nukutellu mun pikkusiskoa vaunuissa ulkona. Mutta siis vain omakotitalon pihassa, en sen kauempana. Mutta ei kävis mielen vieressäkään tota omaa 7vuotiasta päästää ees minuutiksi meidän 1,5vuotiaan kanssa tohon pihalle keskenään.
 
"vieras"
joo eihän se tosiaan nukke ole mutta ei kukaan sellasta täälä ole väittänytkään!!! Ja niin ne ennenaikaankin sisarukset työnteli pikkusia vauvoja vaunuissa äitin avuksi! Ja tälläset vanhemmat jotka luottavat isosiskolle/ veljelle vauvan "hoidettavaksi" niin varmasti kyllä oman lapsensa taidot tuntevat...niinkun tossa jo aikasemmin sanoin kaikki lapset ei ole samanlaisia eikä yhtä tyhmiä ku joillain muilla! Ja jokainen äiti omansa tuntee mihkä niistä on. Ja juuri näistä lapsista jotka ovat saaneet ottaa pienistä arkiasioista vastuuta niin kasvaa kunnollisia järkeä käyttäviä aikuisia...Nämä jotka on passattu joihin ei ole luotettu joita ei ole opetettu toimimaan niin neon sitten näitä nykyajan ääliöitä jotka tekee mitä sattuu huvittamaan välittämättä yhtää toisista ihmisistä !!!!!!!!!!!
 
Mutta ei kävis mielen vieressäkään tota omaa 7vuotiasta päästää ees minuutiksi meidän 1,5vuotiaan kanssa tohon pihalle keskenään.
Miksi? Mikä tekee 7-vuotiaasta niin vaarallisen omalle sisarukselleen? :O

Meillä jopa 3½ v oli minuutin pari pihassa 1½-vuotiaan kanssa, kun mä käväisin hakemassa jotain sisältä tai kipitin pyykkituvalle sammuttamaan kuivausrummun.
 
"Arwen"
Siis ihanko oileesti joku antais vauvan 6-vuotiaalle?? Ei oo tottakaan!!
Huhuh... 12-vuotiaalle joo ja kymmenvuotiaalle voisin antaa ehkä taaperon mutta leikkivälle lapselle lähes vastasyntyneen, EN IKINÄ!

Jos tollasen näkisin ulkona niin pysäyttäisin lapsen ja soitttaisin poliisin.
 
"jaa"
Mun äiti kertoi, että kun syntyi 1951 (toukokuuta) niin vanhempansa tekivät kesällä heinätöitä pellolla. Ja hän ite nukkui pellonreunalla lähellä ojaa vaunuissa noin kilometrin päässä paikasta jossa vanhempansa tekivät töitä. Ei ollu tietoa mistään ls ilmoituksista.
 
sossuksi opiskeleva
Tuollainen voidaan laskea heitteillejätöksi. Tiedän tapauksen, jossa 7v lapsi oli jätetty 2v lapsen kanssa kerrostalon pihalle kun vanhempi kävi kaupassa. Joku oli soittanut sosiaalityöntekijöille ja molemmat lapset lähtivät siltä istumalta pienten lasten vastaanottokotiin. Tämä tapahtui Turussa muutama vuosi sitten.
 
en jättäis
En ole koskaan jättänyt isompaa vahtimaan pienempää, ikäeroa lapsillani 2v. hetkeksikään en jättäisi, koska vastuu siirtyy silloin lapselle ja sen muutaman minuutinkin aikana voi sattua mitä tahansa. Onhan näitä ikäviä tapauksia sattunutkin:(
 

Yhteistyössä