Päästättekö lapsenne kyläilemään kerrostaloissa asuvien kavereiden luokse?

  • Viestiketjun aloittaja arveluttaa
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
talokerros
siis ei voi ymmärtää....kirjoittaja siis lokeroi ihmiset asuintyypin mukaan....joo....ja onhan niitä jumalauta kerros-rivi-luhti ja omakotitaloja, myös omistus sellaisia. Ei kaikilla lapsiperheillä ole varaa/halua edes ottaa lainaa, jos on pienet lapset ja hoitovapaalla, ja rahaa talouteen tuo vain toinen aikuinen. Ja juu, varmasti on narkkeja ja juoppoja ym. yhteiskunnan elätettäviä enemmän niissä kaupungin kerrostaloissa, ja eikös sitä ensin vähän tutustuta lapsen kavereihin ja vanhempiin, ennenkuin lapset kyläilevät toistensa luona, kyllä itse ainakin haluan tietää kenelle lapseni on menossa kylään yms. johan se on lapsen heitteillejättöä, jos ei ole kiinnostusta missä oma lapsi kulkee ja viettää aikaa.
 
btw
Ööm,itselläni ei ole lapsia,koska olen alaikäinen mutta tiedän kuitenkin että; Kyllä ne lapset uskaltaa päästää
ainaki samanikäisten luokse KOSKA ne on niin nuoria tekemään toisillensa mitään!
 
Tjaahas
En usko että on sen vaarallisempaa asua kerrostalossa tai omakotitalossa tai ylipäätään missään muuallakaan.
Koska se vaara voi löytyä mistä vain vaikka naapurista tai jopa omalta koti pihalta.
Tai lapsen koulu matkalla, koska lapsi joutuu kulkemaan joko jalkasin tai pyörällä ilman vanhemman läsnä oloa.
Liikenteessä on monia vaaroja jotka kannattaa ottaa huomioon kun päästää pieoisen sinne tarpomaan.

Ja ihmiset lopettakaa toi vouhotus raha-, vero-, ym asioista. Olemme kaikki saman arvoisia vaikka tulomme ja elantomme ja elin tapamme olisi kuinka erillaiset. Emmekä me voida päättää kaikista näihin koskevista asioista. Jos katsoisimme tosiaan tällä tavalla kaikkia asioita niin pitäisi perustaa useampi valtio tähän suomeen.
 
laiskuusintohimomme
Itse ainakin näen kerrostalossa asuvien kaverien huonon vaikutteen siinä, että siellä heillä ei ole kotitöitä paljoa ollenkaan, vaan nuoret passataan pilalle ja kaikki ovat jonneina kaupungilla es kourassa notkumassa. Koska joku kerrostalossa asuva nuori on leikannut ruohoa, luonut lunta tai haravoinut lehtiä?

Tällasen omakotitalossa asuvan lapset sais huonoa esimerkkiä, kun "kavereiden ei tartte tehdä mitään kotona, miksi mun tarttee leikata ruohoa?"
 
hah hah get a life
Sun mieheskin käy varmaan kuksimassa kerrostalossa asuvia naisia.. Varo vaan! Voi tarttua suhun ja natasha asuukin kohta sun puolesta omakotitalossa :( HUIIII
 
haittaakse
nyt on tainnu mennä ketjun aloittajalla vinkkarit ruttuun. kaikki kerrostaloissa asuvat pitäis tunkea turkuun ja loput kreikkaan. fy fan, pappa betala.
 
:DD
Älä missään nimessä päästä lastasi kerrostaloon härre good! vähintää ennen vierailua palokunnan tarkastus ja poliisin raportti asukkaista ja taustoista!! Tahtoisin nähdä oikeesti miten säälittävä olet livenä, noin ahdasmielistä ihmistä en ole kyllä kuunna päivänä tavannut.
 
"jaahas"
Alkuperäinen kirjoittaja ei pitäisi suuttua;25756150:
Huomaatteko ketkä tästä keskutelusta eniten provosoituvat: pk-seudulla asuvat. Pystyttekö samaistumaan ihmisiin jotka asuvat pienemmillä paikkakunnilla joissa tilanne voi olla, että kaupungin kerrostaloissa asuu enemmän laitapuolen kulkijoita, ei varmasti kaikki, mutta enemmäin kuin muualla, paikkakuntiin joissa ei ole 250 000 maksavia asuntoja. Olen itse syntynyt tällaisella paikkakunnalla. Pystyttekö?
Olen itse syntynyt pienellä paikkakunnalla ja hyvin meni vaikka rivarista muutettiin silloin kerrostaloon, niin ja nykyään asun pk-seudulla ja totta omistan tuon N. 250 000€:n asunnon, en ole tyhmä muuten en omistaisi... Sillä ei ole väliä missä asuu vaan sillä mitä korvien välissä on. Eli kyllä minäkin pystyin. Pystytkös sinä?
 
ei pitäisi suuttua
[QUOTE="jaahas";25757001]Olen itse syntynyt pienellä paikkakunnalla ja hyvin meni vaikka rivarista muutettiin silloin kerrostaloon, niin ja nykyään asun pk-seudulla ja totta omistan tuon N. 250 000€:n asunnon, en ole tyhmä muuten en omistaisi... Sillä ei ole väliä missä asuu vaan sillä mitä korvien välissä on. Eli kyllä minäkin pystyin. Pystytkös sinä?[/QUOTE]

Kysymys olikin siitä, että pienillä paikkakunnilla ei ole noita 250t maksavia kerrostaloasuntoja. Sinä luultavasti sen tiedät jos olet pieneltä paikkakunnalta.

Minun syntymäkunnassa yhdellä kerrostaloalueella asui juopot ja mustalaiset, toisella kunnolisempaa väkeä.
 
"Katja"
Ei kerrostaloissa asu yhtään huonompia ihmisiä kuin pientaloalueilla.
Kaikkiin luokkiin mahtuu alkoholismia huumeita riitoja.... Aikamoista lietsomista tuollainen.
Itse asuin lapsena kerrostalossa ja se oli aivan loistavaa kun oli paljon kavereita :)
Ainoa mikä kerrostaloissa kauhistuttaa on se jos tyhmyys siellä korkeuksissa vallan.
Itse muistan keikkuneeni kuudennen kerroksen parvekkeen reunalla kun vanhemmat ei olleet kotona.
Ainoastaan sen takia arveluttaa et mitä jos omat lapset on yhtä uhkarohkeita eivätkä omistakaan yhtä
Vahvaa 'suojelusenkeliä'. Vastaan silti USKALTAISIN.
 
"niin"
Kerrostalojen lapset on niin paljon fiksumpia ja tottuneet tulemaan toimeen muiden kanssa joten en päästäisi omakotitaloon erakoitunutta lasta ihmisten ilmoille.
 
"Pertti"
Kaikenmaailman häyniä koko Suomi puolillaan... Koko paikka aivan näreestä asuit sitten omakotitalossa tai mukavassa betonilähiössä, säälittävää, tumputtakaa..... jos ei riitä naru kaulaan...
 
Mammamiia-71
Ehkäpä on parempi vain olla siellä töllissä ja kuivata särkiä ja kaivaa nauriita. Emme pidä ollenkaan jos torpista alkaa muksut juosta rapussa, häiritsee varsinkin jos satun olemaan kattoterassilla ja ihailen auringon laskua merelle.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä