Päästäisitkö 8-vuotiaan pojan partioleirille viikonlopuksi ?

  • Viestiketjun aloittaja kas siinä pulma
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aapee";24906681]täällä on nyt asiaa sulateltu ja poika lähtee leirille..
sydänalasta ottaa ja olo on kuin Vilénin Emmillä kun Juhana tansseihin läksi ;-)
no en tietenkää lapselle tunteitani ihan niin näytä :-D
Poikani sinne tosiaan haluaa ja mieli on iloinen, varusteita täällä nyt laitetaan kuntoon.[/QUOTE]

Ihana vertaus :D Hauskaa reissua hälle :)
 
Itsekin olen ollut jo tuon ikäisenä partioretkellä. Muistini mukaan pimeällä ohjaajat saattoivat huussille, kun ei yksin uskaltanut sinne kävellä sataa metriä mökistä :)

Mukaan voisi pakata vaikka vähän suklaata tai jotain muuta hyvää mitä vaikka tarjota kaikille palaset. Muovipussit hyviä jos vaatteita kastuu ulkona. Tehokas taskulamppu niin on kiva kulkea ulkona pimeämmälläkin kelillä. Villasukat on kylmällä mökin lattialla mukavat. Tsemppiä äidille ja pojalle koitokseen! :)
 
Jep ja samoin varusteiden pakkaamiseen niin, että pysyvät kuivana. Nimittäin jos on kovin kostea ilma tai sataa, niin vaatteista ja makuupussistakin saattaa tulla nihkeän kalseita. Eli ainakin se yöpuku ja joku toinen alusvaatesetti pakataan muovipussiin ennen sinne reppuun laittoa. Makuupussi tosin yleensä kostuu vasta yön aikana ellei nyt ihan sade pääse etukäteen suojapussin päältä kastelemaan.
Juu, ja tuosta pakkaamisesta tulikin mieleeni, että sudari pakkaa rinkkansa/reppunsa/kassinsa itse, niin tietää sitten leirillä mistä varusteet löytyvät.
 
Ken guru
Tottakai päästäisin.

Olisin kyllä todella suuttunut jos en itse olis pässyt leireille, tai ei meidän vartiossa varmaan sellainen olisi mukana mielellään ollutkaan, joka ei leireille olisi osallistunut. Nehän oli ihan koho kohtia, eikä puhettakaan etteikö joku olisi päässyt!
 
"sampo"
Ja siis, päästä jos poika on itse menossa =) harvoinkos sieltä on haettu joku illalla kotiin, mutta ei se mitään, joku kerta nekin sitten rohkaistuvat. Anna lapsen kokeilla rajojaan, ohjaajat on koulutettu tehtäväänsä =)
 
Saraldo
Mun mielestä se on jotenkin itsestään selvää, että partiossa mennään leireille. Eihän se partiotoiminta mitään pelkkää kerhohuoneaskartelua ole. Ja jotenkin luulisi, että vanhemmatkin tietää sen siinä kohtaa, kun lapsi partion aloittaa.

Kyllä mä päästäisin tuon lapsen 8-vuotiaana leirille, jos siellä on aikuisia mukana (ja kuten jo tuli ilmi, niin niillä pitääkin olla). Ainahan sieltä pääsee pois, jos alkaa pelottaa.
 

Yhteistyössä