Päästäisitkö 8-vuotiaan pojan partioleirille viikonlopuksi ?

  • Viestiketjun aloittaja kas siinä pulma
  • Ensimmäinen viesti
kas siinä pulma
on ollut mummiloissa viikonloppuja kyllä, mutta ei missään vieraassa paikassa.
Innokkaana olisi lähdössä, mutta mua epäilyttää vieras ympäristö keskellä metsää, enkä tunne porukkaa (ei ole kauan ollut partiossa)
Hieno kokemus se varmasti olisi ja hyviä taitoja siellä oppii, mutta miten voi olla näin kaksijakoinen olo, päästää vai ei..
 
"vieras"
Onko se miten kaukana? Voitteko käydä autolla hakemasa jos tulee ikävä?

Olen ollut seurakunnan lastenleireillä töissä ja aina sieltä muutama niistä ihan nuorimmista haluaa kesken kaiken kotiin.

Minä päästäisin, jos poika itse haluaa mennä.
 
daad
No anna sen pojan mennä! Kyllä sieltä voi keskenkin hakea pois, jos ei jostain syystä onnistukaan. Ja kyllä se poika sieltä väkeä tuntee, ei sun tarvikaan. Itse olin tuossa iässä harva se vkonloppu partio/seurakuntaleireillä.
 
halipupu harmaana
Mä päästäisin, jos lapsi itse haluaa ja viikonloppu on lyhyt aika. Jos et nyt päästä, niin koko innostus voi lopahtaa etkä saa häntä kesälläkään mihinkään leirille vaikka haluaisit. Kannattaa alkaa vähitellen totuttautumaan siihen, että kaikkia lapsen kavereita yms. et voi enää tuntea ja tietää kun lapsen elämänpiiri laajenee.
 
"..."
Oho. Ihan ihmeissäni, että joku vastaa, ettei päästäisi. En epäillyt hetkeäkään päästää omaani. Itse olin pidemmilläkin reissuilla. Itse sitä parhaiten tuntee lapsensa toki. Jos jotenkin ihan poikkeuksellisen ujo ja arka lapsi, joka itse epäröisi lähtemistä, niin voisin olla sen enempää kannustamatta. Silloinkin päästäisin.
 
Mä olen aika ajoin partioleireillä mukana koska siellä on syytä olla aikuisia. Jos teidän lippukunnassa toimitaan samoin niin sanoisin, että kyllä ne aikuiset pitää huolen että niille pienimmillekään ei käy kuinkaan.

Huolehdi, että lapsella on asianmukaiset varusteet ja jos vielä epäilyttää niin lähde mukaan. siellä on aina kaikenlaista pikkupuuhaa aikuisille, ruuanlaittoa ja sen sellaista.
 
partiolainen
viikonlopun yli ollaan retkellä ei leirillä :) Päästä ihmeessä, jos poika haluaa lähteä. Hyvin siellä menee. Mikä on ongelmasi, se että mennään metsään vai että on vieraiden tyyppien luona? Eiköhän ne johtajat ihan asiansa osaa..
 
Retken ja leirin ero ei ole aika vaan paikka. Retkellä mennään kokoajan eteenpäin ja yövytään tarvittaessa ja joka yö eri paikassa. Leiri on tukikohta jossa yövytään ja jonka ympäristössä pyöriskellään.
 
myöhemmin ehtii vielä
Tietääköhän 8v mitä se retkellä olo tarkoittaa? Aika omatoiminen on oltava eikä esim. ruoka tule suun eteen itsekseen. On yön ihan vieraiden nuorten kanssa, jotka itsekin ihan pentuja. En laittas.
 
"vieras"
Onko siellä aikuisia mukana vai niitä teiniohjaajia?
Käsittääkseni sudenpentujen ohjaajat ovat aina täysi-ikäisiä, mutta varmaan mukana apuna voi olla myös nuoria.

Päästäisin todellakin, jos haluaa lähteä!
Etukäteen juttelisin siitä, että millaista siellä on ja mitä siellä tehdään ja milloin lähdetään kotiin jne. Ja että äiti ja isä tulevat hakemaan, jos tulee kova ikävä. Mutta en paisuttelisi ikävä-juttua yhtään, vain mainitsisin.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja myöhemmin ehtii vielä;24906505:
Tietääköhän 8v mitä se retkellä olo tarkoittaa? Aika omatoiminen on oltava eikä esim. ruoka tule suun eteen itsekseen. On yön ihan vieraiden nuorten kanssa, jotka itsekin ihan pentuja. En laittas.
Kyllä se ruoka ihan samalla tapaa tulee suun eteen kuin kotonakin. Eli eivät 8-vuotiaat siellä itse kokkaile, vaan ihan siellä on erikseen ihmiset sitä varten.
 
Jos poika haluaa mennä, niin päästäisin. Ja paremmin siellä keskellä metsää selviää partiolaisten kanssa, kuin omien vanhempien (elleivät ole partiossa itsekin), koska maasto-olosuhteissa yöpyminen vaatii omat systeeminsä ja ne ovat partiojohtajilla jo hyvin selvät useiden leirien/retkien myötä. Tuon ikäinen on vielä sudari, joten aikuisia pitää olla mukana.
 
"..."
Meidän 8-vuotias oli just moisella, eikä tosiaan tarvinnut niiden pienten metsästää omaa ruokaansa, vaan riitti kun oli lautanen mukana. :)
Jos retki on pienillekin, niin silloin heidät huomioidaan ikätasonsa mukaisesti. Tietty. Meillä lapsi tuli sieltä intoa, ylpeyttä ja iloa täynnä!

Alkuperäinen kirjoittaja myöhemmin ehtii vielä;24906505:
Tietääköhän 8v mitä se retkellä olo tarkoittaa? Aika omatoiminen on oltava eikä esim. ruoka tule suun eteen itsekseen. On yön ihan vieraiden nuorten kanssa, jotka itsekin ihan pentuja. En laittas.
 
Kyllä päästäisin. Itekin olin siinä 7-8v ekan kerran partioleirillä ja hyvin meni. mukana oli riittävästi aikuisia ja pienimmistäkin pidettiin hyvä huoli?. Noi vkonlopun mittaset on hyviä alottaa tota leirielämää jota tulee partiossa olemaan.
 

Yhteistyössä