Paastokokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tt ei kirj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tt ei kirj

Vieras
Paastoajat huomio!

Kertokaa kokemuksia erilaisista paastoista, mitä olette kokeilleet.

Mehupaasto jne...kuinka kauan olitte, mitä söitte? Joitte?

Kun mietin, josko sitä "uskaltaisi" paastota muutamia päiviä...

Huomenta,
kannattaa aloittaa valmistautuminen paastoon rauhoitumalla kaikesta muusta. Mä oon paastonnut 3 kertaa ja ne teki hyvää :) pitäiskin taas.

ostin mehupaastopaketin luontaistuotekaupasta. niissä on mun mielestä mietitty kropan tarpeet, suolat ja sokerit valmiiksi. Itse miettien olis kestänyt ainakin mulla.
Osa mehuista oli tosi pahan makusia mutta join ne silti. Välillä kun tuli sellanen tosi huono olo, varsinkin paaston alussa, söin lusikallisen hunajaa. kuten ohjeessa annettiin lupa. Kolmantena syömättömyyden päivänä multa loppui nälkä ja sen jälkeen oisin voinu paastota vaikka kuukauden! Virtaa riitti ihan mahdottomasti ja olo oli hyvä.
Varaa aikaa paastoon laskeutumiseen ja sen lopettamiseen ja syömisen jälleen alottamiseen. Henkinen osa paastoa (mietiskely, rauhallisuusyms.) on mun mielestä tärkeää. Ei vain se että hiki hatussa tunnista toiseen miettii kuinka paljon nyt laihtuu ja mikä päivä mä saan jo syödä. Kannattaa hankkia ihan oikeat kunnolliset kirjalliset paasto-ohjeet.
Mä olin paaston aikana myös koko ajan töissä, ja mulla on fyysinen työ. Eli ei siis istumusta. Jaksoin erinomaisesti. Asenne ja valmistautuminen oli ratkaisevaa.

Suosittelen kokeilemaan! Kesäkin on paljon kivampi ottaa vastaan henkisesti ja ruumiillisesti "puhdistuneena." =)

Tsemppiä! Vitsi saiskohan sitä itekkin taas virtaa tuohon...

Kiitos kommentista :) Ja nimenomaan tuo puhdistuskuuri on se pääpointti tai tarkoitus, ei laihduttaminen, vaikka ihan vapaasti voisi paino lähteä taas alenemaan. Josko tuo antaisi uutta virtaa, että paino lähtisi laskuun.

Mietityttää vaan kovasti sen, että kun liikun niin paljon, että miten paaston ajalla tuo liikuntapuoli toimii...liikuntaa kun tulee parhaassa tapauksessa 3 tuntia päivässä...

Mitä olet mieltä, onnistuisiko tällainen paasto, että joisi vihannesmehuja /kasvismehua ja hedelmämehua, vihreää teetä, vettä, hieman kahvia ja lisäksi vaik kasviksista tehtyjä sosekeittoja ja hedelmistä/marjoista tehtyjä smoothieita? Vai sotkeeko nuo keitot ja smoothiet koko homman?

ei kroppa tarvii mitään puhdistautumisia!! Noi paastot on ihan turhanpäiväsiä ja ei todellakaan terveellisiä. Monipuolinen ja tervellinen ravinto on paras! Tuommoset mehupaastot sun muut pitäs lailla kieltää. TAi noh, jos haluu itteensä kiduttaa nii mikäs siinä...

Alkuperäinen kirjoittaja haloo!!!:
ei kroppa tarvii mitään puhdistautumisia!! Noi paastot on ihan turhanpäiväsiä ja ei todellakaan terveellisiä. Monipuolinen ja tervellinen ravinto on paras! Tuommoset mehupaastot sun muut pitäs lailla kieltää. TAi noh, jos haluu itteensä kiduttaa nii mikäs siinä...

Lol :D

Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Kiitos kommentista :) Ja nimenomaan tuo puhdistuskuuri on se pääpointti tai tarkoitus, ei laihduttaminen, vaikka ihan vapaasti voisi paino lähteä taas alenemaan. Josko tuo antaisi uutta virtaa, että paino lähtisi laskuun.

Mietityttää vaan kovasti sen, että kun liikun niin paljon, että miten paaston ajalla tuo liikuntapuoli toimii...liikuntaa kun tulee parhaassa tapauksessa 3 tuntia päivässä...

Mitä olet mieltä, onnistuisiko tällainen paasto, että joisi vihannesmehuja /kasvismehua ja hedelmämehua, vihreää teetä, vettä, hieman kahvia ja lisäksi vaik kasviksista tehtyjä sosekeittoja ja hedelmistä/marjoista tehtyjä smoothieita? Vai sotkeeko nuo keitot ja smoothiet koko homman?

Anteeks kun kestää, toi vauva häiritsee vähän :)

Mä jaksoin ainakin liikkua oikein hyvin. Paitsi ne pari ekaa päivää. Siis töitten lisäksi lenkkeilin joka päivä. Mutta siihen liikuntaankin suhtauduin paaston ajan rauhalla, eli ehkä vauhti vähän hiljeni ens alkuun. Mutta sillon lopussa tosiaan tuntu että vois juosta maratonin :)

Toi sun paastodieetti kuullostaa hyvältä, paitsi toi kahvi. Sille mä sanon ehdoton ei. Mutta sä päätät itse, se on vaan mun mielipide :) Ja mitä enemmän teet itse tuoreista luomuaineksista, aina parempi! Eli pakastimelle vaan :) Ne valmiit mehut kaupasta maistuu tosiaan aika teolliselle. Ja ne on kuitenkin sen koko paaston ajan "ruoka". kantsii panostaa, sujuu sitte muutenkin paremmin.
Tutustuthan huolellisesti myös paaston alkuun kuuluvaan suolentyhjennykseen? Ei mukavinta hommaa, mutta kannattaa. :)

En kyllä suosittele mitään lihasten kadotus-paastoja. Kantsii tutustua tuohon aiheeseen kunnolla, netistähän löytyy. Varsinki ne plus-miinuspuolet..että meneekö koko touhu täysin miinukselle.

En siis kannata keholla leikkimistä. Kun tutustuu, niin voi sit tehdä päätöksen et pitääkö vaikutuksia minkälaisina. Joku voi kokea ne plussan puolelle, toinen ei.

Yhteistyössä