Pääsin nyt sitten virallisesti alle 100 kg:n

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossuliini

Vieras
Eli tänä aamuna oli punnitus ja virallisesti olen nyt sitten alle 100-kiloinen. Eli painoa on pudonnut 13.4 kg. Tästä mennään kohti joulua ja 90 kg:n painoa joka on mun seuraava tavoitteeni. Se viime perjantain alotus oli sen takia kun kävin terkkarilla ja siellä vaaka jo näytti alle 100 kg mutta nyt se on virallista koska aloitin silloin maaliskuussa punnituksen maanantaina ja se on mun virallinen punnituspäivä.

En vaan laihdutan terkkarin ja lääkärin valvonnan alaisena eli käyn kerran kuukaudessa terkkarilla jossa mulla katotaan verenpaine, -sokeriarvot, paino ja vyötärömitta. Ja kiitos vaan! Kyllä tuntuu ihanalta, eiköhän toi mahakin tosta pienene syksyn aikana lisää ja pääsen koittamaan ekoja farkkuja.

Onnea!!! Mulla ois semmonen 20 kilon tiputus kans ajankohtainen. iltapaino on 101 ja aamu semmosen 99... Punnaatko aamulla vai illalla? Kumpikohan on se "oikea" paino...? Miten tommoseen valvottuun painon pudotukseen pääsee? EI painonvartijat tms kiinnosta...

Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva harmaana:
Onnea!!! Mulla ois semmonen 20 kilon tiputus kans ajankohtainen. iltapaino on 101 ja aamu semmosen 99... Punnaatko aamulla vai illalla? Kumpikohan on se "oikea" paino...? Miten tommoseen valvottuun painon pudotukseen pääsee? EI painonvartijat tms kiinnosta...

Muakin kiinnostais tollanen valvottu painon pudotus...sitten synnytyksen ja imetyksen jälkeen.

Kerran otin yhteyttä aikuisneuvolaan ja pyysin apua painon pudotukseen. Neljän kerran jälkeen annettiin ymmärtää et ei tartte enään tulla...olis kiva jostain saada apua, siis muualta kuin vainopartiosta koska se on ihan törkeen kallista..
Ja kujn kokoajan paastaan ylipainon haitoista tms. niin silti ei anneta tukea siihen pudotukseen.

Hieno juttu, onnea :)! Ja tsemppiä jatkoon!

Mulla näytti perjantaina vaaka kauhistuttavat 98 kg, ja sillä sekunnilla virallistin kuin varkain alkaneen laihdutus- ja kuntokuurini. Kolmisenkymmentä kiloa pitäis tosiaan lähteä... täytyy nyt vaan ensi töikseni miettiä realistiset välitavoitteet tsemppiavuksi.

Mulla terkkari ite sanoi että olis jotain tehtävä ja sitten antoi ajan seuraavaa käyntiä varten ja nyt olen sitten käynyt aluksi kävin parin viikon välein, nyt sitten kuukauden. Ja punnitsen itteni aina aamulla koska silloin se näyttää pienemmältä eikä ole vielä tullut syötyä mitään ja kannattaa käydä veskissä ennen punnitusta koska se voi vähentää painosta 100-200 g. KIPPURAVARVAS : outoa toimintaa teidän kuntanne aikuisneuvolassa, kyllä pitäisi jokaisen päästä valvottuun painon pudotukseen. Ei tätä kyllä yksin jaksaisi viedä loppuun asti mutta kun on ihanat ystävät ja taustatuki niin henkisesti jaksaa paremmin ja pääsee joskus normaalipainoiseksi.

Minkälaista tuo valvottu painon pudotus käytännössä on ja mihin tahoon pitää ottaa yhteyttä jos haluaa sellaiseen? Mulla ylipainoa yli 50 kiloa ja ikää vasta 25, enkä yksinäni pysty laihduttamaan - mahtaisko näillä kriteereillä päästä "valvontaan"?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkälaista tuo valvottu painon pudotus käytännössä on ja mihin tahoon pitää ottaa yhteyttä jos haluaa sellaiseen? Mulla ylipainoa yli 50 kiloa ja ikää vasta 25, enkä yksinäni pysty laihduttamaan - mahtaisko näillä kriteereillä päästä "valvontaan"?

Onko lääkäri sulle sanonut painostasi mitään että pitäisi pudottaa? Mulle sanoi useampikin lääkäri alkuvuodesta ja oma lääkäri sanoi että tilaa terv.hoitajalle aika ja menet sinne niin jne. Siitä se mulla lähti, ei sen kummempaa. Mutta tohon pitää tulla kyllä aloite lääkäriltä tai voithan sä kysyä omalta lääkäriltäsi että pääsisitkö valvottuun painonpudotukseen ja jos lääkäri on sitä mieltä että käy niin tilaat terkkarille ajan, siitä se lähtee alkuun.

Paljon ylipainoa "pitää" olla että pääsisi tuollaiseen? Itsellä ehkä 20kg ylimääräistä,olen 180cm ja painan 90kg. Viime viikolla sairaanhoitaja sanoi että näin pienen ylipainon saa jo itse pois.. Pituuden takia olen todella iso!

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onko lääkäri sulle sanonut painostasi mitään että pitäisi pudottaa? Mulle sanoi useampikin lääkäri alkuvuodesta ja oma lääkäri sanoi että tilaa terv.hoitajalle aika ja menet sinne niin jne. Siitä se mulla lähti, ei sen kummempaa. Mutta tohon pitää tulla kyllä aloite lääkäriltä tai voithan sä kysyä omalta lääkäriltäsi että pääsisitkö valvottuun painonpudotukseen ja jos lääkäri on sitä mieltä että käy niin tilaat terkkarille ajan, siitä se lähtee alkuun.

On lääkäri sanonut että painoa pitää saada pois. Antoivat vaan jonkun kirjan nimen mikä kannattaa lukea, mutta sehän on ihan yhtä tyhjän kanssa.

Vieras: on sulla sitten tyhmä lääkäri jos jotain kirjaa tarjoaa sulle. Ei niistä kirjoista välttämättä ole apua jos ei ole sitä mitä sanotaan tahdonvoimaksi pudottaa painoa. Painonpudotuksen alkuun olisi hyvä päästä kyllä valvonnan alle. Ei muuta kuin painostat sitä lääkäriäsi ja samoin terv.hoitajia että sun on saatava jotain muutakin kuin pelkkiä kirjoja. Mutta ei jos tuo auta mitä sanoin niin kerro sitten mulle niin pistetään sun ruokavalio uusiksi ja liikunta kans.

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Vieras: on sulla sitten tyhmä lääkäri jos jotain kirjaa tarjoaa sulle. Ei niistä kirjoista välttämättä ole apua jos ei ole sitä mitä sanotaan tahdonvoimaksi pudottaa painoa. Painonpudotuksen alkuun olisi hyvä päästä kyllä valvonnan alle. Ei muuta kuin painostat sitä lääkäriäsi ja samoin terv.hoitajia että sun on saatava jotain muutakin kuin pelkkiä kirjoja. Mutta ei jos tuo auta mitä sanoin niin kerro sitten mulle niin pistetään sun ruokavalio uusiksi ja liikunta kans.

Kiitti! Mulla on lääkäriin meno ens viikolla, joten otan asian puheeksi. Pakko mun on johonkin päästä, koska tätä tahtia ei voi jatkua. Toivottavasti ottavat mut todesta ja lähettävät oikeiden ihmisten luo.

Sopisinkohan mä hyvin laihdutusterapeutiksi? :laugh: :laugh: Ei vaiteskaan, musta on vaan kivaa jelppiä ihmisiä jos niillä on itellään halua laihtua ja antaa omakohtaisista kokemuksista tietoja muille.

Onnea hienosta saavutuksesta :flower:

mulla lähtöpäaino mulle järkyttävät 100kg :ashamed: :ashamed: tammikuussa, nyt n.82kg, vielä jos ainakin 10kg sais tiristettyä pois, tuskaa vaan :kieh: Alku olikin tosi helppoa.

mitä tossuliini suunnilleen syöt päivän aikana?

Yhteistyössä