Pää hajoaa polttarisuunnitteluun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kevättintti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kevättintti

Vieras
Jeps, olen kaasona loppukesän häissä ja täytyy sanoa että polttariporukka on pihein ja laiskin ikinä. Mitään ei ole sovittu ja ohjelma on jo jo nyt lähes riisuttu versio ettei vain maksaisi arvon ystäville liikaa. Mutta silti joka ainoa sähköpostiviesti, jonka tämän aiheen tiimoilta olen saanut on ollut sisällöltään samanlainen. Ollaan kovin huolissaan siitä ettei vain maksa liikaa, (mikä voi maksaa liikaa kun viedään morsian kohtuuhintaiseen paikkaan syömään ja sitten on puhuttu PIENIMUOTOISESTA hemmotteluhoidosta, kaikki muu on ilmaista) ja toinen jokaisen huolenaihe tuntuu olevan etteivät jaksa olla sitten mukana kauaa. Tulevat ehkä sinne syömään ja sitten pitää mennä kotiin lepäämään kun joutuvat käymään kokopäiväisesti kuitenkin töissä (eivätkö useimmat käy?). Toinen kaaso oikein teki selkoa mitä häät kaikkineen tulevat HÄNELLE maksamaan, vaatteita myöten. Ilmaisetko ne hänen häänsä vieraille olivat? Olen ehdottanut että tavattaisiin porukalla jotta saataisiin sovittua asiat, kukaan ei ole vastannut viestiin. Maksaisi varmaan tulla paikalle. Kuinka jollain ihmisellä voi olla näin ankea ystäväporukka. Mitä te kaasona tekisitte? Tekisi mieli jättää koko polttarit järjestämättä.

Mitäs jos järjestäisitte jonkun mökki-illan, jonne polttarivieraat toisivat tarjottavat nyyttäriperiaattella. Sit ohjelmaksi jokainen toisi vaikka jonkun morsiammeen liittyvän esineen ja kertoisi siitä tai sit jokainen kertoisi, miten morsiameen on tutustunut tms. Morsiussauna ja mukava tunnelma voisi olla kiva. Ymmärrän toisaalta polttariseurueen huolen, kun joskus noi polttarit voivat karata käsistä ihan totaalisesti (en nyt tarkoita näitä sun suunnittelemisiasi). Tsemppiä!!!

unohtakaa ne hemmottelut, syökää, juokaa , tanssikaa ja laulakaa. ottakaa halpaa kuohuviiniä puistossa ja keppanaa baarissa, flirttailkaa vähän vaarattomille miehille ja kohtuu ajoissa kotiin. tällaista oli omissa polttareissa pyynnöstäni ja ´kaikilla oli tosi hauskaa, maksoin itse myös suurimman osan juomistani, (kamut maksoi ruokani kebab-paikassa,)
ei rasittanut liikaa kenenkään kukkaroa ja jokainen meni oman aikataulun mukaan. nykyään vaaditaan vierailta ja kavereilta aivan liikaa häihin liitttyen, ei kukaan jaksa maksaa itseään kipeäksi toisen naimisen takia.

Mullekin tuli mieleen, et lähtekää kaksin pitämään hauskaa! voithan ilmoittaa "kavereille" et polttarit on silloin ja silloin, tulee kuka haluu.
Eihän siitä mitään tuu jos sä yrität ja yrität eikä kukaan oo kiinnostunu. Taitaa olla joukkohysteriaa se euroihin tuijottaminen tai sit ne polttarit ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta.

Oon joo miettiny että tosiaan lähtisin kahdestaan morsiamen kanssa. Tota sauna ideaa mietin myös mutta jos ihmisillä on intoa olla paikalla ehkä tunnin verran, niin ei ehditä kyllä edes mihinkään saunaan. Ei silti että niillä summilla mitä ovat valmiit maksamaan edes mitään saunaa saisi. Joku on kuulema ollut polttareissa jotka kustansivat 5-10 euroa.

Nyt teet niin että laitat jokaiselle tekstiviestillä viestin että kokousta pitää saada pystyyn jos polttarit meinataan pitää ja laitat päiväyksen milloin kokous on ja missä ja laitat myös viestiin että ilmoittautuu sulle jos aikoo olla kokouksessa mukana. Sen jälkeen jos viestejä ei ala sateleemaan niin pidät morsmaikun kanssa kahdestaan jotkut kivat polttarit esim jossain mökillä tai sitten otat jonkun kivan ruokateeman ja menette morsmaikun kanssa kahdestaan kauppaan ja ostatte ruokatarvikkeita ilman että morsmaikku tietää mitä safkaa ootta tekemässä, syötte ja saunotte hyvin :)

Taidan tosiaan jättää ne hemmotteluhoitojutut väliin. Vien morsiamen syömään ja jotain muuta kivaa vaikka omalla kustannuksella. Yritän vielä yhdellä viestillä herätellä niitä ns ystäviä ja jos ei kuulu mitään niin sitten... Joo mut vielä, miten selitän tän morsiamelle joka varmaan pettyy "ystäviinsä"?

Alkuperäinen kirjoittaja kevättintti:
Taidan tosiaan jättää ne hemmotteluhoitojutut väliin. Vien morsiamen syömään ja jotain muuta kivaa vaikka omalla kustannuksella. Yritän vielä yhdellä viestillä herätellä niitä ns ystäviä ja jos ei kuulu mitään niin sitten... Joo mut vielä, miten selitän tän morsiamelle joka varmaan pettyy "ystäviinsä"?

Ootko ollut näihin morsmaikun ystäviin puhelinyhteyksissä? Siis minäkin olen kaaso ja nämä morsmaikun ystävät ovat olleet mukana järjestelyissä eikä ole tullut puhetta että olen järjestämässä liian kalliit vaikka kympillä-kahdella/nokka ei selvitäkään :)

En oo soittanu kenellekään. Ehkä pitäisi. Mutta kun useammallakin on jo viestien aloitus ollut tyyliä "mulla ei sitten ole hirveästi energiaa, kun käyn töissä/joudun matkustamaan/ on kuuma kesä/olen kotona sairaslomalla", niin pelkään että lipsautan jotain kypsähtänyttä ja pilaan sen vähäisenkin innon jokajollain vielä on.

Minä oisin niin vittumainen, että laittaisin viestiä/sähköpostia, että jos täää tämmöiseksi menee niin älkää vaivautuko, vietän polttarit keskenäni morsiamen kanssa ja kerron hänelle että teillä ei ole aikaa eikä rahaa osallistua. Reilu peli ja etpähän sinä ole syyllinen jos ei polttarit miellytä.

Minä en nyt ymmärrä sitä että onkohan nämä morsmaikun kaverit nyt oikeesti kavereita vai hyvänpäivän tuttuja kun jokaiselta löytyy tekosyitä tekosyyn perään ettei tule. Soittaisin tuossa tilanteessa jokaiselle henk.kohtaisesti ja selittäisin missä mennään ja kysäisin sitten että onko siis intoa koko polttareihin...voittehan te pitää kahdestaanki hauskaa mutta jos morsmaikulla oli mielessä että kaveriporukalla pidetään hauskaa ja sitten hän huomaakin minkälaisia nihlistejä kaverinsa ovat :/

Yhteistyössä