Oysissa ruokailu o osastoilla, ja ruuat on hyviä! Nam. Minäkin, joka olen nirso, sain syötyä mahani täyteen. Toki viikkoon, jonka siellä olin, mahtui pahaakin ruokaa.Alkuperäinen kirjoittaja 28.08.2006 klo 13:40 Tintti kirjoitti:Mitenkäs se ruokailu on Oysissä järjestetty? Osastoilla vai...? Entä miten olette toimineet omien aamu- ja iltapesujenne kanssa, kuka katsoo vauvaa sen aikaa?
Minä kans synnyttäny oysissa 9/04Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2006 klo 21:26 gemini harmailee kirjoitti:synnytys osastolta ei pahemmin kokemusta.. sektiolla syntyivät kaksoset 9/04.
Osaston hoitajat muuten mukavia.. paitsi yksi älyvapaa ämmä.
omaa huonetta ei saatu.. mut onneks oli kahden hengen huone..
kokemuksia on laidasta laitaan.. positiivisia ja negatiivisia.. itse siellä vaan kaikki pitää tehdä.. lisämaidot ja kaikki hakea itse.. eihän me missään täys hoidossa olla.. mut ei mullekkaan mitään imeystä siellä neuvottu.
ihan hyvillä mielin sinne takasi meen jos vaan kaikki menee hyvin loppu asti ja toivottavasti tälläkertaa pääsen synnytys salin puolelle.. enkä suoraan leikkuriin..
Avoimin mielin vaan synnyttämään ja vaatimaan sitä neuvontaa.. pakkohan niitten on neuvoa sitä vartenhan ne siellä on..
Kun niitä hyviä kokemuksia kysellään niin sitä myös annetaan.Alkuperäinen kirjoittaja 20.06.2006 klo 08:54 vilpuri kirjoitti:kiitos vastauksista! Onko kenelläkään hyviä kokemuksia...?
Tää oli just ku mun suusta!!! Synnytin siellä huhtikuussa 05 ja kesäkuussa olis uudestaan meno jos kaikki menee hyvin... Mulle sattui niin P.A.S.K.A.M.A.I.N.E.N hoitaja, että jäi kyllä tosi huono mieli! Toisena päivänä mun tissit pakkautu aivan täyteen ja se hoitaja vaan repi ja repi niitä tissejä jotka oli aivan räjähdysherkät, eikä se auttanu yhtään, kun ne oli niin täynnä ettei sieltä irronnu mitään. Pyysin päästä lypsylle, mutta EI!Alkuperäinen kirjoittaja 19.06.2006 klo 23:38 Tulilatva kirjoitti:Synnytin OYS:ssa myös kaksi vuotta sitten, synnytyksestä jäi hyvä mieli ja kätilöt olivat ihania! Osastolla ei sitten ollutkaan niin kovin kivaa. Yksi ihana hoitaja oli, jota odotin vuoroon kuin kuuta nousevaa Hän neuvoi ja opasti, myös imetyksessä. Muilta hoitajilta ei apua juurikaan irronnut. Mulla imettäminen oli tosi vaikeaa ja kivuliasta ja taisin saada "hankalan" äidin maineen Imetyksen lopetinkin sitten 3kk kuluttua, kun siitä ei vain tullut mitään.. Haluaisin, että tämä menisi eri tavalla joskus seuraavalla kerralla. Huoneista vielä, itse en edes ajatellut muuta kuin kolmen hengen huonetta ja se oli ihan hyvä. Oli kiva kun oli seuraa; mieheni kun oli sairaalassa vain tunnin pari joka ilta. Sattui mukavat ja rauhalliset äidit samaan huoneeseen En tietenkään halua pelotella, mutta rehellisyyden nimissä on sanottava, että kyllä itkin joka päivä surkeaa oloani ja osaamattomuuttani osastolla ja vauvaa imettässäni - kerrankin itkimme vauvan kanssa molemmat ja isi katseli neuvottomana vieressä ja yritti auttaa Hoitajilta ei juuri apua irronnut. (Itkuisuuteen vaikuttivat varmasti myös hormoonit ja väsymys..) Kun kyselin rintakumeja (kun vasta kuulin sellaisista), sanottiin että ei niistä ole hyötyä. Mutta mutta, synnytystä siis muistelen hyvillä mielin!
Minä olin ekan sektion jälkeen isossa huoneessa ja si oli tosi inhottavaa (jopa nöyryyttävää) kun olin huonossa kunnossa. Iletti, kun en voinut itse yhtään liikkua ja hoitaja joutui käymään vaihtamassa veriset lakanat altani ja katetripussi roikkui siinä kaikkien näkyillä. Sitten vielä aina vauvan alkaessa en voinut itse tehdä mitään muuta kuin hälyttää hoitajan. Häiriintyi sitä vauvan huutoa kuunnellessa sitten huonetovereidenkin uni.Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2006 klo 08:43 ANnnu kirjoitti:\usein sektion jälkeen äiti voi voida huonommin jos raskaus ei olekaan ollut ongelmaton. myrkytys verenpaineet yms. Silloin hiljaisuus on tärkeää äidin voimien palautumiselle. Ja lapsi voi olla myös teholla ja silloin ei huvita katsella toisen kotiutuvaa nyyttiä.Alkuperäinen kirjoittaja 20.06.2006 klo 21:03 mam kirjoitti:Minkä vuoksi sektio äidit saavat ensisijaisesti yhden hengen huoneen? Minusta olisi kiva päästä jonkun äidin kanssa samaan huoneeseen jos jaksais vaikka pari sanaa vaihtaa..