Oys kokemuksia?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Snoopy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2006 klo 20:42 koiraharrastaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2006 klo 15:33 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2006 klo 13:20 Muistoja kirjoitti:
-Ja episiotomia tehtiin, vaikka olin sen kieltänyt jossain kyselyssä. Se haava vaivasikin sitten tosi pitkään.

Miksi et synnyttänyt kotona kun et luota kätilön ammattitaitoon ja arviointikykyyn? Ei kuule kätilöt ilkeyksissään niitä välilihoja leikkele, ite joutuu ompelemaankin, lisätyötä... Ärsyttää suunnattomasti tuollainen kommentointi.
:laugh: Kyllä multakin esikoista synnyttäessä leikattiin, vaikka kielsin...halusi opettaa kätilöopiskelijalle, kuinka homma tehdään...Onneksi seuraavat synnytykset ovat sujuneet muutenkin paremmin! :)

Ei välilihaa kyllä leikata pelkästään opiskelijan oppimisen/opettamisen vuoksi. Kyllä kyseessä on aina tarve, kätilöt kyllä osaavat arvioida tilanteen, ei haavoja huvikseen tehdä :o

minulla on oyssista vaan hyviä muistoja. niin ihanat ovat kätilöt olleet molemmilla kerroilla. ymmärtäväisiä ja topakoita. ja synnytykset on sujunu todella helposti=)
lapsivuodosastolla olo on ollu mukavaa, on valmiit ruoat ja puhdasta vaatetta mitä pukea päälle. hoitajat mukavia ja leppoisia.=)kiireen ymmärtää hoitjilla, onhan niillä paljon vauvoja ja äitejä vastuulla yhtä aikaa...minulla kokemukset tällaisia, joskus menen toivottavasti uudestaan sinne... :p :heart:

synnytin 4.5 OYS:issa, ja ainakin minulle sattui aivan ihana kätilö, vaikkakin kolme eri kätilöä olikin, mutta se joka loppuviimein pahimmat vaiheet oli kanssani, oli äärettömän ihana ja sympaattinen ihminen. vaikka meillä olikin vähän äksöniä synnytksessä ja meinasi hätä tulla käteen oli kätilö koko ajan ajan tasalla ja rauhallinen ja rauhoitteli minuakin.
ammeita ja muuta eksotiikkaa en valitettavasti päässyt kokeilemaan kun sellaise tsalit oli varattuja.
nyt olemme ylpeitä kauniin prinsessan vanhempia, ja hänen maailmaan saattamisessa mukana olleilla kätilöillä ja lääkäreille kuuluu iso kiitos ja kumarrus...
joten vastaus kysymykseesi, minulle OYS synnytys paikkana oli loistava!!

minä synnytin oysissa 19.4 ja itse synnytys oli tosi mahtava, aivan ihania kätilöitä oli. synnytys kesti 6,5h virka-aikana hoitui homma, salissa siis 8-16. mutta osastolla 13/1 oli inhottavaa, kukaan ei edes pyynnöstä auttanut vauvan hoidossa/imetyksessä :(

pääasia, että synnytyksestä jäi ihanat muistot, vaikka imukuppiin jouduttiinkin päätymään.

Lyyti ja poika tasan 3viikkoa :heart:

Yhteistyössä