* OYS 2011 hoidot *

joku_raja pääasia että kaikki saa jotain hoitoa jos on sen tarve.. ei tämä pistely vielä ole kauheaa ollut, mulla mies pistää, niin ei itse tarvi :D eilen olin jo varma että mulle kehittyy hyperi, munasarjoja ihan särki, mutta join sitten reilusti vettä ja olo meni ohi. Tänään ei ole mitään ihmeellisiä oireita ollut, hieman munasarjoissa nippailee.. perjantaina seurantaultra :)
 
Moro!

nyt sitten täällä ootetaan seuravan kierron alkua ja loppua jolloin rupean sumuttelemaan, marraskuussa 9, 15 ja 18 päivä on UÄ:t.
saapa nähdä miten paljon tulee folleja kun pienellä annoksella puregonia inssissäkin tuli melkein aina liikaa...
ja nyt on tuplasti triplasti isommat annokset :eek:
 
Hei kaikille, ja etenkin LadyBluelle.
Mulla on vierähtänyt aikaa, eli... aloitin Oys.in hoidossa pari viikkoa sitten sumuttelun ja toissapäivänä Puregonin. Sumut tippui nyt vaan 4x1, ja Puregonia kahtena ensimmäisenä päivänä 300iu, senjälkeen 200iu/pvä. Ultrassakin näkyi n 20 follia, ihan huippua!!!
10 vuotta sitten tehty ivf Väestöliitossa tuotti lapsen,jo ensimmäisellä hoitokerralla. Saapas nähdä kuinka nyt käy.... Jännittää hurjasti.
 
Viimeksi muokattu:
Muru2011 toivottavasti nytkin saat ensimmäisestä sen plussan ja pääset odottajiin, tsemppiä pistelyyn.

Perjantaina kävin seurantaultrassa ja siellä vain 8-10mm kokoisia rakkuloita, jatkettiin siis pistelyä puregonilla pe-su, edelleen annos 75iu./vrk. Nyt on hirvee kuvotus, maha sekasin ja melkeen olen oksentanut ja eilen alko tuhrutella. Yritin tuossa googlettaa onko muilla ollut tuhruttelua ja jotain vastauksia sain. Huomenna olis seurantaultra ja jos ei ole yli 15mm rakkuloita, niin menee tämä kierto poikki :/ ja ens kierto menee sit clomifen-puregon yhdistelmällä tai jotain. Jos olo ei parane, niin taidan olla saikulla huomisen, kaipa ne siellä polilla kirjoittaa tän pahoinvoinnin takia sairaslomaa?

lisäystä tämän päivän seurantaultrasta: surkeita kuulumisia. Ei niin mitään ollut kasvanut. Surkeita rupulaisia ja kierto meni poikki :/ sinne meni 200 € taivaan tuuliin. Ensi kierrosta Clomifen 50mg x 2 /vrk ja sama rumba.. jos ei vieläkään kasva, niin sit IVF suoraan.. vittu tätä elämää ja pahoinvointi jatkuu, saikulla olen ja niin olen varmaan huomennakin. Kaikki turhaa! Anteeksi, mutta olo on paska ja mitäänsanomaton, tuntuu niin pahalta. Vaikka mies yritti lohduttaa, että kyllä me vielä nyytti saadaan. Nyt tuntuu, että ei saada! Verinen vuotokin vaan jatkuu ja gyne ei siihen osannut oikeen mitään sanoa, se voi olla joki endopesäke vaan joka vuotaa?
 
Viimeksi muokattu:
Täällä aloitettiin tänään sumuttelut. Jotenkin nyt tajuaa et nyt tämä oikeasti alkaa.. Punktio mua pelottaa niin paljon etten voi edes ajatella koko asiaa. Millasia kokemuksia teillä on? Onko kukaan saanut punktion ajaksi nukutusta tai lähinnä kait " humautusta " ? Olen miettinyt et voikohan sitä saada pelon vuoksi.
Tänään pitää soittaa osastolle, koska apteekissa eivät ymmärtäneet minun pistosreseptiä, enkä itsekkään osannut asiasta oikein sanoa mitään.
 
:) LadyBluelle ihan tosi paljon tsemppiä! Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu. Ja Hensku85, mulla punktio ens vkon tiistaina..eli kerron sitten sulle minkälainen se oli :D

Tänään oli ultra, puregonia jatketaan 200iu/vrk vielä tänään ja lauantaina. Pregnyl irroitukseen sunnuntai-iltana ---->punktio tiistaina. Soluja oli vissiin 12kpl, 19mm muutama, sitten kolme 16-17mm ja 14-15mm loput.

Taidan tulla hulluksi jännityksestä viikonlopun aikana. Kunpa kaikki menis hyvin!!!
 
Moi!

Vastaan nyt Hensku85:lle ja Muru2011:lle, vaikka en tässä ketjussa kirjoittelekaan (tulee lueskeltua muitakin ketjuja.. :) )

Jännittelitte punktioon menoa. Tuntuu olevan kovin yksilöllistä, miten punktio sujuu ja kuinka kivuliaana ihmiset sen kokevat. Itse voin ainakin rauhoitella teitä ja sanoa, että se oli yllättävät kivuton toimenpide. Saatte ennen punktiota rauhoittavaa (diapam) ja kunnon kipulääkkeet. Lisäksi saatte käteen kanyylin, jonka kautta hoitaja antaa tarvittaessa kipulääkettä suoraan suoneen. Toimenpide oli ainakin mulla nopeasti ohi ja tuntemukset lähinnä epämukavia, ei kivuliaita. Toimenpide helpottuu, jos pystytte olemaan rentoja.. Punktion jälkeen olin hyvässä kunnossa, enkä tarvinnut kipulääkkeitä ollenkaan. Joten mulla ei ole mitään negatiivista sanottavaa toimenpiteestä. Ja ainahan sen voi kääntää siten, että tuskin ne kivut on mitään verrattuna synnytyskipuihin.. joita toivottavasti on sitten joskus luvassa..

Tsemppiä ja rauhallisin mielin punktioon, hyvin se menee! :)
 
no niin nyt on laparoskopia takana ja ei voi muuta sanoa ku että onneksi sinne menin, tuloksena siis että kaikki on kunnossa,putket auki, kohtu normaali jne. Pari endopistettä ne oli polttanu :O en osannu es epäillä että mulla ois jotain endoon viittaavaa. ens kiertoon sitte clomit 1x50mg pv. jäi epäselväks että kokeillaanko me nyt pelkillä clomeilla jonku aikaa vai onko lisäks inssi.totta se selviää epikriisistä(?) että mite tästä eteenpäi. toisaalta kiva kuulla ettei vikaa löytyny mutta toisaalta nyt ahistaa että missä mättää ku ei raskaus ala jos kaikki kerta niinku kuuluuki olla... onko täällä selittämättömiä pareja joilla ois clomit auttanu?tai clomit + inssi?
 
nipa_ hieno juttu että kaikki oli kunnossa, vaikka se tietysti mietityttää että miksi ei sitten ole raskaus alkanut. Mutta se on niin monesta tekijästä kiinni, että ei voi tietää. Soittele IVF hoitajalle ja kysy että lukeeko sulla papereissa inssistä mitään..?

Onko kellään kokemusta. Mulla siis inssi peruttiin kun kp 12 ei ollut kasvanut puregonista huolimatta mitään.. :/ ja mulla sillon oli jo veristä vuotoa, no se loppu sitten muutamaksi päiväksi ja nyt on taas alkanut uudestaan ruskeena vuotona ja sellaista riekaletta tulee, kipuja ei ole. Voiko johtua puregonista? Huomenna kyllä soitan hoitajalle polille ja kysyn tästä asiasta. Alkaa vähän huolettaan jos on jokin vialla.
 
No hei :D
Nyt on kyytiläinen mukana, yksi toppi siis siirrettiin tänään. Mä en oikein pysty edes nyt ilmaisemaan itseäni, kun on niin hyvä mieli!!! Palaan kunhan vähän rauhoitun ;) Sormet, ja varpaatkin ristissä :heart:
 
Nostellaanpas vähän ketjua. Odotusaika kuluu niin hitaasti, että olisi mukava kuulla Oyssilaisten kuulumisia. Toki tämän vuoden hoidot alkavat olla loppupuolella.

Onko muuten Oyssissa edelleen kolmen kuukauden tauko ennen passia tuoresiirron jälkeen?
 
Ensimmäinen ultara ja pistos ois nyt takana. Lääkärinä oli mukava tummatukkainen nainen. Minua jäi vaan itseä vaivaamaan hieman, että tulisiko minun olla huolissaan koska lääkäri katsoi ultralla ja sanoi, että sumut on tehonnut hyvin ja sitten sanoi että minulla on monirakkulaiset munasarjat. Sitten kuitenkin sanoi jotain, että olen nuori, hoikka ja munasarjat toimii hyvin tai jotain sellaista. Menopur laitettiin menemään pienellä annoksella 150IU kahtena päivänä jonka jälkeen 112IU. Jäi sitten tuosta hieman surkea mieli..
Hoitaja sanoi vain, että hyperin mahdollisuus on korkea.
 
En ole kirjoitellut pitkään aikaan tänne, mutta on tullut jonkin verran kuitenkin luettua mitä tähän ketjuun kuuluu. Itsellä on 3. ICSI menossa. Maanantaina oli punktio ja tänään saimme kaverin kyytiin. Saimme punktiossa ennätykselliset 16 munasolua, joista 13 oli kypsiä. Jos oikein ymmärsin 12 hedelmöittyi, joista kaksi taisi olla niin huonoja, että ne heitettiin pois. Eli yksi kyytiin ja yhdeksän meni pakkaseen. Sanoin miehelleni maanantaina, että on erittäin hyvä, jos saamme 10 alkiota ja niin sitten kävikin. Olen erittäin onnellinen, että viimeisessä hoidossa tuli noin hyvä tulos. Nyt pitää vain toivoa, että vihdoin olisi meidän vuoro. Sen verran rankempi tämä hoito on ollut, että vatsa on ollut kipeänä vielä tänä aamunakin ja siirron jälkeen koko alavatsa vähän kramppasi, kun odotin bussia. Huomenna pitäisi mennä töihin ja toivottavasti vatsani rauhoittuu ennen sitä. :)
 
Mites murulla menee?

Täällä ei siis edes sitä ensimmäistä inssiä päästy tekemään, kun ei mikään kasvanut mihinkään puregonilla ja täällä nyt odotellaan kierron alkua, nyt jo kp 36 ja otin tänään ekan teron kun en vaan jaksa odottaa. Ja testit tosiaan on negaa, myös tältä päivältä :/ toivottavasti muilla on parempaa onnea :)
 
täällä on tapahtunut jotain ihmeitä ja kummia. Tänään testasin clearbluen digillä ja tulos raskaana 1-2 viikkoa, parin viikon päästä polilla ultra, polin täti laski että olisin rv4 +5.. nyt pitää sit alkaa jännäämään että kaikki menee hyvin :)
 
Onnittelut LadyBluelle! :)
Huomenna olis punktioon meno. Jännittää ihan sairaan paljon ja pelottaa myös. Rakkuloita ei oo tulossa paljon, ovat olleet tosi varovaisia kun ovat pelänneet hyperiä...Toivottavasti laatu korvais sitten määrän.
 
Punktio onnellisesti ohitse. Täytyy sanoa, että minä koin punktion helppona. Itkua tuli kyllä pelkästä pelosta niin paljon et punktion jälkeen aivan huvitti. Kipuja ei lääkkeiden vaikutuksesta ollut oikein ollenkaan ja nyt jälkikäteenkään ei oo ainakaan toistaiseksi ollut. Eilen otin särkylääkettä hieman varaltakin mutta tänään en ole tarvinnut edes sitä. Munasoluja tuli 10 ja 4 lähdettiin hakemaan joten täytyy olla tyytyväinen. Tietoahan siitä ei oo minkälaisia ne on ollut mutta ei sieltä ainakaan soittoa ole tullut et eiköhän siellä sit ainakin yks ole odottamassa huomista siirtoa. Henkilökunta on kyllä mielestäni ihan huippua, ainakin hoitajat ja lääkärit joiden kanssa ollaan tähän asti oltu tekemisissä.
 
Heipä hei kaikille pitkästä aikaa!

Syksy on mennyt odotellessa ivf:ään pääsyä ja sainkin tiedon että päästään aloittelemaan hoitoja heti joulun jälkeen sumuilla, eli pitkällä kaavalla mennään. Olettekos huomanneet että Oulussa esitetään elokuvateatteri Starissa elokuva hiljaa toivotut. Luulen että tämä elokuva kuvaa meidän monien toivojien ja odottajien tunnelmia. Itse ajattelin käydä sen katsomassa, itkuhan siellä saattaa tulla mutta onneksi siellä on pimeää.

Meillähän oli se ensimmäinen inssi elokuussa mutta negaa tuli niin että läiskähti ja toisella inssiyrityksellä ei päästy inssiin asti kun ei suuresta puregon määrästäkään ollut apua (follit ei kasvanut) :( no nyt odotellaan joulua ja tammikuussa sitten toivottavasti ivf.
 
Hei!

Anteeksi kun näin "tuppaudun" tänne, mutta voisikohan joku kertoa siitä ihan ensimmäisestä käynnistä OYSiin? :)
Mitä kokeita/ tutkimuksia siellä tehdään? Millainen on se paikka, jossa mies antaa siemennestenäytteensä? Kiitos kovasti jo etukäteen! :)
 
Me ei ihan esimmäistä käyntiä käyty OYS:iin vaan käytiin ensin omalla paikkakunnalla mistä mies ohjattiin siemennestenäytteen antoon Ouluun yksityiselle puolelle. Oysin ensimmäisellä käynnillä taidettiin lähinnä pohtia tulevia jatkoja, mitä hoidoissa tulee tapahtumaan. Sit käytiin molemmat verikokeissa (HIV JA hepatiitti ) Niin ja miehen kivekset tutkittiin ja minulle tehtiin ihan tavallinen alapäätutkimus.
 
toiveilija82 me käytiin elokuun lopulla ekalla OYS käynnillä. Siellä lääkärin kanssa vähän juteltiin taustoista, käytiin läpi ne esitietolomakkeet ja sit ultrattiin, oli mukava kun miehelle kanssa selvitti mitä ultrassa näky. Sitten tehtiin hoitosuunnitelma ja oikeestaan loput asiat käytiin hoitajan kanssa läpi. Hoitaja opetti meitä pistämään ja käytiin aikataulua inseminaatioita varten läpi, sain myös reseptit valmiiksi. No meille ei sit sitä inseminaatiota tullut, vaan raskauduin pelkillä puregon pistoksilla kuin ihmeen kaupalla ja huomenna olisi sitten polilla ultra jossa katsotaan onko siellä ketään ja onko kaikki kunnossa. Saatetaan jopa jo sydänäänet kuulla :)

paljon tsemppiä kaikille tulevaan!

LadyBlue ja pikkutirri rv 6 + 4
 
niin ja vielä unohtu tuossa, että meillä mies kävi antamassa pari viikkoa ennen aikaa siemennestenäytteen ja tosiaan mekin käytiin siellä HIV ja hepatiitti vasta-aineverikokeissa. Toivottavasti pääset samalle lääkärille kuin me, oli niin mukava!
 
Meille tuli tieto, että sumuttelut alkavat joulukuussa ja ensimmäinen keräys/siirto sitten tammi-helmikuussa. Tarkemman aikataulun saan hieman myöhemmin. Nyt vain jännittämään, mitä tuleman pitää.

Osaako joku muuten sanoa, pitääkö tuo 0-ultra tehdä päivälleen silloin, kun on määrätty? Olen nimittäin pois paikkakunnalta silloin ja mietin, voisiko sen tehdä vaikka päivää aikaisemmin.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä