Ovulaatiosta/tärpistä...?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesätuuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kesätuuli

Vieras
Hei!

Ajattelin että yritän täältä "Mitäs nyt"- puolelta saada "nopeita" vastauksia askarruttavaan asiaani...
Meillä mieheni kanssa on yritetty saada lasta siitä asti kun yhteinen esikoisemme (meillä siis uusperhe ja molemmilla edellisistä liitoista yksi lapsi) syntyi, niin siinä pian kun hän oli iältään puolisen vuotta eli nyt siitä on likimain 4 vuotta aikaa. Olemme ajatelleet että lapsi tulee kun on tullakseen mutta vähän tässä jo mietin kovasti että missä vika kun ei neljään vuoteen oo tärppiä tullut...
Olen nyt toista kiertoa vasta kokeillut noita ovistikkuja. Ekassa "tikutuksessa" en saanu ovista lainkaan tikutettua ja nyt tässä meneillään olevassa oviksen metsästyksessä olen nyt saanut haalean viivan tikkuun.
Mitä luulette kun olemme mieheni kanssa eilen pöllyytelleet peittoja ja nyt tänään sain tuon haalean viivan tikkuun, että voisiko meillä olla minkään valtakunnan mahdollisuuksia..?! Mieheni siis lähti tänä aamuna töihin ja koska on reissuhommissa niin emme voi "varmistella" hedelmöitystä tässä vaiheessa. Sekin minua mietityttää että jos saan huomenna tummemman viivan ovistikkuun niin onko minulla vasta sitten ovulaatio "päällä"?!?! Mietin vain että onkohan meillä tässäKÄÄN kuussa mitään mahdollisuuksia tulla raskaaksi....?!

Tahtoisin kanssasisarten mielipiteitä tähän aiheeseen ja toivon että jokukaan vastaa jotain aiheeseen liittyvää!! Kiitokset jo etukäteen!

Terveisin: nimim. kesätuuli

Me yritettiin vaik mitä oviksen bongausta ym kunnes kyllästyin ja aattelin et ei sit tuu jos ei tuu, ja heti seuraavasta tärppäs. Lieneekö kuumeilun unohtaminen auttanu, vai mikä :)

ai senkö pitää olla yhtä vahva kun sen kontrolliviivan... ööö, pitänee lukea ohjeet tarkemmin!
oon vaan sillä tapaa tyytyväinen kun sain edes jonkunkaan näköstä viivaa tikkuun, et mulla sentääs ovis tapahtuu kun oon sitäki epäilly et jos en ovuloi ollenkaan.

No kyllä siinä ovistestissä pitää melkeen vahva viiva olla että se oikeesti on ovis, eikä se silloinkaan oo varmaa. Ja yleensä ovis tulee vasta 1-2 päivän positiivisen testin jälkeen. Ootteko käyny tutkimuksissa ku ootte noin kauan yrittäny?

Ovistikuttelu voi myös olla stressauttavaa, meillä tärppäs heti kun lakkasin seuraamasta kehon viestejä ja otin rennosti!

Tsemppiä!

Hmm..ainahan parempi mahdollisuus on raskaaksi tulla jos peittoja pöllyttää kuin jos on pöllyttämättä. Voi kuule, älä liikaa tuijottele noihin ovistikkuihin ja sen mukaan pöllyttele, jos teillä normaalipuuhia on kuitenkin niin kyllä se tärppi sitten tulee, lakkaa stressaamasta!! Se vaan pahentaa asioita (ja voi viivästyttää ovulaatiotakin..)
Tärppionnea kuitenkin, tiedän miltä tuntuu vauvankaipuu :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Me yritettiin vaik mitä oviksen bongausta ym kunnes kyllästyin ja aattelin et ei sit tuu jos ei tuu, ja heti seuraavasta tärppäs. Lieneekö kuumeilun unohtaminen auttanu, vai mikä :)

meillä kun sen verran kauan on jo yritetty että on keretty unohtaa yrittäminen ja olla miettimättä koko asiaa ja tehä jo vaikka mitä sen eteen. paitsi tutkimuksissa ei olla vielä käyty, seuraavaksi mennään tutkimuksiin jos ei tässä kesän aikana ala tärppäämään...

Joo, haalea viiva voi tulla näkyviin jo vaikka 4 pivää ennen varsinaista ovista. Testihän näyttää lutropiini-hormonin nousun, mikä alkaa näkyä viivana. Vasta vahva viiva tarkoittaa, että ovis tapahtuu 24 tunnin sisällä. Huomioi, että jos testaat esim perjantai-iltapäivällä melko vahvan viivan, lauantai-iltapäivällä viiva ei välttämättä olekaan odottamasi tumma viiva, vaan voi olla jo haalistumaan päin. Joten suosittelen, että heti kun viiva alkaa näkyä, siittiöitä peliin joka päivä/ joka toinen päivä niin kauan, kun viiva on haalistunut pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin raskaaksi:
Joo, haalea viiva voi tulla näkyviin jo vaikka 4 pivää ennen varsinaista ovista. Testihän näyttää lutropiini-hormonin nousun, mikä alkaa näkyä viivana. Vasta vahva viiva tarkoittaa, että ovis tapahtuu 24 tunnin sisällä. Huomioi, että jos testaat esim perjantai-iltapäivällä melko vahvan viivan, lauantai-iltapäivällä viiva ei välttämättä olekaan odottamasi tumma viiva, vaan voi olla jo haalistumaan päin. Joten suosittelen, että heti kun viiva alkaa näkyä, siittiöitä peliin joka päivä/ joka toinen päivä niin kauan, kun viiva on haalistunut pois.

Eli siis täytys viel odotella sitä tummempaa viivaa ja toivoa et mies ois "oikeana" aikana kotona et voitas mahollisimman paljon pöllyytellä peittoja!!

ostin tosiaan apteekista noita ovistikkuja ja siin on yhessä paketissa viis testiä niin sehän voi olla et joutuu avaamaan sen toisenki paketin selvittääkseen tän kuun oviksen... täähän tulee hintoihin mutta toki halvempaa kuin yksityisellä ongelmien selvittäminen.

luinpas sitten tuon ovistestin ohjeen ja siinä ei ole mitään mainintaa siitä että viivojen pitäisi olla yhtä vahvat, on vaan että ovulaatio tapahtuu 24-36 tunnin sisällä kun se testi on tehty... : /

Alkuperäinen kirjoittaja kesätuuli:
ostin tosiaan apteekista noita ovistikkuja ja siin on yhessä paketissa viis testiä niin sehän voi olla et joutuu avaamaan sen toisenki paketin selvittääkseen tän kuun oviksen... täähän tulee hintoihin mutta toki halvempaa kuin yksityisellä ongelmien selvittäminen.

No maksaahan se. En tiedä apteekin hintoja, mutta mammaksi.com sivustolta saa kanssa ovistikkupaketteja.

luinpas sitten tuon ovistestin ohjeen ja siinä ei ole mitään mainintaa siitä että viivojen pitäisi olla yhtä vahvat, on vaan että ovulaatio tapahtuu 24-36 tunnin sisällä kun se testi on tehty... : /

Jospa apteekin testit onkin erilaisia, ja riittää että saa viivan? Monet tekee täällä varmaan noilla mammaksin testeillä...

Meillä ei tuo pelkkä tikuttelu ja oviksen bongaus vielä auttanut raskautumiseen. Minulla auttoi ruokavalion pistäminen uusiksi, ilmeisesti se vaikutti jotenkin hormonitoimintaankin. Suosittelen kokeilemaan paleoliittista ruokavaliota ainakin joksikin aikaa. Lisäksi söin paljon greippiä ja join greippimehua, sillähän uskotaan olevan suotuisa vaikutus raskautumiseen. Näiden avulla meillä vihdoin ja viimein saatiin plussa raskaustestiin. Esikoinen meillä sai alkunsa ihan ensimmäisestä yrityksestä, mutta tätä toista saatiin tehdäkin pidempään.

onko karpalomehulla mitään vaikutusta ovikseen kun muistan joskus kuulleni jotain sellaista?!?!

Karpalomehu ehkäisee tulehduksia, mutta en tiedä onko muuten vaikutusta raskautumiseen. Ainakin tuon greippimehun/greipin ajatellaan vaikuttavan ovisliman koostumukseen, jolloin se voisi auttaa raskautumisessa. Mä itse juon kyllä joka päivä sokeroimatonta karpalomehua ehkäisemään tulehduksia, koska mulla on ensimmäisessä raskaudessa ollut virtsatieinfektioita. Ainakin toistaiseksi on toiminut.

Mutta tosiaan mä suosittelen kokeilemaan sitä paleoliittista=kivikautista ruokavaliota joksikin aikaa. Melko rankkaa sitä on noudattaa kirjaimellisesti, mutta eipähän siitä haittaakaan ole. Itseltäni putosi muutama kilo sen myötä ja vaikka en mikään ylipainoinen olekaan, ehkä silläkin oli suotuisa vaikutus raskautumiseen.

millanen toi paleoottinen ruokavalio sit oikeen on, en nimittäin ole koskaan edes kuullut moisesta?!?!

Googlettamalla löydät paljon tietoa, kokeile sekä "paleoliittinen ruokavalio" että "kivikautinen ruokavalio". Kyseessä siis lyhyesti sanottuna vähähiilihydraattinen ruokavalio.

Yhteistyössä