~*Ovulaation induktio syyskuussa*~

Tervehdys pitkästä aikaan. Oon lopettanut liian mietiskelyn ja ollut palstaltakin vähän aikaan poissa. Paljon on kerennyt näköjään tapahtumaan. Suuret onnittelut plussaneille, on se vaan niin ihanaa saada hyviä uutisia tännekin.

Itsellänni on toivo menny tästä kierrosta.. Kävin kaksi kertaa ultrassa kp 10 ja kp 15, ekassa ultrassa kaikki oli pielessä.. mut toisella kerralla limis oli normaali ja munasolu 11-12 mm.(liian pieni..) Pieniä munasoluja on paljon oikealla puolella kehittymässä, mikä on positiivistä. Ovista en vielä löytänyt, enkä enää etsikään. Lääkärin mielestä samoilla lääkityksillä mennään eteenpäin jos ensi kierto tulee. Jotenkin tuntuu ett yritys on lopahtanut tässä kierrossa.. Mikään ei menny niinkuin 1. clomikierrossa..
 
Täällä tekee täti jo tuloaan, nyt kp 26 :'( Pientä tiputtelua on jo, ja näin se usein mulla alkaa. Tätä kestää sitten 4-5 pvää kunnes alkaa kunnon vuoto. Mulla alkaa toivo jo mennä. Mies ilmeisesti vielä uskoo meidän mahdollisuuksiin enemmän. Ollaan autoa vaihtamassa, ja se vaan tarkistaa aina ekana, että miten saa turvaistuimen kiinni ja mahtuuko vaunut kunnolla jne...Mulla on kauhea olo, kun vika on mussa, ja alkaa tuntua siltä, että ei sitä lasta meille suoda. En oikein tiedä tajuaako mies, että nää hoidot ei ole mitään poppakonsteja, takuuta lapsen saamiseen ei ole...En kuitenkaan haluaisi lannistaa sen enempää miestä kuin itseänikään enää enempää, koska toivo on kai pakko yrittää säilyttää...Tänään meillä on miehen serkun lapsen 4-vuotisjuhlat, ja vähän pelottaa jo etukäteen...Sinne tulee hirveästi lapsia, ja pahimmassa tapauksessa me ollaan ainoat lapsettomat. Miehen serkuilla alkaa kaikilla jo olla lapsia, ja suku on todella tiivis. Sen takia mulla usein onkin niin paha mieli just lähinnä miehen takia. Vaikka mies onkin tosi ymmärtäväinen ja tiedän, tai ainakin uskon tietäväni, että ei se sitä ajattele kummassa vika on. Huh, tulipahan vuodatus heti näin viikon alkuun...

Mukavaa viikkoa kaikille, kaikesta huolimatta!

t. Sini
 
Kesän aikana olen silloin tällöin taustaillut täällä ja nyt voisin tulla mukaan... Eli lyhyt esittely: Ongelmana todella epäsäännöllinen ja lyhyt kierto (14-30), eli ovulaatiota ei ilmeisesti spontaanisti tapahdu ollenkaan (miten se ehtisikään kun koko ajan tuntuu olevan kuukautiset :/ ). Yksi 6-vuotias "clomi-lapsi" on, joka aikoinaan muistaakseni neljännestä clomikierrosta sai alkunsa. Tänään ois tarkoitus aloittaa taas clomit ja toiveet on vielä tässä vaiheessa korkealla. Tosin pitäis kuulemma aloittaa ensin 1 tabulla, eikä yhdestä viimeksikään ollut tehoa...Ja nyt siis kp 5/14-30. Ja yritystä on siis takana jo monta kuukautta (en ole edes laskenut).

Hyvää viikon alkua =)
 
Tervetuloa vaan, Nanna75, joukkoon!
SINI; siksihän me täällä ollaan, kaikki toistemme tukena, ja kaikki me tiedetään mistä sinä puhut ja me halutaan tukea sua. Että vuodata vaan ihan kaikessa rauhassa.

Onko muilla tullu äkillistä painon nousua hoitojen aikana? Siis hormoneista johtuen. Musta tuntuu, että mä paisun kuin pullataikina...
Esikoisen raskausaikana mulla oli semmonen pohjaton nälkä koko ajan, mä söin, söin ja söin. Ja nyt on samanlainen olo. En tiedä, johtuuko tuo niistä lääkkeistä, vai mikä tässä on meneillään (olisko tärpänny??) mutta kun sais koko ajan olla jotain syömässä... :eek: Oon kyllä yrittäny syödä kaikkea terveellistä, mutta............. Voi voi, miten mä jaksan odottaa, että tuleeko täti vai ei. Jos se tulee, niin v-a-s-t-a sunnuntaina pitäis alkaa............ ARGH!! :headwall:
 
Omppu76........5.clomit. ....................................kp 46/24-30
JEP..................4.clomit + metut.........................kp 33/31-36...y 2,5v
Darma.............puregon+pregnyl.......................kp 30/28
macy...............(clomit)........................................kp 28/32
Rötväles..........3.clomit....................................... kp 28/28.........yk14
mm -72............4.clomit+metut+luget+pregnyl...kp 27/28-32
Maikki-Likka.....3.clomit.......................................kp 26/29-31
Sini 78.............1. puregon+pregnyl....................kp 26/29-31
LT82................clomit+terot................................kp 23/27-34...yk15kk
nunniu.............2.clomit.......................................kp 23/29
Rina82.............1. clomit......................................kp 22/??
Pömpeli-pötsi...3.clomit.......................................kp 20/30
Maria-83..........2.clomit.......................................kp 20/34-36
Vilinäiti.............3.clomit.......................................k p 19/36.......yk16
Jense...............4.clomit+terolut...........................kp 19/32
kati231............2.puregon + pregnyl + luget........kp 16/28-42..yk 19
Bee..................2.puregon+pregnyl......................kp 12/28...yk 14
jonski...............clomit...........................................kp 8/30-32
Ines.................3.clomit (tauko) + metut + terot..kp 8/?
kurpitsa...........2.clomit+metut + pregnyl............kp 6/35-50
Nanna75........... 1.clomit.....................................kp 5/14-30
PeePee77........6.clomit.......................................kp 4/?
Emppu78.......... 5.clomit........................................kp 3/?
Heksamiina......3.clomit (nyt tauko?)...................kp ?/28
Kimpsu.......


Plussanneet tästä pinosta 8/2007 >:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
Matilda2007 18.8.2007
malttamaton 24.8.2007
 
Toivottavasti listan päivitys meni oikein,ekaa kertaa yritin! :D

Malttamaton oikein paljon onnea,toivotaan että kaikki menee hyvin!! Voi että kun on haikeeta teitä plussaneita päästää tuonne odotusajan puolelle! :hug:

Kiva kun nyt ollaan saatu uusia kasvoja tänne,että tervetuloa emppu ja nanna!!! :hug:

Rina82 onnea ovis plussasta! :hug: Mä olen jo repinyt peliverkkarit,kun jo kp19 eikä oviksesta tietoakaan,huomenna vielä tikutan ja sit suunnataan uuteen kiertoon! :kieh:

Sini,samaa mieltä siksi täällä ollaan,että saa purkaa mieltään täällä,että avaudu ihan rauhassa,kyllä me kuunnellaan! :D Mä kanssa poden huonoa omatuntoa tuosta,kun mussa on tää tälläinen vika!!! :kieh: Ja meillä kanssa mies jaksaa olla niin rauhallinen,että välillä oikein ottaa tuo rauhallisuus päähän,kun toinen vaan sanoo,että kyllä se siittä ajan kanssa!! :kieh:

LT82oon kanssa huomannu,että loppu kierrosta maistuu ruoka todella hyvin,oon kanssa joka kerta yhdistänyt mahdolliseen raskauteen,en sitten tiedä johtuuko lääkkeistä? Monet on kyllä sanonut,että on jopa lihonnut hoitojen aikana! Mutta toivotaan nyt kuitenkin parasta,puhallelaan sinne päin plussa tuulia! :whistle:
 
Tässä vähän minun tarinaani..Itse olen 22 ja mies 28(tänä kesänä vihitty).Vauva yritystä on takana jo useampi vuosi ja ei tulosta. Tänään aloitin syömään ensimmäisen kerran clomeja.(3-7päivinä)kierrossa yksi tabletti kerralla.Kuukautiset minulla on säännölliset(kierto noin 28-30) Minulle ei määrätty mitää seurantaultria tai muuta. 2kuukautta kuulema täytyy syödä 1tabletilla ja sitten jos ei toivottua tulosta synny niin 2tablettia. Ja sitten katsotaan kuulema miehen siittiöt jos ei tapahdu mitään. Eikö niitä ois voinu kahtoo jo alussa?jos niissä vika?Gyne teki minulle ultran ja kaikki oli kunnossa. Kyseli kaikki sairaudet ja miehen sairaudet.Ei ole muuta ollut kun klamydia ja sekin on hoidettu pois ja tutkittu myös jälkeenpäin. Onko clomeista tullu teille pahoja sivuoireita? Olis ne niin hienoa itsekin tehdä positiivinen testi kun aina saa pettyä ja kaikki alkaa aina uudestaan.Onnes tänne voi vähän purkaa sydäntään :(
 
Bee
Omppu76........5.clomit. ....................................kp 47/24-30
JEP..................4.clomit + metut.........................kp 34/31-36...y 2,5v
Darma.............puregon+pregnyl.......................kp 31/28
macy...............(clomit)........................................kp 29/32
Rötväles..........3.clomit....................................... kp 29/28.........yk14
mm -72............4.clomit+metut+luget+pregnyl...kp 28/28-32
Maikki-Likka.....3.clomit.......................................kp 27/29-31
Sini 78.............1. puregon+pregnyl....................kp 27/29-31
LT82................clomit+terot................................kp 24/27-34...yk15kk
nunniu.............2.clomit.......................................kp 24/29
Rina82.............1. clomit......................................kp 23/??
Pömpeli-pötsi...3.clomit.......................................kp 21/30
Maria-83..........2.clomit.......................................kp 21/34-36
Vilinäiti.............3.clomit.......................................kp 20/36.......yk16
Jense...............4.clomit+terolut...........................kp 20/32
kati231............2.puregon + pregnyl + luget........kp 17/28-42..yk 19
Bee..................2.puregon+pregnyl......................kp 13/28...yk 14
jonski...............clomit...........................................kp 9/30-32
Ines.................3.clomit (tauko) + metut + terot..kp 9/?
kurpitsa...........2.clomit+metut + pregnyl.............kp 7/35-50
Nanna75........... 1.clomit....................................kp 6/14-30
PeePee77........6.clomit........................................kp 5/?
Emppu78.......... 5.clomit.......................................kp 4/?
marianne22......1.clomit........................................kp 4/28-30
Heksamiina......3.clomit (nyt tauko?)...................kp ?/28
Kimpsu.......


Plussanneet tästä pinosta 8/2007 >: :heart:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
Matilda2007 18.8.2007
malttamaton 24.8.2007

Tervetuloa uudet! :flower:

marianne22: Mulla aloitettiin koko systeemi kanssa clomeilla, heti 2tbl päivä kp:t 3-7 ja otettiin S-Prog koe, mistä selvisi ettei ovulaatiota tapahtunut! Eli etten joutunut syömään montaa kuuria turhaan. Seurantaultrassa en myöskään käynyt. Vasta tämän jälkeen tutkittiin miehen simpat ja minut lähetettiin aukiolotutkimukseen ja siten lapsettomuuspolin asiakkaaksi. Suosittelen pyytämään ainakin sen verikokeen mistä näkevät onko clomeista edes apua!

LT82: Mulla on kanssa paino noussut kaikkien hormonikuurien aikana, varsinkin clomeissa. Tosin paino on sitten kuurin loputtua tippunut ihan yhtä nopeasti kuin tulikin, luulisin sen olevan ihan pelkkää nestekertymää tms. Inhottavaa tosin!

).:) Tunnin päästä seurantaultra.. Toivottavasti olisi hyviä uutisia! :ashamed:
 
Onnea malttamaton! :) :flower: :flower: :hug:
Nyt rupee tulee selvästi hyvään tahtiin noita plussia.. jee! :heart:
Tervetuloa uudet munki puolesta! :hug:

(.) Eilen oli kovat kivut alavatsalla :/ toivottavasti ne kystat ois sieltä häipyny eikä kasvanut..... gyne tarttis varata loppu tai alkuviikolle, YÖK! Ei huvittais sitten yhtään! Olen niiiiin kyllästynyt.. Mut pakko se on taas mennä jalkansa avaamaan :x Niin mites se oli voiko ns.tavallinen gyne määrätä sen pregnylin??
 
ja hui mitä kuumia aaltoja tuli aamuyöstä aamuun asti :whistle: No se on pientä tämän henkisen kärsimyksen rinnalla :'( Te, joille on määrätty clomit kp5-9, niin milloinka olette tikuttaneet ovista, oisko joku kp 14? Ihmettelin miksi mulle laitettiin clomit kp5-9, eikä kp3-7 kun on muutenkin niin lyhyt kierto, mutta ei kai sillä sit ole merkitystä (ainakaan gynen mukaan, hän kuulemma määrää aina kp5-9).

 
mä syön clomit kp 5-9, ja ovis tuli vasta 16 kp. mä en tikuttanu sitä, mut olen jo ennen eskoisen syntymää tuntenu oviksen (siis meillä kärsitään sekundäärisestä lapsettomuudesta). Ja kukas nyt ei vois olla sitä tuntematta, kun tuntuu, niinkuin joku yrittäis vetää suolia mahanahan läpi pois.
Mulla on sit kaikki mahdolliset raskausoireet; nippailee välillä molemmilta puolilta alamahaa, rintoja aristaa, ja on kylmänarat, väsyttää ihan simona, ikinälkä, kohdunnipukka on paaaaaljon normaalia kovempi ja valkovuodon määrä lisääntynyt.
Mä en vaan jaksa uskoa, että ekasta kierrosta olis tärpänny. Nämä oireet on TAAS mun pään sisällä, ja sunnuntaina sitten täti tulee kyläilemään. :'(
 
Bee
Nanna75: Kiva että jotain kiinnostaa mun kuulumiset! :flower:
Joo ja olihan siellä ihan hyviä uutisia. 3kpl (!) n.14mm folleja näkyvissä. Tohtori vain virnuili, että "montakos vauvaa se neiti haluaisi?".. Vastasin että kunhan nyt yksikin saadaan niin hyvä on. Vielä tänään ja huomenna pistos ja sitten taas uusi ultra. Joudun ostamaan yhden pistoksen vuoksi uuden kokonaisen Puregonin, onneksi on kattoraja ylittynyt! :)
 
Bee
Omppu76........5.clomit. ....................................kp 48/24-30
JEP..................4.clomit + metut.........................kp 35/31-36...y 2,5v
Darma.............puregon+pregnyl.......................kp 32/28
macy...............(clomit)........................................kp 30/32
Rötväles..........3.clomit....................................... kp 30/28.........yk14
mm -72............4.clomit+metut+luget+pregnyl...kp 29/28-32
Maikki-Likka.....3.clomit.......................................kp 28/29-31
Sini 78.............1. puregon+pregnyl....................kp 28/29-31
LT82................clomit+terot................................kp 25/27-34...yk15kk
nunniu.............2.clomit.......................................kp 25/29
Rina82.............1. clomit......................................kp 24/??
Pömpeli-pötsi...3.clomit.......................................kp 22/30
Maria-83..........2.clomit.......................................kp 22/34-36
Vilinäiti.............3.clomit.......................................kp 21/36.......yk16
Jense...............4.clomit+terolut...........................kp 21/32
kati231............2.puregon + pregnyl + luget........kp 18/28-42..yk 19
Bee..................2.puregon+pregnyl......................kp 14/28...yk 14
jonski...............clomit...........................................kp 10/30-32
Ines.................3.clomit (tauko) + metut + terot..kp 10/?
kurpitsa...........2.clomit+metut + pregnyl.............kp 8/35-50
Nanna75........... 1.clomit....................................kp 7/14-30
PeePee77........6.clomit........................................kp 6/?
Emppu78.......... 5.clomit.......................................kp 5/?
marianne22......1.clomit........................................kp 5/28-30
Heksamiina......3.clomit (nyt tauko?)...................kp ?/28
Kimpsu.......


Plussanneet tästä pinosta 8/2007 >: :heart:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Elisha 15.8.2007
Matilda2007 18.8.2007
malttamaton 24.8.2007

 
LT82:Älä nyt ihmeessä vielä menetä toivoa, hyvinhän voi olla tärpännyt, pidetään peukkuja, että oireet ovat aitoja (eikä vaan pään sisäistä kuvitelmaa) =)

Bee: sullahan on vallan mainio tilanne! Nyt vaan peukut pystyyn sunkin puolesta!

).( tänään meni kolmas clomi kurkusta alas. Mä en kyllä toivo tässä kierrossa vielä mitään, kun on vaan yksi clomi käytössä, pidetään nyt tätä vähän tällaisena verryttelykiertona =) Ajattelin kp14 testata ovista, ja jos ei tässä kierrossa näy, niin silti pitäis gynen mukaan toinenkin kierto syödä vaan yhtä clomia, en kyllä tiedä maltanko :|
 
Nanna75 Mulle määrättiin heti se 2 clomia kerralla. Mä en sinuna varmaan malttais ottaa vaan yhtä seuraavasta kierrosta... =) Itsehän tietysti teet päätöksesi!

(.)Täällä Kainuun korvessa on uskomattoman kylmä tuuli. Käytiin aamulla ulkoilemassa, ja vaikka mulla oli pitkähihainen paita, villapaita ja kunnollinen ulkoilutakki, niin silti tuuli otti rinoihin uskomattoman paljon. Olisko sittenkin... :D Sunnuntaihin on onneksi aikaa, että ehdin vielä tätä hekumoida yksikseni muutaman päivän. Alamahaa nippailee edelleen, mutta aika harvakseltaan.
Voi että, miten sitä on voinukin unohtaa ne ekat oireet esikoisen alkuraskaudesta?? En muista siitä muuta kuin käsittämättömän väsymyksen.
 
LT82: Joo, en taida kyllä malttaa ottaa vaan yhtä clomia seuraavassa kierrossa, etenkin jos en bongaa ovista...vaikka ei tietysti vielä tässä vaiheessa paranis edes ajatella seuraavaa kiertoa, mutta olen asennoitunut niin, ettei se ekalla voi kuitenkaan tärpätä :|

Mitä ovulaatio-testiä suosittelette? :attn:
 
...ajattelin tulla teillekin kertomaan. :'( Lauantaina alkoi ruskea tuhruvuoto, joka ei ottanut loppuakseen. Sunnuntaina tein varmuuden vuoksi uudelleen raskaustestin ja se näytti todella vahvaa plussaa. Kävin tänään polilla tarkistuttamassa tilanteen ja tulos oli karu. Piti olla rv 6+1, mutta kohtu oli typötyhjä. Ei minkäänlaista jälkeä raskaudesta. Nyt epäilynä on kohdunulkoinen, varmuudella sitä ei osattu sanoa. Odotellaan perjantaihin verikokeiden tuloksia, toivottavasti arvot olisivat laskeneet. :'( Mieli on nyt todella maassa... Kokoilen itseäni tässä jonkin aikaa, mutta palailen sitten taas tänne teidän joukkoon. Parempaa onnea teille!!!
 
Kiitos tervetulotoivotuksista ja Matildalle suuret pahoittelut!!!! :hug:

Tosin mut voi myös samantien poistaa listalta, koska kunnon menkkoja ei tullut, en pääse clomeja syömään tässä kierrossa.. Palataan mahdollisesti lokakuussa..
 
Voi ei, Matilda2007! Suuren suuri :hug: sinulle!

Olen laiskotellut tänne kirjoittelemisen suhteen, kun ei oikeastaan ole mitään raportoitavaa juuri nyt. Kp18 menossa ja odotellaan, josko sitä tätiä ei tässä toisessa varsinaisessa hoitokierrossa nyt tulisi. Aloitin tänään luget myöskin. Ovis oli su iltana. Siitä lähtien on aina välillä ollut sellaista hyvin pientä nippailua alavatsalla molemmin puolin. Olenkin tässä miettinyt, että voisiko se olla jonkinlainen merkki kiinnittymisestä vai vastaavasta... Keltarauhanen kai voi jomotella oviksen jälkeen, joten sekin on yksi selitys tollaiselle.
 
Matilda, voi surkeus

On se niin väärin...Niin vaikeaa kun se meikäläisillä on tuo raskaaksi tulo, niin sitten vielä saa pelätä keskenmenoa enemmän kuin "normaali"-yrittäjät..
Joo, ei voi paukutella henkseleitään vaikka plussan saisikin


Tervetuloa uusille!
LT82, oireet kuulostavat OIKEIN hyviltä B)

(.)
Oma tilanne on yhtä surkea kuin aina. Yritin kikkailla noilla lugejen avulla kiertoa mahdollisimman lyhyeksi. No kappas vaan, eipä onnistunut sekään |O
Nyt siis kp 29, eilen tein (harjoituksen vuoksi) r-testin, negahan se tietty oli.(kp13 ja 10mm folli ei paljon toivoa anna..)
Nyt mahaa kyllä juilii tuttuun täti-tyyliin...

En oikein osaa päättää, onko tää tuleva 5.clomikierto viimeinen, vai vieläkö sitä vetäisi sen kuudennenkin? Eipä niistä isompia ongemia ole mulle ollut. No, ei kyllä hyötyäkään :kieh:

Kati231, mulla nuo luget tekee kauheita vihlaisuja/repäisykipuja munasarjaan. Mutta tuntuvat pääasiassa oikealla vaan.

Pidän pientä palstataukoa tämän jälkeen..Palaan työelämään ja muutenkin tuntuu niin tuskalliselta kun omalle kohdalle sitä plussaa ei näytä tulevan :'(
Ja yritän keksiä jotain muutakin ajateltavaa nää _clomi-ultra-ovis(?)-piinailu-negatesti-kuviot_
Töitten aloittaminen tulee oikein hyvään saumaan.

Palailen kyllä vielä!Lämmintä syksyn alkua kaikille
 
Miksi Matilda oli laitettu plussanneisiin? Plussahan se periaatteessa oli mutta...

(.) Tissit vieläkin kipeät, yleensä "tuntemukset" on loppuneet hyvissä ajoin ennen menkkoja :/
Tätiä ei vain kuulu, välillä tulee sellainen menkkamainen ailahdus, mutta niitäkään ei ole ollut niin voimakkaasti/paljon kuin yleensä.
Ja nyt kun tämän kirjoitan niin tunnin sisällä alkaa kuitenkin vuotamaan :kieh:
Edelleenkin edetään kyynisellä asenteella vaikka tuota pientä toivon kipinää onkin mahdoton sammuttaa. :kieh: :kieh: :kieh:
Ja vaikka sanoisitte mitä niin en varmasti testaa ennen ens viikkoa, EN! |O :xmas:
 

Yhteistyössä