ovikello soi.. avaatko aina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lentää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Tästä tuli mieleen, et tiiättekö miten sähköllä toimivan ovikellon sais pois päältä?
On meinaan yks todella rasittava naapurin tätönen, joka harva se päivä herättää kuopuksen ovikellon pimputuksella.

Siitä kotelon alta/sisältä mistä se ääni tulee?

meille muuten yllättävän moni tulee vaan ovesta sisään kun tietävät että olen kotona. yhden ainoan kerran menin itsekin vähän vaikeaks kun tuntematonmies seisoi eteisessä eikä puhunut mitään. mä olin varmaan tän näköinen :o ja sit se mies vaan kysy että tännekö se laajakaista laitetaan :laugh: muuta se ei mulle puhunut. hoiti hommansa ja lähti.

Tottakai avaan.
Harvemmin kukaan sitä ovikelloa soittelee ihan vaan lämpimikseen, eiköhän ihmisillä ole ihan oikeata asiaakin jos ovelle viitsivät tulla.

Ja puhelimeenkin vastaan aina, oli se numero sit mikä hyvänsä.
(paitsi yöllä kun puhelin on äänettömällä )

En avaa koskaan, jollei joku tuttu ole ilmoittanut tulostansa. Kukaan tärkeä ihminen siellä ei voi olla, tai vaikka olisikin niin oma on vikansa kun ei ole mulle soittanut.

Meillä ei oo ovikelloa, mutta jos joku odottamatta koputtelee niin en avaa. Siksi koska kaikki muut ilmoittaa etukäteen tulostaan, paitsi miehen idiootit sukulaiset ja ne ei meille tule.
On ne tunkeneet pyytämättä sisäänkin joskus kun koira ei oo ollu sisällä... Harmi kun eivät silloin tunge kun hurtta on nälissään oven takana :kieh:

En, kun yleensä sinne ovelle kerkiää joku muu ennen minua :D
Mutta juu, jos olen kotona, niin tottakai ovi avataan, kun ovikello soi. Tosin, meillä on ovi auki (ei lukossa ) yleensä aina, joten tutummat tulee suoraan sisään, soittamatta ovikelloa. Tokikin silloin ovelta huikkivat tervehdyksiä, että kuullaan jonkun olevan tulossa.

Ei kukaan soita meillä yleensä ovikelloa:D
Kerta koputus ja ovesta suraan sisään..
( tai kaverit ja tutut näin tekevät )
Iltasin kasin jälkeen menee ovi lukkoon ja käydään nukkuu ym ni sit ei välttämättä mennä avaa vaikka joku koputteliskin..niin ettei ainakaan ole ilmoittanut tulostaan..

Mä en ymmärrä ihmisiä jotka tulevat suoraan koputtelematta sisälle olipa kello oikeestaan mitä vaan. Näin maalla se on kuulema aina ollu tapana, kun aloin miehelle paasata et kun sen sukulaiset ja jotku kyläläiset tunki sisään mitään kyselemättä sillon kun oltiin vasta muutettu.
Raivostuttavaa. Kerrankin oltiin lemmenpuuhissa makkarissa niin eiköhän sen serkun lapsi tunge sisään ja vasta olkkarissa huutaa et missä me ollaan. Sai aika nopeet lähdöt...

Meillä EI ole ovikelloa joten kaikki tulevat ovesta suoraan sisään -näin pitääkin tehdä sillä jos ovi ei ole lukossa niin silloin ollaan kotosalla ja vieraat ovat tervetulleita. Ainoat jotka jäävät koputtelemaan ovenpieleen ovat ulkomaalaiset taulukauppiaat jotka alkavat näin syksyisin parveilla, heillekin oven avaan jos koputuksen satun kuulemaan.

avaan tai huudan jollekulle muulle että avaa. meillä on tapana perheen kesken sekin että kun ostoskassien kanssa tullaan niin ovikelloa rimpautetaan jollei ovi ole auki (siis pois lukosta).
Ovikello saattaa soida montakin kertaa illassa kun lasten kaveritkin tulee. ovikello soi ja sitten ovi avautuu. näin teen minäkin naapurissa, soitan ja sitten avaan oven ja huikkaan heit, koska meillä naapurien ja tuttujen kesken on se tyyli että lukoton ovi on lupa astua sisään, mutta fiksumpaa on kuitenkin rimpauttaa kelloa merkiksi ja huikata tervehdys heti ovelta. mutta perille makuukamariin ei kukaan astele ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kuulapyssy:
Mä en ymmärrä ihmisiä jotka tulevat suoraan koputtelematta sisälle olipa kello oikeestaan mitä vaan. Näin maalla se on kuulema aina ollu tapana, kun aloin miehelle paasata et kun sen sukulaiset ja jotku kyläläiset tunki sisään mitään kyselemättä sillon kun oltiin vasta muutettu.
Raivostuttavaa. Kerrankin oltiin lemmenpuuhissa makkarissa niin eiköhän sen serkun lapsi tunge sisään ja vasta olkkarissa huutaa et missä me ollaan. Sai aika nopeet lähdöt...

laita hyvä ihminen ovi lukkoon silloin kun et halua ketään suoraan sisälle. Niin yksinkertaista se on

Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Tottakai avaan.
Harvemmin kukaan sitä ovikelloa soittelee ihan vaan lämpimikseen, eiköhän ihmisillä ole ihan oikeata asiaakin jos ovelle viitsivät tulla.

Ja puhelimeenkin vastaan aina, oli se numero sit mikä hyvänsä.
(paitsi yöllä kun puhelin on äänettömällä )

Juuri näin!

Meilläkin ovi oikeastaan aina auki, että hätäisimmät ehtii tulla jo sisällekkin jos ei ovea heti avata.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuulapyssy:

laita hyvä ihminen ovi lukkoon silloin kun et halua ketään suoraan sisälle. Niin yksinkertaista se on

Tai jos muut vaan opettelisivat ne käytöstavat et toisten kotiin ei tarvii pyytämättä tulla...

Yhteistyössä