Ovelle tuli kaksi naista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Beep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
:laugh: Meidänkin oven taakse tuli 2 naista kesken pojan nimiäisten heiluttaa herätkää-lehteä.. totesin ettei jumalaa ole olemassa ja että meillä on pojan nimiäiset menossa, niin älysivät sentään ihan suosiolla lähteä pois.
*odottelee koska saavutaan uudestaan käännyttämään pakanoita* =)

Nää naiset kun ei oo edes helluntailaisia, vaan kulkee raamattu kädessä!!!

Ja käyvät täällä pyörimässä todella usein!!!

taas on ennakkoluuloisuus huipussaan.. :/
miksi ihmeessä tässä uskonto asiassa ollaan niin mustavalkoisia aina?
pitäisikö kaikkien kuulua samaan uskontoon ja tehdä tismalleen samalla lailla.. suomessa on uskonnonvapaus ja uskonnon harjoittamisenvapaus.
sitä paitsi niin kauan kun pysyy toisen kotioven kynnyksen ulkopuolella, EI häiritse toisen kotirauhaa. niinhän se määritelmä menee..

Ei ne jehovantodistajat kellekään paha tarkoita. noudattavat vaan Raamatun kehoitusta: "Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni". Uskovat Raamattuun ja tahtovat että kaikki saisivat saman ilosanoman. Ehkä arvelivat, että siinä kun riisut lasta, ennättävät muutaman sanan lukea Raamatusta, ja ehkä ne jää sinulla mieleen tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Eve:
pitäisikö kaikkien kuulua samaan uskontoon ja tehdä tismalleen samalla lailla.. suomessa on uskonnonvapaus ja uskonnon harjoittamisenvapaus.
sitä paitsi niin kauan kun pysyy toisen kotioven kynnyksen ulkopuolella, EI häiritse toisen kotirauhaa. niinhän se määritelmä menee..

Ennakkoluuloisuus!!! Ehhehehhe, ei ole sullakaan toi tilannetaju ihan hallussa!!! :laugh:

Joo, kyllä se nyt on häiritsemistä, jos alkaa lukemaan raamattua ja utelee mun mielipiteitä edes kysymättä et olisko hetki aikaa. Teki niin paljon mieli olla epäkohtelias takaisin.

Mä nyt vähän liiottelen mutta jos joku hakkaa kirveellä mun ovea niin kyllä se ihan vähän häiritsee :laugh: Mutta meidän oven takana saa rimputella niin paljon kun jaksaa, en avaa kuitenkaan :D

On kai se jonkin sortin sairautta, mutta kuka meistä on täysin terve, jos tarpeeksi tutkitaan?
Sekin on jonkun mielestä sairautta, että ärsyyntyy siitä, että joku tulee lukemaan ovelle. Yhden lapsen nyt riisuu vaikka päällään seisten. Ei se nyt ole syy raivostua heille (jehoville) tyypillisestä käytöksestä.

Ehkä ajattelivat, että lapsikin voi 10 minuuttia odottaa, ja olla hiljaa? Jos olivat vanhempia ihmisiä, niin ennen tehtiin. Äidit pystyivät sanoa lapsilleen, nyt hiljaa ja odotat.

Musta saa uskoa mihin tahansa, mutta mitä nää eukot tulee mulle lukemaan raamattua ovelle!!! Miksi?

Pitäiskö mun mennä kiertää taloja ja lukee ihmisille Aku Ankkaa esim.? Eiks toi nyt ole ihmisten häirintää ja lähinnä.... SAIRASTA käyttäytymistä? ON!

Koitapa tehdä näin, ja kerro täällä si tten miten suhun suhtauduttiin!! :D

Ennakkoluuloisuus!!! Ehhehehhe, ei ole sullakaan toi tilannetaju ihan hallussa!!! :laugh:

Joo, kyllä se nyt on häiritsemistä, jos alkaa lukemaan raamattua ja utelee mun mielipiteitä edes kysymättä et olisko hetki aikaa. Teki niin paljon mieli olla epäkohtelias takaisin.

Niin, mutta nykyään ihmiset ovat epäkohteliaita, kaikilla on aina kiire, eikä aikaa muille. Jos kysyisivät, olisi sinullakin ollut kotiäitinä ainokaisen kanssa tietysti "kiire". Eivät kysyneet varmaan sen vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:

Mä nyt vähän liiottelen mutta jos joku hakkaa kirveellä mun ovea niin kyllä se ihan vähän häiritsee :laugh: Mutta meidän oven takana saa rimputella niin paljon kun jaksaa, en avaa kuitenkaan :D

Meillä ei edes ovikello toimi... siinähän sitte soittelevat.:)
Mä pääsin aikanaan jehovantodistajistaeroon, ku "vahingossa" koira karkas rappuun, ku ovee avasin.
Meillä oli sillon aivan järkyn kokonen saksari.

Sano ystävällisesti olevasi pahoillasi ja että et yksinkertaisesti halua kuulla enempää. Sitten pyydät heitä poistumaan ja toivotat hyvää päivän jatkoa. Muutaman kerran jälkeen toistat ja jos yhä edelleen palaavat näidenkin jälkeen, sanot enää "Ei kiitos" ja laitat oven kiinni.

Minusta on alkanut tuntua, että minun aviomies toimii jonkinlaisena "opetuskappaleena" jehovan todistajille. Sama mies tulee takaisin, mutta mukana on aina uusi nuori, joka vain kuuntelee taustalla. Tulevat oven taakse uusine argumentteineen ja kysymyksineen ja mies jaksaa aina vastata ja perustella omia näkemyksiään. Totesivat viimeksi, että taitaa meidän ukolla olla taivaspaikka jo menetetty :snotty:

Kaikkien ei pidä tehdä samalla lailla. Siksi en ymmärräkään sitä, että toisten tarvitsee väkisin tuputtaa omaa uskoaan niille, joita se ei kiinnosta.

Mun koti on mun tontilla.
Olen melko suvaitsevainen ja annan kyllä kaikkien kukkien kukkia, mutten omalla pihallani.

En tyrkytä näkemyksiäni muille, enkä halua vieraita ihmisiä tyrkyttämään omiaan mulle omalla "reviirilläni", vaikka olisivatkin kynnyksen ulkopuolella.

Koirasta varoittava kyltti portissa on onneksi tähän asti riittänyt.
Se joka siitä huolimatta kokeilee onneaan, vastaa seurauksista ihan itse.

joo vähä sama juttu ku kaksi naista myöskin tuli kyselemään kun oltiin pihalla lähdössä autolla asioille ja nää rupee kyseleen lasten kuulleen että mites ku toi maailmaloppu tulee et miltä se susta kuullostaa? :o :o |O |O |O |O

Olen melko suvaitsevainen ja annan kyllä kaikkien kukkien kukkia, mutten omalla pihallani.

En tyrkytä näkemyksiäni muille, enkä halua vieraita ihmisiä tyrkyttämään omiaan mulle omalla "reviirilläni", vaikka olisivatkin kynnyksen ulkopuolella.

Laitappa tuollainen teksti ulko-oveenne! eiköhän auttaisi ja olisi ihan asiallinenkin!

Minä olen sanonut jehovantodistajille,että kiitos ei kiinnosta.Vakikävijät ovat uskoneet ku tarpeeksi useasti olen sanonut ettei kiinnosta.
Kerran kun tulin kotia,oli ulko-ovellamme pari nuorta jehovantodistajaa,jotka jututtivat lapsiamme.Sanoin heillekin,ettei kiitos kiinnosta.Oli oikeasti kiire.
Lopuksi toivotin oikein mukavaa joulunalusaikaa ja hyvää joulua(oli joulunalusaika).
Lähtivät hyvänjouluntoivotuksen jälkeen tosi kiireellä pois.He nimittäin eivät vietä joulua.
Olin valitettavasti hiukan ilkeä,tiesin nimittäin heidän juhlatavoistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja punainen:

Laitappa tuollainen teksti ulko-oveenne! eiköhän auttaisi ja olisi ihan asiallinenkin!

Portissa on se kyltti, jossa on koiran kuva (Belgianpaimenkoira) ja teksti:
"Kulkeminen omalla vastuulla."

Tähän asti se on riittänyt, ja saa riittääkin. Harva meidän portista tulee pyytämättä.

Jos tulee niin mä käsken koiran häätää asiattomat.

meillä käy aika usein jehovantodistajia(2 naista),meillä ei toimi ovikello ja jos en mee avaan ni ne lähtee kyl pois..välillä sit kuuntelen sen raamatun luvun;viimex huvitti,kun se muija kehu et kuinka raamatusta löytyy apu kuinka lapsia kasvatetaan(meinasin sanoa,et älä ny ja mä en oo huomannu)mut ne anto ne lukemiset ja lähti..joskus sanoin et mul ei oo aikaa ni yx muija sano,et työssä hänkin käy ja on perhettä,mutta aikaa aina löytyy..no jos montakin mukeloa ni varmasti ne mielelläs lähteekin kierteleen ovelta ovelle "kyttään"..ai remonttia teette,totesivat viimex..

meillä kerran tuntemattomat jehovat kysy puhelinnumeroa..ja minähän annoin olivat käyneet muutaman kerran juttelemassa mun kans niistä lehtisistä.=)
ei musta kyllä jehovaa saa tekemälläkään mutta koska oma tätini on jehova niin pitää olla mukava. :D

Jehovan todistajat ovat kyllä tosiaan melko törkeitä: Eräs päivä oli oven takana kaks naista, aloittivat jutustelun "olipa mukava että tapasimme sinut täältä kotoasi". Siis TÄH??! ihan kuin olisivat ettineet mua ympäri kaupunkia. tää oli jo vähän outoa. Kysyin sit et ootteko jehovantodistajia ja nehän oli. Siihen mä että ei kiitos ja vedin oven kii. No ei siinä mitään, mut muutaman päivän eteenpäin ku olin tulossa kaupasta ja niin mitä näinkään; nää samat kaks naista seiso meidän oven takana TAAS!! uskomatonta! ei voi niinku kerrasta uskoo.. Sanoin et "te kävitte meidän oven takana ja aiemmin ja mähän sanoin jo sillon että ei kiitos". Sit ne lähti siitä meneen. Mut ei voi käsittää et miks tullaan uudestaan ku kerran on sanottu asiallisesti ei kiitos?

tutuilla on myös vastaavia kokemuksia jehovantodistajista, että käydään jopa kolme kertaa tyrkyttämässä vaikka sanotaan jo eka kerralla ei kiitos...

joku raja pitäis sillä uskonnonvapaudellaki olla...

Ja nyt taas leimataan kaikki uskovat hulluiksi raamatulla päähän paukuttajiksi, oikeen kiva.

Eipä silti, kyllä mullakin on kyseenalainen kuva jehovan todistajista, lähettivät täällä päin usein lapsia ovelle lukemaan raamattua ja antamaan lehtisiä, en minä henno ainakaan lapsia käänyttää kovin kovasanaisesti, nätisti vaan otettava se lehti. Mahdollisimman suloisia lapsia vielä lähettävät näteissä vaatteissa.. Mutta mukava kun käy lapsivieraita.. :D Olisi se silti kiva jutella jotain lastenjuttuja saati kuunnella jotain ulkoa opittua löpinää..

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Uskonto on asia jonka vuoksi on maailmassa tapettu enemmän ihmisiä kun minkään muun asian takia! Uskokaa mun puolesta ihan mihin haluatte kunhan ette kerro minulle siitä =)

Etu päässä yhden uskonnon ja sen kolmen lahkon toimesta on tuota teurastusta harrastettu(ja paljolti keskenäänkin) ja levitetty ympäri maailmaa. Juutalaisuus, kristinusko ja islamhan käytännössä kuitenkin on yksi ja sama usko pienillä tulkinta eroilla... :)