Ovelle tuli kaksi naista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Beep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meille tuli kanssa kerran uskovaiset tyrkyttämään Herätkää lehteä. Mieheni avasi oven ja totesi vaan että ollaan herätty ennen seiskaa aamulla joten ei kiitos....eipä noita ole sen jälkeen näkyny ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kahden tytön äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Musta saa uskoa mihin tahansa, mutta mitä nää eukot tulee mulle lukemaan raamattua ovelle!!! Miksi?

Pitäiskö mun mennä kiertää taloja ja lukee ihmisille Aku Ankkaa esim.? Eiks toi nyt ole ihmisten häirintää ja lähinnä.... SAIRASTA käyttäytymistä? ON!

jokaiseen uskontoon kuuluu eri tapansa, joissakin uskonnoissa kuuluu puhua uskostaan/ Jumalasta muille. ja sen sallii suomen laki.itse en näe siinä mitään sairasta. toisilla taas uskoon /uskontoon kuuluminen merkitsee perinteitä ja kerran vuodessa kirkossa käyntiä jne.
annetaan kaikkien kukkien kukkia :flower:

Suhtautuisitko yhtä myönteisesti siihen, jos joku ateisti tulisi lupaa kysymättä selittämään sinulle, miksi pitäisi erota kirkosta? Tai jos muslimi alkaisi puhua oven raossa väkisin Allahista?

multa kysys eräs nuori jehovapoika ovella että mitä mietä olen siitä et käyvät oven takana. sanoin sille että rehellinen vastaus on että en todellakaan hyväksy sitä. se kysyi että miksi en niin sanoin vaan olevani ortodoksi ja siinä pysyn ja jokainen kuka haluaa jehovaksi tietää minne puoleen kääntyä.
sen jälkeen ei ole yksikään käynyt ovemme takana. B)

Kukas palstalainen tekikään sellasen tempun, että kun jehovia tuli ovelle, niin alkoi soittaa jotain karmeeta "saatananpalvontaheviä", niin oli jehovat äkkiä lähteneet karkuun... :laugh: :laugh:

Kannattaa olla jämptinä noiden kanssa, muuten luulevat että olet kiinnostunut ja tulevat uudelleen ja uudelleen. Minä kerran (n. 18-vuotiaana) sanoin että vuohen uhraaminen Saatanalle on kesken, ei kiinnosta. Eivät tulleet uudestaan. :whistle: (En tapa eläimiä enkä ole saatananpalvoja, noin niin kuin tarkennukseksi.)

Miehellä oli Morbid Angelin paita päällä, jossa luki Your God Is Dead ja risti väärinpäin, kun jehovat tuli vierailulle.. ei ne kuulemma edes yrittäneet käännyttää miestä uskoon, olivat vaan tiputtaneet oven sulkeuduttua, jonku diipadaapa lapun postiluukusta. :D (Ja kaikille ahdasmielisille tiedoksi, mies ei palvo saatanaa, vaan Morbid Angel on bändi, jota meillä kuunnellaan.. ilman rituaaleja)

Kummasti on loppunut lehtien tyrkyttäminen kun muutettiin taloon, jonne pääsee vain ovikoodilla. :saint:

Mormonit ovat muuten oikke mukavia...komeita ja kohteliaita nuoria miehiä, jotka kysyvät sopiiko häiritä/olisiko hetki aikaa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Uskonto on asia jonka vuoksi on maailmassa tapettu enemmän ihmisiä kun minkään muun asian takia! Uskokaa mun puolesta ihan mihin haluatte kunhan ette kerro minulle siitä =)

samaa mieltä.

Kertoisitko teologille vähän tarkemmin mitä tarkoitat? Mulla on uskonnonfilosofia ja etiikka ollut pääaineena, mutta en silti ymmärrä tollasia yksinkertaistuksia. Ja totean vielä, että en ole mikään uskovainen.

Minä taas mielelläni kuuntelen miten ihmiset ovat järjestäneet arvomaailmansa, on se sitten ttapahtunut minkä tahansa filosofian avulla.

Uskonto ei tapa ketään, uskonto on ideologia ja usko on ihmisen henkilökohtainen tapa järjestää elämäänsä. Ihmiset voivat uskoa ihan mihin tahansa, mutta se on mielestäni tärkeää että ihmiset toimivat niin, että muutkin voivat hyvin, en vain MINÄ ITSE.
Ihmiset tappavat toisiaan ihan jostain muista syistä kuin uskonnon vuoksi, tosin on helppo laittaa ikävät asiat jonkun muun ihmisen tai ideologian syyksi. Kelpaisiko todelliseksi syyksi esim. vallanhimo, vastustajan eliminoiminen, oman edun tavoittelu jne.

Kyllä meidän kannattaisi kuunnella toistemme ajatuksia ja yrittää etsiä jotain hyvää kaikista ihmisistä ja heidän ajatuksistaan. Muuten syttyy sota. Ymmärrätkö???

Miksiköhän joku vieras tätä on nostellut??

Juups, tuli mieleen, että te keiden ovella on käyneet just jehovat, niin mistä tiedätte että ne oli just jehovia? Antoiko jehovien lehtisen?

Mä kun en tiennyt eilen että olivat jehovia vai ei.

On tää palsta hassu, on niin erilaisia näkemyksiä, jotkut on vaan niin ohhoh et meinaa perseelleen lentää... onneksi istuu valmiiksi. :laugh: :laugh:

Mut edelleen, ei musta tervejärkinen ihminen kehtaa mennä vieraiden ihmisten ovelle lukemaan jotain kirjaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Miettikää nyt, menisit lukemaan naapuritalon ovelle vaikka Agatha Christietä tai hesaria. Ei ihan tervettä. Saisit kyl hullun maineen sinäkin aika äkkiä. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Kukas palstalainen tekikään sellasen tempun, että kun jehovia tuli ovelle, niin alkoi soittaa jotain karmeeta "saatananpalvontaheviä", niin oli jehovat äkkiä lähteneet karkuun... :laugh: :laugh:

Mä oon tehnyt ainakin tolleen :D Ja kerran esitelmöin satanismista yhdelle uskikselle yhdessä yleisötapahtumassa kun se yritti väkisin mua käännyttää.
Jehovat on ajettu pois myös karjaisemalla (kun ei muukaan auttanut) ja pistämällä meidän jättikoiruuden perään. Mun piha, mun tupa, mun lupa.

Tässä myös muutama toimiva neuvo:
- Piirrä liidulla ihmisen kuvio katuun (kuten poliisit tekevät merkitäkseen
ruumiin sijainnin) ja levittele muutama "Vartiotorni" lähettyville.

- Sotke veitsi ketsupilla ja mene sen kanssa ovelle. Järjestä vielä niin,
että joku kaverisi huutaa taustalta "ÄLÄ JÄTÄ TODISTAJIA".

-Esitä seonnutta. Tuijota jehovien taakse poissaolevalla ilmeellä, ojenna
sitten kätesi ja sano: "ANTAKAA... LEHTENNE... VIEN... SEN... HERRALLENI".

-Jehova kysyy uskontoasi.
-Sinä: "En mielelläni puhuisi siitä ,
en ole varma onko se laillista täällä"

Juu nääuskonnon tyrkyttäjät on niin ihania! Hermohan niihin palaa! Ja kun ei uskota kun sanoo et ei kiinnosta! Opiskeluaikanani asuin kahen hengen solussa ja kaveri sit oli jonkin sortin uskovainen, sen kans tultiin ok juttuun MUTTA sen poikakaveri! Voi tsiisus! Se ite alko yhen kerran puhuu(siis tää poikakaveri) et oot varmaan huomannu et ollaan uskovaisia... Mä olin et oon ja saatte mun puolesta ollakin, kuhan ette tuu käännyttämään mua että mulla on oma uskoni ja jos tarviin toista näkemystä niin tuun sit kysyy. Ja siitä ku se käännyttäminen alko! Ois pitäny lähtee mukaan jos jonkinäkösiin "kinkereihin" jne... Luojan kiitos se likka muutti veke(vaikka siinä sitä vikaa ollukkaan, mutta eipä tarvinnu säännöllisesti sietää sitä jätkääkään).

Jehovia jos haluu häätää ilman karjumista ni kannattaa ruveta puhuu politiikasta tai esi aviollisestaseksistä, kuulemma lähtevät äkkiä... Ite en oo testannu.

Mun puolesta jokainen saa uskoa ihan niin ku haluaa mut tommonen ovelta ovelle kiertely on TÖRKEETÄ!!!! Eiköhän jokainen, joka haluaa vaihtaa uskontoaan tiedä mistä lähtee sit hakee tietoa jne...

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Musta saa uskoa mihin tahansa, mutta mitä nää eukot tulee mulle lukemaan raamattua ovelle!!! Miksi?

Pitäiskö mun mennä kiertää taloja ja lukee ihmisille Aku Ankkaa esim.? Eiks toi nyt ole ihmisten häirintää ja lähinnä.... SAIRASTA käyttäytymistä? ON!

jokaiseen uskontoon kuuluu eri tapansa, joissakin uskonnoissa kuuluu puhua uskostaan/ Jumalasta muille. ja sen sallii suomen laki.itse en näe siinä mitään sairasta. toisilla taas uskoon /uskontoon kuuluminen merkitsee perinteitä ja kerran vuodessa kirkossa käyntiä jne.
annetaan kaikkien kukkien kukkia :flower:

Suhtautuisitko yhtä myönteisesti siihen, jos joku ateisti tulisi lupaa kysymättä selittämään sinulle, miksi pitäisi erota kirkosta? Tai jos muslimi alkaisi puhua oven raossa väkisin Allahista?

olen itseasiassa pyytänyt mormooneja sisälle, kun tulivat ovemme taakse. ihan mielellään keskustelen eri näkemyksistä, ei uskonnosta puhuminen ole yhtä kuin käännyttämistä tai tuputtamista.
omalla ajallaan hekin sitä työtä tekevät ja uskovat todella asiaansa.
kyllä mää ihan ennakkoluulottomasti eri näkemyksiä kuuntelen.

Alkuperäinen kirjoittaja teologian maisteri:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Uskonto on asia jonka vuoksi on maailmassa tapettu enemmän ihmisiä kun minkään muun asian takia! Uskokaa mun puolesta ihan mihin haluatte kunhan ette kerro minulle siitä =)

samaa mieltä.

Kertoisitko teologille vähän tarkemmin mitä tarkoitat? Mulla on uskonnonfilosofia ja etiikka ollut pääaineena, mutta en silti ymmärrä tollasia yksinkertaistuksia. Ja totean vielä, että en ole mikään uskovainen.

Minä taas mielelläni kuuntelen miten ihmiset ovat järjestäneet arvomaailmansa, on se sitten ttapahtunut minkä tahansa filosofian avulla.

Uskonto ei tapa ketään, uskonto on ideologia ja usko on ihmisen henkilökohtainen tapa järjestää elämäänsä. Ihmiset voivat uskoa ihan mihin tahansa, mutta se on mielestäni tärkeää että ihmiset toimivat niin, että muutkin voivat hyvin, en vain MINÄ ITSE.
Ihmiset tappavat toisiaan ihan jostain muista syistä kuin uskonnon vuoksi, tosin on helppo laittaa ikävät asiat jonkun muun ihmisen tai ideologian syyksi. Kelpaisiko todelliseksi syyksi esim. vallanhimo, vastustajan eliminoiminen, oman edun tavoittelu jne.

Kyllä meidän kannattaisi kuunnella toistemme ajatuksia ja yrittää etsiä jotain hyvää kaikista ihmisistä ja heidän ajatuksistaan. Muuten syttyy sota. Ymmärrätkö???

tarkennan: uskonnon nimissä :|

noi jehovat on tooosi raivostuttavia.kerrostalossa asuessamme tuli oven taakse kaksi naista ja alkoi kysellä raamatusta ja tuputtamaan ns.uskontoaan.sanoin ettei mua noi uskon asiat kiinnosta että olkaa hyvä ja soitelkaa ovikelloja seuraavalla kerralla muualla.. niin eikö menny pari päivää kun nää samat akat taas yritti päästä puheille ..tän jälkeen ne vielä kerran koitti..kyllä meinas hermo mennä..pienenä muistan kun isä avasi kerran vahingossa oven niin ennen ne jopa tunki oikein sisään..siinä 2tuntia kuunneltiin sitten sitä tukahduttavaa lässytystä..

Jehovan todistajat noudattavat seuraavia raamatun kohtia Matteus24:14,28:19 Jeesus lähetti opetuslapsensa,hän käski heitä menemään ihmisten koteihin Matteus10:7,11-13 ja Apostolienteot20:20-21 ja Apostolienteot5:42.