Ovatko taloyhtiöiden pihat yksityisaluetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ViciousDream
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ViciousDream

Jäsen
09.04.2007
558
0
16
Vai saako niihin mennä kuka vaan lastensa kanssa leikkimään? Tuntuu että monet sitä mieltä, että ovat yksityisaluetta, mutta kyllä sitä penskana käytiin kaikissa pihoissa leikkimässä. Olen itsekin ollut lasten kanssa muissa pihoissa ja eipä ole kukaan valittanut.

en kyllä menis mäkään toisten pihoille leikkimään, jos siellä ei asuisi jotain tuttua, jonka kanssa pihalla oisimme.... Tuntuis vähän oudolta...
Enkä mäkään ihan hyvällä kattois, jos joku ulkopuolinen ottais tavaks käydä meidän pihalla leikkimässä...

Niin näissä muissa pihoissa on asunut joku meidän tuttu. Harvemmin ollaan niissä käyty. Mun mielestä vaan hassua, että jotkut vetää siitä palon nokkaan että tulee toisesta pihasta lapsia pihalle leikkimään. Mua ei haittaisi ollenkaan, jos osaavat ihmisiksi olla. =)

Oikeassa ovat ihan yksityisaluetta pihat ovat,vaikka olis millaisesta kerrostalo kolossista kysymys. Rivitaloista ja omista puhumattakaan. Omaan käyttöön ja omille vieraille,jotka muuten ovat asukkaan vastuulla ko pihalla!

Kyllä ovat yksityisaluetta ja se mainitaan yleensä siinä portilla (viimeistään parkkipaikoilta löydät kyltin, jossa pihan kerrotaan olevan yksityisaluetta. Koskee koko pihaa ei vain parkkipaikkaa ;) )

Mulla vaan ainakin itsellä pistää vihaksi, kun tämän vuokratalon piha on kaikkien tien asukkaiden leikkipuisto. Omakotitalon rakentajat on niin työn touhuissan että lapset saa ilmeisesti viihdyttää itseään niinkuin parhaaksi näkee ja silloin ne tulee tänne pihalle riehumaan. Roskakatoksessa juostaan, levitetään roskat, rikotaan hiekkalaatikolta romut, potkitaan istutukset ja sitten mennään kotiin kun on paineet purettu. Se vaan on niin että me vuokra-asujat sitten maksetaan viulut, kun maksun aika koittaa. On varmaan hyvä sitten omakotitalossa vanhempien hymistellä ja kauhistella resuista vuokratalon pihaa, jossa paikat repsottaa. Vaikka taisi olla omat lapset jotka sen rikkoi räiviölle...

Taloyhtiöiden pihat on yksityisaluetta ei saa mennä kuka tahansa. Ei saa mennä viiden erikokoisten koirien kanssa kukaan muija vapaana vielä mihinkään pihoille kusettamaan se on rikollista kuseskelua. Ei saa koiria puidenkaan taakse jotka pihoilla.

Yhteistyössä