Mies viettää kaiken vapaa-ajan vain lasten kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja not again
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

not again

Vieras
Tottakai on ihanaa että mies viettää paljon aikaa lastensa kanssa, mutta tämä vaikuttaa jo liittoomme. Tunnen olevani täysin ulkopuolinen koska itse taas en todellakaan jaksa olla leikkimässä ja puuhaamassa lasten kanssa. Kaipaan aikuistenkin juttuja. Lapset ovat kuitenkin jo 12 ja 10v. Toki minäkin osallistun, mutta niinkin pahalle kuin se kuulostaa, olen mustasukkainen asiasta. Ja sitä mieltä että kyllä tuon ikäisten pitäisi jo tehdä jotain nk omia juttujaan... Esim tuon ikäisten pitäisi jo osata tehdä läksyjään oma-aloitteisesti, mutta eih. Mies istuu lasten huoneessa tuntitolkulla ja opiskelevat yhdessä. Sitten ulos pelaamaan, leikkimään, ihan mitä vaan. Lapsemme eivät juuri koskaan vietä kavereineen aikaa kun ovat niin tottuneet "hengailee" vain isänsä kanssa.

Illalla kun lapset on menneet nukkumaan, alkaa mies vielä katsoa työmeilejä ja sitten sänkyyn telkkua tuijottaa johon nukahtaa puolessa tunnissa. En muista milloin olemme viimeksi viettäneet yhdessä aikaa. Jos otan asian puheeksi, on miehen vastine asialle "tää nyt kuule on tätä lapsiperheen arkea, se pitää vaan kestää"... Olen alkanut jopa inhota miestäni välillä, niin sivuun elämästään hän on minut sysännyt. Mutta kuulemma rakastaa kovasti.

Vähän outoa, että istuu huoneessa tekemässä läksyjä lasten kanssa. Parempi olis antaa tehdä niitä jo enemmän itsenäisesti, auttaa jos pyytävät apua ja sitten tarkistaa vaan lopussa että on tullut tehtyä.

Tässä taas nähdään että palstaämmät keksivät AINA jonkun syyn valittaa miehestä. Ikinä ei ole asiat hyvin.

Jätä se sika ja lapset miehelle, siitä se tasapainoinen ja onnellinen elämäsi alkaa!

• Tykkää
Reactions: jaassi
Vähän outoa, että istuu huoneessa tekemässä läksyjä lasten kanssa. Parempi olis antaa tehdä niitä jo enemmän itsenäisesti, auttaa jos pyytävät apua ja sitten tarkistaa vaan lopussa että on tullut tehtyä.

Olen ihan samaa mieltä. Ja koittanut puhua tästä miehelle, mutta ei ota kuuleviin korviinsa. LApset on ihan avuttomia läksyjensä teossa kun ovat tottuneet että aikuinen vieressä selostamassa kokoajan. Hyvää mies tarkoittaa, mutta minusta tekee karhunpalveluksen lapsille tuolla. Miten ne oppii ITSE opiskelemaan, hakemaan tietoa tekstistä ym kun yks on vieressä selostaa ku papupata??

[QUOTE="vieras";27606393]Tässä taas nähdään että palstaämmät keksivät AINA jonkun syyn valittaa miehestä. Ikinä ei ole asiat hyvin.

Jätä se sika ja lapset miehelle, siitä se tasapainoinen ja onnellinen elämäsi alkaa![/QUOTE]

Minä en muusta valita. Vain yhteisen ajan puutteesta.

Jos nainen omistautuisi VAIN lapsille vapaa-ajalla, kyllä täällä älähdettäisiin että pitää se mieskin huomioon ottaa ja parisuhdetta "hoitaa". Mä en paljoa pyydä. Ihan normaalia arkea, ja tämä mitä meillä on ei ole mielestäni normaalia.

[QUOTE="vieras";27606409]Oi, olet mustasukkainen omille lapsillesi? Tämä yllätti minut.[/QUOTE]

Tavallaan kyllä. Olen itsekin yllättynyt tälläisesta tunteesta.

Ja en ole vain mustasukkainen vaan minusta nyt vaan ei ole "normaalia" ettei ton ikäiset osaa läksyjään tehdä. Mies ei vaadi niiltä juuri mitään kotihommia tmv. Ei komenna juurikaan vaan on nk. "kaveri-isä".

Ihanaa että ovat läheisiä, mutta rajansa kaikella. Ton ikäisten "paapomisella". LApset on ruvenneet minulle vänkyttää vastaan kaikesta kun "ei isikään käske tekee noin" jne. Ja mies hekottaa vieressä ja vetelevät "gimme five" juttuja vaikka mä oon juuri vaikkapa käskenyt siivoomaan huoneensa.

[QUOTE="Aapee";27606430]Ja en ole vain mustasukkainen vaan minusta nyt vaan ei ole "normaalia" ettei ton ikäiset osaa läksyjään tehdä. Mies ei vaadi niiltä juuri mitään kotihommia tmv. Ei komenna juurikaan vaan on nk. "kaveri-isä".

Ihanaa että ovat läheisiä, mutta rajansa kaikella. Ton ikäisten "paapomisella". LApset on ruvenneet minulle vänkyttää vastaan kaikesta kun "ei isikään käske tekee noin" jne. Ja mies hekottaa vieressä ja vetelevät "gimme five" juttuja vaikka mä oon juuri vaikkapa käskenyt siivoomaan huoneensa.[/QUOTE]

Aluksi ajattelin, että mahtavaa, lastensa kanssa aikaa viettävä mies! Oma mies on vasta hiljattain tajunnut, että hänellä on lapsia, joiden kanssa ihan oikeasti kannattaa sitä arkea jakaa.

Mutta tää särähti pahasti korvaan. Sun miehellä siis on täysin eri kasvatuslinja kuin sulla, ja tuostahan ei hyvää seuraa. Ja tuo, että tekee läksyt yhdessä lasten kanssa aina, ei hyvä. Hienoa, että auttaa tarvittaessa, mutta jotain rajaa nyt kuitenkin... Voitteko mennä jollekin ulkopuoliselle keskustelemaan asiasta?

Yhteistyössä