Ovatko kampaamon shampoot oikeesti parempia ?

  • Viestiketjun aloittaja Karvakasa
  • Ensimmäinen viesti
Karvakasa
Vai maksanko vain pakkauksesta ? Mulla tuuheat ja karkeat hiukset, markettien merkkejä käytän-vielä. Mietin vaan että auttaisko oikeesti se kolmen kympin kampaamotökötti ?
 
Markettishampoot tulee eri tehtailta ja tehdään eri raaka-aineista, joten ei taatusti yksikään ole yhtä hyvä kuin kampaamosta ostettavat. Toki kampaamoissakin myydään eri laatuisia, joten hinta-laatu -suhteeseen kannattaa perehtyä. Hyvä shampoo ei välttämättä maksa 30€ purkki tai ainakin se sitten on suuri tai riittoisa pakkaus. Yleensä kampaamoshampoot ovat kyllä paljon markettishampoita riittoisempia, joten lopulta se hinnakkaampi kampaamosta ostettu puteli tulee halvemmaksi kuin joku halpa markettishampoo.
 
"vieras"
On parempia, ei tietty kaikki mutta pääsääntöisesti. Marketeitten shampoissa on yleensä huonoa silikonia mikä saa hiukset kiiltämään mutta ei oikeasti ole hyvästä. Kampaamoiden tuotteissa jos on silikonia se on hyvänlaatuista ja vesiliukoista.
 
ei ole. monen kympin tuotteetkaan ei ole hyviä jos ne ei sovi omille hiuksille. Mä käytän ihan seksisin kampaamo- ja markettituotteita ja molemmissa on tullut vastaan hyviä ja huonoja. Nyt on onneksi löytynyt sopivat eikä tarvitse tuhlata rahaa huonoihin tuotteisiin.
kampaamotuotteiden etuna mun käyttämissä on se, että useimmissa on paremmat hajusteet, monet markettituotteet jotka mulle sopisivat muuten hyvin, on jääneet pois käytöstä liian vahvan tuoksun takia tai sitten muuten vaan haisevat pahalle..
 
Mun kampaaja ystävä sanoo että kampaamon tuotteet ovat ihan samanlaisia kuin kaupan tuotteet. Pitää vaan löytää juuri oikeat tuotteet omille hiuksille. Kampaamossa ehkä osaavat suoralta kädeltä kertoa mikä on juuri sulle sopiva tuote. Kaupassa etsit ja kokeilet itse ja luulet juuri tuon etsimisen ja kokeilemisen takia niiden olevan huonompia.
 
Sopivalta vaikuttava markettishampoo ei silti ole hyväksi hiuksille. Niissä kun on sitä huonoa silikonia. Jokainen silti tehköön hiuksilleen mitä tahtoo. Ei ole onneksi minun murheeni, jos joku haluaa hiuksiaan markettien tuotteilla rääkätä. ;)
 
"jep"
Joskus oli aiheesta Hesarissa juttu jossa todettiin yksiselitteisesti että hiukset ovat kuollutta solukkoa ja sitä ei henkiin herätä mikään shamppoo. Usein kampaamojutut llupaavat elinvoimaa jne, ja sellaista ei hiuksiin saa.

Raaka-aineet ja tehtaat ovat ihan samat (toisin kun joku tossa väitti), sekoitussuhde vähän eri. Kampaamokamoissa on enemmän kemiallisia lisäaineita, joilla näennäisesti tehdään hiuksista paremman tuntuiset, mutta ne eivät ole hiuksille hyväksi.

Perushamppoo ilman turhia hajusteita ja silikoneja on paras.
 
miksi näin
Ihan yhtä hyviä on marketti-shampoot. En ole huomannut eroa ja olenkin käyttänyt kaupan tuotteita ihan hinnan vuoksi. Puhtaaksi tulee niilläkin ja hoidot selvittää takut. Ei tuo kiiltoa kampaamon tuotteet enempää tai mitään muutakaan. Eli ihan höpö höpö puhetta että olisi parempia muka.
Niin, ja olen kuullut että moni kampaaja käyttää pesupaikkashampoona ja hoitona kaupan tuotteita koska ovat halvempia mitä saavat sisäänostohinnaltaan esustajilta.
 
"ammattilainen"
Sopivalta vaikuttava markettishampoo ei silti ole hyväksi hiuksille. Niissä kun on sitä huonoa silikonia. Jokainen silti tehköön hiuksilleen mitä tahtoo. Ei ole onneksi minun murheeni, jos joku haluaa hiuksiaan markettien tuotteilla rääkätä. ;)

Höphöp, nyt olet mainospropagandan uhri, ei ole kaikissa markettishamppossa silikonia. Se on vaan niissä ylimainostetuissa elinvoimaa tuovissa aineissa. Perushamppoo pesee hiukset ilman poppakonsteja. Ei kannata kommentoida jos ei tiedä. Kannattaa myös tutustua kampaamoaineiden tuoteselosteisiin ja verrata muihin ennenkuin älähtää.
 
Mun kampaaja ystävä sanoo että kampaamon tuotteet ovat ihan samanlaisia kuin kaupan tuotteet. Pitää vaan löytää juuri oikeat tuotteet omille hiuksille. Kampaamossa ehkä osaavat suoralta kädeltä kertoa mikä on juuri sulle sopiva tuote. Kaupassa etsit ja kokeilet itse ja luulet juuri tuon etsimisen ja kokeilemisen takia niiden olevan huonompia.
Ei taida olla ihan ammattilainen tuo kampaaja. :whistle: Olen useamman kampaajan kanssa aiheesta keskustellut ja he ovat kaikki sanoneet, että eivät he suosittele myymiään tuotteita vain saadakseen niitä myytyä. Ei markettituote voi olla yhtä laadukas kuin kampaamotuote samasta merkistäänkään huolimatta, kun se tehdään halvemmista raaka-aineista. Hiukset vain näyttävät terveiltä, koska huono silikoni peittää vauriot.
 
"vieras"
[QUOTE="jep";22015154]

Raaka-aineet ja tehtaat ovat ihan samat (toisin kun joku tossa väitti), sekoitussuhde vähän eri. Kampaamokamoissa on enemmän kemiallisia lisäaineita, joilla näennäisesti tehdään hiuksista paremman tuntuiset, mutta ne eivät ole hiuksille hyväksi.

Perushamppoo ilman turhia hajusteita ja silikoneja on paras.[/QUOTE]

Väärin tuo ensimmäinen lause. oletko itse työskennellyt yrityksessä joka valmistaa vain kampaamotuotteita? minä olen ja siellä ei valmistettu mitään hiustuotetta marketeille, kaikkia tuotteita myytiin vain kampaamoille tai kampaamotuotteita myyville yrityksille. älä yleistä jos et tiedä.
 
"vieras"
On minusta. Käytin ennen marketin shampoota ja vaihdoin sitten kampaamon tuotteisiin ja muutos hiuksissa oli huomattava. Hiukset ovat pehmeämmät ja kiiltävämmät. Ja volyymituotteilla saa OIKEASTI volyymiä tähänkin lehmän nuolemaan kuontaloon:D
 
[QUOTE="ammattilainen";22015165]Höphöp, nyt olet mainospropagandan uhri, ei ole kaikissa markettishamppossa silikonia. Se on vaan niissä ylimainostetuissa elinvoimaa tuovissa aineissa. Perushamppoo pesee hiukset ilman poppakonsteja. Ei kannata kommentoida jos ei tiedä. Kannattaa myös tutustua kampaamoaineiden tuoteselosteisiin ja verrata muihin ennenkuin älähtää.[/QUOTE]

Luuletko etten ole perehtynyt? Mulla on parikin kampaajaystävää, jotka käyvät jatkuvasti koulutuksissa ja saavat aina ajankohtaisimman tiedon. Tietoa saa myös hankkimalla itse eikä kaikki ole mainostuksen uhriksi taipuvaisia kuten sinä yleistät. Mulla on omat aivot joita osaan käyttää.
 
bud
No eräs huippukampaaja sanoi kerran, että ainakin Fructis-shampoot ovat todella huonoja ja kuivattavat hiukset. Kyllä mä olen kanssa huomannut, että ainakin ne kampaamoshampoot, mitä mulla on ollut, ovat olleet riittoisampia ja parempia muutenkin.
 
Mimoosa harmaana
Sopivalta vaikuttava markettishampoo ei silti ole hyväksi hiuksille. Niissä kun on sitä huonoa silikonia. Jokainen silti tehköön hiuksilleen mitä tahtoo. Ei ole onneksi minun murheeni, jos joku haluaa hiuksiaan markettien tuotteilla rääkätä. ;)
Kyllä monissa kampaamoshampoissa tuntuu olevan ihan samoja silikoneja, mitä markettituotteissa. Ja toistaiseksi silikonit joko a)liukenevat veteen b)liukenevat syväpuhdistavaan shampooseen. Esim. Herbinan Ultra Style á <4e... marketeista.

;););)
 
Mimoosa harmaana
Ei taida olla ihan ammattilainen tuo kampaaja. :whistle: Olen useamman kampaajan kanssa aiheesta keskustellut ja he ovat kaikki sanoneet, että eivät he suosittele myymiään tuotteita vain saadakseen niitä myytyä. Ei markettituote voi olla yhtä laadukas kuin kampaamotuote samasta merkistäänkään huolimatta, kun se tehdään halvemmista raaka-aineista. Hiukset vain näyttävät terveiltä, koska huono silikoni peittää vauriot.
Ja hyvä silikoni korjaa vauriot aidosti ja "hoitaa" hiusta sisältä käsin?
 
<3
kampaamojen muotovaahdot ja hiuslakat ovat selkeesti parempia, joten miksei siis myös shampoot. Niissä vaikutus näkyy ehkä vain enempi viiveellä. Ja esim. hopeashampoota jota itse käytän ei saa marketista ja kyllä kait se ihan toimii eli poistaa keltaisuutta vaalennetuista hiuksista.
 
"sama"
[QUOTE="vieras";22015178]Väärin tuo ensimmäinen lause. oletko itse työskennellyt yrityksessä joka valmistaa vain kampaamotuotteita? minä olen ja siellä ei valmistettu mitään hiustuotetta marketeille, kaikkia tuotteita myytiin vain kampaamoille tai kampaamotuotteita myyville yrityksille. älä yleistä jos et tiedä.[/QUOTE]

Olet oikeassa tein turhan yleistyksen. Korjataan, että suurin osa tuotteista valmistetaan samoissa tehtaissa.

En ole työskennellyt vain kampaamotuotteiden parissa, olen työskennellyt laajasti koko kempparipuolen kanssa. Kyllähän näissä vertailuissa ja analyyseissa katsotaan tarkasti myös kilpailijoiden tuotteet ja ainesosat, enkä siltikään ole vakuuttunut vain kampaamotuotteita myyvän yrityksen tuotteiden paremmuudesta.

Mutta pääasiahan on, että käyttäjä on tyytyväinen. Ja sillähän ne firmat (myös perusfirmat) elävät, että asiakas ostaa niitä tuotteita, joissa on paras kate. Ja tokihan paras kate on ns "ammattilaisten" tuotteissa. Jos nämä tuotteet myytäisiin samalla katteella marketissa kuin perustuotteet voisi ostaja hyvinkin hämmästyä siitä, kuinka halvalla näitä huipputuotteita saakaan.. Kun ei ne nyt oikeesti ole niiiiiiiiiiiiiin paljon kalliimpia..
 
"joo"
Luuletko etten ole perehtynyt? Mulla on parikin kampaajaystävää, jotka käyvät jatkuvasti koulutuksissa ja saavat aina ajankohtaisimman tiedon. Tietoa saa myös hankkimalla itse eikä kaikki ole mainostuksen uhriksi taipuvaisia kuten sinä yleistät. Mulla on omat aivot joita osaan käyttää.
Kyllä varmasti olet perhetynyt, mutta miettippä nyt, kerrot, että kampaajaystävät käyvät alan koulutuksissa ja sieltä tulee tieto? Kyllähän nyt vähän tyhmempikin tajuaa, että alan koulutuksissa suitsutetaan alan tuotteita? Siis ihan oikeesti? Ei ydinvoimafirman työntekijän koulutuksessa puhuta ydinvoimaa vastaan...


Mutta hienoa, jos olet tyytyväinen hiustuotteisiin, joita käytät, sehän tässä on pääasia!!! :)
 
Mimoosa harmaana
kampaamojen muotovaahdot ja hiuslakat ovat selkeesti parempia, joten miksei siis myös shampoot. Niissä vaikutus näkyy ehkä vain enempi viiveellä. Ja esim. hopeashampoota jota itse käytän ei saa marketista ja kyllä kait se ihan toimii eli poistaa keltaisuutta vaalennetuista hiuksista.
Tätä kyllä komppaan ainakin osin, eli hopeashampootahan ei taida edes marketeista saadakaan. Ja itsekin siis käytän kampaamo- ja markettituotteita sekaisin, ja niin se vain on, että eipä esim. Werllan High Hair Crystal Stylerin kaltaista löydy markettipuolelta.. Tietääkseni.

Ja toisaalta omaan toisinaan superrasvoittuvaan päänähkaani auttaa vain kampaamo- tai apteekkituote. Joskus ei kumpikaan.

Mutta jos haetaan esim syväpuhdistavaa, niin mieluummin valkkaan sen edullisen herbinan, kuin kalliimman kampaamotuotteen.
 

Yhteistyössä