Ovatko ihmiset oikeasti näin ulkonäkökeskeisiä?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Linda"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Linda"

Vieras
Tein huvikseni profiilit parille nettideittisivustolle. IHmisten (niin miesten, kuin naistenkin) profiilit ovat tulvillaan ulkonäkökriteereitä.

"Etsin ruskeasilmäistä tummaa pitkähiuksista naista, joka on noin 170cm ja tykkää käydä rullaluistelemassa" <--- Mikähän on todennäköisyysprosentti, että tuollainen nainen eksii ilmoitukseen?

"Etsin kiharatukkaista suurisilmäistä blondia, jolla on naiselliset muodot ja tykkää käyttää hameita" Siis what?!

"Etsin noin 178-180cm pitää vaaleaa suomipoikaa, joka tykkäisi käyttää kauluspaitoja ja suoriahousuja"

Onko esim. hiustenvärillä niin suuri merkitys, että pitää erikseen oikein etsiä vaaleatukkaista jne?

Kovin tavallisen näköisillä ihmisillä on hirveä vaatimuslista kumppanin pinnallisille ominaisuuksille.
Ihan tavallisen näköinen perusjamppa ikää 40v etsii 25-34v pitkähiuksista blondia, jonka kroppa on sellainen ja sellainen...

Näemmä on.

Seksiseuraahan noista varmaan useampi todellisuudessa hakee, ilmoitusten perusteella.

Voi olla että jää "valikoima" hieman suppeaksi,jos kriteerit on noin tarkkoja.... :D
Vaikka ei sillä,voihan just tasan sellainen vastakkin.... aika pilkun viiraamiseksi mennyt joillakin...

Toi vaalea suomipoika taitaa tarkottaa sitä, ettei karvakädet vaivautuis laitteleen mitään viestei, ei niinkään vaalea hiuksista.

Mun suurinta ajan viettoa ja hauskuutusta on paikallislehden seuranhaku sivu, siellä ne ruusut on :)

[QUOTE="vieras";28538153]Toi vaalea suomipoika taitaa tarkottaa sitä, ettei karvakädet vaivautuis laitteleen mitään viestei, ei niinkään vaalea hiuksista.

Mun suurinta ajan viettoa ja hauskuutusta on paikallislehden seuranhaku sivu, siellä ne ruusut on :)[/QUOTE]

Voi joo :DD Ne on ihan parhaita! Joskus yövuorossa töissä luen niitä ja kikatan itekseni.

Joo. Löysin mielekiintoisen ilmoituksen. Kaikki natsas. Sitten lopuksi luin sen, mitä mies etsii.

"Etsin naista jolla on vaaleat pitkät hiukset ja suuret säihkysilmät hurmaavilla ripsillä. Tykkäät meikkailla ja ehostaa itseäsi. Pidennykset hiuksissa tms ei ole pahitteeksi. Toivottavasti tykkäät pukeutumisellasi tuoda esiin naisellisia muotojasi" ja lässyn lässyn..

Omassakin tuttavapiirissäni on huori, hyvännäköinen ja hyvin menestynyt mies joka aina valittaa, ettei löydä puolisoa itselleen. On ollut sinkku koko aikuisikänsä. Mutta hänen omat kriteerintä ovat niin tiukat, ettei ole ihme, jos sopivaa ei tahdo löytyä tai jos löytyy, juuri se nainen ei ole kiinnostunut tästä tuttavastani: naisen tulisi olla hoikka, yli 170 cm pitkä, vaalea- ja suorahiuksinen, urheilua harrastava mutta ei kilpailumielessä, korkeakoulututkinnon suorittanut ja alkoholia ei saisi käyttää. Taitaa saada mies etsiä lopun ikänsä...

[QUOTE="Heluna";28538201]Joo. Löysin mielekiintoisen ilmoituksen. Kaikki natsas. Sitten lopuksi luin sen, mitä mies etsii.

"Etsin naista jolla on vaaleat pitkät hiukset ja suuret säihkysilmät hurmaavilla ripsillä. Tykkäät meikkailla ja ehostaa itseäsi. Pidennykset hiuksissa tms ei ole pahitteeksi. Toivottavasti tykkäät pukeutumisellasi tuoda esiin naisellisia muotojasi" ja lässyn lässyn..[/QUOTE]

No mutta Johanna Tukiainenhan on vapaana! :vampire:

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Kriteerit on kyllä älyttömät jos ne on noin esitetty.

Tottakai toisen pitää miellyttää silmää, mutta minä en kyllä ensimmäisenä alkaisi ulkonäkökysymyksiä esittää jos olisin treffi-ilmoitusta laatimassa.
Ehto oikeastaan olisi vain ettei saisi olla ylipainoinen. Kaikista ihmisistä löytyy kauneutta ja komeutta jos mieli ja ajatusmaailma kohtaa. Mitäänsanomattoman näköisestäkin voi kehittyä viehkeän näköinen jos luonne hurmaa.

Monesti itsekin naureskelen paikallisen lehden senssipalstalta noita vaatimuksia. Juuri luokkaa "sinä punahiuksinen ruskeasilmäinen 160-162cm nainen" jne. Ehkä exä on ollut tuollainen ja halutaan täsmälleen samanlainen tilalle?

Samoin ihmetyttää aikuisten, jopa ikäihmisten todella tarkat ikärajat. Esim. 60 vuotias etsii 59-61 vuotiasta jne. Ihanko oikeasti kaksi vuotta nuorempi tai vanhempi on ihan väärän ikäinen?? Ymmärrän noin tiukat ikärajat silloin jos kyseessä on luokkaa teini-ikäinen, mutta luulisi aikuisella, etenkin eläkeikäisellä riittävän noin +-5-10 vuoden rajaus siihen että toinen ei ole ikänsä puolesta ihan eri sukupolvea.

Ja niistä nyt ei kannata edes puhua, kun vaikka 40v "nuorekas" mies etsii 18-25 vuotiaita naisia :D!

:DDD en ole koskaan käynyt, eikä ole tarvettakaan, mutta tosiaan on aika neuroottisia sekopäitä jos pitää juuri tietynäköiseltä, pituiselta näyttää ja vielä pukeutuakin oikein :D. HEillä varmaan joku kuva, julkkis, salainen rakkaus, jolta haluavat puolison näyttävän. Ei ehkä kannata tuollaisiin vastata. Voivat ostaa nuken kaupasta, joka vastaa ihannetta.

Ymmärrän kyllä jos kirjoitetaan, että ylipainoa ei saisi olla tai pituuskriteeri varmasti myös ihan hyvä, varsinkin jos on 2 metrinen mies ja toivoisi naisen sitten olevan myös pitkä. tai vastaavasti nainen toivoo pitkää miestä ja muuta.

Tuokin, että "ei saa olla ylipainoinen" ei kerro treffi-ilmoituksessa mitään. Toisille miehille/ naisille ylipainoinen tarkoittaa vasta erityisen lihavaa ihmistä valtavalla vararenkaalla, toisille se tarkoittaa jo normaalipainoista.

Mä joskus pyörin joillakin deittipalstoilla. Mä mietin esim. jos haetaan urheilullista naista, niin haetaanko siis aidosti naista, joka tykkää liikkua miehen kanssa ja jota kiinnostaa urheilu? Vai onko se joku piiloilmaisu hoikalle?

Mä nimittäin olen urheilullinen, mutta en hoikka. Olen laihduttanut pari vuotta sitten liikunnan avulla 15kg. Mulla on vain hitusen ylipainoa, mutta olen sellainen isoluinen, isorintainen ja pyöreäkasvoinen ja näytän ainakin omasta mielestäni vielä isommalta, mitä painan.
Mä en polttele, juon harvoin, syön ihan normaalia ruokaa, en mätä mässyä kuin max kerran viikossa.
Olen intohimoinen juoksia ja juoksen miltei joka ilta tunnin, käyn joogassa, uimassa, ratsastustunnilla, lumilautailen yms. Olen muutenkin aktiivinen persoona.

Mä en ole omaa ilmoitusta laittanut. Haluaisin liikunnallisen ja menevän miehen, mutta pelkään sitä, että mies odottaa mun olevan joku pulkannaru sillä perusteella, että itsekin haen liikunnalista miestä.

Toisaalta ylipainoine/lihava voi tarkoittaa eriasioita. Toiselle se tarkoittaa sitä, että pitää olla todella hoikka, toiselle ylipainoinen/lihava tarkoittaa vasta sellaista 20kg ylipainoista.

Silloin mä deittailin, niin en vastannut koskaan kenellekään. Mulle tuli niitä pyyntöjä päästä katsomaan kuva-albumiani. Olen hiukan tukevahko ja mulla oli siellä ihan reaalistisia kuvia itsestäni. Moni mies lähetyi kuvani nähtyään mua, vaikka heidän omissa ilmoituksissaan luki, että etsivät normaalipainoista, urheilullista tms..
En mä mikään jööti ole, mutta pullea.

Ehkä monilla tuo "haetaan normaalipainoista "liikunnallista" sopusuhtaista" tarkoittaa ehkä vain sitä, että halutaan karsia ne oikeat "jöötit" pois sieltä.

Muutamaa "normaalipainoista, sporttista" jne hakenutta miestä tapailin ja hyvällä menestyksellä.

Aloituksen kysymykseen:

Missä laatikossa olet kasvanut? Ihmiset on aina olleet ulkonäkökeskeisiä.

Se mitä se tarkoittaa on taas yksilöstä kiinni. Kaikilla ei ole tiukkaa linjaa. Ihmiset myös kykenevät ihastumaan / rakastumaan omien ihanteidensa ulkopuolelle.

Kaikille ulkonäöllä on joku merkitys, toista kiihoittaa pullea masu, toisia ällöttää. Jotkut tykkää blondeista, toiset bruneteista.

Se mihin et halua ikinä sotkea itseäsi, on sellainen ihminen joka ei kykene ottamaan toista persoonana ja tutustumaan ilman että iskee sinulle ominaisuuslistan mitä pitäisi täyttää että voi toivoa suhteelle tulevaisuutta.

Mutta se ei tarkoita että sillekkin ihmiselle ei ulkonäöllä ole jotain merkitystä joka ottaa niin laihan kuin lihavan, tai blondin / bruneten puolisokseen.

Älkää itse sortuko mustavalkoisuuksiin kun arvostelette joidenkin "vaatimuksia". Skipatkaa vaan sellaiset ihmiset suoraan.

Miksi suuttua jonkun sellaisen vaatimuksista, joka jo osoitti oman älynköyhyyden kertomalla millainen pitää ulkoisesti potentiaalisen kumppanin olla?

• Tykkää
Reactions: Lispetti ja Lau123
Toki on olemassa ihmisiä, joille joku tietty omainaisuus on pakkomielle. Ihmiset eivät kuitenkaan ole niin kirjaimellisia, kuin luulette.
Jos miehellä/naisella lukee ilmoituksessa, että etsinään sopusuhtaista kumppania, niin ei se sitä tarkoita, että se mies/nainen marssii jonkun kehonkoostumusmittarin kanssa treffeille.
Aina voi kokeilla onneaan. Jos olet näyttänyt itsestäsi tuoreita kasvo- ja kokovartalokuvia, niin voit mennä hyvillä mielin treffeille.

Kyllä mullakin oli pitkä liuta ominaisuuksia pääkopassani, joita miehelle toivoin. Oma mieheni ei ehkä vastaa niitä kaikkia kriteereitä mitä silloi oli. Silti tällä hetkellä mä koen, että mulla on maailman komein mies.

Vähän ot, mutta ne ilmoitukset jotka alkavat lauseella "olen hyvännäköinen" ovat myös aika karuja.

Tämä internet-aika ruokkii ihmisten lyhytjännitteisyyttä, kaikki tieto pitää olla samantien saatavilla toisesta, "ne tärkeimmät" siis.

Ei voi uhrata aikaa toiseen tutustumiseen ja huomata ihan itse mikä on kivaa ja mikä ei toisessa.

Itse jos sinkkuilisin ja netissä haluisi löytää jonkun, niin mielummin sen tekee ilman ennakko odotuksia ja rennommin, kuten keskustelupalstalla. Niitähän on kumminkin vino pino mistä valita. Mieluiten ehkä valitsisi sellaisen minkä tarkoituksena ei ole "sen oikean" löytäminen. Jos pelkkä ajatus tuosta saa perääntymään.

No jos ilmoituksessa lukee, että ei ylipainoista, haetaan normaalipainoista tai muu vastaavaa tarkoittava fraasi, niin mä ymmärrän sen niin, että jos bmi on 21, niin mee pois. Eli jos tuo asia pitää erikseen mainita, niin silloin ilmoituksen laatija on joku läskipoliisi, jonka mielestä ally mcbealkin on läski.

Sellainen 10kg ylimääräistä tai enemmän?

Mutta mihin verrattuna 10kg? Verrataanko johonkin henkilökohtaiseen ihannepainoon, alipainon rajaan, ylipainon rajaan, BMI:hin vai mihin?

Ei kukaan muu voi tietää mikä sun mielestä on "10kg ylimääräistä", eli tuo on ihan yhtä epäselkeä määre kuin "ylipainoinen".

Edes tuo BMI:hin vertaaminen ei toimi, sillä joku on vaikka arvossa 25 jo todella "löysä" (jos on siro luusto eikä harrasta liikuntaa) kun toinen on vielä hyvinkin sporttinen ja kiinteä (jos on leveä luusto ja paljon lihaksia). Sekin vaikuttaa miten paino jakaantuu, 10kg koko kropassa ei näy vielä kovinkaan paljoa, mutta sama määrä pelkästään vatsassa näyttää jo ihan erilaiselta...

No jos mulle sanotaan, että mun pitää etsiä ostoskeskuksesta nainen ja muiden kuvailujen ohessa häntä kuvaillaan sanalla ylipainoinen. Silloin mä olettaisin, että nainen on selvästi ylipainoinen, ainakin noin 20kg liikaa.
Eli jos ihmisen kokoa pitää erikseen kuvailla, oletan se olevan silloin oleellinen osa ihmisen ulkonäköä.

Olen itse erittäin liikunnallinen ja normaalipainoinen. Mua ei haittaa, vaikka naisella olisi pientä ylipainoa, tai vaikka vähän enemmänkin, kunhan se ei vatsaan sitten ole kerääntynyt. Joku raja tässkin menee ja satakiloinen on KAUKANA siitä vähän/vähän enemmän ylipainoisesta. Jos nyt pysytään bmi:n alueella 20-30 niin ok, jos se kropan malli on esim. tiimalasi niin saa olla siis niitä liikakilojakin.

Usein ylipainoiset naiset eivät (MINUN) mielestäni osaa pukeutua. Jos on kaunis, pukeutuu kauniisti yms niin ei mies huomaa jos on vähä liikaa reisissä.