pihinä
juu ei meillä laiteta kahta leivänpäälystettä yhdelle leivälle, eli esim juustoa ja makkaraa/kinkkua, toki sitten kasviksia voi laittaa päälle mielin määrin
Täh? Oikeesti?Alkuperäinen kirjoittaja pihinä:juu ei meillä laiteta kahta leivänpäälystettä yhdelle leivälle, eli esim juustoa ja makkaraa/kinkkua, toki sitten kasviksia voi laittaa päälle mielin määrin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Yöllä ei saa pitää pikkuhousuja jalassa
Ei meilläkäänAlkuperäinen kirjoittaja hä:Täh? Oikeesti?Alkuperäinen kirjoittaja pihinä:juu ei meillä laiteta kahta leivänpäälystettä yhdelle leivälle, eli esim juustoa ja makkaraa/kinkkua, toki sitten kasviksia voi laittaa päälle mielin määrin
Ja minka takia?Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Ei meilläkäänAlkuperäinen kirjoittaja hä:Täh? Oikeesti?Alkuperäinen kirjoittaja pihinä:juu ei meillä laiteta kahta leivänpäälystettä yhdelle leivälle, eli esim juustoa ja makkaraa/kinkkua, toki sitten kasviksia voi laittaa päälle mielin määrin
mietin samaaAlkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Mietin tässä, koskakohan omien lasteni kaverit alkavat olla iässä, että eksyisivät tälläiselle palstalle. B) tunnistaisinko perheemme täältä.
En minäkään. Mutta se taas ei oo mun asia miten vieras tai tuttu tekee meillä syödessään.Alkuperäinen kirjoittaja hä:Täh? Oikeesti?Alkuperäinen kirjoittaja pihinä:juu ei meillä laiteta kahta leivänpäälystettä yhdelle leivälle, eli esim juustoa ja makkaraa/kinkkua, toki sitten kasviksia voi laittaa päälle mielin määrin
Minä kun teen yleensä pelkkää yötyötä (7-8 peräkkäin), en tosiaankaan tykkää että penskat tulee soittelemaan ovikelloa. On kerrottu lapsen koulukavereille, että ennen 15 ei tartte meidän ovikelloa rimputtaa. Eräänkin kerran ovat kouluun mennessään tossa puol yheksän aikoihin rimputelleet. Kyllä se tympii kun on juuri kerennyt nukahtaa. Voivat sopia jo edellispäivänä jos menevät yhdessä kouluun, ei tartte ovikelloa soitella. Pitäs hommata uus ovikello, jonka laittas hieman alemman...voi ottaa sit patterit irti.Alkuperäinen kirjoittaja ...:Onko teistä tosiaankin outoa, jos yötyötä tekevän kotiin ei voi mennä kaverien kanssa leikkimään tai soittaa ovikelloa, kun isä/äiti nukkuu työvuoron jälkeen kotona? Mun mielestä noi asiat on ihan itsestäänselvyyksiä. Olisiko teistä mukava herätä kesken yöunien ovikellon soittoon? Lapset voi myös vuorotella leikkipaikan kanssa, ts. silloin kun äiti nukkuu, leikitään sun luona ja silloin kun se ei nuku, leikitään meillä.
Näillä kommentoijilla ei taida olla itsellä kokemusta säännöllisen yötyön tekemisestä. Ihan yhtälailla se päivällä nukkuja tarvitsisi kunnon unet kuin yöllä nukkujakin. Musta siinä on kyse yksinkertaisesti toisten huomioon ottamisesta, että ne unet mahdollistetaan näillä pienillä jutuilla sille yötyöläiselle.
Mutta tassa oli ilmeisesti kyse saannosta jonka joku aiti oli asettanut lapsilleen, siis ettei kahta leikkeletta tai juustoa saa lisata , ei siita ettei vaan tykkaa itse laittaa enempaa kuin yhden paallisen.Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:En minäkään. Mutta se taas ei oo mun asia miten vieras tai tuttu tekee meillä syödessään.Alkuperäinen kirjoittaja hä:Täh? Oikeesti?Alkuperäinen kirjoittaja pihinä:juu ei meillä laiteta kahta leivänpäälystettä yhdelle leivälle, eli esim juustoa ja makkaraa/kinkkua, toki sitten kasviksia voi laittaa päälle mielin määrin
Eli proteeiinit kieltoon ja hiilihydraatteja yllin kyllin ....Alkuperäinen kirjoittaja S:Mutta tassa oli ilmeisesti kyse saannosta jonka joku aiti oli asettanut lapsilleen, siis ettei kahta leikkeletta tai juustoa saa lisata , ei siita ettei vaan tykkaa itse laittaa enempaa kuin yhden paallisen.Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:En minäkään. Mutta se taas ei oo mun asia miten vieras tai tuttu tekee meillä syödessään.Alkuperäinen kirjoittaja hä:Täh? Oikeesti?Alkuperäinen kirjoittaja pihinä:juu ei meillä laiteta kahta leivänpäälystettä yhdelle leivälle, eli esim juustoa ja makkaraa/kinkkua, toki sitten kasviksia voi laittaa päälle mielin määrin
Ei siis kinkku-juustoleipiä, vaan joko tai?Alkuperäinen kirjoittaja pihinä:juu ei meillä laiteta kahta leivänpäälystettä yhdelle leivälle, eli esim juustoa ja makkaraa/kinkkua, toki sitten kasviksia voi laittaa päälle mielin määrin
Yök :x Täälä on sitte toinen estynyt. Mut toi 2v ei kyl pöydässä/toisten nokan edessä kaiva paikkojaan. Menköön toisaalle jos tekee mieli raplata.Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:Mutta toisaalta tässäkin ketjussa on asioita mitkä on ihan järkeviä sääntöjä.
Esim. toi yövuorolaisen arki, ihan perusteltua pyytää pysymään pois. Meillä esim. lauantaisin usein nukutaan pitkään ja en tykkää jos oven takana ollaan jo kello 10 kun omatkaan ei välttämättä ole heränneet saati että aamupalaa syöneet.
Oudoin juttu mikä mulle muuten tulee aikuisiältä mieleen on yks kahvireissu erääseen perheeseen jossa lapsi istui koko kahvittelun ajan pöydällä ja kaiveli vehkeitään ihan avoimesti. Kukaan ei sanonut mitään. Anteeksi estyneisyyteni mutta minusta se oli outoa :x :xmas:
Meitä on 5 henkee ja 1 vessa joten jos ei heti 1 vedä, tulee varmasti joku jo kohta vetäseen 2 jälkeen, ei oikeesti ennätä haista.Alkuperäinen kirjoittaja Saippuasuu:Puhun sekä että. Mutta tässäkin tietenkin käytetään järkeä. Ei esim. jätetä pissaa koko päiväksi sinne pönttöön seisomaan. Mutta aamullakin meitä käy perä jälkeen kaksi lasta ja kaksi aikuista pissalla ja olisi suorastaan järjetöntä vetää se vessa joka välissä. Lasten pissat kaadan usein vain pönttöön ja sitten vielä huuhteluvedet päälle ja jätän sinne odottamaan seuraavaa vetoa. Ei ne siellä millekään haise.Alkuperäinen kirjoittaja vierastus:Sori mut pakko kysyy, siis puhutko ihan aikuisten vessakäynneistä vai lasten. Kyllä mä ainakin haistan jos joku ei oo vessaa vetäny eikä oo kovin miellyttävää..Alkuperäinen kirjoittaja Saippuasuu:Moni tekee näin myös ihan säästösyistä. Se pieni pissa ei siellä niin paljoa veden seassa seuraavaa haittaa. Meillä ei joka pissan jälkeen vedetä vessaa. Mutta toki vieraat saa vetää...Alkuperäinen kirjoittaja hm:Näitä on edelleen. Jos talo ei ole kunnallistekniikassa ja talolla on oma jätevesikaivo. Tää on vaan niin oksettava sääntö viemariverkostoon tottuneelle.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Serkun luona ei saanut vetää vessanpönttöä pissalla käynnin jälkeen :SAlkuperäinen kirjoittaja vierastus:yhden kaverin kotona sai ottaa vessapaperia yhden arkin pienempään ja kaksi arkkia isompaan hätään, en tainnu kyllä uskaltaa koskaan käydä siellä veskissä..
mun mies on tollanen tuli hiukan shokkina mullekkin kun ite oon tottunu pienestä pitäen molempia käyttämään ja kun eka kerran syötiin lapsen kanssa lättyjä niin minähän toki mätin molempia siihen päälle niin mies sättimään et mitäs teet? ei siinä molempia tarvita jaa ei vaiAlkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:Hei nyt mäki muistan yhden.
Serkun perheessä oli lättyjä ja niillä ei saanu lapset laittaa samaan lättyyn sekä hilloa että sokeria vaan piti laittaa vaan toista. Onneksi sääntö ei koskenu vieraita
Kamalaa!Alkuperäinen kirjoittaja kamala nuoruus:kun olin pieni noin 5 ikäinen en saanut isäpuoleni nähden purra tikkaria vaan se piti imeskellä :O ja jos söin esim hernekeittoa ja oksensin sen kerran lautaselle kun oli niin pahaa niin isäpuoli käski syödä sen oksennuksenkin.