outoja sääntöjä mitä muistatte lapsuudesta kavereiden perheissä??

• Viestiketjun aloittaja outojako
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mä väitin pienenä kaverille että meillä ei saa laulaa. En halunnut kuunnella sen nuotin vierestä kimitystä. Se oli kertonut tutuille järkyttyneenä, että meillä ei lasten anneta laulaa :D

vieras 22
Alkuperäinen kirjoittaja outojako:
tulipa vaan mieleen kun itse pohdin lapsuudesta sitä kun monen pihalla ei sanut talvella leikkiä jotta piha näyttää siistiltä eikä lumeen olla koskettu.
Mä tiedän pariki sellaista taloa ja siellä oli ahdistavaa ''leikkiä'' ulkona. Ja kun muutettiin omaan taloon niin mies yritti samaa. Mä pillastuin et niin kauan ko minä tässä asun niin minun lapset saa leikkiä talvellakin muuallakin ku postimerkinkokoisella parkkipaikalla. Sitä varten se on tehty.

• Tykkää
Reactions: Akkonen
no
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Isi vei minut usein pienenä ostamaan jäätelöä, mutta autossa ei sitä saanut syödä (eikä mitään muutakaan) vaan herkullinen jäätelö piti ahmimalla ahmia kitusiin parkkipaikalla. :LOL:
Tuo oli järkevää. Inhosin kaverin auton takapenkkiä, kun niillä sai syödä autossa jätskiä. Hyi ällö, että se takapenkki oli likainen yäk.

s
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Yöllä ei saa pitää pikkuhousuja jalassa
Vitsailetko?
En. Ja ihmettelin sitä todella paljon. Vieraat tietysti sai pitää. Myöhemmin olen jostain muualta kuullut, että oikeasti olisi hyvä nukkua ilman alkkareita. Silloin alapää saa tuulettua. Mutta tiedä häntä sitten mikä on totta..
juu, ettei tuu hiivaa. Kertoi ystäväni aikoinaan. Ja nyt sillä omille lapsille sama "koulu" =0)

Yks tuli mieleen, ei tosin ollu kaveriperhe vaan hoitopaikka missä joskus aina oltiin yötäkin. Nukkumaan mentiin tiettyyn aikaan ja aamulla oli pakko olla sängyssä klo 9 asti vaikka heräsin aina jo aikasemmin. Ei saanu nousta.

Jaa
Alkuperäinen kirjoittaja outojako:
tulipa vaan mieleen kun itse pohdin lapsuudesta sitä kun monen pihalla ei sanut talvella leikkiä jotta piha näyttää siistiltä eikä lumeen olla koskettu.
Meidän mies ei suostu vieläkään muuttamaan rivariin koska luulee että on nimenomaan rivari-ihmisten juttu tuo :D
:D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja todellakin outoa:
Kaverini sitten laittoi ovensa kiinne ja
söin 'salaa'
tosin jouduin puolet eväistäni antamaan kaverilleni tai hän kertoisi isälleen
joka joko heittää minut keskellä yötä pihalle yli 16km päästä kotoani ilman että bussitkaan kulkee tai ottaa evääni pois kuten isä minullekin asian itse ilmoitti räyhätessään :(
Arvatkaa olenko sen jälkeen kyseiseen kaveriin yhteyttä pitänyt.
:LOL: :eek: :LOL:

vieras
Yhdessä talossa ei saanu mennä olkkariin lapset ollenkaan kun se menee sekaiseksi. Se talon isäntä siivos sen joka päivä vaikkei siellä kukaan ollu käynytkään. Maton hapsutkin piti olla tiettyyn suuntaan suorassa jne.
Ja minulle se oli tosi outoa kun meillä oli pirtti joka oli keittiönyhteydessä.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Yks tuli mieleen, ei tosin ollu kaveriperhe vaan hoitopaikka missä joskus aina oltiin yötäkin. Nukkumaan mentiin tiettyyn aikaan ja aamulla oli pakko olla sängyssä klo 9 asti vaikka heräsin aina jo aikasemmin. Ei saanu nousta.
Muistan kun kaverini perheessä oli aina päivällinen klo 17.30, siitä ei ikinä joustettu.

Jaa
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Muistan kun kaverini perheessä oli aina päivällinen klo 17.30, siitä ei ikinä joustettu.
Hieno tapa.

provo
No sepä onkin hiton outoa.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Erään perheen lapset eivät saaneet sanoa edes yläasteikäisenä että on kakkahätä vaan piti sanoa että on puuppa.
:D eikä
Se oli oikeasti niin omituista...tosin sit jälkikäteen selvisi että perheen äiti oli /on hieman latvalaho. Muistan tän varmaan siksi, että sen perheen vanhin poika oli aivan mielettömän ihanan näköinen ja joutui sitten puhumaan tuolleen hassusti.

Lotta
Alkuperäinen kirjoittaja provo:
No sepä onkin hiton outoa.
No on se outoa kun ei tosiaan yhtään joustettu ja lapsille tuli huutia jos olivat 5 minuuttia myöhässä..

apua
Alkuperäinen kirjoittaja Saippuasuu:
Mun kaveri joutui pesemään koko niiden saunan juuriharjan ja tolun kera kun pieraisi löylyssä. Muutenkin niiden äiti oli ihan järjetön siivousintoilija ja esim. pöydästä ei saanut nousta ennenkuin oli rikkaimurilla imuroinut sylinsä, ettei tule muruja lattialle.
Siis tää ei voi enää olla totta!!! :D

vieras
yläasteella kaverin luo piti ottaa omat eväät ja ne piti syödä sen vanhemmilta salassa. oma makuupussi mukaan ja tyyny kun niillä ei ollut vierasvaraa. ei se muuten mitään, mut kunnan kovatuloisin perhe! ja sit pari kertaa erehdyin meneen sinne perjantaisin, mikä tarkoitti sitä et mun piti kaverin kanssa kuurata se 200 neliön huusholli lattiasta kattoon...

vieras
Mä en olis saanut yläasteella kaveerata yhden tytön kanssa. Sen isä sanoi, että syy on se, että mä en harrastanut tanhua. Me oltiin sen tytön kans kuitenkin parhaat ystävykset, salattiin kuitenkin sen isältä se.

Tämä tapa tuntuu olevan nykyisinkin useammassa lapsiperheessä. Ex-mieheni tytär joutui ala-asteikäisenä äitinsä luona iltakasilta nukkumaan(vaikka oli seuraava päivä vapaa), ja sai nousta vasta klo 10. Hemmetin pitkä aika...

Ja tiedän useamman tenavan, jotka ei saa nousta sängystä/tulla ulos huoneestaan, ennen kuin saa luvan vanhemmilta.

Parhaan kaverini luona en koskaan saanut välipalaa, vaikka kaverilleni laitettiin leivät ja leikkeleet. Siis näin oli, vaikka vanhempamme olisivat sopineet ttä tulen heille koulun jälkeen jonain päivänä koska oma äitini ei ollut ehtinyt juri sinä päivänä vielä työistä kotimme. Tämä sattui useamminkin. Silti meillä kavereille tarjottiin aina välipalaa, jos omillekin lapsille tarjottiin.

En ymmärrä aikuisia jotka ovat noin julmia. Ei se perheen talous kai kaadu yhteen satunnaiseen leipäpalaan jotain kerran kahdessa kuussa.

Yhteistyössä