Meillä ei saanut käydä kuin kaksi kaveria jonka äiti valikoi tarkkaan
Jos meillä naurettiin hiukan kovempaa niin se oli äitini mielestä riehumista ja ovi oli oltava aina auki.
Kaverit sai tulla meille vain jos äiti oli kotona ja silloinkin yksitellen
Ja vain yksi näistä tytöistä sai olla jopa meillä yötä
Sitten taas yhden kaverin luona oli jotakin 'outoa'
tämä kaverini kävi mummillaan syömässä jokapäivä niin aamupalan kuin päivällisen/lounaan ja iltapalankin,
heillä ei koskaan kotona ollut ruokaa?
Tosin asuivathan he melkein seinänaapureinakin,
mutta ruokituttaa oma lapsi isovanhemmilla..
Olin tällä kaverilla 2 kertaa yötä ja ensimmäisellä kerralla en saanut siellä mitään syödä,
vesilasinkin kun pyytämällä pyysin piti perheen isä sellaisen saarnan että toista lasia olikin sitten turha vinkua
Nälässä kituutin sen päivän ja yön jolloin ilmoitinkin aamulla että minun on pakko lähteä kotiini..syömään
Toisen kerran olin heillä yötä kun kaverini niin kovin minua heille vaati,
otin omat eväät mukaan
Kaverini kävi silloinkin mummillaan syömässä ja ei heillä kotona taaskaan saanut ruokaa
No onneksi olikin omat eväät
kunnes tämän tytön isä huomasi minun syövän ja kielti syömisen heillä koska siitä tulee murusia...
tosin se heidän asuntonsa oli sen näköinen ettei siellä kyllä kukaan ollut vuoteen edes imuria käyttänyt villakoirista päätellen
(ei muuten sotkuista mutta niitä villakoiria )
Kaverini sitten laittoi ovensa kiinne ja
söin 'salaa'
tosin jouduin puolet eväistäni antamaan kaverilleni tai hän kertoisi isälleen
joka joko heittää minut keskellä yötä pihalle yli 16km päästä kotoani ilman että bussitkaan kulkee tai ottaa evääni pois kuten isä minullekin asian itse ilmoitti räyhätessään
Arvatkaa olenko sen jälkeen kyseiseen kaveriin yhteyttä pitänyt.
Tosin meillä kun kyseinen kaveri oli jokusen kerran yötä ennenkuin minä olin heillä,hän kirjaimellisesti asui meidän keittiössä ja söi kaiken mitä äitini hänelle eteen laittoi,
ruinusi jopa ruokaa lisääkin.