Sanopa muuta... Olemme varmasti olleet tietämättämme palstan kauhistelun kohteena heinäkuussa. Mutta onneksi emme silloin itse olleet netin ääressä, vaan siellä kesämökin laiturilla nauttimassa kesästä.Alkuperäinen kirjoittaja päivän pelastus;24797045:Mutta onneksi tajusit nyt kertoa sen meille palstalaisille jotta saimme tämänkin ongelmaksi
kutsussa luki että tyttöjen 6v ja 1v yhteissynttärit.Aivan. Hän on ollut tulossa kummilapsensa synttäreille ja hankkinut tälle lahjan. Voi hyvin olla ettei hän ole tullut siinä edes ajatelleeksi että ne on samalla myös sisaruksen synttärit, saatis itten että hänen kuuluisi(?) ostaa lahja kumamllekin.
Miten olen tästä tehnyt suuremman kuin se on, kysyin vain teidän mielipidettä miten te itse toimisitte ja sanoin että itse veisin tässä tapauksessa lahjat molemmille kerta yhteissynttärit on. Ei toi 1v vielä tajuakkaan kuka toi lahjan ja kuka ei mutta entäs muutaman vuoden päästä?No, minä ajattelisin tässä tapauksessa, ettei kummitäti ole tullut edes ajatelleeksi asiaa, josta ap. on nyt kovin tuohtunut. Voisin kuvitella itseni 23-vuotiaana (vähän muutkin asiat mielessä tuon ikäisenä kuin lastenkutsujen tuplalahjat..) jolloin menisin kummilapseni synttäreille - ehkä jo aiemmin lahjan hankkineena, jonka vien KUMMIlapselleni. En näe tässä mitään outoa / kummallista / ongelmaa. Sen sijaan jos tuplasynttärit olisivat tiedossa kauan ennen h-hetkeä ja toinen synttärisankari suunnilleen sen ikäinen että ymmärtää lahjoista, saattaisin muistaa vaikkapa karkkipussilla.
Ap:lle - anna olla, ei ole mitään ongelmaa, sinä teet tästä asiasta suuremman kuin se on..
että itse varmaan veisin lahjan molemmille, tai muistaisin toistakin lasta jotenkin, ihan vaan muistamisen ilosta, tuskin vanhempien tunteet siinä painais. varsinkin jos vieraita tulossa vähän ja lapset "huomaisi" että toinen saa mut toinen ei. mun mielestä se ois kohteliasta et huomiois jotenkin molemmat. tosin varmaan kummina laittaisin jotain arvokkaampaa kummilapselle, se myönnettäköön.Alkuperäinen kirjoittaja meillä;24797692:kin vietetään tuplasynttäreitä, vieraat suunnilleen samat joten sama pitää yhtäaikaa. synttäripäivätkin niin lähekkäin. mutta en odota että kummit muistaisivat molempia lapsia koska ovat erit eri lapsille. sukulaiset saattavat muistaakin (ja jos muistavat niin olen kiitollinen ja iloinen siitä), mutta kummit eivät ole meille sukua, en oleta että muistaisivat molempia lapsia, enkä itseasiassa muista ovatko niin tehneet!
toivon vaan että kaikki kutsutut pääsevät paikalle juhlistamaan sankareita ja se siitä. kukin tuokoon lahjan tai olkoon tuomatta, lapset saa kuitenkin meiltä vanhemmilat jotain mieluista, kaikki muu on ekstraa.
No tämä onkin eri asia, tämä tiina ei todellakaan ole mikään köyhä ja muutenkin ollaan hyviä kavereita ja sukulaisia, mainittakoon vielä että kun tuli tätä 1v:tä vauvana katsomaan meille niin toi lahjan. Enkä mä tässä murehdi sitä ettei nyt tuonu lahjaa synttäreille vaan ihmettelen sen käytöstä, koska itse en kehtaisi toimia noin.no mulla kaksi kummilasta jotka ovat kaksosia. en ole muistanut tätä toista lasta sen takia, koska mulla ei kertakaikkiaan ole varaa. en pysty ostamaan edes itselleni kaikkea mitä tarvitsen, jopa pesuaineiden kanssa pitää miettiä ostanko tässä vai ensi kuussa. ja mulla on sitäpaitsi 7 kummilasta, niissä on tarpeeksi muistettavaa ilman heidän sisaruksiaankin. en muista heitä jouluna, koska ei ole rahaa. oletan että kaikkien heidän vanhempansa ymmärtävät tämän sanomattakin.