Oulun seudun odottajat

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 21:04 Piipa75 kirjoitti:
Milloin Oulussa järjestetään synnytysvalmennuksia? Kerrotaanko niistä neuvolassa ja jos, niin missä vaiheessa? Laskettu aika on 4.10., joten onko niitä varmasti syksylläkin? Kaikki on vielä niin epäselvää, kun ei ole aiempaa kokemusta..
Eiköhän sulle löydy valmennukset.. itselleni oli hieman yllätys se, miten myöhään ne ovat :eek: Meillä on ensimmäinen valmennus 29.5 ja siitä kerran viikossa eteenpäin. Rv:t siinä vaiheessa jo 34+ :/
Siinähän se sitten kiva on, jos sattuisi jo aiemmin syntymään.

Ihanaa olla kotona ja levätä + tehdä rästiin jääneitä, mieluisia juttuja! Samoin saa nukkua pitkään, viime yönäkin nukuin kellon ympäri. Kyllä tämä loma tekee hyvää! B)

Muutoin olo sama kuin aiemmin, eli ei paljoa tunnu oireita tällä hetkellä. Miltä supistukset muuten tuntuvat?

liminkalainen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 09:20 Anna-Iiris kirjoitti:
Miiku84! Huomasin että olet Limingasta, oletteko tulossa kesällä synnytysvalmennukseen? Itse olen lumijoelta ja olen todennäköisesti tulossa yksin valmennukseen kun miehellä niin tiukka työaikataulu ettei pääse. Olisi mukava kun tietäisi jonkun muunkin valmennukseen tulevan.
T. Anna-Iiris rv 17, äippä vuosimallia 83

täällä kans liminkalainen vm 85 äiti, poika on reilu 2 ja mahassa ollaan nyt rv 25+4.

kyselit tosta valmennuksesta. me ollaan tulossa varmaan joihinkin valmennus iltoihin. edellisestä kerrasta voin sen verran sanoa, että ensimmäinen valmennus on ihan turha, koska siellä on vain näistä kelan jutuista. äitiyspäivärahasta jne..

jos haluat kirjotella niin maria_kalkaja@netti.fi

Piipa75 ei oo sama, mun terkka oli nimeltään Eila. Mut oon kuullu tosta Tertusta, enkä mitenkää hyvää...

Valmennuksesta, mulle ei sillon esikoista odottaessa puhuttu mitään koko valmennuksesta, sitten jossain vaiheessa itse kysyin siltä Eilalta että miten se valmennus, niin vastaus oli, että hänellä on nyt sen verran kiire, ettei jouda pitämään, ennen kuin syksyllä. Mulla oli silloin laskettu aika 1. syyskuuta ja meidän ensimmäinen valmennuskerta oli samana päivänä. Kaks kertaa me sitten loppujen lopuksi ehdittiin siellä käymään, kun neiti syntyi viikolla 40+6. No, enpä mä siellä viisastunu, kaikki asiat oli jo tuttuja.

Voi että mä toivon, että meidän veitikka tulee vähän etuajassa pois. On nimittäin poika jo niin alhaalla, että pää painaa ikävästi häpyluuhun ja sitä särkee koko ajan. Istuminen varsinkin kovalla on tuskaa, samoin sängyssä kun yrittää kylkeä kääntää! Perjantaina kävin synnärillä niin kohdunsuu oli sormelle auki ja kaula pehmenemässä. Jospa ei ainakaa yli lasketun ajan menis ennen ku poika suostuu tulemaan ulos..

Lumenneito ja Onni 34+2

viuh
TE jotka olette käyneet kontinkankaalla rakenneultrassa!

Missäpäin kontinkangasta ultraus on? Kun rupesin miettimään että onko se siinä sairaalassa missä on tavalliset röntgenit ja ultrat vai onko se siinä pitemmässä rakennuksessa joku neuvola osa???
Pitäisi olla menossa pian sinne, mutta tuli mieleen että eipä neuvolassa tullut puheeksi että missä se paikka olikaan....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:33 viuh kirjoitti:
TE jotka olette käyneet kontinkankaalla rakenneultrassa!

Missäpäin kontinkangasta ultraus on? Kun rupesin miettimään että onko se siinä sairaalassa missä on tavalliset röntgenit ja ultrat vai onko se siinä pitemmässä rakennuksessa joku neuvola osa???
Pitäisi olla menossa pian sinne, mutta tuli mieleen että eipä neuvolassa tullut puheeksi että missä se paikka olikaan....
Rakenneultrahan tehdään Kontinkankaalla Perhesuunnitteluneuvolassa. Tavallinen vastaanotto oli joskus ainakin siellä "takanurkassa", ja tämä ei ole siellä. Luultavasti siis eri paikassa kuin tavalliset röntgenit ja ultrat. Osoite D-talo 1b kerros. Jos autolla tullaan, niin heti kun on käännytty Kontinkankaalle, ensimmäisestä vasemalle (lähtee sillai viistosti se tie) ja ihan alkupäässä sitä pitkulaista piiitkää taloa.

Toivottavasti tuo sekava sepustus auttais ainakin vähän löytämään perille :)

Te jotka mietitte valmennuksia: On ihan sallittua käydä myös muiden neuvoloiden valmennuksissa. Itse esikoisen kanssa soittelin muihinkin neuvoloihin kuin omaan, kun ei ne oman neuvolan valmennukset näyttäneet sopivan ajallisesti. Sitten lopulta käytiin kuitenkin miehen kanssa siellä omassa. Koskelassa tais silloin pari vuotta sitten olla 4 valmennuskertaa, ja niitä järjestettiin 2-3 kertaa vuodessa. En kyllä kostunut oikeastaan ollenkaan valmennuksista. Sen jälkeen ainakin Koskelassa on ollut jotain erilaistakin kokeilua, joka vaikutti paremmalta. Enemmän ja perusteellisempia taisi olla nämä uudet valmennukset.

Mutta kannattaa mennä sinne OYS:iin tutustumaan (jos niitä kierroksia vielä järjestetään). Tietää ainakin minne pitää mennä sitten h-hetkellä, ja sehän onkin tärkeintä :)<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:59 Papunen76 kirjoitti:
Mutta kannattaa mennä sinne OYS:iin tutustumaan (jos niitä kierroksia vielä järjestetään). Tietää ainakin minne pitää mennä sitten h-hetkellä, ja sehän onkin tärkeintä :)
Tällä hetkellä niitä ei ainakaa järjestetä noro-epidemian takia, just perjantaina kävin synnärillä mutkan ja oli lappu ovessa siitä.

heinäpallo

Koskelan neuvolassa on jonkin sortin kokeilu valmennuksista. Meillä oli tänään juuri viimeinen kerta. Valmennuskertoja on neljä ennen vauvojen syntymää, ja sitten vielä kokoonnutaan kolmesti tulevana syksynä vauvojen kanssa. Mikä minusta on kyllä aika ihanaa. Ja tähän astisista valmennuksista olen kyllä tykännyt. Tunne on sellainen, että oikeasti välitetään meistä ensisynnyttäjistä, ja saa kysellä niin paljon kun vain kysyttävää riittää. Kaikkiin uusiin ja ihmeellisiin asioihin saa vastauksen.

Tätä kyseistä kokeilua laajemmasta valmennuksesta on parissa muussakin neuvolassa. En vain nyt muista mitkä ne olivat. Mutta toivottavasti kokeilu otetaan yleiseen käyttöön, on se niin hyvä.

Ihana kun tänään täyttyi jo raskausviikko 30!!!!

Aurinkoa kaikille..

Viuh
Kiitoksia Papunen ohjeesta, kyllä mie nyt varmasti osaan perille :)

Tulipahan mieleen sitten sellainen, että mistä olette parhaiten löytänyt äitisyvaatteita Oulusta?
H&M:ltä yhdet housut löysin, mutta siellä on kaikki aina kokoa XXL.
Lindexin housut olivat aika järkyttäviä kun ne jalkaan vetäisi...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 10:56 Viuh kirjoitti:
Kiitoksia Papunen ohjeesta, kyllä mie nyt varmasti osaan perille :)

Tulipahan mieleen sitten sellainen, että mistä olette parhaiten löytänyt äitisyvaatteita Oulusta?
H&M:ltä yhdet housut löysin, mutta siellä on kaikki aina kokoa XXL.
Lindexin housut olivat aika järkyttäviä kun ne jalkaan vetäisi...
H&M:ltä oon kaikki äippävaatteet ostanu ja oon kokoa S. Se on kyl tosi että ne pienet koot tahtoo mennä heti, pitää rynnätä ostoksille samantien kun huomaa et uudet vaatteet on tullu kauppaan..

Voisin itse asiassa myydä parit housut, toiset on farkkuhaalarit kokoa xs ja toiset mustat samettifarkut kokoa s. Molemmat siis h&m:n tämän vuoden mallistoa. Jos kiinnostaa niin laittakaa yyveetä =) <br><br>

Pitäiskö minunkin tänne uskaltautua kun täällä jo muutama joulutonttua odottava on =)
Elikkä olen 23 v toista odotetaan syntyväksi 29.12.07 kunhan kaikki käy hyvin.Neitokainen on vuosimallia 11/05.

Piipa75 Mulla tais olla tosta esikoisesta se Terttu neuvolatätinä ja ihan hirveä tapaus onneks muutettiin sitten raskauden puoles välis ja sain tosi mukavan neuvolatädin.Se oli just semmonen työhönsä kyllästynyt vanhaeukko,jolla ei kiinnostanut pätkäkään minun asiat.Ja sitten kun kyselin että milloin olis hyvä aika kertoa sukulaisille tulokkaasta niin sano vaan että ei sitä vielä kannate ehkä sitten lokakuun aikoihin niin ja siis laskettu oli marraskuus.Joka kerta sai pahoin mielin lähteä kotiin :(

Meillekään ei tuosta valmennuksesta esikoisen aikana puhuttu mitään kyllä siittä itse piti pitää huoli jos tahtoi mennä.

Ensiviikolla on eka neuvola,ei millään malttais odottaa.

Minttuliina ja joulutähti 7+3 tai jotain sinnepäin.

tervehdys kaikille

minä täällä innolla oottelen ekaa neuvolaa. sama täti ku viimeksi, jospa hän olis löytänyt hymyn :D

parvorokko epäilyn vuoksi kummatkin verikokeet annettu ja viimeistä tulosta odotetaan. ultrassa näkyi pieni pamppaileva sydän.

h&m myy postimyynnin kauttakin äitiysvaatteita. aattelin itse käydä eka liikkeessä katsomassa. ei viitsi verkkari linjalle lähteä :LOL:

mut nyt täytyy lähtä tekeen ruokaa.

lilleriina ja tonttu-ukko 8+2

Minttuliina, osuit naulan kantaan kommenteissasi terkkarista... :LOL:

Meillä on huomenna neuvola, saa nähdä, miten menee. Neuvola on siis toisen kerran vasta nyt, vaikka viikkoja on jo 21! Että näin.

Jos homma ei pelaa nyt yhtään paremmin kuin aiemmin, yritetään todellakin saada vaihdettua neuvolaa. Ei jää muuten kovin hyvä kuva esikoisen neuvola-ajoista.

Nyt on taas neuvola takana. Terkkari oli kuin eri ihminen! :eek: Lieneekö johtunut siitä, että mieheni soitti kerran sinne neuvolaan ja he juttelivat asioista. Ottaneeko siis paremmin miehen sanat kuin "hysteerisen odottavan äidin"? :whistle:

No, joka tapauksessa neuvolakäynti sujui vaihteeksi hyvin. Terkkari oli "normaali", sydänäänet kuuluivat, hemoglobiini oli laskenut, pissassa oli ollut jotain, eli pitää ottaa uusiksi testit. Seuraava neuvola 3 vk päästä, otetaan nyt vähän kiinni niitä alkuaikoina väliin jääneitä neuvolakäyntejä.

Masu kasvaa hurjaa vauhtia, liikkeistä en ole vieläkään ihan varma. Yöllä heräsin kauheaan kipuun oikealla kohdun alaosassa: ilmeisesti joku lihas repesi, venähti tms.

Nyt elämä tuntuu pitkästä aikaa hymyilevän. B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 10:22 Piipa75 kirjoitti:
Nyt on taas neuvola takana. Terkkari oli kuin eri ihminen! :eek: Lieneekö johtunut siitä, että mieheni soitti kerran sinne neuvolaan ja he juttelivat asioista. Ottaneeko siis paremmin miehen sanat kuin "hysteerisen odottavan äidin"? :whistle:

No, joka tapauksessa neuvolakäynti sujui vaihteeksi hyvin. Terkkari oli "normaali", sydänäänet kuuluivat, hemoglobiini oli laskenut, pissassa oli ollut jotain, eli pitää ottaa uusiksi testit. Seuraava neuvola 3 vk päästä, otetaan nyt vähän kiinni niitä alkuaikoina väliin jääneitä neuvolakäyntejä.

Masu kasvaa hurjaa vauhtia, liikkeistä en ole vieläkään ihan varma. Yöllä heräsin kauheaan kipuun oikealla kohdun alaosassa: ilmeisesti joku lihas repesi, venähti tms.

Nyt elämä tuntuu pitkästä aikaa hymyilevän. B)
Mukava että oli kerranki kiva käydä neuvolassa.
Meillä se aina esitteli itsensä miehelleni joka kerta uudelleen ja uudelleen.No onhan se ymmärrettävää että ei kaikkia voi muistaa,mutta silti se oli aika huvittavaa.
Muutenki se aina mulle puhu siihen tyyliin että lapsi ei tule selviään esim. tavaroiden hankinnastaki sano että kerkiäähän niitä katsoa sittenkin kun lapsi on syntyny ja tämmöstä.

Aivan ihania ilmoja ollu,ei paljoa raaski sisällä istua.
Hirvee väsymys vain koko ajan tekis mieli nukkua ja olla lämpimän peiton alla.Koska teillä on väsymys helpottanu keillä sitä ollu?
Taidan nyttekin hipsiä neidin viereen päikkäreille =)

Yhteistyössä