Oulun seudun odottajat

Kyllähän ne sano neuvolassa, että saa tulla aina käymään tai varata ajan jos siltä tuntuu, ja kerran kävinki ylimääräisen. Ku kyselin miks on nuin pitkää taukoa (9 viikkoa), niin sanoivat että ei alussa oo mitään seurattavaa oikeastaan!! Vaan kyllä sitä ite haluaa tarkkaan pysyä "menossa mukana", että onko kaikki ok...

Ja eikö se oo niin , että 32 viikon jälkeen pitäis olla neuvola aina kahden viikon välein(muistanko väärin) ? Ei ainakaan mun kohdalla oo pitäny paikkaansa.
 
Meillä uudelleensynnyttäjillä niitä neuvoloita on vielä harvemmin, ekan lääkärineuvolan jälkeen seuraava käynti oli vasta viikolla 24! Esikoisesta muistaakseni oli suunnilleen kuukauden välein, silloin kävin keskustan neuvolassa. Nyt käyn siis Pateniemen neuvolassa, eka kerta siellä oli tänään, sitä ennen kävin Kaijonharjussa. Tosin näkyy vaihtelevan neuvoloittain nuo käyntien tiheydet, kaveri odottaa myös toista ja hän käy Kontinkankaalla ja sillä on ollu jatkuvasti niitä käyntejä!

Tästä eteenpäin alkaa olemaan käynnit kahden viikon välein ja viimesen kuukauden aikanahan käydään joka viikko.

Lumenneito ja "Onni" 31+3
 
Täällä myös oululainen odottaja, viikkoja 5+?.

Ihan uteliaisuuttani... miten paljon eri neuvolat Oulussa toisistaan eroavat. Muita ketjuja kun lukenut, tuntuu että eka neuvola yleisesti viikolla 10. Itse soitin neuvolaan (Kontinkangas) heti kuin plussasin ja oisin saanu heti seuraavalle viikolle ajan. En kuitenkaan saanu omaan aikatauluun sopimaan, joten otin ajan vappuviikolle, jolloin viikkoja luultavasti 6+?
 
H&M:stä ja Lindexiltä on tullu ostettua, ja kirppareilta kans. Kun ei tiedä kumpi on tulossa, niin koittanu ostaa sellasia unisex-vaatteita.. Paitsi jos on löytyny joku sellainen tyttö/poika-vaate mikä on ollu PAKKO saaha :D tiedätte kai...

En vaan oo mistää löytäny sellaista neutraalin väristä (ruskea/beige tms) kesäpukua, sellaista ohutta, tuulipukukangasta paitsi Stockmannilta ja hintaa oli huikeat 50 euroa!! Melko paljon vauvan puvusta... Eihän pieni tartte ees mitenkään huippukestävää, vedenpitävää tai vastaavaa...
 
Täällä myös oululainen esikoisen odottaja. La olis vappuaattona eli viimeisiä päiviä ison mahan kanssa menossa (toivottavasti ainakin...) Noista neuvolakäynneistä - musta tuntui myös, että niitä oli aika harvoin ja mä vielä missasin kaikki valmennukset, mutta onneksi oysilla on niin hyvä maine ja siellä on varmasti ammattitaitoiset kätilöt ja lääkärit =)

Missä vaiheessa neuvolasta muuten tullaan kotikäynnille? Onko se heti synnäriltä kotiutumisen jälkeen vai koska?

 
Meille kun on toinen tulossa niin ei hirveesti oo tarvinnu tavaraa hankkia mut esikoiselle ostettiin oikeestaan kaikki isommat tarvikkeet Baby Stylestä, sit tutteja jne marketeista.. Ja vaatteet on suurin osa H&M:ltä!

Aika pian se terkka tulee tekee kotikäynnin, oisko seuraavalla viikolla kunhan sairaalasta kotiutuu. Ihan tarkkaan en enää muista :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 21:26 Lumenneito kirjoitti:
Meillä uudelleensynnyttäjillä niitä neuvoloita on vielä harvemmin, ekan lääkärineuvolan jälkeen seuraava käynti oli vasta viikolla 24! Esikoisesta muistaakseni oli suunnilleen kuukauden välein, silloin kävin keskustan neuvolassa. Nyt käyn siis Pateniemen neuvolassa, eka kerta siellä oli tänään, sitä ennen kävin Kaijonharjussa. Tosin näkyy vaihtelevan neuvoloittain nuo käyntien tiheydet, kaveri odottaa myös toista ja hän käy Kontinkankaalla ja sillä on ollu jatkuvasti niitä käyntejä!

Tästä eteenpäin alkaa olemaan käynnit kahden viikon välein ja viimesen kuukauden aikanahan käydään joka viikko.

Lumenneito ja "Onni" 31+3

kuka sulla on neuvolatätinä? mulla kans sama neuvola, mutta eka käynti vasta 21.5. jos sinne asti päästää. meillä lapsi sairastanut parvorokon ja odotellaan verikokeen tuloksia oonko itse sairastanut.

eli laskettu aika olisi 23.12. <br><br>
 
Täällä olisi kans joulukuinen odottaja.. la olisi joskus tuossa 14.12.
esikoinen on nyt reilun vuoden vanha.
Ja koskelan neuvola on meidän neuvola.
mua ei kyllä yhtään haittaa että käyntejä on niin vähän.. kyllästyttää juosta siellä neuvolassa, mutta ymmärrän kyllä niitä jotka esikoistaan odottavat. olinhan itsekin silloin tiedonjanoinen..
mutta voimia kaikille

;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 16:37 lilleriina kirjoitti:
kuka sulla on neuvolatätinä? mulla kans sama neuvola, mutta eka käynti vasta 21.5. jos sinne asti päästää. meillä lapsi sairastanut parvorokon ja odotellaan verikokeen tuloksia oonko itse sairastanut.

eli laskettu aika olisi 23.12.
Rintasaaren Päivi ois se meidän alueen terkka mut on kuulemma ollu jo pitkään sairaslomalla niin nyt on sit vaihtelevasti sijaisia, niiden nimiä en kyl muista yhtään :)
Toivotaan, että siellä sun masussa on kaikki hyvin! :hug:
 
Tarviiko teistä kukaan PINNASÄNGYN PÄÄLLE LAITETTAVAA HOITOTASOA?

Me kerittiin ostaa se 10?:lla, mutta nyt ei tarvitakkaan ku ystävä lahjoitti hoitopöydän.

Hoitotaso irtois vitosella. :)


:attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: :attn: <br><br>
 
ankka-80
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 11:54 karvinen84 kirjoitti:
käykö täällä enää kukaan???
Minä käyn aina välillä kurkistamassa :) Mutta aika hiljaistahan täällä on, eikä itelläkään tuu juuri kirjoteltua. Toista kun odottaa niin ei jaksa enää jatkuvasti samoja juttuja kirjotella, jos joku tietää mitä tarkoitan ;) Mutta päivitetäänpä vähän tietoja, eilen alkoi rv18 ja pikkuisia potkuja tuntuu silloin tällöin. Istukka on etuseinässä ja näköjään tosi hyvin vaimentaa enimmät potkut, esikoiselta tunsin liikkeet tässä vaiheessa jo paljon paremmin. Rakenneultraa odotellaan, se ois 22.5. sekä esikoisen 2-v.-synttäreitä, jotka ois kuun viimeinen päivä. Aika kuluu nopsaan, vuoroin töissä, vuoroin kotiäitinä :)
 
On se niin väärin, siis noiden ultrausten suhteen kun ovat kuntakohtaisia. Ystävä asuu Limingassa niin siellä eka ultra jo alkuvaiheessa, mut täällä Oulussa jos alkuraskauden ultran tahtoo, se pitää itse kustantaa. Huomenna olisikin sitten Gynekoon meno ultraan. Alkuvaiheessa on siis mun raskaus, tonttu toljanterilla ikää 7+5. Kauhean jännää ja jännän kauheaa tämä alku. huh
 
Täällä menossa nyt tasan 18+0. Liikkeitä luulen jossain vaiheessa tunteneeni, mutta nyt on ollut jo viikon ihan hiljaista - ei siis mitään tuntemuksia. Vähän huolettaa... :'(

Ensi tiistaina olis rakenneultra, vihdoinkin, ja toivon todellakin, että masussa on vielä elämää ja siellä voidaan hyvin!

Minä haluaisin todella vaihtaa neuvolaa. Mulla on katsottu vain sen kerran se pissakoe yms. Neuvolan "tätiä" ei tunnu kiinnostavan lainkaan, mitä minulle kuuluu tai mikä minua huolettaa. Kuulin lisäksi tänään, että me emme ole saaneet neuvolasta edes mukaamme läheskään kaikkea infoa, mitä olisi pitänyt saada. Esim. ruokaohjeita en saanut lainkaan (siis listaa, mitä ei saa syödä). Miten te muut?


 
heips tännekkin!

neuvolat pitäisi olla koko kesän auki. tai ainakin ennen oli. poajan la oli heinäkuus ja kävin viikon välein lopussa.

mä kans tilasin ultra ajan yksityiselle. tosin se on vasta viikon päästä. mut eihän oulussa saa kuin rakenne ultran.
 
Kesällä kuulemma on sijaisia neuvoloissa. Siksi järkkäsivät noi valmennuksetkin jo toukokuun lopulle kun niitä eivät teetä sijaisilla.

Kummallista kyllä tuo piipa75 kohtelu neuvolassa. Kyllä mullakin välillä tympäsee terkka koska ite ootan ekaa vaavia ja välillä tuntuu että kyselen tyhmiä. Jospas sitä itse herkässä tilassa vaan tuntee niin ja kun toisella puolella on leipääntynyt osapuoli :) joka kuuuntelee samoja juttuja päivästä toiseen.

Mulla on ens viikolla toinen neuvolalääkäri. Toivottavasti on kaikki ok ku meinaa välillä jo vaavi painaa sen verran ettei enää töissä jaksais käydä. Vielä ois 3 kk laskettuun aikaan nii voi aika käydä pitkäksi jos nyt jo ei voi tehdä kaikkee. Senpäs näkee sitte! =)

Hyviä vointeja kaikille massuille!

tellervo
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 12:37 Piipa75 kirjoitti:
Täällä menossa nyt tasan 18+0. Liikkeitä luulen jossain vaiheessa tunteneeni, mutta nyt on ollut jo viikon ihan hiljaista - ei siis mitään tuntemuksia. Vähän huolettaa... :'(

Mulla oli sama homma, tunsin joitakin liikkeitä 15+5 ja parina päivänä sen jälkeen ja sitten meni viikko ettei tuntunu yhtikäs mitään. Olin ihan varma että masukki ei oo enää elossa ja miehellekki itkin, ettei meille tulekaan vauvaa. Mutta sitten alkoi taas tuntua muutamia muljahduksia ja rakenneultrassa 17+3 näkyki että kaikki oli niinku pitää! Eiköhän siellä sinunki mahassa oo kaikki ihan ok :hug:
 
heinäpallo
Täällä yksi Oululainen 29v, esikoista odottava. Rv 28 menossa eli la on heinäkuun lopulla.
Koskelan neuvolassa asioin ja minä ainakin olen saanut ihanaa ja huolehtivaa palvelua.

Vauvalle on tullu hankittua pikkasen vaatetta KappAhlista, siellä oli ihania pikkuvaatteita alella tässä pääsiäisen jälkeen. Vaunut ja turvakaukalo tuli hankittua just äsken Kemin lastentarvikkeesta. Sain sieltä halvemmalla, ko täältä Oulusta.

Lämmintä odotusta kaikille!! :D

Pitkä kuuma kesä edessä!

 
Mekin ollaan suunniteltu reissua pohjoseen ja samalla tsekkaan mm vaunujen hinnat. Saakos udella tuliko paljo halvemmaksi ku täällä? Olen kuullut jostain, että jopa 200 euroo saattaa olla hintaeroa, varmaan huhupuheita... Sitä en muista et oliko kyseessä kemi vai haaparannan joku lastentarvikemyymälä.

Vielä vauvan liikkeistä ku äsken unohdin. Mulla oli myös sama juttu rv17 ja 18 aikoihin ettei pitkään aikaan tuntunut mitään liikettä mutta yhtäkkiä rakenneultran jälkeen alkoi tuntumaan melkein päivittäin :heart:
Nyt ku on menossa rv26 niin liikettä piisaa senkin eestä ja kuulemma pitää tuntua joka päivä!
 
heinäpallo
Mulla sama juttu liikkeiden kans. Ekat kerrat tunsin ennen rakenneultraa ja sit ne loppu muutamaks päiväksi. Et kerkes jo huolestua. Mutta sen jälkee ovat kyllä tuntuneet päivittäin. Ja vahvistuu vain. IHANAA!

Sit niistä vaunuista..

Ostimme emmaljungan edge yhistelmät ja siihen lisäksi duopussin, maksoin niistä 690 euroa. Ouluss pelkät vaunut on 795 eroa ja duopussi 59 euroa. Ja gracon autobaby II +base -turvakaukalo oli tarjuoushinnalla 110 euroa Kemissä tuolloin ko sen ostin. Ja takuu lähtee juokseen vasta lasketustapäivästä, molemmilla.

Ja juttelin omistaja naisen kanssa, joka on muuten älyttömän ihana, et Haaparannalla oli vielä Kemin hintoja kalliimmat. Niin hän kertoi, että hän pitää hinnat halvempa juuri tuosta syystä, ettei asiakkaan tarvi hakea vaunuja rajan toiselta puolelta :D

Että suosittelen kyllä lämpimästi kyseistä liikettä!!
 
Täällä myös hiukan samaa huolta kuin Piipa75:llä, eli viime maanantaina viimeksi tunsin liikkeitä ja sen jälkeen ei ole tuntunut. Viikkoja nyt siis 18+1. Läskiäkin on kertynyt siihen malliin ettei kohtuakaan niin selvästi tunne ja mietin ettei vaan olis alkanut pienentymään. Hiukan huojentaa mieltä lukea, etten ole ainut joka tällaisia miettii! Kiitos siis teille, jotka kerroitte näitä kokemuksia :hug: Maanantaina onneksi rakenneultra, siellähän tuo selviää.

Joku kirjoitti, että on Koskelan neuvolassa saanut ihanaa ja asiantuntevaa palvelua. :wave: Sama täällä! Toista kertaa olen nyt siellä asiakkaana eikä voi kun kehua.

T. Papunen76 ja vauva 18+1
 

Yhteistyössä