Oulun seudun odottajat

Heippa!

Täällä tämmönen 22v nainen Oulusta, esikoista oottelen ja LA on 20.7.
Mäntylän äitiysneuvolassa (eli Höyhtyän tk:ssa) käyn..

Onko tolla nettisivuja tolla Meri-Oulun jutskalla?Tuntuu ettei kyllä tää Oulun tarjoama 1 ultra riitä vaan lisää pitäis saada nähä...

"Viipi":lle jaksamisia!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.04.2007 klo 13:58 esmi kirjoitti:
Heippa!

Täällä tämmönen 22v nainen Oulusta, esikoista oottelen ja LA on 20.7.
Mäntylän äitiysneuvolassa (eli Höyhtyän tk:ssa) käyn..

Onko tolla nettisivuja tolla Meri-Oulun jutskalla?Tuntuu ettei kyllä tää Oulun tarjoama 1 ultra riitä vaan lisää pitäis saada nähä...

"Viipi":lle jaksamisia!

http://www.merioulunneuvola.fi/ :wave:

Pepsukka81 harmailee
Tervehdys uusille !

Täällä sitä vain hermoja koetellaan, kun ei saisi mihinkään lähteä ja tänään iskikin todella huono olo taas, no niin oli kyllä eilenkin. Hermot menee...Keskiviikkona taas neuvolalääkäri ja saa nähdä, mikä on tuomia. Pelkään kauheasti, että laittavat sairaalaan makaamaan.

Maikkulan neuvolassa tosiaan käyn ja minulla lääkärinä se Juha Mäntymaa; suosittelen. Asiallinen, vanhempi mies. Nyt käyn kahden viikon välein siellä tuon kohdunkaulan pehmentymisen ja lyhenemisen vuoksi eikä mitään valittamista. Ymmärrän, että joistakin tuntuu epämiellyttävältä mennä mieslääkärille, mutta eiköhän he ole jo monen vuoden kokemuksella rutinoituneita toimimaan. Sama neuvolalääkäri on hyvä säilyttää alusta saakka, tietää miltä kunkin "paikat" tuntuu, jos muutoksia tulee ja esim.samanlainen tilanne kuin minulla, niin osaa hyvin arvioida muutokset. Seija on minullakin hoitajana; minä en oikein tule kauhean hyvin juttuun; liikaa toistaa samoja asioita mielestäni ja jotenkin liikaa "lepertelee"....

Pepsukka ja massu 30+4.

n 77
Kävin maikkulan neuvolassa ja hoitsutätinä olikin sijainen Kati Säkkinen,kiva oli. Aika kauan siellä eka kerralla meni aikaa, 2 tuntia. Kuunneltiin sydänäänetkin, ensin kuului minun omat ja sitten vaimeampi tykytys, joka karkaili koko ajan alta. Viikkoja oli takana tasan 10.
Jippii..sain lekuriajan sille Riikalle,aika kyllä venähti 14 viikolle mutta ei kuulemma haittaa mitään.

Minun pitää toimittaa pissanäyte labraan, niin vienkö sen sinne neuvolaan vai minne labraan?
Sitä se täti ei minulle hoksannut sanoa,enkä minä kysyä! :headwall:

Täällä kans yksi oululainen odottaja. Viimeisiä viikkoja vedellään ja tämän takia käyn vielä kaakkurin neuvolassa, vaikka asumapaikka onkin muuttunut maikkulaan. En vaan halunnut muutaman viikon takia vaihtaa neuvolaa. Vauvan syntymisen jälkeen siirrytän tuohon maikkulaan sitten.

Esikkoa ootellaan ja ikää 26v.

Tuo pissanäyte viedään terveyskeskukseen (onkohan se tuo kaupungin tk täälläkin suunnalla. Kaakkkurissa asuttaessa se oli).

Hemppu ja sintti 36+3

jenmo
Täällä 21v. 10/05 syntyneen tyttelin äiti. Isikin kuuluu perheeseen, on mua vuotta vanhempi. Lisäksi kissoja vaihteleva määrä :D Tällä hetkellä kaks kotosalla ja kaks anopin luona maalla.

Pikkukakkosta ootellaan syntyväksi tuolla heinäkuun 22.pvä:n tienoilla.
Tosin esikoinen synty rv42+4, eli todennäkösempää on et saadaan vauva elokuun alussa :whistle:

Kiva kun on oululaisillekin oma pino! =) En ollut aiemmin ees kiinnittänyt huomiota. Jokos ootte tapaamisia miettineet??? :D

Me asustellaan vielä hetki Kaakkurissa, 1.5. muutto Myllyojalle ja samalla siirrytään sit Myllyojan nla:an.
Hyviä vointeja kaikille Oulun odottajille!

Jenmo&Huli-Poju 25+1.

n 77
Kiitos pepsukka tiedosta!

Nyt mun ei tarvi soitella neuvolaan soittotunnin aikana.
Toivotttavasti näyte ois puhdas, kun en ole mitään oireitakaan huomannut.
Onko muilla ollu leukkarit plussalla?

Moikka!

Huomenna ois neuvolaan meno. Viimeksi kävin neuvolalääkärissä 5.2. eli aika pitkä väli. Hieman jänskättää kuinka paljon sitä on painoo tullu ja löytyykö pissistä mitään. Oon kotosalla välillä käyny vaa'alla mut vaihdellu aika paljon tuo paino.
Hieman on ihmetyttäny meidän neuvolassa (Maikkula) se ettei hoitaja osannu verikoetta ottaa, piti käydä kaupunginsairaalanlabrassa erikseen.
Luulen, että sinne pitää noi pissinäytteetkin viedä, koska oon itekkin joskus näytteen sinne vieny.

Nyt menossa 23 rv ja masu kasvaa kauheella vauhdilla ja pikkunen liikkuu hurjasti :heart:

tellervo

Täällä vielä yksi oululainen odottaja :wave: Miten en aiemmin ollutkaan huomannut tätä pinoa :whistle:

Asutaan kuivasjärvellä ja täällä käyn myös neuvolassa :)

Odotamme pikku kakkosta ja viikkoja on nyt 39+5 eli aika loppu suoralla ollaan, huh :whistle: :) Esikoispoika on 2v 8kk :heart:

Olen 26, mies (avio sellainen :) :heart: ) 28 :)

Kävin 2 kertaa merioulun neuvolassa ja hyviä kokemuksia on :) Eka käytiin alkuraskauden ultrassa rv 6+ ja sit kävin rv 23+ ja silloin ultraaja veikkasi tulokasta tytöksi, mutta se nähdään pian pitikö veikkaus paikkaansa :)

vieras SB
Oulusta ollaan, ensimmäistä odotellaan aviomiehen ja kissan kera..
Viikoja on kertynyt 34+4.Laskettuaika olis 19.5.
Rajakylän neuvolassa sekä äippäpolilla raskausajan diabeteksen vuoksi on tullut käytyä aika tiheään.. Kaikki kuitenkin kunnossa ja yllätävänkin helppoa on ollut ainain tähän asti tämä raskaana oleminen.. =)

Heippsan!!!

Täällä taas yksi oululainen odottaja :heart: viikkoja on vasta 12+4 ja ikää minulla on 19 ja miehelläni 23. Käyn Koskelan neuvolassa ja kovasti oon tykänny.
Odotan esikoista joten tiedonjano on suuri ja mielestäni olen saanut käydä paljon neuvolassa.

tässäpä huvikseen päiväyksiä
29.2 ja ekä lekuri jo 14.3,sitten oli 23.3 jolloin kuuluivat jo sydänäänet :heart: :heart: ja seuraava kerta olisi huomena 12.4. Tämä minun neuvolatäti jopa itse ehotti että otetaan tähän väliin ennen rakenneultraa neuvola käynti ettei väli jäisi liian pitkäksi. Ihan hyvä vaan koska sen verran alussa vielä mennään ettei potkuja tunnu.

Haluaisin kysyä teiltä konkareilta :LOL: ettäonko teillä ollut kunnon heikotusta raskausaikana?Siis ihan oikeasti olen meinannut todella pyörtyä nyt viikon sisällä kaksi kertaa (onneksi saanut kuitenkin ajoissa tuolin alle).Siis ihan näkö häviää ja tuntuu ettei selviä hengissä...
:snotty:
Hoksasin että täällä kirjottelee myös kaksi liminkalaista,itse olen liminkalainen,tosin asunut oulussa jo parisen vuotta mutta kummiskin =)

Jeps tsemppiä vaan kaikille odottajille ja mahtavaa kun on tällaiset sivut :flower:

oolusta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2007 klo 21:52 harmaana kirjoitti:
Ketä kävi kirjaston parisuhde+vauva-luennolla? :wave:
Minä unohdin koko tapahtuman, eli kiinnostaisikin tietää mitä siellä jutusteltiin ja oliko siitä "hyötyä"? Jos muistaisi ensi kerralla vaikka mennä B)

Pepsukka81 harmailee
Heippa !

Me käytiin kirjaston parisuhdevalmennusluennolla vai miten sen sanoisi...:). Siellä puhuttiin synnytyksen jälkeisestä masennuksessa, parisuhteesta raskausaikana sekä raskauden jälkeen sekä seksistä jonkin verran ja yleensä siitä, miten vauva muuttaa parisuhdetta ja miten raskaus muuttaa naista ja myös miten mieheen voi vaikuttaa.

Itsellä koulutusta alalta, joten en saanut oikein mitään uutta irti, mutta suosittelen kyllä heille, joilla ei ole paljon tietoa. Miehet varmasti saavat ymmärrystä luennolta enemmälti, jos ihmettelevät joitain asioita. Menkäähän kuuntelemaan, siellä oli ainakin kamalasti porukkaa silloin, kun me kävimme !

Oma tilanne: Kohdunkaula edelleen pehmentynyt ja jäljellä vielä 1.5cm. Pakkolepoa pitäisi harrastaa. 33 viikkoa oli lääkärin toive saada täyteen, ensi viikollahan tuo täyttyy...

Pepsukka ja massu 31+5.

ankka-80
Hei, täällähän on paljon Maikkulan neuvolan asiakkaita :) Satuttiinkohan kenenkään kanssa viime keskiviikkona samaan aikaan neuvolaan? Mulla oli silloin eka neuvolalääkäri ja tosi kauan jouduin oottelemaan, mutta kuuluipa sentään sydänäänet :) Tänään käytiin myös Gynekolla np-ultrassa ja olipa ihana nähdä vauveli, niskapoimua oli 2 mm ja kaikki vaikutti olevan hyvin.

Mulle saa laittaa yv:tä, jos joku Maikkulasta tai muualtakin kaipailee kahvittelu- tai ulkoiluseuraa. Tytön kanssa ollaan pääasiassa täällä kotosalla, tosin kohta aloitan osa-aikatyöt, joten ne vähän rajoittaa vapaa-aikaa ;)

ankka-80 rv14+2 (ultrassa 13+6, laskettua aikaa ei muutettu)

Terve,

pitänee minullakin liittyä joukkoon, kun näkyy olevan näin paljon Maikkulan neuvolassa käyviä :)

Meillä on menossa rv 11+5, viime viikon maanantaina oli eka neuvola ja sydänäänet kuului tosi selvästi. Ens viikolla sitten lääkäri.
Mitä kaikkea ne tuolla lääkärikäynnillä kattoo, mä en enää muista, kun eka kerralla tuli niin paljon lippuja ja lappuja ja kaikkea mukaan...

Minäkin olen muuten miehineni kotoisin Kainuusta ;)

Elina, minäkin olen kotoisin Kainuusta, tosin asunut jo 11 vuotta Oulussa.

Mulla on nykyisin seesteistä aikaa. Oireita ei juurikaan ole ja siitä syystä pitikin käydä ylimääräisellä kerralla varmistamassa terkkarilla, että masussa on vielä elämää. Olihan siellä, sydänäänet kuuluivat, syke 152-153.

Muutoin olen siis nyt oireeton. Nyt on menossa rv 15+3, eli pian pyörähtää käyntiin viides kuukausi! Uskomatonta, miten nopeasti aika rientääkään! :kieh:

Suurimpana oireena ovat nykyisin lähinnä vuotavat peräpukamat (jo toista kertaa tämän raskauden aikana, aiemmin ei ole ollut ikinä!) ja turvotus. Tukisukkiin olen joutunut jo siirtymään, ettei nilkat ole aina aivan painaumilla sukkien reunoista.

Ihanaa, kun kesä tulee kohta ja saa alkaa pukeutua kevyemmin ja kun masu kasvaa, voi näyttää masunkin. :D Pieniä ilonaiheita.

Nyt jatkan sunnuntain viettoa. Mukavaa odotusaikaa jokaiselle!

Miten muuten kun ois ollu kaupungin kirjastolla perhevalmennus viime keskiviikkona, mutta en päässy sinne (äiti ei päästäny ku en ollu ihan kunnossa..).. Niin voiko sinne vaan lompsia kun seuraavan kerran järjestetään?

Kävin viime viikolla neuvolassa ja sillon kerrottiin eka kerran näistä valmennuksista. Nyt on menossa rv 24.
Mulla on vasta elokuussa la mutta kesälomien takia meillä maikkulassa valmennuksia on jo toukokuussa, ei kuulemma haluta sijaisten joutuvan niitä hoitamaan. Ihan kiva mennä jo hyvissä ajoin.
Seuraava valmennus sitte oiskin vasta elokuussa.
Tosta kirjaston psykologin perhevalmennustunnista sain lapun jossa oli ajat tälle vuodelle. Sinne voi mennä vaan.
Ajat ovat keskiviikkosin 18:15-19:30, 13.6. 12.9. ja 14.11.

Täälläkin yksi oululainen. LA 7.7. Ja kolmas tulossa.

Käyn Myllyojalla neuvolassa. Kohdunkaula mulla pehmee, ja alhaaltapäin auki. Lepoa pitää siis olla, ei hommailla, kahden viikon välein katsotaan tilanne. Pelottaahan tuo, supistelee iltaisin kovasti.

Iloista kevättä kaikille!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 10:00 KolmeKertaa kirjoitti:
Täälläkin yksi oululainen. LA 7.7. Ja kolmas tulossa.

Käyn Myllyojalla neuvolassa. Kohdunkaula mulla pehmee, ja alhaaltapäin auki. Lepoa pitää siis olla, ei hommailla, kahden viikon välein katsotaan tilanne. Pelottaahan tuo, supistelee iltaisin kovasti.

Iloista kevättä kaikille!
Tässä myllyojan asiakas myös! :wave: :wave: :wave:

Yhteistyössä