Oulun seudun odottajat

hei! Minä myös oululainen esikoista odottava. minä 20 mies 21. RV on kertynyt jo 32+1 vuodelepoa määrätty pariviikkoa, paikat auennut :'( ja vauva laskeutunut.
Pienikin kävely tai liikkumunen vetää mahan kovalle ja vauva painuu alas ja kipiästi tuntuu. Välillä kovasti vihloo alamahaa. '
Onko muilla samanlaisia tuntemuksia tässä vaiheessa raskautta?

Pepsukka81 harmaana
Heippa!

Minutkinhan on määrätty pakkolepoon. Tosin syynä kohdunkaulan pehmentyminen ja kohdunkaulan lyhentyminn 2cm:iin. Kurjaahan tämä on, mutta vauvan takia pakko jaksaa. Maanantaina neuvolalääkäri,joka arvioi,mihin suuntaan tilanne muuttunut ja pitääkö lähettää synnyttäjien vastaanotolle vai voiko vähän jo tehdäkin jotain...

Pepsukka ja massu 28+6.

äitix
Minulla on myös ollut kipeitä supistuksia jo parin viikon ajan. Lääkäri tsekkasi tilanteen kaksi viikkoa sitten, mutta vielä ei onneksi ollut tarvetta "pakkolepoon" Kaikki nostelu ynnä muu raskaampi on nyt sitten kielletty, ja arvatkaapas onko hankalaa, kun hoidettavana on kuitenkin alle kaksivuotias esikoinen. Viikkoja on vasta 27, joten vielä ei vauva saisi syntyä:(Huolestuttaa kovasti.

Mulla on ollu kolme neuvolakäyntiä +rakenneultra. Ja kerran lääkäri. Nyt menossa 22+5. Mielelläänhän sitä enemmänkin kävisi, mutta ei ole onneksi tarvinnut extrakäyntejä tehdä kun kaikki ollut hyvin. Kyllä sitä pienen sydämen jumputusta kävis vaikka joka viikko kuuntelemassa. :)

Noista neuvolakäynneistä. "Katkerana" totean, että muilla näyttää olevan käyntejä samassa ajassa kaksi enemmän, eli siis kolme neuvolaa, lääkäri + rakenne, kun mulla vain neuvola, lääkäri ja rakenne. :(

No, maanantaina on lääkäri ja kysyn, olisiko mahdollista saada yksi neuvola tuohon väliin. Tuntuu jotenkin tuo 1,5 kk niin pitkältä ajalta odotella.

Mukavaa, että meitä oululaisia on näin paljon! Lisäksi on aivan mahtava ilma ulkona!!! B)

Pepsukka81 harmaana
:wave: Oltiinpas pudottu kauas. :).

Täällä vietetään sisätiloissa maailman ihaninta ilmaa. Ulos tekee mieli NIIN kipeästi, mutta kun ei uskalla lähteä kävelylle, niin sitten ei. Tiedänhän minä, että vauvan parhaaksi sitä sisätiloissa ja levossa kyykitään...

Huomenna neuvolalääkäri ja oikein kovasti elättelen toiveita, että tilanne olisi pysynyt edes ennallaan ja saisin luvan käydä vaikka kävelyllä.

Neuvolakäyntien määrässä on sekä hyviä että huonoja puoli eli toisaalta saisi olla onnellinen, ettei joudu käymään ylimääräisiä käyntejä, se kertoo siitä, että kaikki on hyvin. :hug: . Ja sitten, kun vauva alkaa liikkua säännöllisesti, niin ei enää hermoile, että onko pienokainen hengissä vai ei...paitsi tietysti, jos liikkeitä ei ala tuntumaan.

Minulla kyllä neiti potkii massussa aivan älyttömästi. Välillä on sisäelimet tosi kovilla. Suoraan saan iskuja virtsarakkoonkin..ikävää.

Huomenna alkaa sitten valmennuskin... :x

Mutta kylläpäs väsyttää, hiuksia tässä juuri värjäilen.

Toiveissa olisi, että saisin edes 32 viikkoa täyteen ennenkuin neiti päättää syntyä. Eilen supisteli taas oikein kunnolla...

Pepsukka ja massu 29+1.

P.s. minkälaiset tapaamisajat kullekin passaisi; päivällä, aamusella, iltasella ?

ankka-80
Nostan, ettei tiputa kovin kauas :) Ensi viikolla ois eka lääkärineuvola ja siellä toivon mukaan kuuluu sitten jo sydänäänet. Muuten tästä vauvasta ei ole muita todisteita kuin omat oireet... Vaikka eihän tässä ole mitään syytä olla huolissaan, niin silti mietityttää. Ai niin, veriseulan tuloksetkin pitäisi olla varmaan huomenna valmiina, pitääkin varmaan soittaa neuvolaan ja kysyä.

ankka-80 rv 12

Eilen oli sitten eka lääkärineuvola rv 12+4. Sydänääniä etsittiin ensin lääkärin toimesta varmaan yli vartti, jonka jälkeen lekuri totesi, että koska äänet eivät kuuluneet edellisellä neuvolakäynnilläkään, tilataan ultra mahd. pian. No, terkkari soitti sitten äitiyspolille ultra-aikaa eikä sinne olisi saanut aikoja ennen ensi viikkoa, jos silloinkaan. Lääkäri oli sitä mieltä, että ultra pitää saada. No, terkkari ehdotti, että "menkää yksityiselle ja maksakaa itse", johon me, että ei mennä, koska lääkäriltä on lähete. No, siihen terkkari, että mitä jos me tultais uudestaan seuraavana päivänä ja sitten taas parin päivän päästä ja kokeilisimme aina kuunnella ääniä. Sanoin, että minulla menee aina vähintään 1,5-2h aikaa, jos lähden työpaikaltani neuvolaan kesken päivän, joten en viitsisi ihan joka päivä käydä. Terkkari sitten, että mitä, jos vielä kokeillaan uudestaan.

No, kokeilimme kuunnella ääniä uudestaan ja joskus puolen tunnin jälkeen yhtäkkiä äänet kuuluivat!!! B) Vihdoinkin! Kyllä oli jo aika uupunut olo siinä vaiheessa, että mikähän rumba tästä vielä tulee.

Veriseulan tulokset olivat tulleet ja riski oli 1/2500, kun se oman ikäni perusteella olisi ollut 1/700, joten hyvä tulos. Seuraava neuvola onkin sitten rakenneultra 8.5. eli 1,5 kk päästä.

Töissäkin tuli eilen kerrottua sitten omalle tiimille ja esimiehelle. Suhtautuminen oli niin ihana, etten oikein vieläkään ymmärrä sitä...

Eli tällä kertaa elämä hymyilee. Toivottavasti odotus jatkuu samoissa merkeissä! B)

heippa,uusi ilmottautuu joukkoon! =)

lokamassuissa olen pyörinyt, eli laskettuaika osuis siihen 16.10 :heart:
molemmat ollaan miehen kanssa vm82 ja esikoinen olisi nyt sitten tulossa. tätä raskautta ehdittiinkin odotella 2.5vuotta joten toivottavasti kaikki menis nyt hyvin loppuun asti!

alkuraskaudenultrassa käytiin yksityisellä n.rv6 ja sielä köllötteli joku ihan pieni sydän pamppaillen. neuvolassa ei vaan oo sydänääniä saatu kuuluville, joten menemme uusimaan viimeviikkoisen neuvolalääkärin tämän viikon torstaina. jospa nyt sitten kuuluis jotain, niin vois ottaa vähän rennommin ja alkaa uskomaan kunnolla tähän raskauteen :heart:

noita neuvolakäyntejä on mulle kertynyt kalenteriin ihan mukavasti, voi olla että jätän jonkun väliinkin.

kiva kun on tällanenkin ketju, onko muuten kellään kokemusta oulun mammajumpista ja järjestetäänkö niitä myös kesäaikaan? millä raskausviikolla olette sen alottaneet? olisin tosi kiinnostunu menemään, kun en tunne täältä oikeen muita äitejä (ollaan muualta kotoisin) niin sielä vois sitten samalla tutustua. en kyllä vielä viitti mennä, kun ei tuota mahaakaan oo, ehkä sitten kesän kynnyksellä ;)

t.tiipii rv11+0 :heart:

Pepsukka81 harmaana
:wave: Moikka !

Oys:aan ei pääse nyt tutustumaan synnärille, kun norovirusta edelleen, tiedotettiin meille ma:na valmennuksessa (oli ensimmäinen virallinen valmennus ja toinen eli viimeinen on sitten tänään). Viikolla 15 kuulemma saadaan uutta tietoa, pääsekö sitten jo tutustumaan. Jos tässä nyt ehtii edes sinne saakka.

Minäkin sain esitietolomakkeet Oys:aan täytettäväksi viikolla 28. Tosin kävin synnyttäjien vastaanotolla samalla viikolla päivystyksenä, jolloin täytin siellä ne laput sitten :). Se oli ensi vilkaisuni paikkaan ja oli ainakin oikein mukava hoitaja ja erittäin mukava erikoislääkäri siellä silloin :).

Ma:na oli neuvolalääkäri ja minulla todettiin edelleen kohdunkaulan pehmentyneen ja kanavan lyhentyneen (enää 1.5cm). Erittäin tiivistä pakkolepoa pitäisi harrastaa, ettei vauva tule pois ennen aikojaan. Seuraavan kerran tilanne tarkistetaan kahden viikon päästä ellei sitä ennen ole jo jotain sattunut. Kivut eli supistukset on ainakin kovia ja lisääntyneet. Neiti kyllä massussa liikkuu aivan kauheasti :heart: eli saan joka päivä tietää, ettei hänellä ole hätää. Saa nähdä milloin päättää sitten syntyä. Toiveena oli lääkärillä, että viikoll 35 selviäisi, niin sitten saa rauhassa syntyä, mutta siihen on vielä viisi viikkoa kuitenkin.

Minkä neuvolan asiakkaita muut ovat ?

Pepsukka ja massuneiti 29+4.

limikalainen
joo täällä olisi kanssa yksi oulunseudun odottaja, eli limingassa asustaa meidän perhe.

minä ja mies 22vuotiaita ja poika meillä nyt 2v1kk. laskettu aika on 21.8, eli kutakuinkin puolenvälin tienoilla raskautta mennään.

pahoinvointia oli alussa rv 8-14, nyt jos aamulla muistaa syödä, niin pahaolo pysyy poissa. alkupahoinvoinnissahan en voinut edes syödä aamuisin, kun olo vain oli niin hirveä.

minä valmistun 17.5, ja nyt yritän todella puurtaa kouluni loppuun, mutta pitkä koulumatka väsyttää. opiskelen kalajoella. noh, ei ole pitkä aika enään.

iskias vaivasi jonkin aikaa, mutta nyt pysynyt viikon poissa, toivotaan että vaiva ei tulisi takaisin.

kärsin myös päänsärystä päivittäin :(

rakenneultra meillä on 2 viikonpäästä, ja odotan niin innolla, että saadaan tietää kumpi tulee. itsellä poika olo, mutta liekkö se vain tuntuu siltä kun poikaan jo ennestään tottunut =)

äitiyspolilla joudun taas kulkemaan puolenvälin jälkeen aika tiheästi fragmin pistoksien takia. nuoruudessa minulla oli laskimotukos, joten verta pitää ohentaa lääkityksellä, kun raskaudenaikanahan tukos riski suurenee hirvittävän paljon.

vauvan liikkeet on alkanut nyt tuntumaan ihan päivittäin. edellisessä raskaudessa tunsin liikkeet jo rv 14 lähtien, ja nyt toisessa olen alkanut tuntemaan ihan vasta liikkeet kunnolla. hassua kun tuotakin asiaa väitetää aina toisinpäin :)

maha on pompsahtanut ihan vasta kunnolla esiin, ja vähän olen pelotellukkin miestä kaksosista. maha nimittäin "räjähti" esiin, ja aivan yhtäkkiä :LOL:
no toivotaan että yksi sieltä vain tulee.

välillä tuntuu että olen kuin pieni känkkäränkkä joka kiukuttelee sekä pojalle, että miehelle. mies vain nauraa, kun olen kuulemma niin hauska. itsestäni ei ole yhtään mukavaa. liekkö hieman hellyyden puutosta ja väsymystäkin, sekä miehen kanssa yhteisen ajan hakemista.

kuka muilla on ollut niskapoimu ultran tekijä oyssissa?

minulla oli aydin tekay, ja hän on niin ihana lääkäri kuin olla ja voi. kun poikaa odotin niin minulla jäi eräästä oyssin mies ultraajasta niin hirveät kammot, että pelkään koko ajan mennä ultriin uudestaan. :\|

mutta ilmoitelkaa kaikki, kuinka raskaus sujuu, ihana lukea näitä :hug:

ankka-80
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 11:30 milana kirjoitti:
Maikkulan :p
Täällä toinen Maikkulan neuvolan asiakas :wave: Just soittelin sinne ja kysyin niitä veriseulan tuloksia ja kaikki oli ok :) Kerran oon siellä vasta käynyt, eikä oma terkkari ollut silloin edes paikalla.

Oysistakin joku kaipaili kokemuksia. Minä kävin siellä esikoisen tekaisemassa ja muuten hyvät kokemukset paitsi että synnytyksen hoitanut kätilö oli tosi töykeä. Osastolla oli aivan ihania hoitajia ja perhehuoneessa sai olla omassa rauhassa, tietty apuakin sai jos pyysi. Kannattaa käydä siellä tutustumassa, jos vaan se norovirus hellittää ja kierroksia taas järjestetään.

Pepsukka81 harmana
Unohdin sitten itse vastata omaan kysymykseeni eli Maikkulan neuvolassa minäkin käyn.

Tunnin päästä pitääkin siellä olla valmennuksessa...

Pepsukka ja massu 29+4.

Minä käyn keskustan neuvolassa.

Miten ja milloin niitä Oysin perhehuoneita voi varata? Itselläni ei ihan vielä ole ajankohtainen (nyt rv 12+6), mutta mielenkiinnosta jo kyselen. Millä perusteella niitä saa ja kauan Oysissa yleensä ollaan synnytyksen jälkeen pidetty äitiä ja vauvaa?

perhehuoneen saa parhaiten siten,että sitä toivoo jo esitietolomakkeessa.minä ainaski saanu molemmilta,olen vielä silloin ilmoittanut toiveeni,kun menen sinne synnyttämään.seki vaikuttaa saako vai ei,jos on paljon leikattuja äitejä jne.....

heips!

on iskeny vähän laiskuus kirjottelussa, lähinnä tuonne marrasmasujen puolelle käyny jotai pientä kirjottelee.

Pahoinvointi on iskeny pahemman kerran. Aamut ja illat pahimpia. nyt on tosin ihmeen hyvä olo. Viime yönä heräsin kesken yön ku oli paha olo jo piti hipsiä alakertaan hakemaan mehua että vähän helpottais. Töissä olo on ollu tuskaa..kaikki ruuan ja rasvan hajut, yök!

Oikea supernenä tullu hajujen suhtee :x

Jännityksellä odottelen ensi viikon ultraa, toivottavasti siellä pikkuinen sydän sykkii :heart:

Huomasin täällä jonkun toisenkin Liminkalaisen ja vielä samaa ikäluokkaa kuin itsekkin! =) Me ollaan asuttu Limingassa vasta joulukuusta asti, enkä oikein täältä ketään tunne :(

Mutta nyt pitää alkaa laskujen maksuun :/

Miiku 5+6

Yhteistyössä