Oulun seudun odottajat

viuh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 19:27 JoannaH kirjoitti:
Tässä vielä kuva siitä hoitotasosta mitä mainostin tuossa aiemmin:

http://www.aijaa.com/v.php?i=522749.jpg

mitat ulkoreunoista mitattuna
pituus 83cm
leveys 51cm
:wave: TÄNNE KELPAIS!!
Ollaan mietitty sitä hoitotason ostoa, mutta kun ei ole varmaa että kuinka paljon sitä loppupelistä tarvisi, niin ei viitisisi viittäkymppiä siihen upottaa ihan huvikseen... :\|
Tuohon ei ainakaan budjetti kaatuis =)
 
No niin tulihan tänne eloa=)
Onko tuolla koskelan neuvolassa mies vai naislääkäri ja mimmonen se on?
Oon esikoista käyttäny Maritan luona pari kertaa ja hän on kyllä aivan mahtava ihminen, toista kuin maikkulassa oli.
Jännä että tää on ihan erilainen raskaus kuin esikoisesta. Välillä tuntuu ettei raskaana olisikaan.
"Oireina" on ainoastaan vessassa juokseminen ja rintojen arkuus.. välillä on etova olo mutta oksentaa ei oo tarvinu. eipä tuo haittaa ollenkaan.
Tänään ois sitte vasta 8 viikkoa täynnä.

Mutta hyvät v.loput kaikille..
:wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 10:50 viuh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 19:27 JoannaH kirjoitti:
Tässä vielä kuva siitä hoitotasosta mitä mainostin tuossa aiemmin:

http://www.aijaa.com/v.php?i=522749.jpg

mitat ulkoreunoista mitattuna
pituus 83cm
leveys 51cm
:wave: TÄNNE KELPAIS!!
Ollaan mietitty sitä hoitotason ostoa, mutta kun ei ole varmaa että kuinka paljon sitä loppupelistä tarvisi, niin ei viitisisi viittäkymppiä siihen upottaa ihan huvikseen... :\|
Tuohon ei ainakaan budjetti kaatuis =)
Yks tyttö sen jo varasi, kait se käy sitten sen hakemassakin. Mutta jos ei sitä ostakkaan niin minäpä ilmoitan tänne uudestaan. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:06 karvinen84 kirjoitti:
Onko tuolla koskelan neuvolassa mies vai naislääkäri ja mimmonen se on?
Oon esikoista käyttäny Maritan luona pari kertaa ja hän on kyllä aivan mahtava ihminen, toista kuin maikkulassa oli.
Koskelassa on naislääkäri. Nimiä en muista kun mulla on ihan avuton nimimuisti :headwall: Vaihtuu kyllä kesällä tai alkusyksystä toiseen naislääkäriin (näin käsitin), joka tulee hoitovapaalta. Molemmilla oon käyny, ja minusta ihan ok molemmat.

T. Papunen76+vauva 18+1
 
Heippa!

Jäin tänään töistä kotiin, kun on vaivannut niin kova päänsärky jo pari päivää. Lisäksi se kääntyi migreeniksi, johon ei todellakaan parasetamoli auta. No, nyt alkaa onneksi vähän hellittää, kun olen lepäillyt tämän päivän.

Toivotaan, että palvelu keskustan neuvolassa paranee jatkossa. On todellakin niin harmillista, kun itselle kaikki on uutta eikä saa siltikään oikeastaan mihinkään vastausta. Soitin sinne äsken ja sain kuitenkin lähetteen pissanäytteen viemiseen, ettei vain olis virtsatietulehdus, kun mulla niitä on tupannut olemaan kohtuu paljon. Sentään sain tuon lähetteen, kun tähän asti on vain kerran katottu tuokin näyte..

Papunen76: meillä näyttää olevan samat tuntemukset, siis ei oireita tällä hetkellä. Toivotaan, että masuoireet tuntuvat taas pian. Ja sinä saatkin varmistuksen jo maanantaina, minä tiistaina. Tsemppiä meille!

Kiitti muillekin, jotka kertoivat näistä tauoista masutuntemuksissa. Jospa siellä masussa kaikki olisi edelleen ok!! Sitä todella toivon!

Missä Oulussa tai ympäristössä on muuten parhaat äitiysvaatevalikoimat? Oulussahan vaatteita myy ainakin H&M, Stockmannin yläkerrassa oleva liike ja se uusi Taikapilvi. Onko muita liikkeitä tiedossa?

Hyvää viikonloppua!

Piipa rv 18+1.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:29 Papunen76 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:06 karvinen84 kirjoitti:
Onko tuolla koskelan neuvolassa mies vai naislääkäri ja mimmonen se on?
Oon esikoista käyttäny Maritan luona pari kertaa ja hän on kyllä aivan mahtava ihminen, toista kuin maikkulassa oli.
Koskelassa on naislääkäri. Nimiä en muista kun mulla on ihan avuton nimimuisti :headwall: Vaihtuu kyllä kesällä tai alkusyksystä toiseen naislääkäriin (näin käsitin), joka tulee hoitovapaalta. Molemmilla oon käyny, ja minusta ihan ok molemmat.

T. Papunen76+vauva 18+1
Liisa Lahti sen nimi on. Ja mukava on.

Täällä välillä supistelee ja jos menee pahemmaksi, niin sitten oysiin.

Viipi&Vilperi 29+3
 
Vaunut ostettiin lastentarvikkeesta limingantullista: City Cross rattaat + City koppa 715?.. Ei niinkää välitetty hinnasta.. Turvakaukalon huusin huuto.netistä kuten myös jalallisen ammeen, rintapumpun, hoitoalustan ja kantorepun.

Neuvolassa tuntuu tosiaan, että osaa kysyä vaan tyhmiä kysymyksiä eikä meinaa asiallisia vastauksia sitte saaha :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:36 Piipa75 kirjoitti:
Toivotaan, että palvelu keskustan neuvolassa paranee jatkossa. On todellakin niin harmillista, kun itselle kaikki on uutta eikä saa siltikään oikeastaan mihinkään vastausta. Soitin sinne äsken ja sain kuitenkin lähetteen pissanäytteen viemiseen, ettei vain olis virtsatietulehdus, kun mulla niitä on tupannut olemaan kohtuu paljon. Sentään sain tuon lähetteen, kun tähän asti on vain kerran katottu tuokin näyte..


Missä Oulussa tai ympäristössä on muuten parhaat äitiysvaatevalikoimat? Oulussahan vaatteita myy ainakin H&M, Stockmannin yläkerrassa oleva liike ja se uusi Taikapilvi. Onko muita liikkeitä tiedossa?

Hyvää viikonloppua!

Piipa rv 18+1.
Kenen luona sä käyt siellä keskustassa? Kävin itse siellä esikoisen aikaan ja mietin et onkohan sama terkka..

Mä tykkään H&M:n vaatteista, niin äitiys-, vauvan- kuin "normaali"vaatteista! Halpaa, kestävää ja hyvännäköistä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:36 Piipa75 kirjoitti:
Heippa!

Jäin tänään töistä kotiin, kun on vaivannut niin kova päänsärky jo pari päivää. Lisäksi se kääntyi migreeniksi, johon ei todellakaan parasetamoli auta. No, nyt alkaa onneksi vähän hellittää, kun olen lepäillyt tämän päivän.

Toivotaan, että palvelu keskustan neuvolassa paranee jatkossa. On todellakin niin harmillista, kun itselle kaikki on uutta eikä saa siltikään oikeastaan mihinkään vastausta. Soitin sinne äsken ja sain kuitenkin lähetteen pissanäytteen viemiseen, ettei vain olis virtsatietulehdus, kun mulla niitä on tupannut olemaan kohtuu paljon. Sentään sain tuon lähetteen, kun tähän asti on vain kerran katottu tuokin näyte..

Papunen76: meillä näyttää olevan samat tuntemukset, siis ei oireita tällä hetkellä. Toivotaan, että masuoireet tuntuvat taas pian. Ja sinä saatkin varmistuksen jo maanantaina, minä tiistaina. Tsemppiä meille!

Kiitti muillekin, jotka kertoivat näistä tauoista masutuntemuksissa. Jospa siellä masussa kaikki olisi edelleen ok!! Sitä todella toivon!

Missä Oulussa tai ympäristössä on muuten parhaat äitiysvaatevalikoimat? Oulussahan vaatteita myy ainakin H&M, Stockmannin yläkerrassa oleva liike ja se uusi Taikapilvi. Onko muita liikkeitä tiedossa?

Hyvää viikonloppua!

Piipa rv 18+1.

Äitiysvaatteita on kans siinä Nickyn&Nellyn kans samassa tilassa olevassa
kaupassa, oliko se nyt Doris vai mikä. Ihan kivan näköistä, en kyl ite oo ostanu sieltä mitään ainakaan vielä.

Täällä vaan ootellaan että syntyis; reilu kuukausi laskettuun aikaan, mut ei jaksais enää vaan oottaa :p
 
Iik!! IIIK!! :D :D :D

http://pikku-liinu.fi/

En oo tienny että tuommonen on olemassa!!! Jee jee!! Voi että! Äkkiä huomenna pitää mennä tsekkaamaan! Oon ihan hulluna kirppiksiin.. en mie tavallisesta vaatekaupasta ees osta vaatteita, tai jos ostan niin tosi harvoin.

Äitiysvaatteita käyn kattelemassa spr:n kontista, toistaiseksi en oo saanu kun farkkuhameen ja yhden mekon sieltä.
 
n 77
Hei!
Minulla ensimmäinen raskaus menossa viikolla 15+3. Käyn Maikkulan neuvolassa ja olen saanut sieltä hyvää palvelua. Sain naislääkärinkin,kun pyysin.
Eka neuvola oli viikolla 10 ja toinen aika oli lekurille viikolla 14.
Enkä ole kaivannut käyntejä yhtään enempää.
Seuraava aika menee pitkälle kesäkuuhun,kun rakenneultraan menen 12.6 ja sen jälkeen soittelen uuden ajan.
Jumalaton pahoinvointi alkaa onneksi jo helpottaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 15:25 JoannaH kirjoitti:
Iik!! IIIK!! :D :D :D

http://pikku-liinu.fi/

En oo tienny että tuommonen on olemassa!!! Jee jee!! Voi että! Äkkiä huomenna pitää mennä tsekkaamaan! Oon ihan hulluna kirppiksiin.. en mie tavallisesta vaatekaupasta ees osta vaatteita, tai jos ostan niin tosi harvoin.

Äitiysvaatteita käyn kattelemassa spr:n kontista, toistaiseksi en oo saanu kun farkkuhameen ja yhden mekon sieltä.
Mä olin ainaki melko pettyny kun tuolla kävin..vaatteet oli lähes kaikki sellasia et ei kiitos (tyyliin mitä ei huuto.nettiin viittis laittaa myyntiin).. Mut mä oonki aika nirso noiden vaatteiden suhteen eli voi sieltä joku toinen löytääkki mieleistä tavaraa =)
 
Papunen, taisit käydä tänään rakenneultrassa, miten meni? ´

Meillä on aika huomenna rakenneultraan. Vähän alkaa jännittää. Miten sitä osaa suhtautua, jos jokin onkin pielessä? Näin jo untakin, että vauvalta puuttui korvat tms.! Mutta nyt ei auta kuin toivoa parasta.

Lumenneito: henkilö on nimeltään Terttu. Muistatko, onko sama? Mietin, että onnistuisikohan tuossa keskustan alueella vaihtaa äitiysneuvolan puolelle (käydään nyt lastenneuvolan puolella), vaikka me kuulutaankin tälle alueelle. En muutoinkaan ymmärrä, miksi on jaoteltu erikseen äitiys- ja lastenneuvolat ja vielä alueet, että osa käy toisessa, osa toisessa.

Ticker, kiitos vinkistä, en tiennyt, että Doriskin myy äitiysvaatteita.

Töissä lähin pomo otti mut tänään juttusilleen. On kuulemma huolissaan mun työssä jaksamisesta. Kieltämättä koko mun viimeisin vuosi on ollut yhtä härdelliä eikä loppua näytä tulevan. Lupasin olla yhteydessä työterveyshuoltoon, kun sitä kautta tehdyn kyselynkin perusteella olen uupunut. Kun saisi vain joskus soitettua sinne.. Harmittaa ja stressaa vain se, että kun minä stressaan ja voin huonosti, siirtyvät hormonit vauveliinkin. Pitäisi osata ottaa rennommin.

Huomista rakenneultraa odotellessa Piipa rv 18+4.
 
Tänään piti kaupungista ostaa tämän "kesän" eka jätskitötterö, ja olihan se hyvää :p Maku oli mansikka-sitrus. Reilun tunnin kaupungissa pyörin ja alkaapa olla melkeen maksimiaika minkä jaksaa enää putkeen olla istumatta/lepäämättä... Nyt on kantapäät niiiiin kipeet!

Pikku-Liinusta; se on ihan ok paikka, mut suurin osa vaatteista on kyllä just sellasta mitä ei tulis mieleenkään ostaa: tosi vanhoja ja nukkasia. Joskus sieltä löysin pari bodya, mut siihen on jäänyt.

Vauveli tuolla mahassa möyrii siihen malliin, että haluaiskohan se tulla jo pois? :) Noo, ehkä se muutaman viikon vielä vois olla... (la 8.6.)
 
Pikku-Liinusta vielä, eihän kirppiksillä yleensäkään oo mitään laatutakuuta.. mut joskus voi tehdä löytöjä. :) Monesti tulee tehtyä turhia käyntejä kirppiksillä, mutta toisinaan löytää "aarteita". En vielä joutanu käymään siellä.. pitää tässä viikolla yrittää.
 
Piipa75: Eilen oli meillä se odotettu rakenneultra. Kaikki oli hyvin :) Ja tyttö tulossa, esikko onkin meillä poika. Toivottavasti teilläkin tänään kaikki on mallikkaasti! Tulehan kertomaan kuulumisia.

Nyt kun muistelen, olen pari kertaa minäkin kuullut hiukan huonoa tuosta Keskustan neuvolasta. Parillakin kaverilla on sieltä kokemusta. Siellä ei esim. taida olla yhtään kätilön koulutuksen saanutta terkkaa? Eihän tuokaan välttämättä pelasta, mutta eka raskaudessani Koskelan neuvolassa mulla oli terkka jolla oli sekä terkan että kätilön koulutus ja kyllä löytyi apu jokaiseen pulmaan ja huoleen liittyi se sitten odotukseen, synnytykseen tai vauvan hoitoon. En tiedä mitä asialle voi tehdä, ei taida neuvolaa voida vaihtaakaan. Entäs yksityiset neuvolat? Onhan se kyllä ylimääräistä rahanmenoa.

Tuolla Doriksessa (Nicky ja Nelly) on aika kivoja vaatteita. Mama Licious -mallisto vaikuttaa aika nykyaikaselta ja suht edulliseltakin. Tua Rintamäellä on myös vähäsen mammavaatteita, tosin pienet valikoimat, en muista oliko sitä vielä mainittu.
 
Nyt on rakenneultra takana. Vauveli voi hyvin, vastasi laskettua aikaa ja kaikki tärkeä löytyi oikealta paikaltaan. :heart: Täytyy kyllä silti myöntää, että on tosiaan ihme, että ultrasta saa jotain selvää, on se tavallinen ultra sen verran epäselvä. Meiltä ei edes kysytty, halutaanko tietää sukupuolta. En tiedä, olisiko sitä nähnyt. Mutta emme siis olisi sitä halunneet tietääkään.

Minä ihastuin heti Kontinkankaan neuvolaan, oli niin tunnelmallinen verrattuna keskustan neuvolaan. Kun kerroin tästä töissä, muut olivat ihan ihmeissään: heidän mielestään juuri Kontinkangas oli ollut se ankea paikka. Eivätpä taidakaan tietää, kuinka ankea paikka se keskustan neuvola on... :whistle:

Nyt sattuu taas päähän ja heti töistä lähdettyäni puhkesin itkuun, kun mies tuli hakemaan. Ei kai tämä ihan normaalia ole.. Huomenna pitää mennä ylimääräiselle lääkärikäynnille tämän mahdollisen masennuksen tai työuupumisen vuoksi. Mies nimittäin oli soittanut tänään terkkarille ja kertonut mun masennuksesta / työuupumisesta. Oli heti ottanut asiasta kiinni ja huomenna pitää mennä sitten juttelemaan lääkärin kanssa. Saas nähdä miten käy. Pitäis varmaan osata nyt ajatella vauvaa ja itseä, mutta toisaalta tulee ihan luuseriolo, jos joutuu sairaslomalle jäämään. Huokaus... :(

Onneksi kuitenkin vauvalla oli kaikki hyvin! :heart:
 
Piipa75 Mukava kuulla, että vaavilla kaikki hyvin!
Mutta toivottavasti sullakin olo paranisi ja kyllä se siitä kun saat apua! =)
Tämä raskaus on ilman senkummempia masennuksiakin on kyllin raskasta, mulle ainakin!!! Et varmasti ole ainoa ja ihana kun sun mies huolehtii teistä!

Mulla itelläkin on ollut töissä aika rankkaa ja huomenna meen neuvolalekurille. Hieman pelottaa kun on ollut supistuksia ja alavattavaivoja, se vielä puuttus jos joutuu lepoon. Mutta vauvan parastahan tässä aatellaan ja toivottavasti minunkin jaksamista kun työ tuntuu jo aivan karseelta!

Mutta hyviä vointeja kaikille ja kertokaahan kuulumisia!

tellervo 26+3
 
Moi!

Täällä olisi yksi oululainen mammanalku lisää... Olen jo jonkun aikaa seurannut keskusteluanne ja päätin nyt vihdoinkin uskaltautua mukaan. Esikoista odotamme innolla ja minulle ikää on kertynyt 27 vuotta. Tänään tulee täyteen maaginen 12+0 eli laskettuaika on 21.11. Tähän asti kaikki on sujunut todella hyvin ja mm. pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan (se oli se vaiva jota pelkäsin ja jännitin etukäteen eniten).

T: Martta
 
Anna-Iiris
Täällä yksi tuleva äippä oulun seudulta. Tarkemmin sanottuna lumijoelta. Rv 17 ois menossa ja hyvin on menny tähän asti. Pari viikkoa vielä töitä, sitten kesäloma! Lähistön mammat ilmoitelkaa itsestänne.
 
Anna-Iiris
Miiku84! Huomasin että olet Limingasta, oletteko tulossa kesällä synnytysvalmennukseen? Itse olen lumijoelta ja olen todennäköisesti tulossa yksin valmennukseen kun miehellä niin tiukka työaikataulu ettei pääse. Olisi mukava kun tietäisi jonkun muunkin valmennukseen tulevan.
T. Anna-Iiris rv 17, äippä vuosimallia 83
 
Jouduin jäämään sitten sairaslomalle loppu viikoksi. Olisi halunnut kirjoittaa lomaa enemmän, mutten suostunut, ainakaan vielä. Katsotaan sitten myöhemmin, mikä on tilanne. Toivottavasti kuitenkin parempi.

Milloin Oulussa järjestetään synnytysvalmennuksia? Kerrotaanko niistä neuvolassa ja jos, niin missä vaiheessa? Laskettu aika on 4.10., joten onko niitä varmasti syksylläkin? Kaikki on vielä niin epäselvää, kun ei ole aiempaa kokemusta..
 

Yhteistyössä