Vilhelmiina78, Kiitos tyhjentävästä, mutta niin kovin surullisesta vastauksesta. Ei ole ollenkaan reilua, että toiset joutuu kamppailemaan raskautumisen eteen noin paljon!! Se on niin väärin. Tiedän että oma äitinikin on saanut monta keskenmenoa ennen minua, ja ollaan puhuttu asiasta jonkun verran. Hän sanoi kerran ettei ollut mitään niin kauheata kun istua lääkärin odotusaulassa, jossa muut naiset olivat tulemassa tekemään aborttia, ja hän olisi halunnut lapsen hinnalla millä hyvänsä. Periksi hän ei kuitenkaan antanut, ja sen jälkeen saanut kaksi täysin tervettä, ja sitäkin rakkaampaa lasta.
Joten itse en ole koskaan pitänyt lasten saantia mitenkään helppona hommana. Toisille niitä näyttää vaan putkahtelevan, ja toisille ei. Maailma on epäreilu paikka!
Minulla on vasta ensimmäinen kierto menossa pillereiden jälkeen, mutta halusin vain tietää mikä on yläraja kierron venymiselle. Melkein kymmenen vuotta sitten mun menkat piti aloittaa keltarauhashormooneilla, koska eivät muuten alkaneet. Oli välillä vuodenkin tauko ilman menkkoja. Siitä myös kumpuaa tämä pelko, että entä jos kaikki ei ole minulla kohdallaan. Ja milloin pitäisi huolestua.. Heräsin viime yönä ihan järkyttävään mahakipuun, joka jatkui aamuun asti. En voinut olla juuri missään asennossa kun niin sattui. Mutta kipu oli ylävatsassa, joten liekkö sekään liity mitenkään tähän menkkojen alkamiseen/raskautumiseen. Vieläkin tuntuu, mutta nyt jo vähemmän.
Väestöliiton Medipolikseksen klinikka on minullekin tuttu. Ihanat hoitajat, joiden luona kävin yhteensä 4 vuotta tasaisin väliajoin tutkimuksessa. Mutta en tiennyt, että sinne voi vieläkin mennä, vaikka tutkimus on loppunut. Varmasti otan heihin yhteyttä ja kysyn lisäneuvoja jos tulee tarpeeseen. Leena-lääkäri varsinkin oli hyvin ihana, ja muistaakseni juuri lapsettomuushoitoihin erikoistunut.
Mitenkäs muilla menee?