Oulun seudun kuumeilijat!

Nopponen
Täällä koitti sit kp1/36-38 yk3... Parempi näin ettei kierto venyny ihan mahdottomaksi ja negan testanneena otti niin päähän ku ei sit tätiä näkyny. Nyt uudella fiiliksellä tähän kiertoon!!! :) Positiivisuus palkitaan... (ainaki toivottavasti...)
 
Nopponen Olipa hyvä ettei kierto enempää venynyt! Ei muuta kuin uuteen nousuun! :) Ja kyllä täällä saa marista, vaikka olis kaks kuukautta, kaks viikkoa tai kaks päivää yritystä takana. :D

Sati Mikäs ettei sitä vois tavatakin, ainakin ehdottomasti viimeistään sitten siellä torilla kera masun, sijaislapsen tai ilman. :) Tahtoo kyllä vaan olla aina niin työn ja tuskan takana sopia tapaamisia niin että ees yhen kaverin kans saa aikataulut sopimaan yksiin, saati nyt porukalla sitten. Mutta laitetaas korvan taakse! Oon kyllä miettiny ittekseni, että tosi harmi kun ei oo oikeen ketään sellaisia vauvahörhöjä tuttuja, ei tunnu olevan kellekään ajankohtaista. (Siinä mielessä tää on kyllä melkonen henkireikä! :heart: ) Aattelin et viimeistään täytyy sit masun kanssa yrittää tunkea johonki "yhteisöön", että sais höpistä jonku muunkin ku miehen kanssa tästä meidän projektista... :)

ON Säikähdin jo viime yönä (kun oli vähän kuvottava olo) että ei hiiskatti, ei kai taas ala se pitkäpiimäinen ovis-pahoinvointi. Mä en kyllä ala, jos taas viikkotolkulla pitää olla huonovointinen yhden solun irtoamisen takia!! Nyt olis taas vuorossa just toi oikea puoli, joka viimeksi oli tosi tuskainen. Toivon, että kuvotus menis eilisen herkuttelun piikkiin ja ovis olis ihan suhteellisen oireeton. Toivottavasti se ajoittuu nyt "oikein", ku kerranki miehellä olis siihen aikaan vapaata ja sopivat työvuorot. :p Mutta sitä odotellessa...

Mukavaa alkanutta viikkoa! :)
 
Oulun seudun yrittäjät & kuumeilijat

Maanantai 23.1


Yrittäjät:


Nimimerkki: ikä -- kp -- yk/yv -- haaveissa

Kp 30 -->


Kp 21-29

mamitsi: 27v. -- kp 29/28-32 -- yk 5 -- 3. lapsi
Maeppu: 29v. -- kp 24/28 -- yk 10 -- 1. lapsi


Kp 11-20

saraheinä: 27v. -- kp 16/30-33 --yk 1-- 2. lapsi


Kp 1-10

Nöhveli: 26v. -- kp 12/32-42 -- yk 6 -- 1. lapsi
Sati: 32v. -- Kp 6/25 -- yk 7 -- 1.lapsi
Nopponen: 27v. -- kp 3/36-38 -- yk 3 -- 2. lapsi


Tjot / Kp ??

Onnellinen<3: 24v. -- tjot -- 1. lapsi
Moonbride: 21v. -- tjot -- 1. lapsi

Hiljentyneet

Adalemina: 23v. -- 3. lapsi
Tuuska: 25v. -- 3. lapsi


Kuumeilijat:


Nimimerkki: ikä -- mahd. aloitusajankohta -- haaveissa

Maria-80: 31v. -- heinäkuu 2011 - 2. lapsi
Marmuska: 38v. -- aloitusajankohta? -- 4. lapsi
Sennay: 22v. -- toukokuu 2012 -- 1. lapsi
stream: 25 v. -- tammikuu 2012 -- 1. lapsi


Plussat:


Emmuska10: 28v. -- yk 3 -- 2. lapsi
felina: 25v. -- yk 1 -- 1. lapsi
anneli80: 31v. -- yk 11 -- 2. lapsi
Empun odottaja: 28v. -- yk 5 -- 3. lapsi
Vilhelmiina78: 33v. -- yk 3 -- 1. lapsi
Onnenmuru: 29v. -- yk 5 -- 1. lapsi
Lily08: 24v. -- yk 3 -- 2. lapsi
nachopallo: 26v. -- yk 1 -- 2. lapsi
mami2010: 25v. -- yk 1 -- 2.lapsi
Adalmis: 27v. -- yk? -- 2. lapsi
Mesikämmen: 21v. -- yk 6 -- 1. lapsi
fantasygirl: 29v. -- yv 2 -- 1. lapsi

Plussanneiden vanha ketju

Plussanneiden uusi ketju
 
Viimeksi muokattu:
Moikka jälleen tyttöset :)

Sati Tapaaminen olis tosi mukava juttu!! Vertaistuki on aina se paras tuki, ja miksei me voida höpötellä tapaamisessa myös muita tyttöjen juttuja :) Ja eiköhän sellainen saada järjestettyä jos ajoissa sovitaan? Laitoin sulle kauan aikaa sitten yksityisviestin (koira-asiaa) mutta en tiiä ootko saanut sitä?

Nöhveli Missä se sun plussa oikein viipyy?? Olen sitä niin kovin odotellut. Lupaatko, että tässä kierrossa? ;)

Nopponen Hyvä ettei kiertosi venynyt enempää. Positiivisuus palkitaan varmasti :)

Täällä ollaan oltu vähän mieli maassa ja siksi olenkin pidellyt palstataukoa.
Kierrot vaan venyi ja venyi joten ei tässä paljon hurraata huudeltu.

Nyt on kuitenkin sitten toinen ääni kellossa. Nimittäin lampsin (kp90) lääkäriin ja sieltä sain mukaani Terolutit. Niitä napsin sen 10 päivää ja tadaa, menkat alkoi :) Gynekologi sanoi, että on hyvä uutinen että Terolutit toimi ja menkat tulee jälleen. Eli mitään munasolun irtoamishäiriöitä ei ole. Epäili kuitenkin vielä kovin, että minun pitkät kierrot johtuu vieläkin e-pillereistä. Toinen hyvä uutinen on se, että pian ei tarvitse enään arvailla mikä tätä neitiä vaivaa, vaan saatiin lähete Oyssiin lapsettomuus polille, jossa minut ultrataan ja tutkitaan tarkemmin. Sitten aletaan suunnittelemaan hoitoja/lääkitystä. Jonot Oyssiin on varmasti pitkät, mutta mieltä lämmittää että Terolutit nyt kuitenkin toimii ja apua on tulossa :) Minulla on terolut-resepti vielä pariksi kuukaudeksi, joten minäkin pääsen jälleen oikean kuukautiskierron pariin. Tänään menossa kp2 :))

Ja toisaalta olo on nyt hyvin kevyt, koska olen puhunut näistä mun asioita parhaan kaverini ja äitini kanssa. He ovat olleet mun tukena niin hyvin <3 Oma äitinikin on kärsinyt lapsettomuudesta minua odottaessa, joten tietää tasan tarkkaan mistä puhuu. Tämä asia varmasti lähentää minun ja äitini välejä vielä entisestään.

Mukavaa viikkoa kaikille :wave:
 
Onnellinen<3 Kiva kuulla sinustakin! :heart: Tosi hieno juttu, että kierto rupesi pelittämään ja sait apua! :) Siirränkö sinut mukaan laskeskelemaan päiviä (ja hermoilemaan ja repimään hiuksia :D)? Ja juu, kyllä mä lupaan että tämä on SE kierto. :D TÄYTYY olla!!
 
Nöhveli Apua, olisinkohan taas valmis sellaiseen koitokseen? :LOL: Gynekologi kyllä sanoi, että monessa monessa tapauksessa Terolutit säännöllistävät kierrot niin hyvin, ettei mitään hoitoja keretä edes aloittamaan. Pessimisti ei kuitenkaan pety, eli vaikea uskoa että minun tapauksessani näin kävisi..
Noh, enköhän mää voi taas mukaan lähteä. Laita nöhveli mulle vaikka
kp 2/? -- yk 3 1.Tero -- 1. lapsi ..Oisko nuin ok?
 
Oulun seudun yrittäjät & kuumeilijat

Tiistai 24.1


Yrittäjät:


Nimimerkki: ikä -- kp -- yk/yv -- haaveissa

Kp 30 -->

mamitsi: 27v. -- kp 30/28-32 -- yk 5 -- 3. lapsi


Kp 21-29

Maeppu: 29v. -- kp 25/28 -- yk 10 -- 1. lapsi


Kp 11-20

saraheinä: 27v. -- kp 17/30-33 --yk 1-- 2. lapsi
Nöhveli: 26v. -- kp 13/32-42 -- yk 6 -- 1. lapsi

Kp 1-10

Sati: 32v. -- kp 7/25 -- yk 7 -- 1.lapsi
Nopponen: 27v. -- kp 4/36-38 -- yk 3 -- 2. lapsi
Onnellinen<3: 24v. -- kp 3/? --yk 3, 1.Tero -- 1. lapsi


Tjot / Kp ??

Moonbride: 21v. -- tjot -- 1. lapsi


Hiljentyneet

Adalemina: 23v. -- 3. lapsi
Tuuska: 25v. -- 3. lapsi
Maria-80: 31v. -- 2. lapsi
Marmuska: 38v. -- 4. lapsi



Kuumeilijat:


Nimimerkki: ikä -- mahd. aloitusajankohta -- haaveissa

Sennay: 22v. -- toukokuu 2012 -- 1. lapsi
stream: 25 v. -- tammikuu 2012 -- 1. lapsi


Plussat:


Emmuska10: 28v. -- yk 3 -- 2. lapsi
felina: 25v. -- yk 1 -- 1. lapsi
anneli80: 31v. -- yk 11 -- 2. lapsi
Empun odottaja: 28v. -- yk 5 -- 3. lapsi
Vilhelmiina78: 33v. -- yk 3 -- 1. lapsi
Onnenmuru: 29v. -- yk 5 -- 1. lapsi
Lily08: 24v. -- yk 3 -- 2. lapsi
nachopallo: 26v. -- yk 1 -- 2. lapsi
mami2010: 25v. -- yk 1 -- 2.lapsi
Adalmis: 27v. -- yk? -- 2. lapsi
Mesikämmen: 21v. -- yk 6 -- 1. lapsi
fantasygirl: 29v. -- yv 2 -- 1. lapsi

Plussanneiden vanha ketju

Plussanneiden uusi ketju
 
Onnellinen: Minulla oli kans kierto mitä sattuu ja sain avuksi terolutit. Kyseinen lääke ei sinänsä vaikuta ovulointiin, vaan vahvistaa limakalvoa niin paljon et se saa vuodon käynnistymään. Hyvässä lykyssä oma hormoonitoiminto tuon avulla herää, mutta mulle siitä ei ainakaan ollut mitään apua. Toki kuukautiset alkoi aina kuurin päätteeksi (söin 6kk ja taustalla PCO). Sen jälkeen kokeiltiin syödä metuja (ei vaikutusta) ja sit vuorossa clomit. Clomit näytti siltä että ei auta, mutta niin vain ekasta kierrosta raskauduin (todella myöhään). Nyt viikot 8+1 ja eilen näin pienokaisen ultrassa. Oys:n lapsettomuusklinikalla on sit oikein mukava henkilökunta. Minä pidän peukkuja että saat sieltä avun.
 
Oulun seudun yrittäjät & kuumeilijat

Keskiviikko 25.1


Yrittäjät:


Nimimerkki: ikä -- kp -- yk/yv -- haaveissa

Kp 30 -->

mamitsi: 27v. -- kp 31/28-32 -- yk 5 -- 3. lapsi


Kp 21-29

Maeppu: 29v. -- kp 26/28 -- yk 10 -- 1. lapsi


Kp 11-20

saraheinä: 27v. -- kp 18/30-33 --yk 1-- 2. lapsi
Nöhveli: 26v. -- kp 14/32-42 -- yk 6 -- 1. lapsi

Kp 1-10

Sati: 32v. -- kp 8/25 -- yk 7 -- 1.lapsi
Nopponen: 27v. -- kp 5/36-38 -- yk 3 -- 2. lapsi
Onnellinen<3: 24v. -- kp 4/? --yk 3, 1.Tero -- 1. lapsi


Tjot / Kp ??

Moonbride: 21v. -- tjot -- 1. lapsi


Hiljentyneet

Adalemina: 23v. -- 3. lapsi
Tuuska: 25v. -- 3. lapsi
Maria-80: 31v. -- 2. lapsi
Marmuska: 38v. -- 4. lapsi



Kuumeilijat:


Nimimerkki: ikä -- mahd. aloitusajankohta -- haaveissa

Sennay: 22v. -- toukokuu 2012 -- 1. lapsi
stream: 25 v. -- tammikuu 2012 -- 1. lapsi


Plussat:


Emmuska10: 28v. -- yk 3 -- 2. lapsi
felina: 25v. -- yk 1 -- 1. lapsi
anneli80: 31v. -- yk 11 -- 2. lapsi
Empun odottaja: 28v. -- yk 5 -- 3. lapsi
Vilhelmiina78: 33v. -- yk 3 -- 1. lapsi
Onnenmuru: 29v. -- yk 5 -- 1. lapsi
Lily08: 24v. -- yk 3 -- 2. lapsi
nachopallo: 26v. -- yk 1 -- 2. lapsi
mami2010: 25v. -- yk 1 -- 2.lapsi
Adalmis: 27v. -- yk? -- 2. lapsi
Mesikämmen: 21v. -- yk 6 -- 1. lapsi
fantasygirl: 29v. -- yv 2 -- 1. lapsi

Plussanneiden vanha ketju

Plussanneiden uusi ketju
 
Mikäs tilanne mamitsilla? :wave:

fantasygirlilläkin masupäivät jo noin pitkällä! =) Justhan siirsin sut plussapinoon! Huijui.

Näin viime yönä unta, että kokoonnuttiin pelaamaan pelejä mun lapsuudenkotiin ja täällä meidän seurassa oli muka pari miestäkin keskustelemassa kierroista ja vauvoista. Minkähän nimimerkin takana ovat piileskelleet...? :LOL: Kuka tunnustaa? :LOL:

Kävin elokuvissa kattomassa Varaston ja vähän tuli surkia olo, kun se nainen siinä poks vaan vahingossa tuli raskaaksi ja se vauva oli NIIN ihana ja pieni ja suloinen. Voih, masua olis jo kova ikävä, tahtoo sen vauvan NYT!! :attn:
 
Fantasygirl Sinunlaisesi tapaukset just auttavatkin minua ponnistelemaan täältä pohjamudista <3 Onnea kovasti raskaudesta! Toivon tietenkin, että terolutit auttaisivat minua herättelemään oman kierron normaaliksi. Epäilen kuitenkin, että myös minulla olisi tuo pcos joten ultraa tässä nyt odotellaan josko sinne oyssiin vielä joskus pääsisi. Clomeja minäkin kaipailen, koska uskon että oma ovulaationi on jossain hukkateillä. Voi kumpa minulla olisikin reseptivihko, millä voisin taikoa itelle lääkkeet samantien :))

Tietääkö kukaan millaset jonot Oyssin lapsettomuuspolille on tällä hetkellä?

Nöhveli En tunnusta :D

Plussausonnea kaikille! =)
 
Oulun seudun yrittäjät & kuumeilijat

Torstai 26.1


Yrittäjät:


Nimimerkki: ikä -- kp -- yk/yv -- haaveissa

Kp 30 -->

mamitsi: 27v. -- kp 32/28-32 -- yk 5 -- 3. lapsi


Kp 21-29

Maeppu: 29v. -- kp 27/28 -- yk 10 -- 1. lapsi


Kp 11-20

saraheinä: 27v. -- kp 19/30-33 --yk 1-- 2. lapsi
Nöhveli: 26v. -- kp 15/32-42 -- yk 6 -- 1. lapsi

Kp 1-10

Sati: 32v. -- kp 9/25 -- yk 7 -- 1.lapsi
Nopponen: 27v. -- kp 6/36-38 -- yk 3 -- 2. lapsi
Onnellinen<3: 24v. -- kp 5/? --yk 3, 1.Tero -- 1. lapsi


Tjot / Kp ??

Moonbride: 21v. -- tjot -- 1. lapsi


Hiljentyneet

Adalemina: 23v. -- 3. lapsi
Tuuska: 25v. -- 3. lapsi
Maria-80: 31v. -- 2. lapsi
Marmuska: 38v. -- 4. lapsi



Kuumeilijat:


Nimimerkki: ikä -- mahd. aloitusajankohta -- haaveissa

Sennay: 22v. -- toukokuu 2012 -- 1. lapsi
stream: 25 v. -- tammikuu 2012 -- 1. lapsi


Plussat:


Emmuska10: 28v. -- yk 3 -- 2. lapsi
felina: 25v. -- yk 1 -- 1. lapsi
anneli80: 31v. -- yk 11 -- 2. lapsi
Empun odottaja: 28v. -- yk 5 -- 3. lapsi
Vilhelmiina78: 33v. -- yk 3 -- 1. lapsi
Onnenmuru: 29v. -- yk 5 -- 1. lapsi
Lily08: 24v. -- yk 3 -- 2. lapsi
nachopallo: 26v. -- yk 1 -- 2. lapsi
mami2010: 25v. -- yk 1 -- 2.lapsi
Adalmis: 27v. -- yk? -- 2. lapsi
Mesikämmen: 21v. -- yk 6 -- 1. lapsi
fantasygirl: 29v. -- yv 2 -- 1. lapsi

Plussanneiden vanha ketju

Plussanneiden uusi ketju
 
Onnellinen: Näin jo unta että olit raskaana :) hassua, vaikka en ole koskaan sinua nähnyt niin unessa olin kuitenkin varma että se olit sinä :D

Minun lääkäri teki lähetteen oyssiin maaliskuun alussa 2011 ja eka aika oli kesäkuun puolessa välissä. Tuollainen tilanne siis vuos sit. Tämän hetkisestä tilanteesta en sit tiedä.
 
Oulun seudun yrittäjät & kuumeilijat

Perjantai 27.1


Yrittäjät:


Nimimerkki: ikä -- kp -- yk/yv -- haaveissa

Kp 30 -->

mamitsi: 27v. -- kp 33/28-32 -- yk 5 -- 3. lapsi


Kp 21-29

Maeppu: 29v. -- kp 28/28 -- yk 10 -- 1. lapsi


Kp 11-20

saraheinä: 27v. -- kp 20/30-33 --yk 1-- 2. lapsi
Nöhveli: 26v. -- kp 16/32-42 -- yk 6 -- 1. lapsi

Kp 1-10

Sati: 32v. -- kp 10/25 -- yk 7 -- 1.lapsi
Nopponen: 27v. -- kp 7/36-38 -- yk 3 -- 2. lapsi
Onnellinen<3: 24v. -- kp 6/? --yk 3, 1.Tero -- 1. lapsi


Tjot / Kp ??

Moonbride: 21v. -- tjot -- 1. lapsi


Hiljentyneet

Adalemina: 23v. -- 3. lapsi
Tuuska: 25v. -- 3. lapsi
Maria-80: 31v. -- 2. lapsi
Marmuska: 38v. -- 4. lapsi



Kuumeilijat:


Nimimerkki: ikä -- mahd. aloitusajankohta -- haaveissa

Sennay: 22v. -- toukokuu 2012 -- 1. lapsi
stream: 25 v. -- tammikuu 2012 -- 1. lapsi


Plussat:


Emmuska10: 28v. -- yk 3 -- 2. lapsi
felina: 25v. -- yk 1 -- 1. lapsi
anneli80: 31v. -- yk 11 -- 2. lapsi
Empun odottaja: 28v. -- yk 5 -- 3. lapsi
Vilhelmiina78: 33v. -- yk 3 -- 1. lapsi
Onnenmuru: 29v. -- yk 5 -- 1. lapsi
Lily08: 24v. -- yk 3 -- 2. lapsi
nachopallo: 26v. -- yk 1 -- 2. lapsi
mami2010: 25v. -- yk 1 -- 2.lapsi
Adalmis: 27v. -- yk? -- 2. lapsi
Mesikämmen: 21v. -- yk 6 -- 1. lapsi
fantasygirl: 29v. -- yv 2 -- 1. lapsi

Plussanneiden vanha ketju

Plussanneiden uusi ketju
 
Heippa heips kaikille.Mäkin oon taas piettäny taukoa täältä.Tuntuu ettei tästä nyt tuu yhtään mitään!Ja tilannetta ei helpota se,että koko ajan joku saa vauvoja lähipiirissä tai ilmotetaa,että ollaan raskaana..Oon kyllä tosi onnellinen niien puolesta jotka saavat tai odottavat.Mutta silti samalla ihmetyttää,että miksi ei itellä onnistu millään.Ja pupuiltuki ollaan oikeina päivinä,ku oon viellä aina tarkistanut sen,ku menkat on alkanu.

Nopponen Kiva,että nyt alkoi sitten,ettei tosiaan venynyt huimiin päivin :) Oikeen paljon onnea tähän kiertoon! :)

Minäkin mielellään tapaisin muitakin tässä tilanteessa olevia :) Mutta tuo on nii totta,että ajat ei aina täsmää toisten kanssa.Itellä viellä ei autoakaan aina ole käytössä.

Onnellinen Ompas mukava kuulla!Toivottavasti saatte piakkoin ajan sinne :)

Fantasygirl Oikein paljon onnea <3 Ihanasti on kyllä jo viikkoja kuiteskii :) Jospa sitäiteki pääsis jossain vaiheessa tuoho pisteesee :)

Nöhveli Täällä on niin ärsyttävä tilanne päälle :mad: Mulla on jo joku aika si ollu menkka oireita,ihan nii ku aina ollu.No ei niitä kuulunu.Ehittiin sitte jo innostuakki,että jospa nytten!Menkkaoireita tuli taas,mut ei alkanu.Menkkaoireet on vähän kyllä jo loppunu.Ainut et tuntuu et tissit on tuolta sisätlä sellaset,että maito laskeutuis.Iha sama tunne mulla siis ollu enne menkkoja enneki.Nyt seki vähenty ja mitään oireita ei ole.Tänää siis kp 33 ja tein tollasen prisman halvan testin,joka oli selvä nega :( Ottaa nii päähän!Mut missä ihmeessä ne menkat sitten viipyy! :confused: Tottakai sitä toivois,että raskaana olisi,mut eipä oikeen nyt tunnu siltä.Ja menkat sais kyllä jo alkaa sitte!Jos ei ne pia ala nii e tiiä mitä tässä pitäis oikee tehä! Ja miksei me ny voitas kaikki halukkaat vaa jo plussata! :D

Että tällasta täällä..

Plussatuulia kaikille!
 
Kertokaas nyt tekin mielipiteitä ystävät kalliit! Kannattaisiko mun kohta kysellä jotain tutkimusta?? :confused: Tehkääs mulle diagnoosia... Alkaa pikkuhiljaa mennä hermo. Ja hermostuttaa, että jos on jotain häikkää ja mä vaan täällä odottelen turhaan... :'(

Hieman yli puoli vuotta on nyt yritetty, kierrot melko pitkät (32,37,37,42,35) ja tämä nykyinen menee varmaan myös tuonne samaan luokkaan. Ennen pillereitä kierrot oli koko ajan epäsäännölliset (suurin piirtein samaa luokkaa kuin nyt), mutta menkat tulivat kuitenkin joka kerta "normaalisti" ilman mitään ihmevuotoja ym. Oviksesta ei mitään takuita vaikka oireet ovat, mutta nekin monesti väärään aikaan, laskujen mukaan pitäisi olla vasta paljon myöhemmin. Ja sitten kun oviksesta on selvää näyttöä, oireet on sitä luokkaa että revitään munasarjaa irti. Ilman pillereitä iho on ollut aina huonossa kunnossa (parani ainoastaan pillereillä) ja näyttää siltä, että on sitä taas enenevässä määrin. Oliskohan mulla häikkää hormonitoiminnassa...?? Ja siis ihan normaalipainoinen olen ym...

Mietin, että mun pitäis varmaan joka tapauksessa kohta ainakin papa käydä ottamassa, joten pitäisköhän sit samalla kysellä, mitenkäs innokkaita ne on tuolla tk:ssa tutkimaan tällaisia tapauksia... ? Aattelin et jos tän kierron odottais nyt ainakin vielä täyteen, niin olis sitten sen verran viisaampi. Yksityiselle ei niin kauheesti nappais mennä kun on niin kallis, mutta harkitsen sitäkin jos eivät tk:ssa oo myötämielisiä. Siis, teenkö tässä nyt kärpäsistä härkäsiä vai mitä te meinaatte?

Mukavaa viikonloppua! :)

Lisäys:
mamitsi :hug: Ei kuulosta kivalta! Jospa ne menkat sieltä vielä tulisi eikä tarvisi kauan odotella! Toivotaan että olisi vain kierto mennyt jostain syystä pitkäksi tai siellä olisi kuitenkin joku kyytiläinen mukana!
 
Viimeksi muokattu:
Nöhveli Jos sinne papaan oot kuiteski menossa,nii ite ainakin samalla siinä kyselisin nuista.Varmaan ainakin jotain osaa sekin siellä sitten neuvoa :) Tuo on kyllä nii ärsyttävää :/ Mulla ollu aikas säännölliset aina.Enne pillereitä,pillereitten kanssa ja jäläkeenkin.En tiiä mikä nyt sitte on.
Nuo yksityiset tosiaan maksaa ihan kivasti :/ Et varmaa kannattaa ekaks tk:s kysellä ja kahtoa mitä ne siellä sanoo :) Ja nuo sun ovisoireet on kyllä kuulostanu tosi inhottavilta!

Mukavaa viikoloppua täältäkin kaikille :)
 
Fantasygirl voi että kun sun uni käviskin toteen =) Katsotaan miten käy!

Mamitsi Elä menetä toivoa vielä. Tämä voi olla juurikin se kierto ;)

Nöhveli Minähän lampsin sinne terveyskeskukseen näiden mun ongelmien takia jo syksyllä. Silloin sanottiin että odotellaan nyt vielä.. Silloin menkkoja ei ollut kuulunut 120 päivään. Noh, minähän odottelin.. Ja kun seuraava kierto venyi 90 päivään menin uudestaan. Lääkäri ehdotti minulle suoraan, että mitä jos minut laitettaisiin oyssiin jonoon, että asiaan saadaan selvyyksiä. Minullahan on niin selvästi kropassa jotain häikkää, joten siksi pääsin jo nyt hoitoon. Hän sanoi, että normaalisti lasta pitää yrittää ensin vuosi ja sitten vasta mennään ensimmäiselle käynnille terveyskeskukseen ja aletaan miettimään jatkoa. Voi olla että sun tapauksessa ne ei vielä ala mihinkään toimenpiteisiin, mutta onhan se papa hyvä ottaa. Meillä on edessä myös miehen simppanäyte. Käydään ottamassa se väestöliitolla. Se on edellytys ennen oyssin hoitoihin menemistä. Näytteenottaminen maksaa väestöliitolla n. 50e. Mietinkin, että sehän olisi ehkä myös teidän tilanteessa paikallaan? Tai viimeistään sitten jos hoitoihin asti menette. En kuitenkaan jaksa uskoa että teidän tilanteessa niin pitkälle tarvis mennä :) Sulla kuitenkin kroppa toimii. Ottakaa iisisti vaan niin kyllä se sieltä putkahtaa kun on sen aika. Se on mun mielipide :)..Mut toki ymmärrän että nämä asiat vaivaa meitä jokaista.. miksei sitä omaa lasta kuulu!
 
Heippa pitkästä aikaa, tällä on vaan tällästä tylsää odottelua. Ja aika ihme sais olla jos tästä ekasta kierrosta heti raskautuis niin en kyllä kauheesti edes plussaa odottele. Vaikka onhan se mahdollista, joten ehkä kuitenki ihan vähän...
Nöhveli lopetitko sä ne pillerit sillon puolisen vuotta sitten? Niiden jälkeenhän saattaa jonkun aikaa kestää ennenku kierto alkaa toimimaan. Mutta jos sulla oli jo sitä ennen pitkiä kiertoja niin kannattaishan sitä jostain kysästä että voisko sille mitään tehdä. Varmaan ärsyttävää tommonen kun ei tiiä onko kaikki ihan normaalisti vai ei. Mutta ei sulla onneksi mitään hirmu pitkiä kiertoja oo ollu.
 
Kiitos kommenteista.:)

Onnellinen Niin, sitähän mie just mietin kun tuntuu että tuolla tk:ssa ei oteta hoitoon ennenku on pää kainalossa. Ja kun tuntuvat pitävän rajana sitä yhtä vuotta, ennenku edes vilkaistaan. Kyllä välillä tuntuu että mitä aihetta mulla on täällä keuhkota, ku esim. just sullakin OIKEESTI kierto ihan mitä sattuu... :ashamed: (Tosi hienoa muuten, että ottivat sut nyt vakavissaan, jotkuthan olis vielä tuossakin vaiheessa odotelleet ja katelleet!) Mutta en viitsi ihan työkavereillekaan ruveta tätä itkemään, niin ehkä sitten kuitenkin mielummin täällä. :heart: Siinä oot kyllä ihan oikeassa, että enhän mä voi tietää onko mussa mitään vikaa raskautumisen suhteen (vaikka jotain vikaa olisikin), jos ei vaan on tärpänny tai on vikaa miehessä tai jotain ihan muuta...

saraheinä Heinäkuun puolivälissä lopetin pillerit. Onhan se ihan tosi, että voi mennä kauankin aikaa ennenkuin kierto tasaantuu pillerien jälkeen ja tk:ssa varsinkin mielellään odottavat... Mutta mietin vaan omalla kohdallani sitä, että kun tää kierto on ollut tätä koko ajan 12-21v, sitten söinkin 5v pillereitä ja lopetuksen jälkeen palasi melkeen välittömästi samaan rataan mitä se oli ennenkin, eli ne kaikki veemäiset oireet sieltä "nuoruudesta" palasi takaisin. Jotenkin en vaan jaksa uskoa, että tämä tästä johonkin muuttuisi.

No, mutta jokatapauksessa mun täytyy sitä papaa kysellä kun alkaa olla edellisestä aikaa, niin ehkä ne siellä sitten neuvoo että mikä systeemi niillä siellä on tällaisissa jutuissa. Eihän kysyvä tieltä eksy. :) Ja kun ei mulla nyt vielä mitään hengenhätää kuitenkaan ole. :)
 
Nöhveli ehdottomasti kannattaa mennä sinne Papaan ja samalla juttelemaan kun ei vauvaa kuulu. Osaavat sitten kertoa enemmän ja varmasti kuuntelevat sinua :) Mulle sattui vielä niinkin hölmösti, että ensimmäisellä käynnillä tk-lääkäri oli vähän hoonoasoomea- puhuva :D Seuraavalla kerralla pyysin sitten ajan eri lääkärille niin johan alkoi asiat mennä eteenpäin kun löydettiin yhteinen kieli. Otti minut heti vakavasti. Ja tuosta avautumisesta; tämä on just se paikka missä se suu pitää aukasta ja mieli puhdistaa! <3 Me kyllä kuuntelemme!
 
Nopponen
Moikka taas täältäkin suunnalta. Täti kävi kylässä ja lähti onneksi pian myös matkoihinsa. Nyt sit alkaa olla taas käsillä ne "pakko hellyys" viikot. :) Vaikka oikeesti alkaa jo tekeen mieli pikku hiljaa sitä hellyyttä ku tässä kohta kaks viikkoa on tauotettu ja tätikin sit tulla tupsahti. Onpahan kiinnostus aitoa ku vähän molemmat hengähdettiin. :)

Nöhveli:Mulle kävi nyt hormoonikierukan kans just tää kierron pidentymis-ongelma... Onneksi pisin vasta 38 päivää mut silti. Ennen pillereitä ja esikoisen yritykseen pillerit lopetettuani kierto oli max 30 päivää. Oonki nyt ollu ihmeissäni tästä heitosta ku hormoonikierukan vaikutukset pitäis lähtee elimistöstä käytännössä samantien pois ku se poistettiin. Pillereissähän menee jonkin aikaa, itselläni se 4 yk meni ennen tärppiä. Mut menkat oli silloin tosi tarkat. Toivottavasti saat asiaan apua, mene vaan rohkeasti puhumaan asiasta. :)

Mulla kauhee flunssa ja tänään sit lääkekuuri päälle ku poskiontelot tulehtuneet. :( Tietääkö joku onko doximycin -lääkekuurilla mitään vaikutusta hedelmöittymiseen? Harmittaa jos on ku ei viitsisi minimoida enempää mahdollisuuksia ja odotella taas kuukautta eteenpäin. :( Mut toki pakkohan se kuuri on syödä et saa itsensä kuntoon.


Mukavaa viikonloppua myös täältä kaikille! :) Ja tsemppiä pakkasten jaksamiseen, itselläni alkaa mennä jo hermot tähän kylmyyteen... :(
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä