Ou-nou... mun pitää muuttaa mun kaupassakäymis-systeemiä, mutta miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Siis kun ennen mie kävin kerta viikkoon kaupassa kaupungissa. Aikaa meni aina matkoineen päivineen yleensä n. 4, joskus 5:kin tuntia :ashamed:

No, huomiseksi ois 1,5km pituinen kauppalista, mutta enhän mie voi täältä noin kauaa olla pois, kun tuo pikkuinen vaatii tissiä iltaisin tiheämpään, mitä päivällä :/
Eikä mua oikeesti kyllä yhtään innostais ottaa pientä vielä mukaankaan kaupoille.

Toisaalta ois houkuttavaa antaa koko lista miehelle, mutta kun siitä jää kuitenkin puolet uupumaan.
Ja sit siihen pitäs listata kaikki niin tarkkaan, että mitä ja minkä verran... Ei riitä, että kirjoittaa jauhelihaa ja broiskua... Silloin sieltä voi odottaa vaikka molempia ihan 300g paketit :whistle: :snotty:

Tiiätkö tee niin tarkka lista ettei mies voi olla epäonnistumatta...

Laita sinne listaan sitten kuinka monta 300g broileri pakettia pitää ostaa

Paljonko teillä menee maitoa päivässä ja leipää kun on iso perhe?

Alkuperäinen kirjoittaja HEI:

Peesi tähän

Alkuperäinen kirjoittaja HEI:

Sepä e, kun mie en oikeen osaa sellaista listaa laatia... siis itse kun osaan näppituntumalta ajatella menekkiä jne, niin on vaikea kirjoittaa tarkkaa listaa.
Ja kuvailla vielä esim. että Daily-merkkisiä siivellisiä yösiteitä, tumman lilassa paketissa.

Maitoa menee päivässä n. 5-7 litraa... se aina riippuu... ja leipää menee myös 1-4 pakettia, riippuen aina siitä, mitä on aamu-, väli- ja iltapalaksi.

Minä lähtisin vauvan kanssa. Syöttäisin parkkiksella vaikka vielä ennen kauppaanmenoa ja sitten hoituisi hienosti hommat. Meillä ainakin kaikki kolme on nukkuneet aina ylentyytyväisinä kauppareissut. Minusta on helpompaa mennä vauvan kanssa kauppaan kuin jättää kotiin ja miettiä, että tulikohan nälkä jo.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
No miten olette tähän saakka selvinneet? =O

No silleen, että mie kävin kaupassa... mutta nyt kun tuo vauva syntyi, ja vaatii ruokaa 2-3 tunnin välein, niin tuli tämä ongelma eteen.

Niin mutta tässä välissä miten olette selviytyneet?? Ei kait vauva ole päivän vanha vaan vanhempi.. miten toimitte kun olit synnyttämässä ja nyt kotona? Mistä ruoka?

Eikö miehen olisi aika oppia käymään kaupassa... =)
Jos tarvii joskus käydä

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Niin mutta tässä välissä miten olette selviytyneet?? Ei kait vauva ole päivän vanha vaan vanhempi.. miten toimitte kun olit synnyttämässä ja nyt kotona? Mistä ruoka?

Eikö miehen olisi aika oppia käymään kaupassa... =)
Jos tarvii joskus käydä

Joo, siis mie ja mies ollaan molemmat vuoroon käyty tuossa kirkonkylän kaupassa, mutta nyt ois niinkun tarkoitus mennä isoille kaupoille.

Kyllähän tuosta kylältäkin saa perustarpeet, mutta kaupungista saa vaan halvemmalla... ja paremmasta valikoimasta.

Ja kyllä tuo mies siis osaa käydä kaupassa, mutta vaatii vaan tarkan listan... ja roppakaupalla hermoja, kun ei kyllä oikeesti tykkää ruuhkassa kiertää noita kauppoja - toisin kun mie :D

Mä oon ottanu vauvan mukaan, koska joko;

a)mies tulee kaupasta ja joutuu tekemään vielä uuden kauppareissun kun osa tavaroista joko puuttuu kokonaan tai on muuten vaan vääriä

b)15min siitä kun olen lähtenyt kotoa kauppaan, mies soittaa et joko oot tulossa, vauva itkee vaan eikä rahoitu millään, sil on nälkä eikä huoli pulloa ja tuu jo!!!

:whistle: :D ;)

lähette molemmat, otatte vauvan mukaan, sinä odotat joko autossa ja mies hakee ruuat kaupasta, jos menee väärin niin menee vaihtamaan, jos menet kauppaan miehesi kanssa ja vauva itkee, niin menet autoon syöttämään tai syötät kaupassa, vaikka jossain sovituskopissa tissistä

Opeta mies käymään kaupassa :) pitkällä tähtäimellä se kannattaa.
Mä en tajuu sellaisia miehiä jotka eivät edes listan kanssa osaa mukamas kaupassa käydä. Laiskuutta ja itsekästä olla "opettelematta" se homma.

Minä ehkä jättäisin vauvan miehen hoiviin kotio ja pullo + korviketta + tarkka ohje syöttämisen suhteen. Saat itsekin vähän päätä tuuletettua, koita nipistää ajasta pikkasen jos mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä en tajuu sellaisia miehiä jotka eivät edes listan kanssa osaa mukamas kaupassa käydä. Laiskuutta ja itsekästä olla "opettelematta" se homma.

Minä en päästäisi miestä edes listan kanssa, jos pitäisi isolle laumalle ostaa viikoksi ruokaa. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja :

Minä en päästäisi miestä edes listan kanssa, jos pitäisi isolle laumalle ostaa viikoksi ruokaa. :saint:

Sie tiiät... tai ymmärrät, mitä mie todella tarkoitan sillä, kun sanon ettei mies "osaa" käydä kaupassa, edes sen listan turvin.
Paremmin tuo mies pärjää lasten kanssa kotona kun listankaan kanssa kaupassa - jos tuo neiti vaan osaa ja kehtaa juoda maitonsa tarvittaessa pullosta. Pitänee pitää "treenit" nyt päivällä.

Yhteistyössä