Ottakaa kopallinen kiviä valmiiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The Maiden
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

The Maiden

Aktiivinen jäsen
28.09.2009
1 576
0
36
Mies veti eilen melkein koko pitkän pullon viinaa ja useamman tölkin kaljaa, vaikka välillä on luvannut ettei lasten läsnäollessa tee niin. Lapset meni suht ajoissa nukkumaan mutta kokemuksesta voin sanoa ettei humalaisen vanhemman pärstää ole kiva kattella yhtään hetkeä.

Mies oli sitten mua kohtaan paskamainen ja jutuissaan todella epäjohdonmukainen, piirre mitä vihaan humalaisissa eniten. Osti kaverinsa kanssa puhelimessa puoliks jonkun monen sadan tai tuhannen euron esineen, jota ei mulle voinut kiusallaankaan kertoa mikä on, jeesusteli vaan, että ei olla kaverin kanssa sovittu että kenellekkään ulkopuoliselle kerrotaan. Sitten alkoi, että "haluatko sä nyt kuulla sen?" ja sitten ei kuitenkaan kertonut ja tekin ton moneen kertaan. Mulle ei tollanen p*skanjauhanta uppoo ja v*ttuilu ja jeesustelu jatkui. Mulla meni hermot, en huutanut kyllä mutta korotin ääntäni. Lopulta tuli niin pha olo koko tilanteesta että aloin itkemään.

Sen jälkeen lähti kapakkaan ja tuli puolitoistatuntia valomerkin jälkeen. Kysyin että missä on ollut ja kertoi olleensa entisen työkaverinsa kanssa naapurissa ja tänään lähtevänsä niiden jätkien kanssa tänään juhlimaan itsenäisyyspäivää sadan kilsan päähän. No mua otti päähän niin pahasti kun on tämäkin viikonloppu pilalla ja itkin kuin pikkulapsi kun mies veti sikeitä. No, sitten otin miehen kännyn ja suljin sen ja piilotin sen kenkään. Lähtö olis vajaan tunnin päästä ja mies edelleen täydessä unessa. Kukaan ei varmaan tule tänne rimputtelemaan.

Tässä siis minä, tyypillinen alkkisperheen lapsi, reppana joka on ajautumassa siihen samaan tilanteeseen, jossa on koko lapsuutensa elänyt. Nyrkit ja puukot ei täällä viuhu, mutta muuten tunnistan tämän pahan olon ja voimattomuuden tunteen.

Joten heittäkää nyt ne kivet, rikoin varmaan jotain h*lvetin kirjesalaisuutta kun känny on kiinni ja miehen lenkkarissa!

Mitäpä sitä kivittämään aikuista ihmistä? Sinun itse on tehtävä ratkaisusi ja pohdittava myös paras ratkaisu lapsillesi. Juoppo on aina juoppo ja ainut vaihtoehto on täysi raittius ongelmakäyttäjälle, joten mitäpä sitä muutakaan osais sanoa...

Ehkä pieni irtiotto tekisi hyvää..ainakin voisi rauhassa ajatella jatkotoimia tai mahdollisia apuja???

Kiviä ei ole, mutta lapsen legon on tuossa levällään. Pommittaisin niillä kuitenkin sun miestä, sääli vain, etteivät satuta tarpeeksi.

Ei ketään saa kohdella noin kuin miehesi kohtelee sinua.

Voisiko mies muuttua? Onko hänessä jotain hyvää? Onko isänä ok? Jos menisitte parisuhdeterapiaan?

Jos luulet, ettei miehesi kykene käytöstään muuttamaan niin lähde suhteesta.

Tuskin miehesi herää, vaikka kuinka puhelin soisi. Ymärrän sinua. Minäkään en hyväksy mieheni juomista lasten nähden. Silloin harvoin, kun haluaa juoda niin menee johonkin ja on siellä myös yötä. Jaksuja sinulle ja koita selvittää tilanne sekä sopia pelisäännöistä.

Itse olin aikoinaan samassa tilanteessa ja yritin, sinnittelin ja koetin jaksaa. Rakastin silti miestäni ja aina haaveilin asioiden muuttumisesta paremmaksi. Lopulta tajusin ettei mikään koskaan muutu ja valtava henkinen pahaoloni vain jatkuu ja jatkuu jos en tee asialle jotakin radikaalia. Muutimme erillemme, otin lapset mukaani. Sanoin miehelle että katsotaan asioita sitten uudestaan kun/jos hän saa itsensä kuntoon. Muutosta on kulunut nyt kohta kaksi vuotta ja näyttää siltä että yhteen uuttaminen toteutuu uuden vuoden jälkeen. Mies ONNEKSI otti onkeensa ja tajusi tilanteen vakavuden pois muutettuamme eikä nykyisin käytä alkoholia juuri nimeksikään.

Itse juopon lapsena en voinut kuvitellakaan muuta kuin raitista miestä ottavani. Ja oikean päätöksen olen tehnyt. Kertaakaan ei ole viinasta sanomista tullut eikä sen myötä paljon muustakaan.

Tää palsta osaa joskus yllättää... Kiitos myötätunnostanne.

No miehen verku ryyppäämiselle on nyt esim. lomautus. On ollut kuusi vuotta putkeen töissä ja vaan nelisen viikkoa yhteensä ollut vuodessa lomalla. Nyt on ressu sitten ollut pari viikkoa lomautettuna, töitä kuitenkin ensvuoden alussa tiedossa.

Ja se suurin veruke on nyt se että ison maalaistalon poika on nyt pikkukaupungin kerrostalokämpässä niin ahdistunut, ettei viikonloppuisin osaa muuta kuin juoda. Lainaa taloa varten ei uskalla ottaa, koska mun tulot ei ole säännölliset. Mulla on sellainen tunne, ettei sekään häntä autuaaksi tee, että pääsisi takaisin korpeen asumaan.

Epäreilua "mieheltäsi" laittaa sinut perheenne ainoaksi vastuunkantajaksi. Miehesi pitäisi kehittää itselleen muita rentoutumiskeinoja kuin alkoholi, jollei halua menettää koko perhettä :hug:

Mua vaan ihmetyttää miksen minä ole se juoppo tässä yhtälössä. Miksi alkoholia ja pillereitä sekaisin vetävien työläisten tyttärellä ei viina maita, mutta raittiiden vanhempien isontalonpojalla menee ihan överiksi.

Ja onko minulla oikeutta potkaista pihalle miestä joka on maksanut kämpän lyhennykset, kun itse olen maksanut yhtiövastikkeet. Papereilla omistan vähän yli puolet osakkeesta, joten miksi minä lähtisin minnekkään? Meillä on paljon hellyyttä, haleja pusuja mutta nämä viikonloput pilaa kaiken, mun ahdistus nousee huipuunsa kun joudun olemaan tuon ärsyttävän tyypin kanssa täällä ihan voimattomana, joka ei kuule eikä ymmärrä mua ollenkaan. Ahdistus nousee ihan huippuunsa ja en osaa purkaa vihaa kuin itseeni.

Eilen rikoin tyhjän viinalasin omaan päähäni!! Lapset oli silloin täydessä unessa onneksi, teko oli ihan täysin harkitsematon. Ja varmaan moni ajattelee että lapset pois tuollaiselta hullulta, mutta en tiedä mikä muhun meni. Olin vaan niin pois tolaltani ja vihainen.

Alkuperäinen kirjoittaja The Maiden:

No miehen verku ryyppäämiselle on nyt esim. lomautus. On ollut kuusi vuotta putkeen töissä ja vaan nelisen viikkoa yhteensä ollut vuodessa lomalla. Nyt on ressu sitten ollut pari viikkoa lomautettuna, töitä kuitenkin ensvuoden alussa tiedossa.

Ja se suurin veruke on nyt se että ison maalaistalon poika on nyt pikkukaupungin kerrostalokämpässä niin ahdistunut, ettei viikonloppuisin osaa muuta kuin juoda. Lainaa taloa varten ei uskalla ottaa, koska mun tulot ei ole säännölliset. Mulla on sellainen tunne, ettei sekään häntä autuaaksi tee, että pääsisi takaisin korpeen asumaan.

Juopothan keksivät milloin mitäkin verukkeita juomiselleen. Jos ei muuta, niin järjestävät puolison kanssa riidan, ja saavat siitä hyvän syyn vetää perseet.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:

Juopothan keksivät milloin mitäkin verukkeita juomiselleen. Jos ei muuta, niin järjestävät puolison kanssa riidan, ja saavat siitä hyvän syyn vetää perseet.

En nyt vielä kuitenkaan ap:n miestä juopoksi sanoisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Olisin sen verran sikamainen oma itseni, että häipyisin paikalta itse. Miehen kännykän jättäisin sinne kenkään.

Mä teksin samoin. Ottaisin lapsen ja pakkaisin kimpsut ja kampsut, enkä muutamaan päivään olisi missään yhteydessä koko mieheen. Siinähän sitten ihmettelisi, että missä mennään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:

En nyt vielä kuitenkaan ap:n miestä juopoksi sanoisi.

Ei pysty kokonaista viikkoa olemaan ilman (väittää että pystyy muttei vaan nyt ole muuta tekemistä.) Jos ei ole viikolla vetänyt kokonaista twelwepäkkiä niin kompensoi sen sitten viikonloppuna vetämällä twelwepäkin ja pitkän pullon viinaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lode84:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Olisin sen verran sikamainen oma itseni, että häipyisin paikalta itse. Miehen kännykän jättäisin sinne kenkään.

Mä teksin samoin. Ottaisin lapsen ja pakkaisin kimpsut ja kampsut, enkä muutamaan päivään olisi missään yhteydessä koko mieheen. Siinähän sitten ihmettelisi, että missä mennään.

Näin tekisi mieleni tehdä. Mutta mulla ei ole kuin äiti jonne ei voi oikein mennä hänen mielenterveysongelmien takia.

Yhteistyössä