OTTAKAA KANTAA!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuplat tulossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikon ollessa pieni oli joku k-18 peli tosi pinnalla ja meille ei luonnollisestikkaan hankittu tuota. Lapsi viihty hurjasti kaverillaan (ne oli jotain 7-8v) ja sit selvis ihan vahingossa että sitähän ne sielä pelas. Aina ei auta sekään ettei osta ite. En siis osta mutta se ei aina riitä,,

Mun mielestä ne ikärajat ei oo turhaan niissä peleissä. En hyväksy ja jos joku joskus tulevaisuudessa ostais mun lapsille juttuja, jotka ei vielä sen ikäiselle sovi niin en antais käyttää. Etenkin noi kaikki pelit on tosi pahasta. Ainoat pelit, joita lapseni saa pelata vaikka ikäsuositus on vanhemmille on palapelit!!

no hyvä että en ole ainut joka ajattelee kauhulla tuota touhua.. okei en voi tietää mitä omat lapset tekevät mm. kavereilla, mutta en mä nyt tarkotuksella menis ostaa minun lapsille tuollaisia pelejä tai ostaisi röökiä mun 10v. sillä onhan niissäkin k18!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi kyynel. Ne on vaan pelejä.

Kyllä ne vain vaikuttaa ajattelu malleihin. Jos annat lapsen pelata esim. jotain peliä, jossa on silmitöntä väkivaltaa, ei hän vielä ymmärrä välttämättä, että sellainen käytös on normaalia.

Ja harvemmin nämä vanhemmat, jotka antavat lastensa tälläisiä pelata käyttävät aikaansa lasten kasvatukseen siten, että tämä harhaluulo korjautuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja kyy:

Kyllä ne vain vaikuttaa ajattelu malleihin. Jos annat lapsen pelata esim. jotain peliä, jossa on silmitöntä väkivaltaa, ei hän vielä ymmärrä välttämättä, että sellainen käytös on normaalia.

Ja harvemmin nämä vanhemmat, jotka antavat lastensa tälläisiä pelata käyttävät aikaansa lasten kasvatukseen siten, että tämä harhaluulo korjautuisi.

Upeaa yleistämistä vailla mitään totuuspohjaa.

Alkuperäinen kirjoittaja baby:

mutta niistähän lapset mallia ottaa!!

Ehkä sun lapses.

Kyllä siinä on ihan syynsä, miksi niissä k18-peleissä on ikäraja. Aloitapa vaikka lukemalla ihan perusteita kehityspsykologiasta.

Jos on vaikeuksia ymmärtää tuollaisia asioita, kannattaa varmasti kasvaa vielä vähän lisää ennenkuin jättää kortsut narikkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja baby:

mutta niistähän lapset mallia ottaa!!

Ehkä sun lapses.

Kyllä siinä on ihan syynsä, miksi niissä k18-peleissä on ikäraja. Aloitapa vaikka lukemalla ihan perusteita kehityspsykologiasta.

Jos on vaikeuksia ymmärtää tuollaisia asioita, kannattaa varmasti kasvaa vielä vähän lisää ennenkuin jättää kortsut narikkaan.

juuri näin.. heh he he

Enköhän minä tiedä mikä lapselleni sopii ja mikä ei. Psykologia on kuitenkin vain vallitsevia tuulia, tuskin sinäkään soveltaisit kaikkia 1800-luvun psykologisia oppeja lapseesi vaikka ne olisivatkin silloin vaikuttaneet ihan sopivilta.

Alkuperäinen kirjoittaja kyy:

Upeaa yleistämistä vailla mitään totuuspohjaa.

Valitettavasti ei ole.

Enköhän minä tiedä mikä lapselleni sopii ja mikä ei. Psykologia on kuitenkin vain vallitsevia tuulia, tuskin sinäkään soveltaisit kaikkia 1800-luvun psykologisia oppeja lapseesi vaikka ne olisivatkin silloin vaikuttaneet ihan sopivilta.

ilmeisesti väkivalta pelit!

Yhteistyössä