Teini saa television mutta mitä lahjaksi nuoremmille sisaruksille, että tulisi ns. tasa-arvoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hmmm"

Vieras
Pyytävät läppäreitä (ikää 10v ja 11v) joita en suostu ostamaan koska meillä on yksi tietokone olohuoneessa ja se saa riittää ja siitä voin valvoa tekemisiään...

Muuten ovat toivoneet leluja ja vaatteita, kirjoja ja jotain pelejä.
Tokihan teinien lahjatoiveet on kalliimpia ja telkkarin saakin koska muuttaa piakkoin kotoakin pois niin on sitten "hyödyks".

Mitä mieltä?

Onko tasa-arvo sitä, että kaikille aina yhtä paljon vai että jokaiselle tarpeen mukaan? Saiko teini silloin 10 tai 11 vuotiaana noin ison lahjan? Tarviiko ostaa yhtä iso lahja vain siksi, että on yhtä iso vai voiko ostaa pienempiä, jos ovat niihin tyytyväisiä?

Mun mielestä ei tarvi olla yhtä isot lahjat. Mutta mä varmaan ostaisin heille yhteiseksi sen läppärin. :)

Mä ajattelen aina niin, että jos tyttö saa nyt telkkarin niin silloin hankitaan telkkari seuraavalle kun sen aika on. Silloin se on myös tasa-arvoista. Meillä tyttö saa ps3 mutta pojat ei saa sen arvosta nyt mitään. En vois kuvitella, että 2 vuotiaalle pitäisi ostaa jotain saman arvoista nyt kuin 17 vuotiaalle. Jokainen saa vuorollaan sitten.

Miksi ei pienemmille voi sanoa, että he saavat tv:n isompana? Sulla on muuten taas keksimistä kun sen aika koittaa, että mitä yhtä isoa ostat muille kun joku taas saa telkkarin. Mun nuoruudessa ainakin oli ihan normaalia, että isommat lapset saattoi saada kännykät ja pienemmät ihan vaan leluja ja oli sitten jtn mitä odottaa tulevina jouluina.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi

Yhteistyössä