Mikäköhän pyhä lehmä toi pelien pelaaminen on, ettei sitä saa ollenkaan kritisoida? Se, että miehet jää iltakausiksi pelaamaan pelejä, on oikeasti ongelma tosi monessa nuoressa parisuhteessa.Eikä siis puhuta jostain tunti per viikko, vaan tunteja per päivä. Meillä mies pelaa pahimmillaan kellon ympäri, eikä ole mikään poikkeus omassa lähipiirissäni.Enkä ole ainoa tyttöystävä, jota toi kyrsii.
Mutta, siitähän ei saa puhua, koska ei YMMÄRRÄ kuinka kehittävää, älykästä, sosiaalista ja tärkeää on heilutella jotain virtuaalimiekkaa virtuaalimaailmassa tuntitolkulla putkeen... Se, että se näyttää vieraan silmissä todellakin vähän keskenkasvuiselta, oudolta ja täysin turhalta on asia, jota ei saa sanoa. Toki, onhan se parempi, että joku pelaa, mitä vetäis viinaa, huumeita tai kaveria lättyyn jossain lähikapakassa. Mutta, kun ennen miehilläkin oli jotain oikeita harrastuksia, joissa tavattiin ihan oikeita ihmisiä, ja joista jäi käteen jotain konkreettista - ja joissa ne ennen kaikkea oli läsnä. Olen sanonut miehelleni, että minun näkökulmastani hänen pelaamisensa on ihan sama juttu, kuin jos vetäisin rastin seinään ja istuisin päivän tuijottamassa sitä. Ihan yhtä paljon meidän elämä menis sinä aikana eteenpäin, opiskelut etenis, saatais ystäviä, tilille ropsahtais palkka, keuhkot sais raikasta ilmaa ja fyysinen kunto kohoais tai vaikka koti tulis siivottua. Mutta, jos mulle ois ihan mielettömän hauskaa tuijotella sitä rastia vaikka kymmenen tuntia päivässä, niin siitä ei sais hermostua, koska se ois mun HARRASTUS joka nollaa aivot, jotka onkin tosi rasittuneet, kun ei tee mitään, paitsi pelaa...tai tuijottaa rastia..
Jos miehestäni olisi saatavilla versio, joka käyttäis edes murto -osan pelaamisesta vaikka urheiluun, kalastukseen, järjestötoimintaan tai auton rassaamiseen, niin ottaisin sen heti. Se ei sentäis heittäis elämäänsä hukkaan.