Ottakaa ihmiset lapsivakuutukset lapsillenne!

"..."
[QUOTE="hmmm";25864901]Tuo on täyttä potaskaa. Vakuutusmaksuissa on vähintäänkin tarpeeksi iso omavastuu, että loppujen lopuksi ne vakuutusyhtiöt vaan nettoavat tuossa hommassa. :)

Ja juu, meillä on vakuutukset lapsilla, mutta vituttaa maksella niitä...[/QUOTE]

Näinhän se on, että ei ne vakuutuslaitokset ilmaiseksi niitä vakuutuksia tarjoa. Eli jossain joku maksaa rutkasti tyhjästä.
 
Minulla on kaikkilla kuudella lapsella ollut/on vakuutus(vanhin on 20v ja hänellä ei enää ole).Valitettavasti kaikilla on ns kannattanut vakuutukset.Mieluummin olisin maksanut niitä terveistä lapsista.Asumme Vantaalla ja täällä ei todellakaan ole helppoa päästä lääkärille julkiselle puolelle.Lisäksi kaikilla lapsilla on erilliset omavastuuttomat tapaturmavakuutukset,joille on kanssa ollut käyttöä.
 
vakuudeton
Minulla on kaikkilla kuudella lapsella ollut/on vakuutus(vanhin on 20v ja hänellä ei enää ole).Valitettavasti kaikilla on ns kannattanut vakuutukset.Mieluummin olisin maksanut niitä terveistä lapsista.Asumme Vantaalla ja täällä ei todellakaan ole helppoa päästä lääkärille julkiselle puolelle.Lisäksi kaikilla lapsilla on erilliset omavastuuttomat tapaturmavakuutukset,joille on kanssa ollut käyttöä.
Eli joka vuosi olet jokaisen lapsen vakuutuksesta saanut enemmän, kuin mitä olet vakuutusmaksuja maksanut?

Hieno homma, jos olet päässyt tienaamaan. Suurin osa varmastikaan ei pääse tienaamaan vakuutuksilla, paitsi tietysti vakuutusyhtiöt.
Ei kai ne muutoin tekisi huimia voittoja.
 
gjd-
Mulla oli ensimmäisellä lapsella mutta toiselle en enää ottanut. Syy tähän oli se että kun vein lasta yksityiselle lääkärille niin ensin hän kysyy onko meillä vakuutusta ja jos on niin sitten sanoo että otetaan sitten ne verikokeet..! Siis mielestäni silloin ne otetaan turhaan.

Kerran vein nuorempaa lasta yksityiselle eikä ollut vakuutusta ja kun sitä tiedusteltiin niin vastasin että ei sillä ole väliä onko meillä vakuutus vai ei vaan sinä päätät onko kokeita tarpeellista ottaa.
 
njkön
[QUOTE="Vieras";25865528]En lukenut, kun muutaman vastauksen, mutta oon ap:n kanssa samaa mieltä, että ei se vakuutus turha ole. Toki meillä varmaan sairastetaan "normaalia" enempi... Meidän perheestä löytyy lastenreuma, 3xastmaatikko, 1x infektioastma, krooninen poskiontelontulehdus, atoopikkox5, korvakierteinen lapsi x2, yhteensä viis putkitusta, yksi poskionteloiden pallolaajennus, 5 x laajat ruoka-aineallergiat, siitepölyallergioita x 5 ym. Tähän päälle monen kuukauden sairaalakierteet ja joka talviset normi flunssat ym. Jotka meidän perheessä ei koskaan jää sellaiseen normaaliin sairastamiseen, vaan se kestää ja kestää ja lopulta sitten on lääkekuuri haettava. Ihan perusflunssaa meidän perheessä ei sairasteta. Jos nämä kaikki oltais jouduttu mennä julkiselta puolelta joka kerta, niin ei olis ollu kauheen hyvä juttu. Meidän ensiavussa ei koskaan lapset pääse jonojen ohi, siellä on jonotettu vähintään 2 tuntia, paitsi öisin! Vaikka henki ei kunnolla kulje, niin ei puhettakaan jonon ohi pääsemisestä... Nuorimmainen sai verenmyrkytyksen ja silloin onneksi oltiin yksityisellä, koska se muutama tuntikin siellä ensiavussa olis voinu tehdä tosi pahaa jälkeä. Me ollaan asuttu sairaala arkea tosi monta vuotta... Onneksi on vakuutus, joka korvaa kaikki lääkkeet, lääkärit ja sairaalamaksut!! Ilman sitä ei oltas kyllä näin hyvin selvitty. Astman hoito on julkisella puolella, ainakin täällä tosi kummallista, samoin ruoka-aineallergioiden. Mut on leimattu julkisella puolella vaan hysteeriseksi äidiksi... Yksityisellä puolella mut otettiin tosissani ja lapsi sai oikeanlaista hoitoa! Mutta toki jos ei näin paljoo sairasta, kun mitä meillä, niin ihan varmasti silloin tuntuu turhauttavalta maksaa sitä kallista maksua. Meillä päästiin yksityiseltä puolelta poskionteloiden pallolaajennukseen tosi hyvin. Julkisella puolella oltaisiin katseltu vieläkin kauemmin, kun yli vuosi... Ja joka kerta, kun yritin julkisella puolella sanoa, että tällä lapsella on poskiontelon tulehdus, niin mulle naurettiin päin näköä, että ei näin pienellä voi sellasta olla. Eikä sitä sitten katsottu... Vaikka kuinka yritin vaatia. Onneksi yksityisellä puolella osattiin suhtautua oikealla tavalla lapsen kamalan tukalaan oloon. Tässä ihan muutama, mitä meidän perheessä on tapahtunu ja oon iloinen ottamistamme vakuutuksista. Ja vaikka lasten ollessa ihan vauvoja ei niitä sairauksia vielä oliskaan, niin niitä voi tulla myöhemmin. Mä en uskaltais irtisanoa vakuutusta ollenkaan.[/QUOTE]


Siis montako lasta sinulla on? Onko heistä yksikään terve? Entä te vanhemmat?
 
Vakuuttamaton
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;25865064:
Kyllä lääkärikuluihin ja lääkkeisiin olisi uponnut todella pitkä penni mikäli ei olisi ollut vakuutusta korvaamassa. Tottakai vakuutusyhtiöt pääsevät näissä leiville koska suurin osa vakuutuksista otetaan ns. turhaan pahan päivän varalle. Mutta kullan arvoisia ne vakuutukset ovat hädän hetkellä.
Ei ole tarvinnut kuluja miettiä vaan on voitu viedä yksityiseen hoitoon ja testeihin kaikessa rauhassa.

Tuossa toisessa ketjussa se hyvin tulee ilmi miten pitkät jonot ovat esim. korvakierrepotilaiden putkituksissa, verrattuna yksityisellä tehtyyn toimenpiteeseen. Sairaan, kipuilevan lapsen vanhemmat tietävät miltä tuntuu odottaa operaatiota vaikkapa 3kk pidempään.
Siis mikäänhän ei estä menemästä yksityiselle, vaikka ei vakuutusta olisikaan - jos kokee julkisella jonot liian pitkiksi. Eikä se normaalitapauksissa edes tule kalliimmaksi, koska yleensä asiat hoituvat kunnallisellakin puolella eikä yksityisiä käyntejä tule usein.
 
Surobz
Höpöhöpö.... Kunnallisen kautta ei ole ollut mitään ongelmaa saada hoitoa ainakaan minulla nyt 12-vuotiaalleni. Jonottaminen päivystykseen on toki ärsyttävää, mutta aika harvinaista kuitenkin on se päivystykseen menon tarve. Tyttöni on sairastanut epilepsian sekä korvatulehduskierteen pienenä ja on hoidettu esimerkillisesti molemmat. Sairaalan lasten neuropolilla hoidettiin epilepsia, rauhallisessa mukavassa ympäristössä asiantuntevan lääkärin avustuksella. Myös korvatulehduskierre saatiin hyvin hoidettua omalääkärillä. Eikä maksanut maltaita.
 
"Kemeli"
Meillä esikoiselle ollut alunperin lapsivakuutusta, eikä sille loppujen lopuksi olisi edes ollut plajon käyttöä. ONNEKSI kuitenkin ennen kuopuksen syntymää otimme molemmille lapsivakuutukset, koska nuoremman kohdalla sille on ollut todella käyttöä. Nyt, kun lapsi on jo isompi, ovat lääkärikäynnit vähentyneet, mutta musta on ihanaa, että voin viedä lapsen lääkäriin myös illalla. Yksinhuoltajana kun joutuisin aina jättämään työt tai opiskelun päivällä väliin. Lisäksi olen nähnyt lähipiirissä lapsen sairastumisen syöpään sekä erään lapsen vaikean vammautumisen, joten ajattelen, että aina vio tapahtua jotain kamalaa, jolloin vakuutus on todella tarpeen. Sairaalahoitoa toki täällä Suomessa saa, jos tosi on kyseessä, mutta esim. syövässä joudut maksamaan omasta pussista kaiken, ennenkuin maksukatto tulee täyteen. Mutta jokainen tekee omat ratkaisunsa, ei se minulta ole pois, jos joku ei lapselleen vakuutusta halua. Olen varmaan itse ylivarautunut, koska meillä on myös tapaturmavakuutukset ja lisäksi mun matkustajavakuutus korvaa lasten sairaskulut, jos ollaan 50km kotoa kauempana. Kaikkia vakuutuksia olen muuten joutunut käyttämään.
 
"vieras"
En koe, että tarvisimme vakuutusta. Meillä on neljä lasta, joista kahdella astma, kolmella korvatulehduskierre ja yhdellä diabetes. Ai niin ja onhan meillä lisäksi refluksitautia ja yliliikkuvat niveletkin.

Me ollaan päästy aina kunnallisen puolen kautta hyvin lääkäriin, jatkotutkimuksiin, kontrolleihin yms. Nytkin pyörii vammaistuet, saatiin juuri uudet tukipohjalliset, putkitukset on hoidettu malllikkaasti ja diabetespolilla vieraillaan joka toinen kuukausi. Nyt käymme puheterapiassa, täysin ilmaisessa, jonne menimme neuvolan kautta.

En osaa sanoa, miten olisimme päässeet vähemmällä kalliiden vakuutusten myötä. Maksamme pelkät polikäynnit. Lääkkeet on lähes ilmaisia, vaikka ovatkin järjettömän hintaisia ilman KELA-korvausta.
 
"vieras"
[QUOTE="...";25866888]Näinhän se on, että ei ne vakuutuslaitokset ilmaiseksi niitä vakuutuksia tarjoa. Eli jossain joku maksaa rutkasti tyhjästä.[/QUOTE]

Näin se meneekin. Vakuutusyhtiö kerää potin.
 
Meillä ei oo vakuutuksia lapsille ( paitsi tapaturmavakuutus),
eikä onneksi ole ollut tarvettakaan.
Lapset ovat olleet terveitä ja sen mitä lääkäriä on tarvinnut, ollaan päästy neuvola-/terveyskeskuslääkäriin aina ihan heti samana aamuna.
Lastenklinikan päivystyksessä ollaan olut kerran.
Lapset nyt 9v ja 6v.

Koskaan ei voi tietää eikä ennustaa etukäteen, täytyy vain toimia oman arvion ja halun mukaan.
Jos vakava tilanne tulis, niin mentäis sitten yksityiselle ja maksettais siitä sen kerran.
 
Köyhien hommia
Vakuutuksissa aina keskimäärin yhtiö voittaa, asiakas häviää. Niitä ottavat köyhät ihmiset, joille mahdollinen epäonni olisi liian suuri isku. Varakkaammat voivat itse säästää tuottavammin instrumentein.
 
mglggd
Höpöhöpö.... Kunnallisen kautta ei ole ollut mitään ongelmaa saada hoitoa ainakaan minulla nyt 12-vuotiaalleni. Jonottaminen päivystykseen on toki ärsyttävää, mutta aika harvinaista kuitenkin on se päivystykseen menon tarve. Tyttöni on sairastanut epilepsian sekä korvatulehduskierteen pienenä ja on hoidettu esimerkillisesti molemmat. Sairaalan lasten neuropolilla hoidettiin epilepsia, rauhallisessa mukavassa ympäristössä asiantuntevan lääkärin avustuksella. Myös korvatulehduskierre saatiin hyvin hoidettua omalääkärillä. Eikä maksanut maltaita.
Sä oot just näitä fiksuja ihmisiä vissiin, tyyliin 'ku me ei olla koettu tota ni ei sitä voi olla sattunu!!' ... Tajuatko et eri kunnissa ja kaupungeissa toimii eri lailla julkinen terveydenhuolto?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Köyhien hommia;25870603:
Vakuutuksissa aina keskimäärin yhtiö voittaa, asiakas häviää. Niitä ottavat köyhät ihmiset, joille mahdollinen epäonni olisi liian suuri isku. Varakkaammat voivat itse säästää tuottavammin instrumentein.
Juu näin on. Tapaturmavakuutuksen puolesta mä kyllä liputan, koska hampaat on tuhottoman kalliita uusia ja vakuutus on naurettavan halpa 7€ vuodessa. Ensimmäinen mun vakuutuksista millä on ollut käyttöäkin kun pikkupojat heittäytyvät välillä holtittomiksi.
 
kkkkkkkk
Nää keskustelut menee musta aina absurdeiksi. Ootteko koskaan kuullu, että kukaan sanois, että "palovakuutukset on ihan turhia, ei meilläkään oo koskaan talo palanu"...

Meillä ei oo ollu toi lapsivakuutuskaan "turha", mutta käytännössä kaikki muut vakuutukset on ollu. Jos sillä "turhalla" tarkoitetaan sitä, että on joutunut maksamaan enemmän vakuutusmaksuja kuin mitä on vahingonkorvauksia saanut. Silti meillä on aika monta eri vakuutusta...
 
Sabba
[QUOTE="Neljän äiti";25865114]Periaatteesta en ota. Koko yksityislääkörisysteemi on mennyt pilalle vakuutusten takia. Sitä paitsi musta on tosi tyhmää tuhlata erikoislääkärien resursseja siihen että vakuutuksen ottaneet vanhemmat vievät lapsensa lääköriin joka kuumeesta ja nenän valumisesta. Omaa järkeä ei käytetä enää ollenkaan, vaan käytetään sitä vakuutusta eli yhteiskunnan varoja täysin turhaan. Ja sit ollaan mielissään kun saadaan se ab-resepti kouraan. Kun oli niin asiantunteva lääkäri! :LOL: ja sit ihmetellään kun lapsi on aina kipeenä. Ihmekös tuo kunturhat ab- kuurit sekoittaa elimistön normaalin bakteerikannan.[/QUOTE]

Puhut asiaa. Nykyinen systeemi on täysin vääristynyt näiden vakuutusten takia. Lääkärit tahkoavat rahaa omiinpusseihinsa yksityispraktiikoillaan, kun tyhmät mammat vievät hysteerisinä räkänokkaisia kersojaan sinne. Todella typerää resurssien ja varojen tuhlaamista.
 
juuuu
Nää keskustelut menee musta aina absurdeiksi. Ootteko koskaan kuullu, että kukaan sanois, että "palovakuutukset on ihan turhia, ei meilläkään oo koskaan talo palanu"...

Meillä ei oo ollu toi lapsivakuutuskaan "turha", mutta käytännössä kaikki muut vakuutukset on ollu. Jos sillä "turhalla" tarkoitetaan sitä, että on joutunut maksamaan enemmän vakuutusmaksuja kuin mitä on vahingonkorvauksia saanut. Silti meillä on aika monta eri vakuutusta...
Mutta lapset saa hoidettua hyvin julkisellakin puolella. Ilman palovakuutusta jää kodittomaksi. Mielestäni aika idiootti vertaus.
 
häh
Ööö mitä se vakuutus ois tänään kattanut? Kävin kaupungin terveysasemalla. Päästiin heti lekuriin, eikä maksanu mitään.
Antibiootti oli 6 euroa, ja labrat ilmasia.
Ja mitäs se vakuutus maksaa?!
 
Eli joka vuosi olet jokaisen lapsen vakuutuksesta saanut enemmän, kuin mitä olet vakuutusmaksuja maksanut?

Hieno homma, jos olet päässyt tienaamaan. Suurin osa varmastikaan ei pääse tienaamaan vakuutuksilla, paitsi tietysti vakuutusyhtiöt.
Ei kai ne muutoin tekisi huimia voittoja.
Ei kai kukaan koeta tienata vakuutusyhtiöihin maksamisella vaan turvaa talouttaan hädän hetkeä varten. Ja itsekin bisnesmaailmaa nähneenä voin kertoa että ymmärrän vakuutusyhtiöiden toimenkuvan oikein hyvin. Mutta on se apu sitten lähellä kun sitä tarvitsee, juurikin niiden heidän voittojensa takia.
Loogista, minä turvaan taloutemme (maksan siitä mielellään) ja mielenrauhan (maksan siitäkin mielellään), vakuutusyhtiö nettoaa mutta auttaa jos hätä tulee.

Erittäin yksinkertaista.
 
Sabba
Minulla on kaikkilla kuudella lapsella ollut/on vakuutus(vanhin on 20v ja hänellä ei enää ole).Valitettavasti kaikilla on ns kannattanut vakuutukset.Mieluummin olisin maksanut niitä terveistä lapsista.Asumme Vantaalla ja täällä ei todellakaan ole helppoa päästä lääkärille julkiselle puolelle.Lisäksi kaikilla lapsilla on erilliset omavastuuttomat tapaturmavakuutukset,joille on kanssa ollut käyttöä.
Mistä tiedät, miten vaikeaa se on, jos kerran et ole julkisia palveluja käyttänyt? Lapset pääsevät julkiselle puolelle hoitoon aina heti. Tiedän kokemuksesta, koska käytämme niitä palveluja melkoisen usein.
 
suosittelen!
Aivan ehdottomasti kannatan ottamista! Meillä on kolme lasta ja ollut atopiaa, korvakierrettä, tavallisia antibioottihoitoa vaativia tulehduksia kymmeniä. Aina saatu kaikki rahat takaisin vakuutuksesta. Ei omavastuuta, Aktiassa ollaan. Vakuutuksien vuosimaksut on aikoja sitten tulleet takaisin korkojen kera.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Köyhien hommia;25870603:
Vakuutuksissa aina keskimäärin yhtiö voittaa, asiakas häviää. Niitä ottavat köyhät ihmiset, joille mahdollinen epäonni olisi liian suuri isku. Varakkaammat voivat itse säästää tuottavammin instrumentein.
Nooh, nyt ei ihan menny nappiin, mutta sovitaan näin ;) Mulla on ne sijoitukset ihan muissa salkuissa....
 

Yhteistyössä