[QUOTE="Vieras";25865528]En lukenut, kun muutaman vastauksen, mutta oon ap:n kanssa samaa mieltä, että ei se vakuutus turha ole. Toki meillä varmaan sairastetaan "normaalia" enempi... Meidän perheestä löytyy lastenreuma, 3xastmaatikko, 1x infektioastma, krooninen poskiontelontulehdus, atoopikkox5, korvakierteinen lapsi x2, yhteensä viis putkitusta, yksi poskionteloiden pallolaajennus, 5 x laajat ruoka-aineallergiat, siitepölyallergioita x 5 ym. Tähän päälle monen kuukauden sairaalakierteet ja joka talviset normi flunssat ym. Jotka meidän perheessä ei koskaan jää sellaiseen normaaliin sairastamiseen, vaan se kestää ja kestää ja lopulta sitten on lääkekuuri haettava. Ihan perusflunssaa meidän perheessä ei sairasteta. Jos nämä kaikki oltais jouduttu mennä julkiselta puolelta joka kerta, niin ei olis ollu kauheen hyvä juttu. Meidän ensiavussa ei koskaan lapset pääse jonojen ohi, siellä on jonotettu vähintään 2 tuntia, paitsi öisin! Vaikka henki ei kunnolla kulje, niin ei puhettakaan jonon ohi pääsemisestä... Nuorimmainen sai verenmyrkytyksen ja silloin onneksi oltiin yksityisellä, koska se muutama tuntikin siellä ensiavussa olis voinu tehdä tosi pahaa jälkeä. Me ollaan asuttu sairaala arkea tosi monta vuotta... Onneksi on vakuutus, joka korvaa kaikki lääkkeet, lääkärit ja sairaalamaksut!! Ilman sitä ei oltas kyllä näin hyvin selvitty. Astman hoito on julkisella puolella, ainakin täällä tosi kummallista, samoin ruoka-aineallergioiden. Mut on leimattu julkisella puolella vaan hysteeriseksi äidiksi... Yksityisellä puolella mut otettiin tosissani ja lapsi sai oikeanlaista hoitoa! Mutta toki jos ei näin paljoo sairasta, kun mitä meillä, niin ihan varmasti silloin tuntuu turhauttavalta maksaa sitä kallista maksua. Meillä päästiin yksityiseltä puolelta poskionteloiden pallolaajennukseen tosi hyvin. Julkisella puolella oltaisiin katseltu vieläkin kauemmin, kun yli vuosi... Ja joka kerta, kun yritin julkisella puolella sanoa, että tällä lapsella on poskiontelon tulehdus, niin mulle naurettiin päin näköä, että ei näin pienellä voi sellasta olla. Eikä sitä sitten katsottu... Vaikka kuinka yritin vaatia. Onneksi yksityisellä puolella osattiin suhtautua oikealla tavalla lapsen kamalan tukalaan oloon. Tässä ihan muutama, mitä meidän perheessä on tapahtunu ja oon iloinen ottamistamme vakuutuksista. Ja vaikka lasten ollessa ihan vauvoja ei niitä sairauksia vielä oliskaan, niin niitä voi tulla myöhemmin. Mä en uskaltais irtisanoa vakuutusta ollenkaan.[/QUOTE]
Siis montako lasta sinulla on? Onko heistä yksikään terve? Entä te vanhemmat?