Ottakaa ihmiset lapsivakuutukset lapsillenne!

"eeva"
Mulla ei ole mitään vakuutuksia eikä lapsellakaan, mitään ei ole ollut!
Kaverini otti lapselleen vakuutuksen ja kiva kuunnella sitten kun se räpättää satojen eurojen vakuutus-
maksuista! Ja pari kertaa käyttäny lasta tietty yksityisellä ja sama asia tai vaiva olis tullu hoidettua
myös julkisella puolella!!
Se on tullu maksamaan mielettömästi mun kaverille se vakuutus, liki 20 vuotta sitä maksellut...
 
[QUOTE="eeva";25865155]Mulla ei ole mitään vakuutuksia eikä lapsellakaan, mitään ei ole ollut!
Kaverini otti lapselleen vakuutuksen ja kiva kuunnella sitten kun se räpättää satojen eurojen vakuutus-
maksuista! Ja pari kertaa käyttäny lasta tietty yksityisellä ja sama asia tai vaiva olis tullu hoidettua
myös julkisella puolella!!
Se on tullu maksamaan mielettömästi mun kaverille se vakuutus, liki 20 vuotta sitä maksellut...[/QUOTE]

No kyllä nyt joitain vakuutuksia kannattaa olla..Esim. meidän muksujen tapaturmavakuutukset on 34 euroa yhteensä, vuodessa, eli tuohon luulis olevan varaa melkein kellä tahansa..
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;25865141:
Ok, ei kenenkään tietysti tarvitse ottaa jos ei halua.
Itse olen vain todennut että mahtavaa että otettiin. Ja toivoisin muutaman läheisen ottaneen kun nyt nökee ja kuulee ahdingon. Ei Suomessa ole hoito ilmaista sitten kun puhutaan isoista hoidoista, ei näistä meidän perheen esimerkeistä.
Kyllä se hoito on ilmaista. Ei tarvitse maksaa kuin osastomaksut ja polimaksut. Tietysti niistäkin voi kertyä summaa aika lailla.
 
Vakuutusten ottaminen on varautumista, voihan sitä ajatella että turhaan makselee niitä maksuja, mutta ne otetaan siltä varalta että jos joskus on todellinen hätä ja menettää esim. sen oman kotinsa, niin vakuutus turvaa taloudellisesti.
Eikä ne lasten sairasvakuutuksetkaan ole niin kalliita tosiaan, etteikö niitä kärsisi maksella...
 
"joo"
Tietenkin !
olen pienituloinen yh mutta ihan ilolla maksan lapsen sairausvakuutuksen ja tapaturma- yhteensä jotain 160 euroa / vuosi. Eihän se ole kuin vähän yli 10 euroa kuussa ! Raha menee helposti hölmömpääkin ja tuolla saan mielenrauhaa ja turvaa !
Maksaisin vaikka olis kalliimpikin !!
 
  • Tykkää
Reactions: Rytkäätys
Näin vesivahingon remontin alun alla voin sanoa että JOKAISELLA kannattais olla kotivakuutus..Onhan ne sellasia saattaa, ehkä, voi tapahtua juttuja, mut jumankekka kun se omalle kohalle osuu niin aijai..Näissä hommissa kun ei tule korvauskattoja vastaan.. ;)
 
[QUOTE="vieras";25865171]Kyllä se hoito on ilmaista. Ei tarvitse maksaa kuin osastomaksut ja polimaksut. Tietysti niistäkin voi kertyä summaa aika lailla.[/QUOTE]

No, sanotaan näin että Kelan yöpymiskorvauskatto on aivan naurettava, alle 20 yötä. Jos on valavasti sairas, ja joutuu olemaan esim. puoli vuotta suurimmaksi osaksi sairaalassa hoidossa, ne kulut tulevat todella suuriksi. Siihen kun lisää parkkihallimaksut, lääkemaksut, matkakulut (vanhempi joutuu maksamaan oman kyytinsä jos kulkee lapsen luona sairaalassa) jnejne, niin ne summat mitä perheeltä kuluu ovat valtavia. Vakuutus korvaisi kuitenkin kaikki nuo.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;25865087:
Ja tosiaan silloin vakuutuksia toivoisi jos lapsi sairastuu vakavasti, vaatii paljon sairaalahoitoa ja jumalattoman kirjon lääkkeitä. Tuollaisessa tilanteessa sitä saa jo voimavaroja siitä ettei ainakaan rahan riittämistä tarvitse miettiä, voi keskittyä lapsen hoitamiseen täysillä.
Lapsilla ei joudu maksamaan kuin tietystä määrästä sairaalapäiviä ja lääkkeissäkin on maksukatto.
 
[QUOTE="hmmm";25864950]KOrvatulehdukset ei edes kuulu vakuutuksen korvaavuuksiin. :p[/QUOTE]

Ainakin meillä kuuluu. Ja kuopuksella on ollut tarpeen sekä hoitokuluvakuutus korvakierteen takia että tapaturmavakuutus koska on aika eläväinen vilpertti.

Esikoisella taasen kumpikaan vakuutus ei ole ollut niin paljoa käytössä, ehkä pari kertaa tarvinnut kuuden vuoden aikana.
 
"vieras"
Se, kannattaako ottaa vakuutus, riippuu paljolti siitäkin, missä asuu. Ei läheskään kaikilla paikkakunnilla ole yksityislääkäreitä, lähimpään voi olla kymmeniä kilsoja, mutta terveyskeskus on. Jossain pelaa terveyskeskus hyvin ja aikoja saa tarvittaessa. Ja jos jotain vakavampaa tulee, ne kuitenkin hoidetaan julkisella puolella.
 
"viima"
Meillä on lapsi 3-v. eikä ole koskaan ollut vakuutusta. Monta sataa euroa on jääty voitolle, vaikka kaksi kertaa olen vienyt yksityiselle (toinen allergiatutkimukset, toinen korvatulehdus) kun en ole jaksanut jonottaa. Muuten on hoitunut kunnallisella kaikki, ihan ilmaiseksi ja samana päivänä kun aikaa lääkärille on varannut. Tulevalle vauvalle on otettu nyt vakuutus, mutta se lopetetaan 2kk iässä jos lapsi on perusterve.
meillä kunnas pieni terveysasema josta saa lähetteen todella helposti eteenpäin jos tarvetta on. ja ajan sinne saa samalle päivälle, viimeistään huomiselle. meillä ei lapsi ole viel mitään sairastanut joten en näe aiheellisena vakuutusta. jos joskus tarve tulee niin voin sen yksityisenkin maksaa. sen verran varmasti jo säästynyt.

mun mielestä terveydenhuollon suunta on täysin väärä kun ihmiset joutuvat ottamaan vakuutuksia ja käymään yksityisillä saadakseen hoitoa. sen tkia veroja maksetaan että peruspalvelut toimii. en tahdo antaa periksi valtiolle ja päästää heitä maksamasta hoidoistamme. helppo leikata terveydenhullosta kun kukaan ei sitä enää tarvii. rikkaat menee yksityiselle ja köyhät kuolee jonoihin.
 
"moi"
Kotivakuutus meillä on ollut tarpeen, onneksi ei kodille itselleen mitään ole tapahtunut, mutta kalliita hajonneita tavaroita on korvannut. Autoilla on superkaskot tai mikä se onkaan se kaiken kattava, ja tarvittu on! En tiiä mikä huono onni mun autoani vaivaa, ku eka se hajos ja sit ku vihdoin saatiin se takas ni joku teki sille ilkivaltaa. Onneksi oli vakuutukset kunnossa.

Ja ymmärrän toki et jotku haluaa lapsetki vakuuttaa, mut mun mielestä on todennäköisempää et auto tarttee hinauspalvelua kuin että lapselle tulee syöpä. Ja tapaturmavakuutukset siis on kyllä.
 
"vieras"
tapaturmavakuutus on, sairasvakuutusta ei.
meillä on kilometrin päässä uusi terveyskeskus, jonne ajan saa aina samalle päivälle. kerran soitin klo 14 että onko vielä aikoja, kysyivät että tulenko 14.40 vai 15.00. että se siitä jonottamisesta. yksityiset ovat kauempana, eivätkä ole auki yömyöhään. lisäksi kunnassamme on oma päivystys (24h) lapsille.
kaikki lääkärikäynnit ovat olleet ilmaisia, ja muutamaan läkekuuriin on mennyt ehkä 50€ koko lapsen elinaikana (6v)
 
[QUOTE="hmmm";25864950]KOrvatulehdukset ei edes kuulu vakuutuksen korvaavuuksiin. :p[/QUOTE]

Kuuluu ne ainakin meillä.

Me ollaan hyödytty tosi paljon lapsivakuutuksista. Vuodessa tulee vakuutusyhtiöltä korvauksia reilusti päälle 2000 €. Toi 2000 €/v on minimisumma mitä ollaan saatu korvauksia.
 
"minää"
Mä kannatan ajatusta siitä. että pitää säästössä rahaa sitä varten, että on sitten mistä ottaa, jos tulee jotain yllättävää. Jos kaikkeen ottaa vakuutukset, niin niillä rahoilla saa vaikkapa kymmenessä vuodessa jo säästettyä mukavan pesämunan pahan päivän varalle. Ja mikä parasta, jos mitään korvatulehdusta pahempaa ei ole tapahtunut, on tilillä aikanaan mukava summa rahaa.
 
"ookoo"
[QUOTE="Neljän äiti";25865114]Periaatteesta en ota. Koko yksityislääkörisysteemi on mennyt pilalle vakuutusten takia. Sitä paitsi musta on tosi tyhmää tuhlata erikoislääkärien resursseja siihen että vakuutuksen ottaneet vanhemmat vievät lapsensa lääköriin joka kuumeesta ja nenän valumisesta. Omaa järkeä ei käytetä enää ollenkaan, vaan käytetään sitä vakuutusta eli yhteiskunnan varoja täysin turhaan. Ja sit ollaan mielissään kun saadaan se ab-resepti kouraan. Kun oli niin asiantunteva lääkäri! :LOL: ja sit ihmetellään kun lapsi on aina kipeenä. Ihmekös tuo kunturhat ab- kuurit sekoittaa elimistön normaalin bakteerikannan.[/QUOTE]

Juuri tätä tapahtuu niiin paljon nykyään! Pitäähän asiakasta Palvella. Ja kun muutama ab-kuuri on syöty ihan pienenä, niin bye bye vaan normaalin vastustuskyvyn kehittymiselle ja jatkossa ollaankin koko ajan ollaan sairastelukierteessä. Sitten kehutaan, kuinka hyvä oli, että otettiin vakuutus! :D

Sen vain korjaan, että eihän vakuutus liity yhteiskunnan varoihin? Sehän on nimenomaan kaupallinen keino riskienhallintaan.
 
Zarppa harmaana
Meillä on kaikilla viidellä vain tapaturmavakuutukset, ja se on riittänyt. Vaikka urheilijalapsukaisia onkin, on ainoastaan kerran tarvittu vakuutusta, jalan magneettikuvaukseen. Se olisi maksanut 600 euroa...
Yhden lapsen kilpirauhastutkimuksiin aion uhrata 300 e verikokeisiin, julkinen ei ota yksityislääkärin lähetteellä, mutta toi on aika pieni raha kuitenkin.
Olen muuten kuullut joskus, että vakuutetuilla lapsilla on korkeammat maksut kuin ei vakuutetuilla, en sit tiedä pitääkö paikkansa...
 
Meidän lapsilla on vain tapaturmavakuutukset ja muita ei olla aikeissa ottaa.
Kunnallisella ei käydä vaan pelkästään yksityisellä kun ei viitsitä jonotella eikä aikoja ikinä ole sopivasti - mutta silti on ollut halvempaa maksella lääkärimaksuja ja lääkkeitä, kuin vakuutuksia, sen verran terveitä on olleet. En pidä vakuutusten ottamista varmuuden vuoksi turhana, mutta näillä on kuitenkin menty.
 

Yhteistyössä