Ottaisitko pakolaisen asumaan luoksesi 900 euron kuukausikorvausta vastaan?

• Viestiketjun aloittaja kalluppia
  • Ensimmäinen viesti
vieras..
Jos olis enemmän tilaa niin ottasin. Mies ei taitais suostua missään olosuhteissa. Mut nytkin meillä asuu joka huoneessa kaks omaa lasta niin ei tuonne enää ylimääräisiä mahdu.

No,
jaa, olohuoneeseenko vai vaatehuoneeseenko majoittuisi? ei meillä ole ylimääräsiä huoneita. Eikä kyllä muutenkaan innostaisi. Varsinkin jotkut somalit on niin ylimielisiä.

jaa, olohuoneeseenko vai vaatehuoneeseenko majoittuisi? ei meillä ole ylimääräsiä huoneita. Eikä kyllä muutenkaan innostaisi. Varsinkin jotkut somalit on niin ylimielisiä.
Juuri tämä: miksi ottaisin edes korvausta vastaan kotiini ihmisen, joka on sitä mieltä että tullessaan länsimaihin hän ihan vallan joutuu elämään syntisessä yhteiskunnassa (viitaten Hesarin taannoiseen haastikseen)? Miksi minä majoittaisin ihmiset, joista voin olla satavarma etteivät he kunnioita meitä?

"juu"
Ottaisin heti, mies taas ei. Mietin jo, että sitähän voisi muuttaa Italiaan, ostaa talon, majoittaa seuraksi sinne pari pakolaisperhettä ja elää itse korvauksilla. Vaikka tuosta pitäisi maksaa esim. niiden ruoat ja juomat, niin kyllä parista perheestä jäisi vielä elanto itsellekin.

Ei siitä kiinni
Kysymys kuuluukin huoliiko pakolainen asua jonkun suomalaisen kanssa. Tuskinpa. Viikko niin se olisi jo valittamassa viranomaisille miten hän joutuu asumaan suomalaisen kanssa joka juo alkoa, on saastuttanut jääkaapin possulla ja muutenkin elää saastaista syntistä elämää.

Eiköhän se pakolainen vaatisi lopulta oman kämpän, valittaisi vaan niin kauan tai puhuisi ympäri ämpäri kunnes viranomaiset myöntyy maksamaan oman luukun sille.

"hmmh"
En. Ei meillä ole yhtään ylimääräistä tilaa. Lisäksi minua mietityttäisi tulijan mahdolliset terveysongelmat, esim. piilossa olevat, tarttuvat verisairaudet...

Jos olisi tilaa, voisin ottaa tyttölapsen, joka on korkeintaan maltillinen muslimi. Hänen olisi oltava terve ja psyykeeltään ainakin lähellä tasapainoista.

viieras
No hitsi, italiassa on halpa asua, ostaisin tarpeeksi ison asunnon tai siis useamman rakennuksen jostain maaseudulta, pakolaiset asuisivat yhdessä talossa ja perhe toisessa. Kyllä mä käyttäisin päiväni mieluummin jonkun opastamiseen ja auttamiseen (vaikka eihän sekään pakollista ole, asumisesta taisi olla kyse), kuin leipätyöhöni. Tässä hommassa on kuitenkin aika monta muttaa, joita ei uutisessa mainita. Periaatteessa kyllä joo, jos saisi ottaa monta ja näin niin paljon rahaa, että voisi lopettaa päivätyönsä eikä tarvitsisi majoittaa niitä mihinkään kerrostalokolmioon ;)

hullu keskustelu
Outo tämä keskustelun sävy, raha tuntuu olevan se ainoa pointti eikä esim auttaminen. Mikään muu motiivi ei nouse esille.

Viime päivinä olen lueskellut huostaanotettujen lasten vanhempien aloittamia keskusteluita siitä, miten systeemi on (heidän mielestään) kuin huutolaismarkkinat.
Kukaan ei sentään huostaanotetun lapsen kohdalla ihan siihen tyyliin puhu tai pohdi asiaa, kuin tässä keskustelussa pakolaisten kohdalla. Tämä jo näyttääkin huutolaisuudelta, ei riitä rahallinen korvaus vaan lisäksi on kaikenlaisia reunaehtoja plus että osallistuttava talon töihin.
Pakolaisiin suhtaudutaan todellakin eri tavalla, kuin oman maan kansalaisiin.

Outo tämä keskustelun sävy, raha tuntuu olevan se ainoa pointti eikä esim auttaminen. Mikään muu motiivi ei nouse esille.

Viime päivinä olen lueskellut huostaanotettujen lasten vanhempien aloittamia keskusteluita siitä, miten systeemi on (heidän mielestään) kuin huutolaismarkkinat.
Kukaan ei sentään huostaanotetun lapsen kohdalla ihan siihen tyyliin puhu tai pohdi asiaa, kuin tässä keskustelussa pakolaisten kohdalla. Tämä jo näyttääkin huutolaisuudelta, ei riitä rahallinen korvaus vaan lisäksi on kaikenlaisia reunaehtoja plus että osallistuttava talon töihin.
Pakolaisiin suhtaudutaan todellakin eri tavalla, kuin oman maan kansalaisiin.
Moni on tainnut ajatella noiden pakolaisten olevan aikuisia. Lapset tai vanhukset ovat eri asia.

Yhteistyössä