Ottaisitko pahasti?

  • Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti
hmmm
ehkä vähän hysteerikkoina pitäisin mielessäni, mutten loukkaantuisi...
On mun mielestä vähän yliampuvaa, Kädethän pestään vessassa kun sisääntullaan yleensä. sitä suuremmalla syyllä jos pieni vauva talossa, jollei joku pese niin käsken pesemään ennenkuin vauvaa pitelee.
 
ejk
Loukkaantuisitteko siitä, jos vieraspaikassa, jossa siis pieni vauva, pyydetään menemään käsipesulle jos ei itse huomaa mennä (ja lähtee kädet ojossa vauvaa kohti kävelemään)? Muutama vieras on selvästi meillä tätä pyyntöä vähän kummastellut tai katsonut kieroon.. Siis pyydetään ihan nätisti vaan jos ei ihan oma-aloitteisesti mee pesulle.
 
No mua ei ainakaan haittais jos käsiä välillä vähän desinfiois :) Kun me mentiin katsomaan meidän kissanpentua niin kasvattaja pyysi meitä käymään käsipesulla ennenkun mennään peremmälle missä kissatkin on. =)

En mä ainakaan loukkaantuis jos pyydettäs käsiä pesemään.
 
Pellervo
Minusta on hassua miten nykyään tuota desinfiontimömmöä tuputetaan joka paikassa... mihin ihan kunnon käsien pesu on unohtunut?

Minusta liioteltua, ellei jopa hieman 'pöpiä'... mutten kyllä siitä mitenkään henkilökohtaisena loukkauksena ottaisi, tai siitä edes mitään sanoisi, kuhan hihittelisin parran alla mitä kummallista toiset tekee...
 
jaa
miksiköhän sairaalan steriilissä ilmapiirissä ne pöpöt epidemiona oikein jyllääkin sitten kun on jyllätäkseen ja miksi siellä on vastasyntyneilläkin infektioriski on kotia suurempi. jos se steriili ympäristö kerran on hyväksi. Ihmettelen vaan, eihän kodin kuulu olla steriili kuin sairaala. Pitäähän sitä tottua pikku pöpöihin kun niitä on maailma täynnä. Siten meille se vastustuskyky kehittyy että pikku flunssat tulee jo vauvana ja pikkusena sairastetaan normaalit
taudit. Herkemmin iskee kaikki isommatkin infektiot sellaisiin joilla ei ole vastustuskykyä niihin pienimpiinkään. Tietenkin käsienpesu on hyväksi ehkäisemään mutta että käsidesi. jos joku on sairaana niin voihan olla kutsumatta kylään ja terveillä ihmisillä se käsidesi ei välttämättä ole
edes hyväksi jatkuvasti käytettynä.
 
No itse tykkäisin jos joka kyläpaikan ovensuussa ois käsidesi! :saint:
Laitettais käsiin mennen tullen koko sakki ja jäis sellainen mieli, että nämä ihmiset haluavat ajatella muitakin! Lapsiperheissä tauteja riittää, mielelläni kyllä vältän sen pienimmän nuhankin, jos mahdollista. =)
Hyvä idea! *pistää korvan taa*
Täytyy olla vähän huono itsetunto, jos tuollaisen ottaa henkilökohtaisesti...?
 
Meillä on ihan kyllä vessassa käsidesi, siitä saa laittaa kuka tahtoo. Ite käytetään sitä aina kun tullaan jostain esim. kaupasta. Meillä on niin monta kertaa maattu lasten kans osastolla päivätolkulla, että jos mä saan alle 10e maksavalla käsidesipullolla edes jonkun reissun jätettyä väliin, niin kyllä kiitos.
 
En mä nokkiin ottaisi, mutta pitäisin perhettä - tai lähinnä sua - kyllä vähän ylihysteerisenä. Jos kenelläkään lapsistasi ei ole mitään erityistä, että on esim. jotenkin herkempi kaikenlaisille tartunnoille, niin tuohan vain heikentää omaa vastustuskykyä entisestään. Erityistapauksissa ymmärtäisin kyllä.
 
no kummastus olis aikamoinen.. aikamoinen hysteerikko täytyy kyllä olla.. Kuinka sitä uskaltaa edes liikkua missään ku joka paikassa noita pöpjä kuitenkin on. Lapsien on hyvä sairastaakki nuhia ym et vastustuskyky kasvaa.

Voi olla et jos oikein steriilissä ympäristössä kasvaa niin kaikki taudit tulee herkemmin kun ei mitää vastustuskykyä oo kehitetty.

sen ymmärrän et kädet pestään kun pientä vauvaa mennään katsomaan ja siis yleensäkkin perushygienia on kunnossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Ja lisään vielä, että aikanaan kun meidän kuopus odotti sydänleikkausta, niin jotkut vierailijat LOUKKAANTUIVAT kun käskin heidät käsipesulle :eek: Loukkaantuivat siitäkin, kun sanoin että jos räkä valuu yhtään, tai jos on yhtään sellainen olo että on tulossa kipeäksi, tai jos on ollut kipeä juuri, niin meille ei ole mitään asiaa. Ja mähän olin niin TÖRKEÄ kun en päästänyt vauvaa katsomaan... :whistle:

Että jos siitä loukkaannutaan että pyydetään käsipesulle, niin käsidesi sais samantyyliset vieraat varmaan kääntymään kannoillaan :D Mua henk.koht. se ei haittaisi.
tän nyt ymmärtää kyllä kun kyse on niinkin isosta kuin lapsen sydänleikkauksesta et ei tulla nuhassa ja huolehditaan tarkasti hygieniasta.
 
hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
miksiköhän sairaalan steriilissä ilmapiirissä ne pöpöt epidemiona oikein jyllääkin sitten kun on jyllätäkseen ja miksi siellä on vastasyntyneilläkin infektioriski on kotia suurempi. jos se steriili ympäristö kerran on hyväksi. Ihmettelen vaan, eihän kodin kuulu olla steriili kuin sairaala. Pitäähän sitä tottua pikku pöpöihin kun niitä on maailma täynnä. Siten meille se vastustuskyky kehittyy että pikku flunssat tulee jo vauvana ja pikkusena sairastetaan normaalit
taudit. Herkemmin iskee kaikki isommatkin infektiot sellaisiin joilla ei ole vastustuskykyä niihin pienimpiinkään. Tietenkin käsienpesu on hyväksi ehkäisemään mutta että käsidesi. jos joku on sairaana niin voihan olla kutsumatta kylään ja terveillä ihmisillä se käsidesi ei välttämättä ole
edes hyväksi jatkuvasti käytettynä.

Iso peesi! Elimistöön kuuluuu tietty määrä bakteereja ja se kuuluu myös asiaan että saadaan vastustuskyky sairauksien kautta =) ajatelkaapa semmonen lapsi joka on kotona 3 vuotta ja sitten lähtee päiväkotiin :whistle: kun normaalisti taudit sitten jyllää sen ekan puol vuotta ja lapsi ottaa päiväkodin bakteerikannan itteensä niin kuinkahan kipeä se ylivarjeltu bakteereilta mahtaa sitten olla :whistle:


Noh .. kukin tyylillään mutta sitten on turha valittaa kun bakteerit muodosuvat ajan kanssa niin että mikään desi enää auta :/
 
pöö
Meillä ko. litkua on vessassa ja kun sen käsihygienian on todettu vähentävän tarttuvia tauteja, niin sitä litkua meillä myös käytetään; niin aikuiset kuin lapsetkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Jos menet kylään ja siinä on sit eteisessä ovensuussa käsidesi-pullo ja vaikkapa joku kiva huomautus, että sitä saa käyttää mennen tullen!?:)
Oisko se loukkaus vieraita kohtaan?
Itse tarkottaisin tämän kuitenkin molempien parhaaksi, ettemme tartuttele toisillemme mitään, kai se ainakin vähän ehkäisis...näin syys/talviaikaan kun noita tauteja riittää.
Ei meillä kukaan loukkaantunut! Selitin, että pienen sydänvauvan suojeleminen tartuntataudeilta on tarkoituksena ja kaikki ymmärsivät! Monet kyllä kävivät pesemässäkin kätensä, mutta tuo desipullo oli varuilta, jos vaikka tarvitsi kenkien laiton jälkeen liikuttaa vauvaa tms.

 
metsänpeitto
No ei haittais, meilläkin löytyy taloudesta käsidesipulloja paristakin paikasta :xmas: Ja tosiaan kuivattaa herkkää ihoa vähemmän, kuin jatkuva käsien peseminen, joten jos tulen esim ulkoa tai kaupasta, niin tulen kyllä herkemmin laittaneeksi tuota kuin että menisin käsipesulle. Säästää vettäkin :D

Mutta musta olis kiva, että ihmiset itse huomaisivat sen että kun tullaan kylään niin kädet pestään tai sitten laitetaan käsidesiä (jonka käyttäminen pelkästään ei tee kyllä mistään ympäristöstä ylisteriiliä, ei sitä tarvi pelätä) varsinkin jos taloudessa on vastasyntyneitä tai jonkin perussairauden vuoksi infektioherkkiä.


Ja sekin olis musta kiva, kun ihmiset osais käyttää sitä käsipesua ja käsidesiä sairaalassakin :|
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
miksiköhän sairaalan steriilissä ilmapiirissä ne pöpöt epidemiona oikein jyllääkin sitten kun on jyllätäkseen ja miksi siellä on vastasyntyneilläkin infektioriski on kotia suurempi. jos se steriili ympäristö kerran on hyväksi.




Siksi, kun siellä niin monet eivät kiinnitä huomiota käsihygieniaan
:/

Kotioloissahan ei ole yhtä paljon tarttuvia tauteja, kuin sairaalassa. Joten sairaalassa se käsihygienian laiminlyönti aiheuttaa yleensä vakavampia seurausia, kuin kotona. Ei sairaala ole steriili. Jos viettäisit pidemmän aikaa sairaalassa, niin saattaisit yllättyä siitä että kuinka moni siellä hiihtää edestakaisin koskemattakaan sen enempää saippuaan kuin käsidesipulloon. Vaikka siellä on isolla laput, että muistathan käsihygienian ja käsienpesupisteitä ja desinfiointiainetta joka välissä.

Näinä tuliaisina meillä on mm sairaalabakteeri yhdellä lapsella ja muuta kivaa ollut :whistle:

Kotona niitä pöpöjä ei ole samalla tavalla tarjolla, plus sitten se että yleensä siellä sairaalassa kun ollaan niin ollaan jo valmiiksi jollain tavalla alemmalla vastustuskyvyllä, joten...
 

Yhteistyössä