Ottaa niin päähän kun ihmiset eivät tunnu ostavan villasukkia yms.

  • Viestiketjun aloittaja Harmitus
  • Ensimmäinen viesti
Harmitus
Tekisin villasukkia yms. tilauksesta, mutta nihkeästi näyttää kauppa käyvän. Ei taida ihmiset tajuavan, että ei niitä ihan muutamalla eurolla osta kun lankoihinkin menee jo sen verran. Ei olla valmiita maksamaan käsitöistä ja laadusta. Kehuskellaan kun löydetään halpoja neuleita Halpahallista yms. No eihän ne ole läheskään sama asia kuin itsetehdyt jotka kestää vuosia!

Sitten johonkin tietyn merkin lasten vaatteisiin saatetaan laittaa surutta satoja euroja kun on vain pakko saada. Firmoille kyllä ollaan valmiita maksamaan isoja summia, mutta yhtä sukkaparia ei malteta ostaa lapselle kun on niin hirmu kallista!
 
"a p"
[QUOTE="vieras";29001161]Villasukat on niin helppo neuloa itse ja upeita kuviolankoja on paljon, joten miksi ihmeessä ostaa niitä kalliilla??[/QUOTE]

Ei niitä kaikki osaa tehdä ja mä ainakin osaan tehdä muutakin kuin perusukkia. Sukat on yksi tuote mitä yritän myydä, löytyy myös muutakin.
 
Mulla ei ole hajuakaan sukkiin kuluvan langan määrästä, taikka hinnasta, eikä siitä ajasta, mitä niiden tekemiseen kuluu. Synnärillä vauvan villasukkia myytiin 4€/pari-hinnalla ja ostin niitä kahdet.
 
"Mie"
Nojoo, pakko myöntää että minä kuulun kans näihin jotka halvalla ostaa marketista ja aina saa pettyä kun ne puhkee kantapäistä jo ekan talven aikana. Monesti oon kirpparilla katellu ihania itse neulottuja villasukkia, mutta jotenkin se 10-12€ tuntuu sit niin isolta summalta, sellaisia summia täällä ainakin pyydetään aikuisten sukista. Joskus jopa enemmän.
 
"miemie"
Kudon itse villasukat itselleni yleensä, mutta nyt ei vaan saa aloitettua joten voisin ehkä ostaakin. Tosin mulla niin iso jalka, naiseksi, että tulisit sukat kalliiksi. :D

Yks kera lankaa toki riittää, mut silloin ei tule vartta paljoakaan.
 
"a p"
[QUOTE="tietämätön";29001169]Osaisitko tehdä yksinkertaiset villahousut n. koossa 92/98 ja mitä työn osuus maksaisi?[/QUOTE]

Totta kai osaan tehdä. En nyt yhtäkkiä osaa sanoa hintaa. Mutta en mä tätä aloitusta tehnyt mainostaakseni enkä anna mitää tietoja miten muhun saa yhteyden.
 
"miemie"
[QUOTE="a p";29001167]Ei niitä kaikki osaa tehdä ja mä ainakin osaan tehdä muutakin kuin perusukkia. Sukat on yksi tuote mitä yritän myydä, löytyy myös muutakin.[/QUOTE]

Missä sä niitä myyt?
 
"tietämätön"
[QUOTE="a p";29001177]Totta kai osaan tehdä. En nyt yhtäkkiä osaa sanoa hintaa. Mutta en mä tätä aloitusta tehnyt mainostaakseni enkä anna mitää tietoja miten muhun saa yhteyden.[/QUOTE]

Harmi :(

Tarvitsisin sellaiset housut, mutta en osaa tehdä niitä itse, enkä tiedä, paljonko olisi sopivaa tarjota tekijälle, jos sellaisen jostain löytäisin. En tietystikään osaa itse arvioida, paljonko aikaa housuihin mahtaa mennä.
 
"Vieras"
Minä kuulun niihin jotka eivät todellakaan maksa yli kymppiä edes aikuisten villasukista, lasten sukista vitonen alkaa olla maksimi. Osaan neuloja itsekin ja tiedän kyllä minkä verran esim. Koon 30 sukkiin menee lankaa ja aikaa. Jos jossain myytäisiinkin jotain oikeasti villalangasta tehtyjä hyviä sukkia, voisin ostaakin, toistaiseksi olen löytänyt niitä vain parilta lastenvaatevalmistajalta. Yleensä käsityönä myydään joko seitsemästä veljeksestä tai nallesta tehtyjä bulkkisukkia jotka eivät todellakaan kestä vuosikausia (lasten sukat nyt ei muutenkaan mene montaa vuotta jo ihan kokonsakaan puolesta).
 
"Minni"
No ei meillä päin kukaan ostele mistään villasukkia ;O kaikkien tuttujen isovanhemmat kutovat, meilläkin on monen vuoden varastot sukkia, hattuja, myssyjä ja lapasia, kun mummot tuovat joka talvi niitä tuvan täyteen.
Meillä esikoinen on alkanut itsekin kutoa. Huiveja ja kaikenlaista, viimeksi taisi virkata ihan pienen maton kaverilleen.
 
Mä myyn perussukat 15-35eurolla ja kauppa käy - teen siis tätä työkseni, päivääkään ei mene etteikö sukkia tarttis tehdä.

Keljuttaa ihmiset jotka ei arvosta käsityötä ja tekee pilkkahintaan, hyvä jos langat saa kustannettua myyntihinnalla.

Jos mietin tarkkaan niin 25€:stä mulle jää käteen nettoa n. 5€ verojen ja muiden kulujen jälkeen... ...eli noiden hintojen alle en myy
 
"vieras"
Mä teen kanssa itse ja lisäksi vielä tekee lasten isovanhemmat.. oon myös sillon tällön ostanut villasukkaparin kirpparilta jos on ollut nätti ja hyväkuntoinen. Kirppiksellä noita myydään yleensä alle 3e/pari (käytettyjä), joten en ihmettele jos ei oikein kauppa käy.
 

Yhteistyössä