Otin tänään yhteen taksikuskin kanssa, mitä ootte mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fjonga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
luinko väärin sitten avauksesi mutta sen mukaan poika lähti 3 min myöhässä ulos. Ei se aika ole se aika milloin aletaan lähteä ulos vaan milloin ollaan ulkona, näin käsittäisin minä

joo luit väärin, kännykän kello on virallisesta ajasta edellä 3min. eli kello oli oikeasti minuutilleen 20 yli.

Kerrot ensin, että useat taksikuskit odottavat 8.30 asti ja sitten perään toteat, että vain kerran on joutunut kuski odottamaan niin kauan. Miten sitten tiedät, että useat taksikuskit odottavat 8.30 saakka, jos kerran myöhästeleminen ei ole teillä tapana? :)
Muistathan, että kuskeilla voi mennä muut kyydit aivan sekaisin, jos alkavat teidän kullannuppuanne odottamaan. Olkaa siis ajoissa. Täällä päin on kyllä tapana, että lapsi odottaa jo pihassa valmiina, kun taksi tulee. Ei se raitis ulkoilma pahaa tee, jos ei nyt vallan hirveä ilma ole. Ja ei se lapsi sekaisin mene, vaikka välillä istuisi edessä ja välillä takana (äitinä kyllä huolehtisin, että lapsi istuu takana) .

ja uteliaisuuteni kun heräsi niin kuka kuristi ja mistä syystä kuristi niin että tuli mustelmia? Vai selititkö jo?
minkäikäinen lapsi ja onko ns erityislapsi? ajattelin vaan että kyllä alle kouluikäinenkin ymmärtää että jos vaikka mummon autossa istutaan edessä ja se ei ole oikein, niin ei sitten äidin autossa istutakaan edessä koska äiti tietää että se on väärin (paitsi että tässä ketjussa se oli äiti joka tiesi miten pitää tehdä eikä ammattiautoilija)

:o ei oo kukaan kuristanut ketään... kerroin esimerkin mistä verenpurkaumia tulee.
6v ja on kerrottu ketjussa sekä ihan ekassa tekstissä. miten sä oikein luet tätä :o :o :o

Alkuperäinen kirjoittaja kjl:
Kerrot ensin, että useat taksikuskit odottavat 8.30 asti ja sitten perään toteat, että vain kerran on joutunut kuski odottamaan niin kauan. Miten sitten tiedät, että useat taksikuskit odottavat 8.30 saakka, jos kerran myöhästeleminen ei ole teillä tapana? :)
Muistathan, että kuskeilla voi mennä muut kyydit aivan sekaisin, jos alkavat teidän kullannuppuanne odottamaan. Olkaa siis ajoissa. Täällä päin on kyllä tapana, että lapsi odottaa jo pihassa valmiina, kun taksi tulee. Ei se raitis ulkoilma pahaa tee, jos ei nyt vallan hirveä ilma ole. Ja ei se lapsi sekaisin mene, vaikka välillä istuisi edessä ja välillä takana (äitinä kyllä huolehtisin, että lapsi istuu takana) .

tiedän sen siitä kun olen kysynyt joskus kauanko he yleensä ovat pihassa jos asiakas ei tule ajallaan ulos niin n.10 min =)
me asumme keskustassa, ihan kuule sen takia en päästä poikaa raittiiseen ulkoilmaan odottamaan ennalta ettei vaan satu mitään.

eikös se pitäs olla 5min etuajassa taksia odottaessa? sama hommahan niillä on kuin busseillakin, eli aikataulu mitä pitää odottaa.
siis onko pojalle tilattu taksi 20 yli vai 30 yli?
ja itse en edes päästä 10v etupenkille istumaan edes omassa autossa.

jos aamut on hankalia niin valmistautumista pitää aikaistaa niin, että on ennen sovittua aikaa taksia odottamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
ja uteliaisuuteni kun heräsi niin kuka kuristi ja mistä syystä kuristi niin että tuli mustelmia? Vai selititkö jo?
minkäikäinen lapsi ja onko ns erityislapsi? ajattelin vaan että kyllä alle kouluikäinenkin ymmärtää että jos vaikka mummon autossa istutaan edessä ja se ei ole oikein, niin ei sitten äidin autossa istutakaan edessä koska äiti tietää että se on väärin (paitsi että tässä ketjussa se oli äiti joka tiesi miten pitää tehdä eikä ammattiautoilija)

:o ei oo kukaan kuristanut ketään... kerroin esimerkin mistä verenpurkaumia tulee.
6v ja on kerrottu ketjussa sekä ihan ekassa tekstissä. miten sä oikein luet tätä :o :o :o

puolihuolimattomasti :laugh: En jaksa joka yksityiskohtaa mieleen painaa silloin kun on esim kirjoituksen sävy sellainen että se pomppaa esille ja kaiken muun yli.
mutta mistä niitä mustelmia tuli sitten? vai miksi siitä mainitsit? Sorry käyn kohta lukemassa alkua uudelleen, vaikka väliäkö tuolla on.
ymmärretty on että 6 v on ja sinä raivosit kuskille kun olisi lapsen takapenkille laittanut, minne kuuluukin ja mitähän muuta.... En minä näitä juttuja lue niin tarkaan että muistaisin kaiken kun ei tarvise muistaakaan, mutta eipä se minua murehduta....

ai joo, en ihan väärin muistanut mutta väärin ymmärsin vai oliko sinulla toinen lapsukainen toisessa tarhassa vai puhuitko vaikka viime viikosta
"pyykkikone hajos, poika sai tarhassa raivokohtauksen niin että oli tullut verenpurkaumia silmien ympärille ja rintaan ja sit siivoamaton kämppä ahistaa"
mutta miten niitä verenpurkaumia silmien ympärille tulee pelkästä uhmaikäisen raivokohtauksesta? en ymmärrä mutta eipä minun tarvitsekaan...

puolihuolimattomasti :laugh: En jaksa joka yksityiskohtaa mieleen painaa silloin kun on esim kirjoituksen sävy sellainen että se pomppaa esille ja kaiken muun yli.
mutta mistä niitä mustelmia tuli sitten? vai miksi siitä mainitsit? Sorry käyn kohta lukemassa alkua uudelleen, vaikka väliäkö tuolla on.
ymmärretty on että 6 v on ja sinä raivosit kuskille kun olisi lapsen takapenkille laittanut, minne kuuluukin ja mitähän muuta.... En minä näitä juttuja lue niin tarkaan että muistaisin kaiken kun ei tarvise muistaakaan, mutta eipä se minua murehduta....

okei. mä selitän viimeisen kerran... toivon et joku myös lukee tän :D
en raivostunut siitä että oli laittamassa poikaa takapenkille, olin jo raivona siitä koska oli lähdössä pihasta pois vaikka olimme ajallaan (tänä aamuna emme katsoneet ikkunasta oliko taksi pihassa, kun poika oli pukenut ja menin ikkunalle niin taksi oli siinä jo) ja ihan sen takia en päästä poikaa ennalta ulos odottamaan taksia koska en uskalla. en mene sen takia itse hänen kanssaan pihalle koska siinä vaiheessa mulla on täysi työ pukea toinen lapsi ja antaa hänelle aamupalaa. tä taksipoika saa aamupalan tarhassa.
se että aloin valittamaan takapenkkihommasta oli tosiaan se että olin jo valmiiksi raivona ja en vieläkään voi käsittää miksei kaikille ole annettu samoja ohjeita, kun muut ovat aina laittaneet etupenkille... he ovat sekoittaneet siinä pojan enkä minä kun ovat alusta asti sen sallineet. tämä siis mun mielipide.
verenpurkaumia tuli kun oli raivonnut tarhassa ja ilmeisesti ei saanut happea tms.

ai joo, en ihan väärin muistanut mutta väärin ymmärsin vai oliko sinulla toinen lapsukainen toisessa tarhassa vai puhuitko vaikka viime viikosta
"pyykkikone hajos, poika sai tarhassa raivokohtauksen niin että oli tullut verenpurkaumia silmien ympärille ja rintaan ja sit siivoamaton kämppä ahistaa"
mutta miten niitä verenpurkaumia silmien ympärille tulee pelkästä uhmaikäisen raivokohtauksesta? en ymmärrä mutta eipä minun tarvitsekaan...

no tämä on teoria ettei saa happea tarpeeksi niiden aikana, ei muista vetää henkeä... ne kohtaukset on aika pahoja...

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
asiakaspalvelussa on just se että jossain on joku kukku jota asiakkaat ei näe, joka antaa ohjeistuksen (tässä tapauksessa suomen laki) jonka pillin mukaan muiden asiakaspalvelijoiden pitää sätkiä. jos aletaan keksiä omia ohjeistuksia joita valtaosa noudattaa ja sitten tulee se YKS joka tekee niinku on sanottu ja se saa haukut. (tässä tapauksessa ymmärrän myös sun kannan, mä oon sun kanssa vähän samaa mieltä )

eli rakkaat asiakaspalvelijasisareni tehkää pliis niinku on sanottu, niin on helpompaa niille jotka tekee oikein.

Peesaan tätä, vaikka en sinänsä ota kantaa juttuun. V*tutti entisessä työpaikassa ku tein niinku säännöt sano, ni asiakkaat rupes määkimään et "no ennenki on näin tehty...". Mää kuitenki tein sääntöjen mukaan ja sanoin et näin on, jos ei miellytä niin voi voi.

no tämä on teoria ettei saa happea tarpeeksi niiden aikana, ei muista vetää henkeä... ne kohtaukset on aika pahoja...

Mä olen saanut verenpurkaumia silmien ympärille rajusta oksentamisesta. Kyllä mä uskon, että niitä voi saada myös rajuista uhma-raivokohtauksista.

Vähän mun mielestä ylilyöntiä. Jos on aiaka sovittu, niin eikö ok, että siitä pidetään kiinni, jos kaikki myöhästyy muutaman minuutin, niin eiköhän koulu ole jo ehtinyt alkaa?
Ja kuski oikeassa etupenkistä ja muut väärässä.
Valitukselle taidettaisiin vaan nauraa ja käyttää veskipaperina, tsori.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Ihan turhasta aloit huuteleen ja ei se sen kyseisen taksikuskin vika ole ettei muut taksikuskit noudata lakia. Ja vielä aiot valittaa siitä kuskista?

ainakin pojalle tiuskimisesta kyllä sen kuskin osalta, muuten valitus koskisi lähinnä sitä että kaikilla voisi olla sama ohjeistus...

En jaksanut lukea kun tähän asti, mutta mun mielestä haukut kuskia nyt ihan turhaan.
Ja se pojalle tiuskiminen johtui mitä todennäköisimmin siitä kun ite aloit meuhkaamaan sille kuskille!
Ja ei, ei sen poikaan pitäs vaikuttaa, mut koita ite tehdä työtäs kun huudetaan ihan aiheettomasti.

Ja ehkä olit niin kiihdyksissä että kuvittelit kuskin tiuskineen..? Ootko nyt ihan satavarma että se oli tiuskahdus, vai kehottiko se muuten vaan poikaa hyppäämään kyytiin? Huomasiko poika tiuskinnan vai olitko sä ainoa joka huomasi eron äänensävyssä??

Turhaa meuhkaamista tommonen. Ja ei kai kukaan 6-vuotias oikeesti sekasin mene jos välillä istuu autossa takapenkilläkin...? Onhan se kuitenkin turvallisempi paikka lapselle.

Ja tosiaan, olis hyvä laittaa se muksu sinne pihaan ajoissa, että on siinä valmiina siihen noutoaikaan ni ei tarvis kuskien miettiä että tullaanko sieltä vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
En jaksanut lukea kun tähän asti, mutta mun mielestä haukut kuskia nyt ihan turhaan.
Ja se pojalle tiuskiminen johtui mitä todennäköisimmin siitä kun ite aloit meuhkaamaan sille kuskille!
Ja ei, ei sen poikaan pitäs vaikuttaa, mut koita ite tehdä työtäs kun huudetaan ihan aiheettomasti.

Ja ehkä olit niin kiihdyksissä että kuvittelit kuskin tiuskineen..? Ootko nyt ihan satavarma että se oli tiuskahdus, vai kehottiko se muuten vaan poikaa hyppäämään kyytiin? Huomasiko poika tiuskinnan vai olitko sä ainoa joka huomasi eron äänensävyssä??

Turhaa meuhkaamista tommonen. Ja ei kai kukaan 6-vuotias oikeesti sekasin mene jos välillä istuu autossa takapenkilläkin...? Onhan se kuitenkin turvallisempi paikka lapselle.

Ja tosiaan, olis hyvä laittaa se muksu sinne pihaan ajoissa, että on siinä valmiina siihen noutoaikaan ni ei tarvis kuskien miettiä että tullaanko sieltä vai ei.

pyydän lukemaan muitakin vastauksiani :)

Mun mielestä aiheetonta.
Sä siis aamulla luulit että poika olisikin myöhässä 3 min. (sanoit siis nyt vasta... tai siis aloitusta kirjoittaessasi että nyt kun vertaan tietokoneen kelloon) ja silti nostit tollasen äläkän.
Ja tosiaan myös minun mielestä turhaan haukuit kuskia siitä että olis laittanu pojan takapenkille.

Mä todellakin ymmärrän että jos heti aamusta saa tollasen vastaanoton joltain mammalta että vähän pinnaa kiristää.
Jos se kuski todellakin tiuski sille pojalle aamulla niin mun mielestä sä voisin sen kanssa asiasta puhua ja sano että se ei ollut pojan syy että kuski oli huonolla tuulella.
Ettei pojan tarvii pelätä tätä kuskia jatkossa kun se sattuu tulemaan hakemaan... jos suostuu enään tulemaan tuon siun höykytyksen jälkeen.... vaiks mä luulen kans että kyllä se myöhemmin on tätä tapausta naureskellu taksi kopissa työkavereilleen.

Yhteistyössä