Otin tänään yhteen taksikuskin kanssa, mitä ootte mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fjonga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
No sitä mieltä, etten ihan päässyt ymmärtämisen tasolle, että miksi meuhkasit =)

sitä mä juuri meinasinki et vaikuttiko huonosti nukuttu yö vai meuhkasinko teidän mielestä ihan aiheesta :D

Mun mielestä kyllä oli täysin aiheetonta. Eihän tuossa ollut mitään huutamisen aihetta. Päinvastoin kuski ois voinut mainita sinulle että vois olla ajoissa (juu, minun mielestä ei olla ajoissa jos ollaan juuri sillä sekuntilla ulkona kun auto on tilattu). MIstäs sinä tiesit mikä on tismalleen oikea aika missäkin kellossa...

Alkuperäinen kirjoittaja mitäköhän tuohon sanois..:
Mitä kamalaa eilen on tapahtunut? Taksikuskeilla on usein kiire ja muita kyytejä jo odottamassa, eli saattaa olla minuuttiaikataulu. Ja tuon ymmärrän, että taksikuski halusi pistää pojan taakse istumaan (laillista). Ainoa mikä vähän särähti korvaan oli tuo:"ala nyt hyppiä kyytiin siitä". Ehkä sulla oli vähän huono aamu..:/

pyykkikone hajos, poika sai tarhassa raivokohtauksen niin että oli tullut verenpurkaumia silmien ympärille ja rintaan ja sit siivoamaton kämppä ahistaa

:hug:

siis mistä sä oikein sit suutuit? Siis jos se ei ollu mihinkään lähdössäkään ja jos meinas sun lapsen turvallisuuden vuoksi laittaa takapenkille? Mitä väliä sillä on jos toisen kuskin kanssa on edessä ja toisen takana? Ja nuo myöhemmät tiuskahdukset oli ihan ymmärrettäviä jos yks kyylää ja huutelee ikkunasta..

ihan saman että onko taksi vain teidän lapselle. Kuskilla voi olla muitakin sovittuja kyytejä, joissa pitää olla AJOISSA. Tuon ikäisen paikka ei myöskään ole edessä. Että ihan aiheetta olet kiihtynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Mut tämän aamuinen taksikuskihan oli oikeassa kun sanoi, et se on väärin. Se on sitten tehtävä muiden kanssa selväksi

niin oli oikeassa ja sanoinhan mä sen sille että tiedän että se on lainvastaista mutta miksi kukaan muu ei sitten noudata sitä :headwall: helpompi mulla olisi pojalle selittää miksi pitää istua takana jos kaikki laittasivat sen taakse.

Minun veljen pojalle kävi niin että taksi ei tullut hakemaan ollenkaan. Odotuspaikka on puolen km päässä ison (todella ruuhkaisen) tien varressa. Onneksi isänsä sattui olemaan saattelemassa. Nykyään sitten kuskaavat itse kun eivät saaneet taksia hakemaan kotoa asti. Ja siis eskarilaisesta kyse.
En minäkään käsitä miksi lapsi ei olisi voinut mennä takapenkille. Jos kyse normaalista lapsesta. Ja toiseksi melko viime tippaan laitat kyllä lapsesi ulos. Meillä olisivat vähint 5 min ennemmin jo pihalla.

No jos lapsi opetetaan tekemään väärin, ja sitten joku tulee ja sanoo mikä on oikein, niin eikai se sen oikeintekijän vika ole jos lapsi sekoaa?! Vaan vanhempien jotka on antanut muitten toimia väärin... Niin se vaan menee

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
kai mä nyt syyttäsin miulummin niitä, jotka sen on etupenkille laittanut...

no mä nyt ajattelinkin siihen valitukseen laatia että eikö voisi kaikille taksikuskeille antaa ohjeistus miten lapsia kuljetetaan... toinen mikä pelottaa toisaalta siinä takapenkissä et muistaako kaikki laittaa sen lapsilukon päälle ettei vaan ovea avaa kesken ajon :|
Teet valituksen niistä, jotka kuljettaa lasta laittomasti etupenkillä siksi, että joku olisi halunnut kuljettaa lasta laillisesti takapenkillä?
Sä fjonga haukuit nyt ihan väärää puuta.

Sitä paitsi, jos ihan tarkkoja ollaan, lasta saa kuljettaa etu tai takapenkillä, ihan sama, kunhan on asianmukainen turvalaite, tässä tapauksessa korokeistuin, mikäli lapsi on alle 135cm.

Jos taksissa ei ole korokeistuinta pojallesi, matkustaminen on ihan yhtä laitonta, vaikka poika istuisikin takapenkillä.
Mikään laki ei kiellä kuljettamasta lasta etupenkillä, jos on turvaistuin tai korokeistuin käytössä.
Sama laki määrää sen istuimen myös takapenkille.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Mun mielestä kyllä oli täysin aiheetonta. Eihän tuossa ollut mitään huutamisen aihetta. Päinvastoin kuski ois voinut mainita sinulle että vois olla ajoissa (juu, minun mielestä ei olla ajoissa jos ollaan juuri sillä sekuntilla ulkona kun auto on tilattu). MIstäs sinä tiesit mikä on tismalleen oikea aika missäkin kellossa...

en päästä poikaa ulos ennenkuin taksi on tullut, enkä lähde ulos odottamaan taksia koska usein on niin että taksit ovat myöhässä. katsomme yleensä ikkunasta koska se on pihassa ja sitten päästän pojan ulos. mun pitää vielä toinen poika pukea ja kuskata erikseen joten siksi näin.

Mut tämän aamuinen taksikuskihan oli oikeassa kun sanoi, et se on väärin. Se on sitten tehtävä muiden kanssa selväksi

niin oli oikeassa ja sanoinhan mä sen sille että tiedän että se on lainvastaista mutta miksi kukaan muu ei sitten noudata sitä :headwall: helpompi mulla olisi pojalle selittää miksi pitää istua takana jos kaikki laittasivat sen taakse.

Miksi meuhkaat sille, joka tekee oikein, etkä niille, jotka tekee väärin?

Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
siis mistä sä oikein sit suutuit? Siis jos se ei ollu mihinkään lähdössäkään ja jos meinas sun lapsen turvallisuuden vuoksi laittaa takapenkille? Mitä väliä sillä on jos toisen kuskin kanssa on edessä ja toisen takana? Ja nuo myöhemmät tiuskahdukset oli ihan ymmärrettäviä jos yks kyylää ja huutelee ikkunasta..

se oli lähdössä, miksi muutenkaan lähti ajaan eteenpäin?

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
ihan saman että onko taksi vain teidän lapselle. Kuskilla voi olla muitakin sovittuja kyytejä, joissa pitää olla AJOISSA. Tuon ikäisen paikka ei myöskään ole edessä. Että ihan aiheetta olet kiihtynyt.

Just näin. Vaikkei nyt sitten muita ole kyydissä, niin kuskilla voi kuitenkin olla koko päiväksi sovittu kyydit, ja jos joka kyyti myöhästyy 5 min, niin aika myöhässä ollaan iltapvällä.
Ja edelleenkin, se ei ole tämän kuskin vika, jos muut turppaa lapses etupenkille. Eikö se ole sinun työ huolehtia että se on siellä takapenkillä?

Alkuperäinen kirjoittaja siis:

tämän alueen ennakkotilaukset poimitaan taululta, pojalla joka aamu eri taksi.
mä en nyt tiedä miten sulle mun pointin selventäs, yritä lukea :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Ihan turhasta aloit huuteleen ja ei se sen kyseisen taksikuskin vika ole ettei muut taksikuskit noudata lakia. Ja vielä aiot valittaa siitä kuskista?

ainakin pojalle tiuskimisesta kyllä sen kuskin osalta, muuten valitus koskisi lähinnä sitä että kaikilla voisi olla sama ohjeistus...

Mulla on ollu koko viikko sellainen, että hammastikun katkeaminenkin tuntuu maailmanlopulta...

Tänään on ollut taas ihan loistava päivä :D

Mitä jos juttelisit pojan kanssa, että istuisi tästä lähin kaikissa takseissa takana?

jotku kuskit venaa poikaa jo etuovi auki valmiina...

mutta joo, ehkä huomenna taas hymyilee :D

Alkuperäinen kirjoittaja mitäköhän tuohon sanois..:
Mitä kamalaa eilen on tapahtunut? Taksikuskeilla on usein kiire ja muita kyytejä jo odottamassa, eli saattaa olla minuuttiaikataulu. Ja tuon ymmärrän, että taksikuski halusi pistää pojan taakse istumaan (laillista). Ainoa mikä vähän särähti korvaan oli tuo:"ala nyt hyppiä kyytiin siitä". Ehkä sulla oli vähän huono aamu..:/

pyykkikone hajos, poika sai tarhassa raivokohtauksen niin että oli tullut verenpurkaumia silmien ympärille ja rintaan ja sit siivoamaton kämppä ahistaa

Miten voi tulla mustelmia, jos raivoaa? Siis onko itse satuttanut itseänsä, kun on raivonnut? Sori, jos nyt vähän tyhmiä kyselen, mutta en ole ennen kuullut tuollaisesta.. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja mitäköhän..:
Miten voi tulla mustelmia, jos raivoaa? Siis onko itse satuttanut itseänsä, kun on raivonnut? Sori, jos nyt vähän tyhmiä kyselen, mutta en ole ennen kuullut tuollaisesta.. :ashamed:

no siis esim kuristamisesta tulee verenpurkaumia kun ei saa happea, poika ei ilmeisesti ollut saanut happea kun on huutanu, itkeny jne

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
kai mä nyt syyttäsin miulummin niitä, jotka sen on etupenkille laittanut...

no mä nyt ajattelinkin siihen valitukseen laatia että eikö voisi kaikille taksikuskeille antaa ohjeistus miten lapsia kuljetetaan... toinen mikä pelottaa toisaalta siinä takapenkissä et muistaako kaikki laittaa sen lapsilukon päälle ettei vaan ovea avaa kesken ajon :|
Teet valituksen niistä, jotka kuljettaa lasta laittomasti etupenkillä siksi, että joku olisi halunnut kuljettaa lasta laillisesti takapenkillä?
Sä fjonga haukuit nyt ihan väärää puuta.

Sitä paitsi, jos ihan tarkkoja ollaan, lasta saa kuljettaa etu tai takapenkillä, ihan sama, kunhan on asianmukainen turvalaite, tässä tapauksessa korokeistuin, mikäli lapsi on alle 135cm.

Jos taksissa ei ole korokeistuinta pojallesi, matkustaminen on ihan yhtä laitonta, vaikka poika istuisikin takapenkillä.
Mikään laki ei kiellä kuljettamasta lasta etupenkillä, jos on turvaistuin tai korokeistuin käytössä.
Sama laki määrää sen istuimen myös takapenkille.

Yhteistyössä