Ostin käytetyn Moccamasterin joka on likainen. Miten puhtaaksi? vesiosa samea ja levyssä palanut jotain roskaa kiinni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minna"

Vieras
En ole vielä millään yrittänyt putsata sitä. Millä sitä kannattaa yrittää pestä? Varsinkin just tuo mihin vesi kaadetan ja levy sekä pannu pitäisi saada puhtaaksi...

Hinkkasin äsken levyä Vanishilla. Osa lähti, mutta pahimmat palamiset jäivät kiinni. Nyt laitoin kalkinpoistoainetta vesisäiliöön ohjeen mukaan.

Auttaako se mitään jos annan sen vaan olla vesisäiliössä vaikkapa tunnin? Vai voinko heti laittaa sen koneen läpi? Saako sen saman litkun muuten laittaa uudestaan vesisäiliöön kun olen sen jo kerran keittänyt?

[QUOTE="vieras";28265889]mä en ymmärrä miks tuota masteria palvotaan, ihan samanlainen keitin kuin muutkin :O[/QUOTE]

Samaa minäkin mietin. Mulla on ollut tässä 5 vuotta satunnaisessa käytössä Krupsin keitin ja oon ollut tyytyväinen. Tosin en juo kahvia kuin max 10 kertaa vuodessa ja kaverit on sanoneet että mun moccamaster pitää hankkia.

Satuin kirpparilta löytämään keittimen 20e joten siks ostin kyseisen keittimen. Tosin tämä tätä yksilöä ei varmaan ole koskaan pesty ennen tätä päivää.

Ripottele vesisäiliöön ruokasoodaa kevyt kerros ja kaada n. puoli desiä ja anna seoksen kuohua. Kun kuohuminen on lakannut, harjaa tiskiharjalla seinät. Kaada seos pois,laita raikasta vettä ja laita vesi tippumaan. Vaihda vesi 2-3 kertaa. Luonnollinen ja hyvä keino, etikka tappaa bakteerit. Levyn voi putsata universal stonella tai all tip top aineella. Kokeilla voi myös taikasientä.

mä pesen keittimen välillä sitruunahapolla, pari ruokalusikallista happoa ja pannullinen vettä säiliöön,ja valutan läpi, toistan tän vaiheen ja sitte alan valuttaa pelkkää vettä muutaman kerran