Ostin eilen uuden puhelimen ja yllätys yllätys....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
No ei tietenkään. Silloin kaupalla on oikeus vaihtaa tuote uuteen. Kuten aiemmin sanoin niin liike toimii seuraavasti:

a. tuote korjataan kohtuullisessa ajassa
b. jollei korjaus onnistu/siinä kestää liian kauan kuluttaja saa uuden tuotteen tilalle

Jos aikaa kuluu kohtuuttomasti kauppa voidaan kuluttajan vaatiessa myös purkaa. Ja tuohon "No ei tietenkään"-lauseeseen en malta olla kommentoimatta, että viallisesta tuotteesta ketjun aloittaja puhui... En siis voinut tietää, ettet sinä puhunut.

Kyllä vain. Mutta harvemmin näin käy ainakaan puhelinten kohdalla.

Pitää tästä lähtee sinne liikkeeseen... Ainakin mä kysyn piruuttani että enkö vois jo uutta saada, sen verran ärsyttää. Ja toivottavasti saan sieltä lainapuhelimen jos tuo huoltoon lähtee, mun entinen on nimittäin ihan rikkinäinen jo. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
Pitää tästä lähtee sinne liikkeeseen... Ainakin mä kysyn piruuttani että enkö vois jo uutta saada, sen verran ärsyttää. Ja toivottavasti saan sieltä lainapuhelimen jos tuo huoltoon lähtee, mun entinen on nimittäin ihan rikkinäinen jo. :|

Mene ihmeessä käymään!!
Kyllä sieltä yleensä lainapuhelimen saa-joka voi kyllä olla vuodelta Elvis :D

Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
No ei tietenkään. Silloin kaupalla on oikeus vaihtaa tuote uuteen. Kuten aiemmin sanoin niin liike toimii seuraavasti:

a. tuote korjataan kohtuullisessa ajassa
b. jollei korjaus onnistu/siinä kestää liian kauan kuluttaja saa uuden tuotteen tilalle

Jos aikaa kuluu kohtuuttomasti kauppa voidaan kuluttajan vaatiessa myös purkaa. Ja tuohon "No ei tietenkään"-lauseeseen en malta olla kommentoimatta, että viallisesta tuotteesta ketjun aloittaja puhui... En siis voinut tietää, ettet sinä puhunut.

Kyllä vain. Mutta harvemmin näin käy ainakaan puhelinten kohdalla.

Johtuu osaltaan kuluttajien tietämättömyydestä ja munattomuudesta. Tyydytään siihen "yritetään korjata viidettä kertaa". Ja tietysti myyjäliikkeen kusipäisyydestä, kun sitä huoltoa yritetään se viideskin kerta.

Kyllä näin on, että heillä on 7 päivän vaihto- ja palautusoikeus, ja saan vaihdettua suoraan uuteen puhelimeen. :) En vielä tänään saanut kun ne puhelimet oli loppu mutta huomenna kuulemma tulee lisää.

Mitä enemmän tekniikkaa noihin alunperin pelkkää puhelimen virkaa toimittamaan tarkoitettujen härdelleitten kimppuun isketään niin sitä enemmän tulee olemaan sitä häikkää. Minulle piisaa malli jolla saa soitettua ja vastaanotettua puhelun -tekstiviestit kun vielä voi lähetellä ja vastaanottaa niin siinä on kaikki mitä tarviin :D Kamera, radio jne vempeleet sitten erikseen... :whistle:

Yhteistyössä