Ostin 22 lippua ja nyt mietin että riitäkö:D. Kun ne on niin halpoja ja kun ei mulla oo tekemistä, voi vaikka joka päivä

• Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Niin, onhan se "halpaa" ostaa lennot tohon hintaan, mutta jos elää luksuselämää, eikö se sitten ole se ja sama mitä ne lennot maksaa?
Itse olen ennemminkin köyhä, mutta silti meillä on varaa reissata perheen kanssa. Oltiin viime keväänä juurikin Disneylandissa ja Pariisissa, eikä se matka maksanut hunajaa, päinvastoin. Kun ostaa lennot oikeassa kohdassa ja matkustaa sopivaan saumaan, kun sesonki on vasta alkamassa, niin pääsee ihan edukkaasti. Vaan en mä ymmärrä miksi jonkun varakkaan pitäisi päästä halvalla?
Ja ihan vinkkinä, se Pariisi/Disneyland reissu kustansi reilu 300e per nenä, sisältäen lennot (blue1) ja hotelliyöt x3. En jaksais ostella tollasia epämääräisiä tarjoushässäköitä, kun sinne pääse oikeastikin ihan siedettävään hintaan, ilman mitään epämääräisyyksiä. Ja siel ei kyllä päivässä ehtinyt kun guessin outlettia kohnaamaan, ne miljoona muuta ois jäänyt ihan vaille huomiota.. :)

"vieras"
Olisin varauksellinen siitä miten hyvin ja mille päiville noita lentoja on sitten loppujen lopuksi saatavilla, voi olla tosiaan työn ja tuskan takana löytää niitä joten siinä mielessöä aika hullua ostaa tuollaista määrää, mutta mikäpä siinä ja jos tosiaan on khden viikon palautusaika jos alkaakin kaduttaa.

Itse ostin lennot Roomaan maaliskuun lopussa Hulluilta päiviltä. Finnair, 200 euroa ja hyvät lentoajat. Kaverin kanssa mennään tyttöjen pitkäksi viikonlopuksi :)

Itse lennettiin eksän kanssa yöksi Latviaan Ryanairilla, käsimatkatavarat mukana ainoastaan. Maksoi 2 snt menopaluu molemmilta yhteensä. Löydettiin kiva hotellihuonekin, aamupalalla, iso amme yms, 30e kahdelta hengeltä yhteensä. Oli mukava lyhyt loma :) tosin nykyään ei tarvitse metsästää lippuja enää ulkomaille mennessä

"mamma"
no jos 50e tulee, niin on se halpaa, ainakin omasta mielestä, kun mulla tuttu lensi Latviaan ja yks suntaa maksoi 800. Niin ja en mä raskaana halua mennä, mä pelkään sääteilyä:D. Mutta kun synnytän:p, vauvalla on hyvää hoitaja tiedossa:)
Vauvalle ei ole muuta hyvää hoitajaa kuin äiti. On erittäin tärkeää, että vauva saa olla ensisijaisen läheisyyden kaipuunsa kanssa, muuten tulee eroahdistus. Miten vauva edes kiintyy suhun, jos et ole sen kanssa? Kuka muka se hoitaja on, sun äitikö?

Kuinka kauan aiot olla KOTONA vauvan kanssa alkuun ennen kuin tyrkkäät hoitajalle?

• Tykkää
Reactions: Katylina
lulz
Saitteko suorat lennot? Mikä yhtiö?
Ei suoria lentoja. Yhtiönä on lufthansa.

Todisteeksi halvoista lennoista etsin menopaluu-tripin kahdelle täysin satunnaiselle päivälle:

Air Fast Tickets

Siinä on lento Helsingistä Roomaan (8.4-25.4.2011 ) kahdelle 144e+2x29e = 202e. Ts 101e/nuppi. Varmaan jos jaksaa ettiä niin löytyy halvempiakin lentoja. Ottakaa huomioon, että paikkoja noille lennoille on rajoitetusti.

Onpa PALJON kateellista porukkaa :D

Itse näen työni puolesta näitä joille ei ole mikään ongelma maksaa esim. majoituksesta 10 000e/viikko. Siinä saattais meikäläisen vuositulot jäädä kakkoseksi :D Mutta eipä tuo multa ole pois, nauttikoon rahoistaan, se oikeus jokaisella on :)

Ap, kiva että löysit edullisen diilin, itse en tuosta diilijutusta paljon käsitä..

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25228919:
Onpa PALJON kateellista porukkaa :D

Itse näen työni puolesta näitä joille ei ole mikään ongelma maksaa esim. majoituksesta 10 000e/viikko. Siinä saattais meikäläisen vuositulot jäädä kakkoseksi :D Mutta eipä tuo multa ole pois, nauttikoon rahoistaan, se oikeus jokaisella on :)

Ap, kiva että löysit edullisen diilin, itse en tuosta diilijutusta paljon käsitä..
Miten nuo työssäsi näkemät hyvätuloiset liittyvät aloitukseen?

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25228934:
Että eiköhän hyvätuloisillakin ole oikeus tehdä rahoillaan mitä tahtoo :)
Onhan se eri asia käyttää _omia_ itse tienaamia rahoja kuin toisen tienaamia? Ihan sama paljonko kenelläkni on rahaa, mutta kyllä se korvaan särähtää kun joku kehuskelee ostaneen jotain, mitä ei tainnut ihna omasta pussistaan maksaa.

Onhan se eri asia käyttää _omia_ itse tienaamia rahoja kuin toisen tienaamia? Ihan sama paljonko kenelläkni on rahaa, mutta kyllä se korvaan särähtää kun joku kehuskelee ostaneen jotain, mitä ei tainnut ihna omasta pussistaan maksaa.
Jos toisella on rahaa niin miksei sitä rahaa saisi jakaa myös lähipiirilleen? Ei minua ainakaan häiritse jos joku "kehuskelee" toiselta saamillaan rahoilla. Ei se minulta ole pois. Onko sinulta?

• Tykkää
Reactions: Anatolia
lulz
Jos joku jäi ilman ja tahtoo lipun (joka ei siis välttämättä ole halpa, ellei käy tuuri) niin täältä niitä nähtävästi taas saa: http://www.citydeal.fi/deals/koko-suomi/airfasttickets/2150717

"vieras"
Ja kun minä kirjoitan minun opiskelijamiehestäni jota elätän nyt jo 4. vuotta, niin se on vain oikeus ja kohtuus kun kerran ollaan menty naimisiin ja perhe perustettu yhdessä. Mitä se kenellekään kuuluu, millä rahalla joku toinen ostaa kun rahaa siihen on?

En ole mikään Milannan fani, pikemminkin elämäntapamme ja arvomaailmamme ovat valovuosien päästä toisistaan ja monesti hän tuntuu aika lapselliselta (no, aika nuorihan hän onkin) -mutta on kumma että hän ei mitään voi kirjoittaa ilman että se haukutaan ja lytätään täysin. Miksi ylipäätään pitää inhota ja haukkua toista nettikirjoittajaa? eikö vaan voisi pysyä poissa ketjuista, jotka nostavat oman kiukkukäyrän pilviin? Hirveän huonoa käytöstä toisia ihmisiä kohtaan ja vaikea uskoa että nämä ihmiset irl käyttäisivät kovin hyvin muita ihmisiä kohtaan.

[QUOTE="vieras";25229010]Ja kun minä kirjoitan minun opiskelijamiehestäni jota elätän nyt jo 4. vuotta, niin se on vain oikeus ja kohtuus kun kerran ollaan menty naimisiin ja perhe perustettu yhdessä. Mitä se kenellekään kuuluu, millä rahalla joku toinen ostaa kun rahaa siihen on?

En ole mikään Milannan fani, pikemminkin elämäntapamme ja arvomaailmamme ovat valovuosien päästä toisistaan ja monesti hän tuntuu aika lapselliselta (no, aika nuorihan hän onkin) -mutta on kumma että hän ei mitään voi kirjoittaa ilman että se haukutaan ja lytätään täysin. Miksi ylipäätään pitää inhota ja haukkua toista nettikirjoittajaa? eikö vaan voisi pysyä poissa ketjuista, jotka nostavat oman kiukkukäyrän pilviin? Hirveän huonoa käytöstä toisia ihmisiä kohtaan ja vaikea uskoa että nämä ihmiset irl käyttäisivät kovin hyvin muita ihmisiä kohtaan.[/QUOTE]

Se, kun lukee toisen huomattavan turhia kirjoituksia siitä, mitä on miehensä rahoilla milloinkin ostanut, alkaa ottamaan hattuun. Sen lisäksi ihmisellä ei tunnu olevan mitään moraalia saati lastenkasvatustaitoja. Jos jaksaa selittää täällä miehensä rahojen käyttämisestä ja siitä, kuinka lapsen saaminen miehelle oikeuttaa käyttämään vaikka kaikki hänen rahansa, niin saa tottua siihen, ettei täällä kovaa suosiota saa. Sen sijaan venäjän nettisivuilla tuo olisi varmasti tavoiteltava normi.

"vieras"
Se, kun lukee toisen huomattavan turhia kirjoituksia siitä, mitä on miehensä rahoilla milloinkin ostanut, alkaa ottamaan hattuun. Sen lisäksi ihmisellä ei tunnu olevan mitään moraalia saati lastenkasvatustaitoja. Jos jaksaa selittää täällä miehensä rahojen käyttämisestä ja siitä, kuinka lapsen saaminen miehelle oikeuttaa käyttämään vaikka kaikki hänen rahansa, niin saa tottua siihen, ettei täällä kovaa suosiota saa. Sen sijaan venäjän nettisivuilla tuo olisi varmasti tavoiteltava normi.
Miksi luet niitä? Miksi et hyppää niiden yli? Oletko ajatellut, että kasvatat sitten omien lastesi lisäksi yhden Venakon aikuiseksi (sinulle mieluisaksi), kun hänen oma äitinsä ei ole osannut? Oletko koskaan ajatellut, että jotkut ihmiset ehkäpä vain kirjoittavat nettiin tietynlaisia asioita, eivät esimerkiksi todellisista tunteistaan tai murheistaan? En nyt tällä välttämättä tarkoita Milannaa, mutta täällä on jatkuvasti esimerkiksi "Kaunis pieni elämä" -blogin haukkumisketjuja ja feikkihuuteluita, eivätkä ihmiset tunnu tajuavan ettei välttämättä bloggaaja halua jakaa koko elämäänsä.

Ja vielä niin kuin itsekin tuossa mainitsit. Kulttuurierot ovat huimia. Ei pidä väheksyä toisessa kulttuurissa kasvamisen merkitystä. Mikä sinä olet sanomaan,että toisen kulttuurin tapa on huonompi kuin omamme (vaikka itse niin ajattelisitkin)?

On aviopareja, joiden rahat on yhteisiä.

Milannan aviomies on mitä ilmeisimmin mies, joka ei erittele omia rahojaan ja vaimon rahoja, vaan kaikki on yhteistä. Ja kun se kerran sopii miehelle ja Milannalle, niin miksi sen pitäisi herättää negatiivisia tunteita meissä muissa, jotka emme elä ko. perheessä ja parisuhteessa?

Yhteistyössä