Ostettiin tytölle ensimmäistä kertaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiedonhaluinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiedonhaluinen

Vieras
Tähti-Jonathan kosteussuojapuku talveksi, ja ajattelinkin kysellä kokemuksia, että pitävätkö ne vettä TÄYDELLISESTI, eli tarvitseeko ollenkaan niiden kanssa kuriksia?

Jos lapsi sananmukaisesti ui lammikossa, niin ei ne kuriksetkaan pidä. Aina se vesi karkaa lahkeen- ja hihansuista tai vetoketjusta jossain vaiheessa sisälle. Mut olen sitä mieltä, että ei tarvii kuriksia jonathanien päällä.

Melkein sanoisin, että tarhassa kurikset on aika must. Vaikka olis kumipuku päällä. Siis kun päikyssä yleensä annetaan lasten leikkiä. Siis kurassa saa rypeä ja mutaa mönkiä. Se tarkoittaa väistämättä sotkua. Mikäs sen näppärämpää kuin ulkoilun jälkeen napata kurainen ulkokerros pois ja huuhdella se heti alkuunsa. Paljon vähemmän kuraa sisällä ja lapsella on sitten seuraavalla ulkoilulla puhdas haalari ja jo kuivuneet puhtaat kurahousut. Ja kun vanhempi saapuu pilttiä hakemaan, on kurikset näppärä riisua ja lapsen voi nostaa puhtaana ja kuivana autoon ja käydä vaikka kaupassa. Jos kuriksia ei ole, niin haalari täytyy varautua pesemään useasti viikossa. Tai sitten voi pysyä sisällä. Tai kieltää sotkevat leikit.

Itse kun olin päikyssä töissä, niin yhdellä lapsella ei ikinä ollut kurahousuja ja sen haalaria ei voinut nostaa edes eteiseen vaan se oli pakko jättää tuulikaappiin tiputtamaan kuravettä. Ja vanhemmat oli vuorannut sen istuimen jätesäkillä. Lumiharjalla isoimmat savipallot harjasivat. Ja äiti kun oli päikyn tädeille kurahousuttomuudesta palopuheen pitänyt, niin taapero kanssa oli ilman kuriksia - yhden kevättalven.

joo olen samaa mieltä vaikka meillä jonathanin tähti vk puku käytän tosi märillä keleillä kurahousuja puvun päällä, mutta jos on vaan pieni kostea keli niin sit saa mennä ilman. Puhtaanapito helpompaa!!!½

Yhteistyössä