Kestävät kurarukkaset? Tai muut vettäpitävät hanskat?

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Oikeesti. Onko semmosia?

Oon koittanut Rukkaa ja erinäisiä halpamerkkejä. Rukka ei kestä ei yhtään. Nelisen käyttökertaa tais tällä kertaa olla ja taas on peukalo puhki. Halpamerkit on kestäneet paremmin, mutta niiden ongelma on, että rannekumilenkun kohta ei ole vettäpitävä ja kun niitä käsiä uitetaan lätäköissä, kädet on kuitenkin märkinä.

Jonathan tähti vk-rukkaset oli myös testissä, mutta eip, ei pitäneet nekään vettä. Joten mikä toimii ja mikä kestää? Mikä kurarukkanen on kestävämpi? ...alan olla siinä pisteessä ketutuksen kanssa, että maksakoot mitä maksaa. Ei noi Rukka-rukkasetkaan tule kovin halvoiksi, kun niitä saa jatkuvasti uusia.

meil on nyt rasavilin talvihanskat ku niitä on palstalla kehuttu ja ne on kyl ensimmäiset kolme viikkoa toimineet hyvin, en tiedä sitten kulutuskestoa.
reimatec plussasta on huonoja kokemuksia, uutena kyllä pitää vettä muttei kovin kauaa..

mä oon onnistuneesti paikannu kurahanskoja kun saumassa on reikä. on vaan laittanu sisäpuolelle kangasliimaa reiän kohtaan niin pitää taas(jonkin aikaa.. )

Tänään hypistelin kaupassa Lassian Suprafil-rukkasia, mutten ostanut kun ei ollut lapseni kokoa. Kokemusta niistä ei ole, mutta ainakin näyttivät kestävemmiltä kuin Rukka-merkkiset.

Reimatec+- hanskat ovat oikein hyvät kostealla kelillä, mutteivät kyllä ihan lätäkköuittamista ihan taida kestää.

Tänään hypistelin kaupassa Lassian Suprafil-rukkasia, mutten ostanut kun ei ollut lapseni kokoa. Kokemusta niistä ei ole, mutta ainakin näyttivät kestävemmiltä kuin Rukka-merkkiset.

Reimatec+- hanskat ovat oikein hyvät kostealla kelillä, mutteivät kyllä ihan lätäkköuittamista ihan taida kestää.

Hei joo suprafillit oonkin unohtanut! Kiitos muistutuksesta. Sisko osti semmoset lapselleen syksyllä ja kehui. Ne voisin ottaa kokeiluun, jos vaan vielä koon löydän. =)

Kurarukkasiin meillä tulee reikä siihen sauman viereen "kangas"osaan. Eli siis kuluu puhki. Ei auta sauman korjaus, mutta keksiikö joku muun hyvän paikkausmetodin?

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;25324721:
Hei joo suprafillit oonkin unohtanut! Kiitos muistutuksesta. Sisko osti semmoset lapselleen syksyllä ja kehui. Ne voisin ottaa kokeiluun, jos vaan vielä koon löydän. =)

Kurarukkasiin meillä tulee reikä siihen sauman viereen "kangas"osaan. Eli siis kuluu puhki. Ei auta sauman korjaus, mutta keksiikö joku muun hyvän paikkausmetodin?

Just noita suprafillejä olisin suositellut. Nyt joulun alla ainakin löysin itse Prismasta sellaiset paksummat suprafillit, koska niitähän on myös ohuemmalla vuorella, jotka ovat hyvät sitten syksyllä ja keväällä kun ilmat on pikkasen lämpimämmät kuin nyt.

Reimatec+ - käsineet on mun mielestä hyviä, kurakintaista taitaa olla paras ostaa ihan vaan vaikka Seppälän mallistosta. On vähän halvempia ku normit mutta raskii sit helpommin ostaa uudet tilalle :D

Meillä ei muita enää käytetä kuin Lassie suprafill rukkasia sekä välikautena että sit karvavuorella kun on pari kolme astetta pakkasta. Ihan parhaat eikä oo vielä tullu vedet saumoista tai menny puhki ja tänäänkin tuo lapsi uitti ranteita myöten käsiä lammikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;25324721:

juu siis siinä se reikä on mullakin ollut. siihenhän se reikä aina tulee. liimalla onnistuu silti paikkaus kun nurjalle tekee.

Eipä sellasia hanskoja olekaan mun kokemuksen mukaan. Eikö noissa suprafilleissä ole kumia vaan alaosa? Tai näin ainakin meillä oli. Poikien kädet hikos niissä kauheesti ja nopeesti niihinkin reikä tuli ja kun oli syvempi kuoppa niin kangasosa imas vedet hanskan sisään. Vuoden verran uskoin niiden nimeen ja nyt niitä en enää osta. Ja jos niitä ei käännä niin ovat märät vielä 3 päivän päästä. Reimatec+ on uutena oikein hyvä, mutta nopeasti se pinta kuluu ja reikiä tulee. Ja kalliithan ne hanskoiksi on, mutta mun kokemuksen mukaan parhaimmat. Kurarukkasia saa jo aika monet kyllä sillä hinnalla. Rasavill on kanssa hyvä mutta ei se mikään vesileikkihanska ole. Nykyisin ostan mitä sattuu ja pistän vaihtohanskoja mukaan päiväkotiin ja kouluun. Vesileikeissä uskon perinteisten kurahanskojen nimeen :)

Eipä sellasia hanskoja olekaan mun kokemuksen mukaan. Eikö noissa suprafilleissä ole kumia vaan alaosa? Tai näin ainakin meillä oli. Poikien kädet hikos niissä kauheesti ja nopeesti niihinkin reikä tuli ja kun oli syvempi kuoppa niin kangasosa imas vedet hanskan sisään. Vuoden verran uskoin niiden nimeen ja nyt niitä en enää osta. Ja jos niitä ei käännä niin ovat märät vielä 3 päivän päästä. Reimatec+ on uutena oikein hyvä, mutta nopeasti se pinta kuluu ja reikiä tulee. Ja kalliithan ne hanskoiksi on, mutta mun kokemuksen mukaan parhaimmat. Kurarukkasia saa jo aika monet kyllä sillä hinnalla. Rasavill on kanssa hyvä mutta ei se mikään vesileikkihanska ole. Nykyisin ostan mitä sattuu ja pistän vaihtohanskoja mukaan päiväkotiin ja kouluun. Vesileikeissä uskon perinteisten kurahanskojen nimeen :)

Suprafilliä olisin mäkin suositellu, mut tosiaan, niissä hikoaa helposti kädet. Täytyy muistaa aina käytön äjlkeen kääntää väärinpäin että kuivuu. Mut ei oo kovin kalliita.

Ne perinteiset Suprafillit, jossa varsiosa on sitä ei-kurakangasta, ovat tosi kivat märässä hiekassa, mutta ei kyllä lätäkössä ole meillä pitänyt. Nyt meillä on ollut sellaiset paksummat Suprafillit, jotka on kokonaan kurakangasta ja paksummalla vuorilla, ne on kestänyt vähän paremmin. Meillä ei kyllä lätäkössä uittelua ole kestänyt oikeastaan mitkään hanskat ainakaan koko ulkoilua, joten olen sitten tehnyt niin, että ottanut vaan niitä varahanskoja mukaan:)

Reimatec+ talvihanskat ostin lapsille, mutta tuntuvat näille keleille liian lämpöisiltä, eli ei ole testattu vielä. Sitten yksi kiva vaihtoehto on softsell-hanska ja siihen kurahanska päälle. Muuten yleensä on perinteisesti villahanska ja kurahanskat.

Yhteistyössä