ostatteko mitään kotiin osamaksulla?

Ehdottomasti ostetaan. Ei meillä ole kerralla laittaa puoltatoista tonnia sohvaan, joten ostettiin osissa. Viiminen erä meneekin kivasti ensi kuussa :) Matot tms. saadaan kyllä ostettu käteisellä, sillä en omaa niiden suhteen kallista makua.

Nimimerkillä:
meidän olohuoneen verhot on oikeesti lakanat...ei vaan kankaana löytynyt sitä oikeaa väriä ja lakanana löytyi. hinta 4 verholle yhteensä 20 ? :)

Kun olin opiskeleva yh, en saanut edes mattoa ostettu käteisellä, tuolloin ostin nekin osamaksulla hobby hallista. Lisäksi verhot, vuodevaatteet ja oikeastaan lähes koko koti on tullut siten nuorempana rakennettua.
 
vieras
Ostan. Vaikka säästötilillä onkin rahaa niin sinne ei tule sitä rahaa laitettua takaisin jos sieltä nostaa, mutta laskut on pkko maksaa. Joku ihme logiikka. Joten osista käytän monesti tosin yksi vain kerrallaan. Huomaamatonta maksaa esim 20?kk jostain kun taas kerralla maksaessa 200-300e tuntuu paljolta. Toki tiedän että osiksella maksan isomman hinnan jos maksaisin kerralla mutta, ei sen niin väliä
 
Mikä siinä on oikeesti kauheeta ostaa osarilla?
Jos nyt ostan esim. maton joka maksaa 89 e, niin 7 kk:n päästä se on minun. jos taas säästän joka kk osamaksun erän niin saan maton vasta joskus puolen vuoden päästä. oikeestiko pitäis olla niin kärsivällinen?
 
mymmeli
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Mikä siinä on oikeesti kauheeta ostaa osarilla?
Jos nyt ostan esim. maton joka maksaa 89 e, niin 7 kk:n päästä se on minun. jos taas säästän joka kk osamaksun erän niin saan maton vasta joskus puolen vuoden päästä. oikeestiko pitäis olla niin kärsivällinen?
no ei kai siinä mitään kauheaa ole, mutta jokainen tyylillään... ja varojensa mukaan. Ja jos halukas maksamaan esim matosta osamaksulla yht 100e kun muuten sais kerralla 80e:lla niin mikäs siinä... oma valinta!

 
Alkuperäinen kirjoittaja emuliinu:
Ostetaan osarilla useastikin,koska ei pystyis mitenkään laittamaan isoja summia kerralla isoihin hankintoihin,kun jotain tarvetta tulee....
:wave:

musta on jotenki helpompaa maksaa 10 e kk joku lasku kuin laittaa se 10 e/ kk säästöön jotain hankintaa varten joka on kaukana tulevaisuudessa :ashamed:
 

Yhteistyössä