ostatteko mitään kotiin osamaksulla?

Cinnamon Lee
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Mikä siinä on oikeesti kauheeta ostaa osarilla?
Jos nyt ostan esim. maton joka maksaa 89 e, niin 7 kk:n päästä se on minun. jos taas säästän joka kk osamaksun erän niin saan maton vasta joskus puolen vuoden päästä. oikeestiko pitäis olla niin kärsivällinen?
Kauheeta ja kauheeta... Onhan niitä pahempiakin asioita. ;)

Vaan mikä sen hinnkas oikeesti tulee kun maksaa lisää joka kuukausi? Ja miten kiva on maksaa matosta viimesiä erämaksuja kun se on jo melkein loppuun kulunut? (ok. matto ja 7kk on huono esimerkki kulmisesta. Mutta vaikka kesäverhot joita maksetaan vielä ens jouluna). Ja sillä menolla ei voi koskaan ostaa sitten mitään muuten kuin osamaksulla, kun on aina entisiä osamaksuja maksettavana.

Ja kärsivällisyys ei oo pahaksi. Joskus pitää huomata että kaikkea ei ole varaa ostaa, varsinkaan heti heti. Vaan jokainen hoitakoon raha-asiansa niinkuin parhaaksi näkee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja emuliinu:
Ostetaan osarilla useastikin,koska ei pystyis mitenkään laittamaan isoja summia kerralla isoihin hankintoihin,kun jotain tarvetta tulee....
:wave:

musta on jotenki helpompaa maksaa 10 e kk joku lasku kuin laittaa se 10 e/ kk säästöön jotain hankintaa varten joka on kaukana tulevaisuudessa :ashamed:

:wave: =)

Aivan!Justkin,kun nyt muutettiin,niin piti saada uusi imuri,vanhemman tilttaillessa,niin ei ois ollu mitään saumaa maksaa reilu 100e suoraan siitä...Kk-erät toimii meille,eikä Hobbarilla esim.korkokaan päätä huimaa.. ;)
 
budjetointia
Mä en halua mitään ylimääräisiä laskuja. Kun ei voi tietää miten elämä menee. Jos nyt ostan osamaksulla jotain ja sitten tuleekin pidempi sairasloma, jolloin pienemmät tulot ja suuremmat menot... Sitten tuotetta ei voi palauttaa, mutta ylimääräistä laskua pukkaa joka kuukausi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Hobbarin myymälöissä saa puoleen hintaan palautettuja tuotteita. Mun periaate on, että jos käteisellä ei ole vara ostaa, ei ole vara ostaa muutenkaan.
Eli ton logiikan mukaan et voi ostaa taloa, et autoa etkö mitään ennen kuin rahat on säästössä.
No minä ajattelen toisin eli kun olen saanut vaivalla säästöön n.5000e niin sitä en kuluta mihin sattu eli ostan edelleen ennemmin osiksella kuin kulutan tuota säästöä. Sinne kun ei rule helposti aina laitettua tilalle jos sieltä jotain nostaa. Se on todella pahanpäivän varalle tai sitten johonkin isoon hankintaan esim. edellinen iso säästö käytettiin autoon jossa saatiinkin melkoinen ale kun ostettiin ilman vaihtoautoa käteisellä
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Hobbarin myymälöissä saa puoleen hintaan palautettuja tuotteita. Mun periaate on, että jos käteisellä ei ole vara ostaa, ei ole vara ostaa muutenkaan.
Eli ton logiikan mukaan et voi ostaa taloa, et autoa etkö mitään ennen kuin rahat on säästössä.
No minä ajattelen toisin eli kun olen saanut vaivalla säästöön n.5000e niin sitä en kuluta mihin sattu eli ostan edelleen ennemmin osiksella kuin kulutan tuota säästöä. Sinne kun ei rule helposti aina laitettua tilalle jos sieltä jotain nostaa. Se on todella pahanpäivän varalle tai sitten johonkin isoon hankintaan esim. edellinen iso säästö käytettiin autoon jossa saatiinkin melkoinen ale kun ostettiin ilman vaihtoautoa käteisellä
Inflaatio syö rahat tililtä. Ja taloa en aio ostaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja emuliinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja emuliinu:
Ostetaan osarilla useastikin,koska ei pystyis mitenkään laittamaan isoja summia kerralla isoihin hankintoihin,kun jotain tarvetta tulee....
:wave:

musta on jotenki helpompaa maksaa 10 e kk joku lasku kuin laittaa se 10 e/ kk säästöön jotain hankintaa varten joka on kaukana tulevaisuudessa :ashamed:

:wave: =)

Aivan!Justkin,kun nyt muutettiin,niin piti saada uusi imuri,vanhemman tilttaillessa,niin ei ois ollu mitään saumaa maksaa reilu 100e suoraan siitä...Kk-erät toimii meille,eikä Hobbarilla esim.korkokaan päätä huimaa.. ;)
Mulla tulee ainakin hopparin ostot saman hintaisiksi osamaksulla tai käteisellä kun on joku kantissysteemi sielläkin.

JA huomattavasti nopeemmin ja paremmin hoitavat virheet / takuut kun on osamaksuja maksamatta kuin se että oot jo koko homman maksanut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ei osteta - huonekalut, kodinkoneet yms ollaan aina maksettu käteisellä samantien.
Osamaksulla ja luotolla ostaessa elää helposti yli varojensa :/
Jos ei osaa laskea niin varmasti elääkin, osamaksut ei oo käyhille (enkä nyt tarkoita sua ) vaan yleisesti, jos on talous kunnossa voi ostaa käteisellä / luotolla tai osamaksulla mut jos ei oo on parempi tyytyä vain käteiskauppaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja budjetointia:
Mä en halua mitään ylimääräisiä laskuja. Kun ei voi tietää miten elämä menee. Jos nyt ostan osamaksulla jotain ja sitten tuleekin pidempi sairasloma, jolloin pienemmät tulot ja suuremmat menot... Sitten tuotetta ei voi palauttaa, mutta ylimääräistä laskua pukkaa joka kuukausi.
no nyt on oikeastaan kyse siitä et jos mulla seuraavat puoli vuotta menis n. 20 e/ kk maton maksuun niin...
tietty noissakin raja kulkee, eihän sitä voi ostaa osamaksulla sieltä sun täältä niin et ne erät onki yhtäkkiä yhteensä 100 e / kk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ei osteta - huonekalut, kodinkoneet yms ollaan aina maksettu käteisellä samantien.
Osamaksulla ja luotolla ostaessa elää helposti yli varojensa :/
Jos ei osaa laskea niin varmasti elääkin, osamaksut ei oo käyhille (enkä nyt tarkoita sua ) vaan yleisesti, jos on talous kunnossa voi ostaa käteisellä / luotolla tai osamaksulla mut jos ei oo on parempi tyytyä vain käteiskauppaan
Mä taas en tajua, mitä järkeä on ostaa joku 80 euron matto tai vastaava osamaksulla, jos ja kun tilillä olisi muutenkin rahaa, ts. talous on kunnossa. Mielummin maksaa sen sitten heti...
 
ostan joskus. Tosin jos tilaan jotain esim. 200 eurolla, maksan 2-4 erässä, enkä siis maksa sitä minimaksua. Yritän kyllä hillitä mieleni ja ostaa sitten kun on varaa maksaa käteisellä, mutta kai sitä joskus voi, jos näkee jotain mikä on pakko saada :D
 
jotain isompaa on ostettu, viimeks ruokaryhmä niin että maksettiin etukäteen tilatessa 500, kun ryhmä tuli 500 ja loput sitten kun se "koroton kuluton" luottolasku tuli että periaatteessa 3kk aikana. muuten mieluumin säästän etukäteen ja ostan kun on varaa.
 
Juu
Kyllä ostan koska mulla ei ole yksinkertaisesti rahaa ostaa kerralla. joutuisin muuten olemaan ilman kokonaan. ei puhettakaan että kerralla voisin maksaa esim. 100 e jostain. no, onneksi teen tuollaisia ostoksia ehkä kerran vuodessa.
 

Yhteistyössä