ostatteko mitään kotiin osamaksulla?

Juu ostan, olen pers´aukinen yh joten ei todellakaan ole rahaa laittaa esim pesukoneeseen joka on pakko olla koska talossa ei ole pyykkitupaa.
Olen myös silmäleikkauksen maksanut osissa. Tällä hetkellä maksan tietokonetta ja lasten sänkyä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Mikä siinä on oikeesti kauheeta ostaa osarilla?
Ei mikään, jos käteishinta on sama kuin osamaksuhinta. Tosin itse haluan, että postilaatikkoon tupsahtaa mahdollisimman vähän laskuja. Pysyn siten paremmin rivillä siitä, millaisia menoja mulla on.

 
Vain omakotitalon...

Jeps, turha maksaa korkoja tai kalliimpaa hintaa samasta tuotteesta. Minä mieluiten tinkaan halvempaan hintaan. Säästyneillä rahoilla voi hankkia jotain muuta "tärkeää". Eikä tarvitse miettiä milloin seuraavan kerran maksetaan lapsilisät. Oikeasti olen selvinnyt myös opiskelijaelämästä ilman osamaksuja.
 
nimmuna
Tulee ostettua varsinkin isompia ostoksia koska esim. 500 ja yli ostoksiin ei ole kerralla rahaa. Tuleehan se tietenkin kalliimmaksi loppupeleissä, mutta esim 50? kuukausieristä selviää hyvin. Vasta tuli miehen kanssa tilattua taulutelevisio ja penskoille playstation osarilla. Ei uusilla perheillä ole varaa kovin isoja ostoksia muuten tehdä.

http://www.elektroniikkakaupat.com/

Tais mies löytää ps3 tuolta ja telkkari ostettiin netanttilasta. Nyt saakin tovin säästellä mutta niinhän sitä aina. Penskoilla on ainakin kivaa vaikka ei jouluksi ihan saatukaan hommattua.
 
Ostan ja se sopii meille, aina olen pystynyt laskut maksamaan eli en elä yli varojeni. En ikinä malttaisi odottaa että rahaa on säästössä niin että ostan mieluummin luotolla vaikka se sitten tietäisi muutaman kympin kalliimpaa loppulaskua. Tyhmää varmaan mutta näin se vaan on.
 
vieras
Kyllä ostan. Esim. imurin ostin hobbyhallista, koska olisi aika ikävää ollut olla vuosi ensin imuroimatta kun edellinen hajosi vain sen takia, että se raha pitäisi muka säästää etukäteen.

Osarilla ostaminen on typerää, jos ostaa yli varojensa siinä mielessä, että ei olekaan varaa maksaa niitä kuukausimaksuja. Jos esim. ostelee sieltä ja täältä ja osamaksulappuja on sitten joka kuulle tuhottomasti eikä varaa enää hoitaa niitäkään.

Mutta kun suunnitellusti ostaa osarilla ja järkevästi niin se on vain fiksu tapa toimia. Kyllä autot ja asunnotkin maksetaan osissa eikä siitä ketään haukuta.
 
kaalimaan vartija
Alkuperäinen kirjoittaja nahe:
yleensä tilaan niin paljo et ajattelen maksavani osissa,mut ku lasku tulee niin maksan kerralla ku se ahistaa ku joku lasku roikkuu seinällä.Tämä on tätä mun itsepetosta et saan tilata paljon hyvällä omallatunnolla :LOL:
Aivan kuin mun kynästä! Mäkin aina suunnittelen maksavanio osissa, mutta maksankin kaiken kerralla pois....

Kodinkoneet ja muut ostetaan aina kyllä käteisellä. Tilillä on aina sen verta rahaa ett'ä jos joku kone yllättäin hajoaa.
 

Yhteistyössä